In de Vier Seizoenen reeks 15 Zomer 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

10 sep 2019, 10:16

Afbeelding

Goede morgen iedereen, zo vergeet ik niemand :wink:

De zon is al vroeg van de partij en dat is plezant om op te staan
vandaag de dinsdagse taken van elke dag...
en vanmiddag een wandeling als er niks tussenkomt..

clive de was geraakt opgeruimd, nu je buiten kan drogen
is dat fris hé.... ja vakantie is leuk maar al het werk voor en na :roll:
Geniet van de boots en de pumps...
Je zal ze al rap kunnen gebruiken als het zo doorgaat :roll:

M-M sterkte, pijn is vervelend :roll:
en niet zo'n goeie poetsvrouw... niet aangenaam
als je het zelf nog moet doen als ze weg is dan heb je
voor niks betaalt...(ik zal nog maar zelf blijven poetsen,
elke dag een beetje dan kom ik ook de week rond :? )

anjelier fijn in de tuin gewerkt... goed dat je het nog kan,
die staat dan ook weer mooi met nieuwe planten in de border :roll:
en restjesdag is soms al eens nodig... hier wordt ook niks weggegooid :)
en ik heb ook voetbal gekeken, de eerste helft was beter dan de tweede
maar ze hebben gewonnen, dat was toch beter dan tegen San-Marino
toen wonnen ze ook maar dat was geen voetbal...
En ik brom ook wel eens mee hoor tegen die mannen :lol:

Alle seizoentjes ook hen die ik niet genoemd heb....
een fijne dag geniet van wat de planning is... :lol:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

10 sep 2019, 12:56

Voilà hij is gearriveerd.
Gebracht door zijn moeder met twee zakken aardappelen. :P
Ik kan eventjes verder.
Hij heeft een boke gegeten en is dan al naar de campus gereden.
Ze hadden vandaag inleidingscursus Wiskunde.
Moet nog een sleutel laten bijmaken.
Ben benieuwd hoe ons avontuur gaat verlopen.

Buurvrouw was ook voor de eerste keer met de fiets haar kleindochter gaan afhalen op school.
Toch tof dat het nog zo een goed weer is.
Ik ga op mijn honderdduizendste gemakjes het gras afdoen deze namiddag.
En nu een hapje eten bijeenzoeken.

clive

10 sep 2019, 19:50

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Oma-C, het was een heerlijke dag vandaag. Was met Matice gaan wandelen en tot mijn grote verbazing en plezier was manlief al thuis toen ik met Matice terug kwam. Hij heeft goed gewandeld en straal 2 blaffende honden genegeerd, brave pup alhoewel ik niet kan wachten tot hij uitgepuberd is.

HVT, moest zo lachen met de 2 zakken aardappelen die je in 1 zin gebruikte :D .

Ben eindelijk volledig bij met was en strijk. Fijn alles buiten kunnen drogen. Machine per machine opgehangen en het droogde goed vandaag, kon strijken en dan de volgende was al van de paraplu gaan halen. Manlief moet enkel nog de manden naar boven brengen, leg ik morgen alles weg.
Matice is zijn laatste brokjes aan het opeten, hij heeft voor een keertje goed gegeten vandaag, dat gebeurt ook niet alle dagen, is echt wel een hele matige eter. Dierenarts zegt dat dat eigen aan het ras is en dat ik me daar niet ongerust in moet maken, maar soms pieker ik daar toch over. Het enige wat hij onmiddellijk opdrinkt als hij wakker is, is zijn Viyo. Daar zit nu wel veel in wat hij nodig heeft, maar toch.
Deze ochtend toen ik hem wakker maakte, duurde het nog een half uur eer dat hij naar ons toe kwam. Die heeft echt zijn tijd nodig om echt wakker te worden, maar als hij dan wakker is , zit hij meteen vol energie. En een uurtje later doet hij al weer een dutje, een echt hondenleven.

