Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje

08 sep 2019, 11:04

goeie morgen allemaal
wat heb ik lang geslapen vandaag
de radio nooit gehoord
het was 10h.
vlug mijn poesjes en van de gebuur eten gegeven
ze waren allemaal aan het miauwen toen ze me zagen
zekers van eindelijk je bent daar
wij hebben honger :lol:
nu het zal een rustige dag worden en het reggend hier
dus lekker in de zetel
ik heb nog een bloemetje mee voor iedereen
en anders een dutjes dag :wink:

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

08 sep 2019, 12:42

De fietszakken zijn gevuld... hopelijk niets vergeten.

De fietsen zijn opgeladen en straks brengen I&K ons per wagen met de fietsen achterop naar de startplaats waar we nog ff overnachten om morgenvroeg op de fiets de tocht aan te vangen om tegen het volgend WE terug thuis aan te komen.

Zwaai zwaai ... tot in den draai

Vergeet niet te duimen voor droog weer voor ons.

Oh ja, er gaat geen sociale media mee, alleen telefoon voor noodgevallen.
Oud maar niet Out

vera-maria

08 sep 2019, 15:34

Goede namiddag allemaal!
Michelly wat fijn dat jer erbij zal zijn woensdag 18 september!
Rietjes veel fietsplezier!
Yvette zal ondertussen ook weer thuis zijn van haar reis denk ik of heb ik het mis?
Wij zijn deze middag gaan eten ter gelegenheid van mijn verjaardag vorige week zaterdag, en per toeval was onze zoon ook in het restaurant samen met zijn schoonouders, en Elise kwam regelmatig eens aanwaaien aan ons tafeltje!
Ik heb als voorgerecht een garnalencocktail genomen en mijn wederhelft kikkerbillen en als hoofdgerecht roggevleugel met kappers en mijn ventje ossenhaas, was allemaal superlekker maar veel te veel, wij moeten dus de rest van de dag geen eten meer hebben!
En nu liggen we moe van al het eten in de zetel, ventje kijkt naar de koers op tv en ik ben hier aanbeland, zou zo een tukje kunnen doen!
Is echt al herfstweer regen wisselt af met zonneschijn, als de zon schijnt is het echt nog warm maar als ze weg is ja dan kan je een dikke trui gebruiken...
Haha kijk juist naar ventje en die ligt al in dromenland...ja de wijn bij het eten zal er ook wel voor iets tussenzitten!
Donderdag deze bloemen gekregen van ventje voor mijn verjaardag...
Afbeelding
Ben er weer mee weg nog een aangename zondag en tot later daag.
You only have one life...live it!

Erika1

09 sep 2019, 08:42

Goeiemorgen,
De lakens hangen al buiten, zo kunnen ze straks in lekker verse lakens kruipen hé. Na zo'n lange trip zal dat wel welkom zijn :wink:
De zuurkool is ook al klaar, de klözen daar begin ik pas namiddag aan :mrgreen:
Voila weet wat ik vandaag met plezier doe :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

meme-rietje

09 sep 2019, 09:01

goeie morgen
deze morgen uit bed gebonjourd
door een mazoutcamion die hier voor de deur
een kwartier stond te draaien
maar om 7h.30 is toch wel een beetje vroeg lawaai aan mijn slaapkamer venster
en gene moiée weer in slaap te vallen
Erika misschien een paar klözen opsturen :roll: :wink:

Afbeelding

Erika1

09 sep 2019, 09:17

Meme-Rietje, ik vergeet mijn belofte niet hoor als ik de volgende keer naar jullie kant opkom :wink:
Spring anders de trein op dan kan je vanavond mee aan tafel, blijf je slapen en vertrekt morgen weer :wink:

omadina

09 sep 2019, 09:38

Goede morgen aan iedereen, en een goed begin met een lekker kopje koffie of thee voor jullie allemaal !

Hoorde de weersvoorspelling voor deze week: 't ziet er goed uit voor Rietjes en hare maat voor hun fietstocht.
Ze hebben wel geen sociale media mee, zoals ze schrijft, maar misschien kunnen ze toch wel 's avonds ergens een pc gebruiken... Een fijne fietstocht en geniet van de mooie natuur Rietjes.

Vévé, dat moet gezellig geweest zijn, zo een etentje voor je verjaardag en dan nog de zoon en je kleindochtertje in de omgeving, en dat je man indut als jullie weer thuis waren, ja dat is normaal hé, 't is dat hij er ook van genoten heeft.

