Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje

01 sep 2019, 22:45

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

meme-rietje

02 sep 2019, 08:43

goeie morgen iedereen
met veel gezweet hier een afbeelding geplaatst
hopelijk vergeet ik nu niet hoe ik het gedaan heb
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina

02 sep 2019, 10:35

Goede morgen, ja het is al twintig minuten over tien, ben al aan de late kant.

Heb zaterdag in de late namiddag bezoek gehad van mijn dochter Nathalie die in Herentals woont met haar jongste dochter Maïté, ja ook al een meisje van 17. We zijn samen iets gaan eten en dan zijn ze blijven slapen. Ik heb 's morgens voor het ontbijt gezorgd, en ze waren heel content met hotel "oma".
Gisteren waren ze rond 9 uur al weer vertrokken, voor het tweede dagje in Plopsa-land De Panne, waar de oudste dochter luna met haar vriendinnetjes optrad, als "The Influencers" ja ze is al 18 jaar en was samen met de vriendinnen gebleven. Ik heb haar wel aan de telefoon gehad, en ze zei dat het super was daar in De Panne.

Vandaag dan maar weer naar school, Maïté haar laatste jaar middelbaar en Luna die in Sporthumaniora zat, doet nu verder iets in manegement, ja 't zijn nu allemaal Engelse termen hé...

Vévé, zo een mooie foto's, prachtige natuur ! Geniet er maar van, en ik zal heel blij zijn jou terug te zien, en ja je mag zeker over jullie reis vertellen !
Corry, is dat dan goed als ik de stop "Wenduine centrum" neem met de tram ?
Welk uur komen we normaal samen ? dan kan ik mijn reisroute uitstippelen.

Ja vandaag de eerste schooldag, vele maatjes zullen wel aan de kleinkinderen denken, sommigen nog de kleuter- of lagere school, mijn kleinkinderen al allemaal in het middelbaar en ja nu eentje al een stapje hoger, de tijd gaat zo snel. Ik wens ze allemaal veel succes en veel goede moed !

Rietjes, jullie zijn echte fietsers, maar geniet er maar van, zolang jullie het kunnen, proficiat hoor 't is toch een prestatie !
Iedereen, die ik niet noemde, Viv, Erika, Yvette, Joke, mémérietje ....
enfin iedereen een mooie tot nu toe "zonnige" dag !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Erika1

02 sep 2019, 12:30

Goeiemiddag,
Weer typisch Belgenland :x

Heb eens verteld dat op mijn adres via google een distillery massy zou zijn en dat er vreemd volk aan mijn deur belt.
Was nu in het dorp en dacht spring eens binnen bij de gemeente, aan de balie sorry mevrouw daar kunne wij niks aan doen ga eens langs bij de politie.

Het mysterie is nu wel opgelost maar het probleem ervan niet. Er is eind van onze straat een nieuw bedrijvenpark maar die hebben geen eigen straat dus noemt het onze straat. Ben ik bij dat bedrijf gaan bellen en met de eigenaars gesproken, ze stonden verstomd dat ik daar was hahaha. Heb hun uitgelegd dat ik het niet leuk vind al dat vreemd volk aan mijn deur. Zij zijn ook al op verschilende instanties geweest, maar de burgemeester verbied om reclame borden toe te staan zodat men de bedrijven kan vinden. Nu heb ik voorgesteld dat zij plannetjes maken voor als er mensen aan mijn deur staan met de nodige uitleg om aan hun bedrijf te geraken ( is niet moeilijk voor mij als ze mij verstaan :mrgreen: ) want ze komen van overal Frankrijk, Engeland, Nederland, Amerika en nog van landen die ik niet weet omdat ze zeer slecht engels spreken. Dan kan ik zo een plannetje meegeven en iedereen is geholpen :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

corry

02 sep 2019, 16:16

Afbeelding

Ook onze kindjes hebben hun start niet gemist.

Oma- Dina, tussen 11 u en 11,30 u zouden we samenkomen.

Heb ook overlast maar wel van telefoons, een agentschap voor verkoop en verhuur heeft bijna dezelfde telefoonnummer als wij. Prachtig mensvriendelijk gedacht, helemaal jij Erika.

Kleintje is in de outfit welke wij voor haar verjaardag cadeau gaven naar school, mama had nieuwe kleedjes voorzien, een gewoonte waar vele gebruik van maken.
Afbeelding

Heb last van zona , op de plaats waar ze stonden. Mijn gedacht is het zwaaien de oorzaak , mijn geest is er ondersteboven van. Morgen weer op de pijnbank, artrose in hals maakt dat een migraine aanval telkens op de loer ligt. ZUCHT 🥺

Groetjes en tot later

Corry🤓
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

02 sep 2019, 19:10

goeieavond

hier ben ik dan !
tja 'k moest terug naar school hé vandaag en had dus geen tijd voor jullie.....

Nee hoor :lol: :lol:
schooltijd is reeds lang voorbij
maar 'k zou best nog eens terug willen gaan hoor.

Er stond een daguitstap met de fietsgroep op het programma vandaag, mooie uitstap met stop voor dagschotel onderweg, die was minder mooi. We kregen eerst een potje met gewoon wat gestoomde prei met een vinaigrette, daarna een koude schotel : een snee salami, een snee kalfsworst, een sneetje uitgedroogde koude rosbief, een sneetje uitgedroogd varkensgebraad en een sneetje hesp, heel weinig groentjes...
De frietjes en de mayonaise waren wel lekker.
Ik weet niet hoeveel de club daarvoor diende te betalen maar volgens mij is alles wat ze betaald hebben teveel.