Mijn sjaal is vandaag al toegekomen, een dag eerder dan verwacht. Is heel mooi en ziet er precies uit zoals ik dacht. Heb hem dan ook maar meteen betaald, had 14 dagen tijd daarvoor, maar betaald = betaald, ben ik daarvan af. Manlief vindt hem ook heel mooi. En het is precies het okergeel dat ik wou, want in kleur kun je je toch vergissen als je iets online ziet staan. Ben er heel blij mee, maar nu gaat de knip op de portemonnee. Heb nu wel genoeg gekocht .

Zo, ik wens iedereen nog een fijne avond en voor straks een zachte welterusten. Liefs aan jullie allen.

zwanenmeer

10 sep 2019, 20:30

Dag seizoentjes allemaal,
CLive en HVT volop ijverig aan het werk :-) / Ja, het was inderdaad mooi weer vandaag /dan krijg je meestal meer gedaan ... ;-)
Hier minder : voormiddag naar de kiné en namiddag naar de autokeuring : een uur wachten en 45EU / auto van zeven jaar en meteen goedgekeurd , dat gelukkig wél / (zonder controle vooraf van de garage ..)
kheb namiddag amper 10 minuutjes onder de notenboom gezeten omdat het zo 'n aangenaam weer was ...ik had een dunne , lange broek aan en was onmiddellijk op 7 plaatsen gestoken door de muggen 8O :evil: , zelfs door die lange broek heen ... :roll: / ga dan al eens efkens buiten :evil:
Morgen ga ik hier binnen verder opruimen en sorteren ,want ze voorspellen bewolkt weer / en dan hopelijk in het weekend nog eens genieten van een mooie wandeling /
Sorry voor het ego nieuws // ik wens voor iedereen een fijne avond en een goede nachtrust ...
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Muddy Maddy

11 sep 2019, 06:36

Goede morgen seizoentjes,

Gimly's pootje is genezen, maar nu heeft hij weer een haarbal. :cry: ik heb gisteren naar de buro gebeld en eens mijn gedacht gezegd over L. ook over het feit dat ik moest inbellen op ventjes rekening waar geen dienstencheques opstaan omdat ze geen geld op haar telefoon had om in te bellen.. ze hebben het in orde gebracht. denk dat ik vandaag haar verantwoordelijke aan de telefoon zal krijgen want het water was hoog ivm haar poetsen. dingen doen die uitdrukkelijk niet moeten gedaan worden? daar wordt ik niet blij van. als Clice zegt afblijven tegen Matice gaat die dat ook niet doen.( of toch?)
En vandaag komen ze m'n velux plaatsen! gisteren dan vlug nog naar de winkel geweest om fruit en brie en afbakbroodjes. want ik kan hier nu na 9 niet weg. voor het vloertje zal het geduld oefenen zijn, maar we zijn dat gewend. Als het maar tegen het eind van het jaar er ligt ben ik een gelukkig mens. Het regent wel en ze waren gisteren bij overbuurvrouw bezig met een plat dak te herdoen. G van nummer 6 kwam de bestelde garnaalkroketten brengen, haar schoondochter was op reis. zij hadden de kleine. Haar andere dochter had de sleutels en dus iedereen blij. moest wel duwen en trekken om alles in de diepvries te krijgen. G. zei ook dat het weer met onze knoken speelt en dat dat door haar dokter afgedaan wordt als puh-poe. ( is niet wetenschappelijk bewezen, maar wij voelen het wel.)
hier brand de verwarming. zouden die van het weekend weer uit moeten doen want dan wordt het 24°.
ventje moet mogelijks naar oostende, papieren gaan halen, morgen naar brugge ivm het afscheidsfeestje van de luit.
volgende week naar de dokter. bloedafname.
't wordt weer druk. en dan ben ik verbaasd dat ik moe ben. of pijn krijg.
Zwanemeer: was er een waterpartij in de buurt? het is de laatste kans voor muggenvrouwtjes om zich vol te zuigen als ze nakomelingen willen. en nu zijn ze best aggressief.
Clive: dat taupe kleedje zag er op scherm iets grijsachtig uit, dus daar heb ik me ook in vergist. de onderlakens waren lichtgrijs op foto maar zijn donkergrijs. als er staat 'lichtroze' begin dan maar te denken dat je een fushia sjaal in handen kan krijgen. staat er korenbloemblauw ga dan zeker niet kijken in je pakje maïzena want die is wit.
HVT: kan je verder met twee kilo kleinzoon? :D
Gimly is gaan maffen. ga hem beneden moeten houden want ze zitten immers op zolder. ze moeten maar rommel uit hun weg zetten. zal wel de deuren van mijn kleerkast boven moeten toedoen met al dat stof. maar normaal heb je weinig stof want ze kuisen alles op nadien.
ga mijn koffie opdrinken, ventje zal ver aankomen en dan belt hij. zit alleen op de buro vandaag. V. is met vakantie en N. werkt maar 4/5.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