Michelly, ja eens buiten komen, daar heeft je man zeker gelijk in, dat moet je soms forceren.. En ja, ik word zo stilaan ook zo een boekenwurm.. blij te horen dat je erbij zal zijn de 18de !

Voor alle maatjes een mooie week, begin van de herfst, maar het is toch nog mooi weer voor een wandeling of een fietstocht.
Ik dacht vandaag weer te gaan tennissen, maar nu twijfel ik toch, mijn lichaam , heb (vooral 's nachts nog pijn)(en ook mijn dochters) zeggen me dat ik beter nog een beetje rustig aan doe, zal maar naar hen luisteren zeker ...doe mijn best relax te blijven, dat is het voornaamste, is niet altijd gemakkelijk !

Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Erika1

09 sep 2019, 15:35

Juist een belleke gehad, ze zijn voor op schema. Klein uurtje en ze zijn hier :wink: kan ze meteen aan de afwas zetten :mrgreen: mijn planning is nu een beetje te laat :mrgreen:

corry

09 sep 2019, 16:28

Onze samenkomst plaats. Vandaag een koffie gaan drinken en de zon voor volgende week woensdag gereserveerd.

Afbeelding

omadina, helling welke je na het afstappen moet nemen .
Afbeelding

achteraan is het terras waar wij op je wachten als het weer het toelaat.
Afbeelding

Stafke was mee , hoe jammer toch ! Vraagt inspanning om korte wandelingen te doen. Onomkeerbaar, alleen hopen dat het nog lang blijft zoals het nu is.

Erikaatje, ze hadden zeker de wind vanachter.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Erika1

10 sep 2019, 09:16

Good morning :mrgreen:
Mijn logeetjes zijn om 8u30 weer vertrokken, 5 min later ging de bel???? Dacht dat het de werkmannen waren die sinds vanmorgen 6u al veel lawaai aan het maken waren. Nee dus ik de deur open doen en rara wie stond voor de deur?? :mrgreen: Rietjes en W, hadden het belangrijkste hier vergeten hahaha portefuile, gsm en fototoestel. En ik maar denken dat ze mij al miste :mrgreen: Hebben toen toch effe een foto genomen want ook dat was er gisteren niet van gekomen. Het was weer fijn eens lief volk over de vloer gehad te hebben :wink:
Spijtig dat we zo ver uit elkaar wonen, maar misschien maakt dat het zo speciaal ons weer te zien :wink:

vera-maria

10 sep 2019, 09:31

Goedemorgen allemaal!
Erika jou logeetjes alweer vertrokken ja zijn ook vroege vogels hé, is was dan nog maar pas opgestaan!
Corry is er daar parkeergelegenheid waar we samenkomen?
Niet speciaals te vertellen, ik ga aan de strijk ondertussen nog een wasje draaien dan nog huisje poetsen en eten klaarmaken en deze namiddag heb ik een samenkomst met een plaatselijke vrouwengroep waar ik mij ingeschreven heb!
Nog een fijne dag en tot later daag...
You only have one life...live it!

omadina

10 sep 2019, 10:48

Hallo allemaal !

Zou Yvette al terug thuis zijn van haar reis ? Ik hoop dat je genoten hebt Yvette, en dat het niet te lastig was, laat maar eens iets van je horen.

Corry, dank om de helling te tonen, dus is stap af in Wenduine Centrum, en dan zou het volgens de Lijn maar 300 m wandelen zijn, dat is niet ver, zeker niet voor mij, ik wandel graag, en gelukkig willen mijn benen nog mee. Ik hoop dat jullie samen nog lang kunnen genieten van jullie wandelingetjes, ja de leeftijd hé.

Rietjes, terug vertrokken met jullie fiets, na een gezellig weerzien met Erika. Nog een fijne tocht !

Viv, Michelly, Mémérietje, Vévé, enfin alle Sennet-maatjes, nog een fijne dag.

Ik ga straks een aperitiefje drinken op de club, dan zie ik misschien wel enkele tennisvrienden en vriendinnen.
Voorlopig wacht ik nog een weekje met spelen, maar dan wil ik terug starten , eerst 1 uurtje per week, maar dan wel twee of 3 keer per week. Ja en ik oktober begint het wintertennis, dus in de zaal binnen, maar zolang het weer het toelaat speel ik wel graag buiten.