Hebben Frankje en Lucienne geen zin om naar Wenduine te komen ?
Oud maar niet Out

Michelly

02 sep 2019, 19:13

Lieve deugd, dit maal heeft de chemo mij op de knieën. Sinds vrijdag draai ik voortdurend weg en heb het gevoel dat ik ga flauw vallen. Leuk is anders. Dus zak ik voortdurend achterover op de bank om weer bij mijn positieven te komen. Moet één medicatie halveren en dan wordt het misschien wat beter. Afwachten maar.
Lieve groeten aan iedereen.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

corry

03 sep 2019, 09:00

Michelly, moed putten uit ellende, een opdracht waarbij je de moed zou verliezen. Wens je de kracht om er weer bovenop te raken . ❤️

Goedemorgen

Hoop zo goed mogelijk, leeftijdsgebonden klaag ik niet.

De septembergasten zullen hun jasjes moeten bovenhalen, zolang we geen weersomstandigheden krijgen die het abnormale overstijgen hoor je me niet klagen.

Groetjes en tot in den draai welke nog altijd aanwezig is.

Corry

vera-maria

03 sep 2019, 09:58

Goedemorgen allemaal!
Alles gaat weer zijn gewone gang, kindjes naar school enz. ook de repetities van de koren zijn weer gestart en nu donderdag is het ook weer mijn eerste schooldag!
Ja ik mag naar het 2de jaar klassieke zang en dan volgende week maandag naar het 2de jaar notenleer al heeft dat nu een andere naam nl. muzieklab!
Heb nog een foto mee van op het schip, het was overweldigend zo luxueus maar niks voor mij...te druk...
Afbeelding
Afbeelding
Het plafond in de winkelgalerij verandere steeds van design, dat was prachtig en de trap waar ik opsta was helemaal van Swarovskistenen en het eten was top enz.
Michelly veel goede moed!
Corry amai is dat draaien nog niet gestopt hoe vervelend!
Ik ga mijn huisje poetsen, gisteren heb ik alle was en strijk van ons reis al weggewerkt en dat was heel wat hoor!
Nog een fijne dinsdag en tot later daag....
You only have one life...live it!

Erika1

03 sep 2019, 11:18

Goeiemorgen,
Had ik toch gelijk hé dat ik voorzichtig moet zijn met datums :mrgreen:
Gisterenavond weer 2 boekingen bijgekregen, maar geen paniek hoor 1 is voor deze week en de andere eind van de maand :mrgreen:

Ritavdm

03 sep 2019, 19:45

Een dag zonder SenNet is een verloren dag :roll:
wel zoeentje was't hier bijna
daarom dat ik vlug nog eens binnen spring

maar goed dat niet alle dagen gelijk zijn :evil:

Amaai wat een chic gedoe Veve, niets voor mij,
geef mij maar mijn sportieve fietsuitzet :wink:
Oud maar niet Out

Ritavdm

04 sep 2019, 08:34

Goeiemorgen !

Nu ga ik eerst pannenkoeken bakken, had er gisterenavond zin in maar geen zin meer om te bakken.
Nu dus eerst !

Wisselvallig, herfstachtig, buiig.... hoor ik Sabine zeggen :roll:
hopelijk volgende week beter !
Oud maar niet Out

corry

04 sep 2019, 09:07

Afbeelding

Goedemorgen

Veveke, ik geniet van je foto’s , zou iets voor mijn buurtje zijn, is sportief maar ook modebewust. Een boot zegt me niets, toch interesse hoe het daar verloopt. Er was vroeger een serie welke op een boot afspeelde, de titel ontgaat mee, wij keken er naar.

Erikaatje, hou je bretellen vast zodat je op 18 september aanwezig kan zijn.

Het zwaaien begint onderhand te minderen, gisteren nog een toertje bij kinesist gedraaid, vandaag hoop ik zonder, zodat de behandeling niet meer hoeft.Mijn hals ziet af, migraine telkens als afsluiter.

Kleintje gebruikt haar gsm in het geheim om naar poesie te bellen met vragen waarmee ik niets onderneem, kleinzoon zal bijtijds de regeling wel treffen om naar poesie te komen slapen.

Nog een fijne dag, heel wat frisser, de stilte hier en het weer geeft de indruk plots in de herfst te vallen.

Corry

Erika1

04 sep 2019, 09:48

Goeiemorgen,

Corry, wat een mooie foto zou ook een mooi portret schilderij zijn denk ik ( super )
Rietjes, vrees voor het weer zoals ze voorspellen, als jullie eerste etappe te nat moest zijn en tegen vallen. Kunnen jullie altijd blijven tot het weer verbeterd hé :lol:

Neen neen de 18e is zeer zeker vrij het is vanaf de 21e dat ik er weer volop tegenaan moet dan zijn er nog 7 te gaan deze maand :mrgreen:

Ritavdm

04 sep 2019, 12:59

Dank voor het aaanbod Erika maar dat gaat niet hoor, onze slaapplaatsen zijn allemaal vastgelegd dus moeten we ons aan het programma houden.
Als we te nat zijn na de eerste dag kruipen we wel in je droogkast :wink: , een goed bed een ontbijtje en we gaan terug de weg op.
Trouwens W zegt : slecht weer bestaat niet, slecht aangepaste kledij wel.
We zouden misschien best zo'n lekker oude zuidwester aandoen. Weet je nog indertijd met Beagle hebben we het daar eens een hele tijd over gehad. Zou die trouwens nog actief zijn op een of ander forum ? Heb je nog ergens een adres ervan ?

Afbeelding
Oud maar niet Out