Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Erika1

04 sep 2019, 13:14

Ritavdm schreef:
04 sep 2019, 12:59
Dank voor het aaanbod Erika maar dat gaat niet hoor, onze slaapplaatsen zijn allemaal vastgelegd dus moeten we ons aan het programma houden.
Als we te nat zijn na de eerste dag kruipen we wel in je droogkast :wink: , een goed bed een ontbijtje en we gaan terug de weg op.
Trouwens W zegt : slecht weer bestaat niet, slecht aangepaste kledij wel.
We zouden misschien best zo'n lekker oude zuidwester aandoen. Weet je nog indertijd met Beagle hebben we het daar eens een hele tijd over gehad. Zou die trouwens nog actief zijn op een of ander forum ? Heb je nog ergens een adres ervan ?

Afbeelding
Neen Rietjes, buiten jou en Ingeborg heb ik eigenlijk met niemand nog contact. Enkel op facebook een like of een verjaardaggroet. De meesten heb ik zelfs verwijderd.
Brood dat men deelt, smaakt beter.

viv

04 sep 2019, 15:40

Goede namiddag!
Het begint stilaan te bewolken - regen is op komst...

Voormiddag heb ik nog kunnen wandelen met de bewoners van TH onder een stralende zon. Jammer genoeg geven ze voor morgen koud en nat weer, net nu de G-watersportdag doorgaat aan het SchulensMeer in Lummen. Voor de zwakste bewoners is die activiteit afgeblazen maar de anderen gaan het slechte weer trotseren. Voor zondag wordt er ook niet veel goeds voorspeld. Zondag gaat een "Foodtruckfestival" door in Ter Heide in Zonhoven. Jammer, want dat soort activiteiten moet het toch hebben van goed weer. Maar ach, aan het weer kunnen we toch niets veranderen.

https://www.terheide.be/event-details/f ... al-sma-a-k
Als je in de buurt zou zijn, altijd welkom!

Het is zoals Rietjes schrijft "slecht weer bestaat niet, slecht aangepaste kledij wel"
Hopelijk blijft het toch wat droog want fietsen in de regen is niet echt aangenaam denk ik. Wens je in elk geval een aangename (en veilige) fietsvakantie toe!

Mooie foto's van je achterkleinkinderen Corry. Wat worden zij al groot!
En de foto's van Veve van de Noorse Fjorden zijn ook prachtig. Een cruise is niets voor mij denk ik. Mijn zus is twee jaar geleden met een mobilhome door Noorwegen getrokken. Ook zij had prachtige foto's van Noorwegen bij. Maar ook reizen met de mobilhome is niets voor mij... Eigenlijk ga ik zelf helemaal niet veel op reis - ik geniet wel van de (foto)verhalen van anderen :-) Laat de verhalen en de foto's dus maar komen!

Ik stuur een foto mee van mij samen met één van de bewoonsters van de groep waar ik vrijwilligerswerk doe. Er kijkt helemaal niemand naar haar om. Ik ken haar al van in '78 en heb ondertussen een aparte band met haar en zij lijkt toch ook altijd blij te zijn als ze mij op woensdag ziet. Wij hebben dan altijd dezelfde "conversatie". Wij kijken in vakantieboeken en boeken een reis naar Griekenland "wat gaan we daar doen?" - "champagne drinken" - "waar" - "aan het zwembad" - "hoe gaan we naar daar" - "met grote bus"... Zij kan niet goed praten en we zeggen eigenlijk altijd hetzelfde maar we genieten er allebei van en dat is toch het voornaamste hé?

Nog een fijne dag iedereen!

Viv

Afbeelding

Ritavdm

04 sep 2019, 18:59

Oh wat fijn Viv wat jij voor en met dat dametje doet.
Het is een Dankjewel en een Proficiat waard.

Hier zijn deze namiddag enkele stevige buien gevallen, gelukkig maar had ik binnenwerk nl mijn boek lezen :lol:
Oud maar niet Out

vera-maria

04 sep 2019, 21:54

Goedenavond allemaal!
Viv wat is dat mooi van je, jij bent ook een crème van een vrouw...heel spijtig dat er niemand naar haar om kijkt, hoe harteloos kan die familie dan zijn of misschien heeft ze geen familie meer?
Ik ben deze voormiddag met mijn oud collega’s gaan ontbijten iets wat we 3 maandelijks doen, er ligt weeral een datum vast voor december, was natuurlijk weer gezellig en leuk bijpraten!
Heb deze avond een collage gemaakt van Elise’s schooljaren...
Afbeelding
Afbeelding
en nu ga ik slapen ben nog moe van ons reis denk ik, wens jullie een deugddoende nachtrust daag...
You only have one life...live it!

meme-rietje

05 sep 2019, 00:07

mooie foto's gezien
en een duimke voor viv
ik ben vandaag naar het kust festival geweest in de Panne (Plops land)
met de Romeo's, Micha Mara en nog een, naam vergeten
we hebben ons goed geamuseerd :lol:
moet nog de foto's op mijn laptop zetten

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry

05 sep 2019, 08:27

Afbeelding

Goedemorgen

Deze zullen we zeker nodig hebben.

Vivke, je doet goed werk waarbij je zelf een fijn gevoel van overhoud.