Nu sluit hier maar af ! Tot morgen !
omadina

Alle maatjes wens ik een mooie dinsdag !
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ivette

10 sep 2019, 11:43

Dag lieve maatjes allemaal!
Eerst en vooral wil ik vera-maria bedanken die me enkele blz. terug beloofde me te komen halen op 18 september, reuze bedankt, we spreken nog wel af wanneer je hier aankomt, je doet me een enorm plezier want ik kijk er geweldig naar uit om al die schrijfvriendinnen te zien of weer te zien, erg blij en hoopvol dat ook Michelly er bij zou kunnen zijn. Laat ons hopen op goed weer!

Ik genoot van een prachtige reis en GOED WEER in het Noorden van Spanje. Er was niet zo veel veranderd op sommige plaatsen sinds 2002 wel drukker! Natuurlijk was het af en toe een traantje wegpinken toen we in Santillana del Mar in dezelfde zaak koffie dronken werd ik wel wat emotioneel.
Er was zowel in Frankrijk als in Spanje heel lekker eten en dito wijn en water gratis dus was dat een heel goedkope reis! Ik heb me gejeund vooral blij omdat ik overal goed meewandelde, zo content dat ik volgend jaar weer op reis ga, als ik gezond blijf en liefst niet zo ver: op de heen-en terugreis was het toch een hele dag op de bus zitten. Gelukkig zat ik weer op de 1e rij met een prachtig uitzicht: ik ben bedorven door de Meibloem. Alhoewel, ik heb al gemaild welke kleine verbeteringen ze kunnen aanbrengen en dat stellen ze zeer op prijs want zo'n info kunnen ze alleen van reizigers ontvangen.
Het enige nadeel: in Spanje verstond ik niemand: noch Engels, noch Frans en zeker geen Duits!
Onze gids sprak wel vloeiend Spaans maar ik trek zo graag zelf mijn plan wat dus niet mogelijk was!
Een paraplu hadden we niet nodig we werden zelfs verwend met een zonnetje!

En nu vertrekken we: zondag: bus. Maandag naar BIARRITZ prachtig is het daar:

Afbeelding

Afbeelding
Dan naar ons hotel wel door nauwe straatjes waar de bus amper kon passeren!
Dinsdag:naar SANTANDER de hoofdstad van Cantabrië, druk, was ik in 2002 ook al:

Afbeelding
En dan na het middagmaal naar mijn geliefde SANTILLANA:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
In de oude keienstraatjes was er niets veranderd, kan ook niet Santillana is werelderfgoed.
In de souvenirwinkeltjes heb ik een sjaal gekocht, veel keus en door de concurrentie goedkoop!
Woensdag: BILBAO : drukke stad:
Afbeelding

Afbeelding
Dan natuurlijk naar het GUGGENHEIM MUSEUM, artistiek gebouw, immense zalen met veel bewaking maar weinig niet moderne kunst, verboden binnen te fotograferen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Donderdag: grotten , POTES, druk maar lief dorp:

Afbeelding

Afbeelding
Aan de Picos zijn we niet naar boven gegaan met de lift, het was te mistig:

Afbeelding
Op vrijdag COMILLAS , El Caprichio van Gaudi:

Afbeelding
's avonds aan het hotel een extraatje: de renners van 3 ploegen uit de Vuelta kwamen in ons hotel overnachten, interessant om dat eens van dichtbij te zien:

Afbeelding

Afbeelding
Onderaan zie je de wasmachines die draaien terwijl ze rijden: bij aankomst is de was klaar:

Afbeelding
zaterdag bezochten we nog SAN SEBASTIAN:

Afbeelding

Voila, ik heb er veel werk aan gedaan, ik weet dat jullie er zullen van genieten, hopelijk valt het niet te lang uit om het te posten! daaag allemaal, tot later!
Ivette

meme-rietje

11 sep 2019, 09:11

mooie foto's Ivette en mooie streek
goeie morgen iedereen
is een beetje frisjes vandaag
maar met ons vestje aan
kunnen we naar de markt gaan
moet ook nog naar de bazaar om katte en honden eten
deze avond is er kookles van Femma
alles over kip,
het is een demo we moeten niet helpen
alleen maar opeten :lol:

Afbeelding

Fifi

11 sep 2019, 10:00

Goede Morgen
Fijne woensdag zoveel jaren geleden die torens zoveel mensenlevens verwoest .Yvette mooie foto s zo zien we ook een keer hoe de was gedraaid is bij de coureurs .
weer iets die mooi gepasseerd is .
groetjes.