Het zwaaien heeft zijn draai niet gemist, werdt tijdens en na de behandeling erger. Afspraak van morgen uitstellen, artrose in hals geeft migraine en laat de afdoende aanpak niet toe.
Toch geloof ik erin om er ooit van af te raken.

Onze kindjes worden kinderen, Rhune al een jong dametje met een lichaam vol in ontwikkeling. Ze is gelukkig niet bewust hoe mooi ze nu is.

Het water valt in bakken uit de hemel, goed voor de natuur.
Voor ons een binnenblijvende dag , dochter komt langs die heeft altijd veel te vertellen.

Groetjes en tot later
ik tel alleen de zonnige dagen.

Erika1

05 sep 2019, 09:56

Goeiemorgen,
Gisteren was hier de zoete inval, 2 vriendinnen langs geweest.
Eerst de ene met een speelkameraatje voor Indy'ke, we hebben tot zo'n 16u buiten kunnen zitten toen begon het te druppen.
Daarna tegen 19u kwam de volgende verrassing :mrgreen: awel heeft deugd gedaan ze weer te zien was al 1 jaar geleden dus veel bij te vertellen hé. Met eentje heb ik eind oktober opnieuw afgesproken dan gaan we samen waar zij bijwerkt steppegras eten en laten ons dan bediennen door nog een ex-collega van onze tijd samen bij Bertha dat niet meer bestaat :mrgreen:

Ritavdm

05 sep 2019, 10:11

Erika en maandag krijg je er alweer eentje over de voer ;)
Oud maar niet Out

Erika1

05 sep 2019, 10:24

Ritavdm schreef:
05 sep 2019, 10:11
Erika en maandag krijg je er alweer eentje over de voer ;)
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa de laatse keer dat jullie hier waren was van zeer korte duur hé, en is alweer 2 jaar geleden :mrgreen: en ik kan er nog steeds aan denken vooral als ik een dweil moet uitwringen :mrgreen: kijk er zo naaruit jullie in B&B Chez moi te ontvangen :mrgreen:

Erika1

05 sep 2019, 12:56

Pfff wilde vandaag het gras afrijden, maar dat zal zeker niet voor vandaag zijn. Buien buien en nog meer buien :(

omadina

05 sep 2019, 12:58

Goede middag,

Deze morgen al druk bezig geweest, maar nu is alles weer netjes, en vers beddengoed , dus ben ik weer content, nu volgt natuurlijk nog de was en de strijk.

Heb hier genoten van de mooie foto's van jullie kleinkinderen, de eerste schooldag, ja altijd spannend.

Viv, heel veel bewondering voor jou, ik kan je wel heel goed begrijpen dat jullie beiden, na al die jaren een speciale vriendschapsband hebben, woorden zijn niet altijd nodig.

Straks eens naar het nieuws kijken, en toch eens naar buiten, de wolken schuiven, maar toch is de zon er door gekomen !

Nog een mooie namiddag voor jullie allemaal, en Rietjes, een mooie fietstocht en hopelijk niet te veel regenbuien.
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Erika1

05 sep 2019, 19:46

Voila is mij toch nog gelukt om het gras af te rijden, ben er blij om. Vanaf nu zullen we het niet echt meer kunnen plannen want de zomer is wel definitief gedaan, er zullen nog wel mooie dagen komen al zullen ze zeldzaam zijn vrees ik :wink:

corry

06 sep 2019, 08:20

Afbeelding

Goedemorgen

Het najaar kan nog heel mooi worden, zelfs in oktober zoals vorig jaar.

Niets gepland, misschien alleen op den draai.

Veveke mooie foto’s van je hartendiefje,

Geniet van wat jullie blij maken kan.

Corry🤓
ik tel alleen de zonnige dagen.

vera-maria

06 sep 2019, 09:10

Goedemorgen allemaal!
Wat is het al koud ‘s morgens, heb gisterenavond ook nog mijn beddengoed ververst en een dikker donsdeken opgelegd, en nu heb ik het dun dekbed buiten gehangen om te verluchten brr. best dat ik al mijn fleece peignoirtje aanheb!
En om 6u.’s morgens is het ook nog pikkedonker ja je voelt aan alles dat de herfst in aantocht is!
Heb gisteren ook al enkele paren fijne sandaaltjes weer in hun doos gestoken en opgeborgen alsook een zomerse handtas met bloemen!
Gisteren ook weer voor de eerste keer naar de zangles, was weer heel fijn heb als opdracht een aria uit de opera Figaro van Mozart te leren zingen is best moeilijk hoor! Wil iets kopiëren uit You Tube om het hier te laten horen maar weet niet hoe dat werkt :?
Ik ga in bad nu mijn wekelijkse gewoonte op vrijdag...tot later daag...
You only have one life...live it!

meme-rietje

06 sep 2019, 09:54

goeie morgen iedereen
nog eens geprobeerd met oude laptop
het lukt niet goed met de nieuwe :oops:
dit zijn foto's van woensdag, van gisteren heb ik er nog geen
dus woensdag naar het schlagers festival geweest
in Plops land Micha Mara, Paul Bruna en de Romeo's
heel plezant, mijn schouder deed pijn van zwaaien :lol:
en s'morgens een geeze keel van zingen :lol:
gisteren dan naar een zeugen bedrijf geweest