clive

11 sep 2019, 08:00

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Zwanenmeer, zit je eens rustig in de tuin en dan zijn die vervelende muggen daar. En het weekend gaat mooi zijn, ideaal voor een wandeling. Weet je al waar je gaat wandelen ? Fijn dat de auto goedgekeurd is. En succes bij de kine als je moet gaan, hoop dat het jou helpt.

Muddy Maddy, inderdaad , als ik tegen Matice "af " of "los" zeg, doet hij dat ook. Vooral de los vind ik een belangrijk commando, je weet nooit wat ze soms in hun mond stoppen. Ook dat heeft hij of liever wij geleerd op de hondenschool en dat doet hij ook wel goed. Ben echt tevreden over deze hondenschool, het is me tot nu toe nog nooit teveel geweest op zondagvoormiddag er naar toe te gaan. En dat uurtje op de plein , vliegt zo voorbij, weer of geen weer. Fijn dat ze vandaag de Velux komen plaatsen. Kun je de kleerkast niet afdekken met een plastic folie ? Zodat er geen stof in komt ?
Gimly's pootje is dan volledig genezen, dat doet me plezier om te lezen. Hoop dat hij niet teveel last heeft van zijn haarbal.

Er is hier al een machine was 95°C aan het draaien, daar zitten de keukenhanddoeken in, normaal doe ik zo'n lange machine in het weekend, maar had bijna geen propere keukenhanddoeken meer. Die zijn ook vlug gestreken. En dan heb ik nog een machine badhanddoeken op 60°C, maar dat is gewoon opplooiwas en hoeft niet gestreken te worden. Die gaan dan wel de droogkast in, want manlief heeft graag zachte handdoeken en bovendien gaat het vandaag waarschijnlijk toch regenen.

Zo, ik ga douchen en boven al alles doen.

Ik wens alle Seizoentjes een aangename woensdag. Liefs aan jullie allen.

Helena van Troje

11 sep 2019, 09:55

Goede morgen,

Vrij vroeg voor mijn doen.
Ze moeten de batterijen voor de "component voordeur" leveren van de beveiliging.
Deze keer was de levering wel heel vlug.
Desondanks moet dat pakketje uit Zweden komen en zijn twee kleine batterijtjes ingepakt in een doos zo groot als een kleine schoendoos!Als ze die nu verloren doen dat zou straf zijn.
Ik hoop dat ik d bel hoor en vooral vlug gnoe aan de voordeur geraak.
Ik kan moeilijk in de hal op een krukje zitten wachten 8O

Kleinzoon heef goed geslapen zegt hij.
Ik vrees dat ik hem wakker gemaakt heb, maar ik ben geen held in het geruisloos leegmaken van de vaatwasser.
Vandaag een poging ondernemen om die strijk te halveren.
Gisteren gras gemaaid, gelukkig, want vandaag regent het hier.

Fijne dag aan iedereen.

Oma-C

11 sep 2019, 10:11

Afbeelding

Eeg aangename woensdag vandaag ondanks de regen :roll:

clive gisteren alles kunnen droogkrijgen dat is plezant als je wast :wink:

M-M, straks zit de Velux erin en dat is weer iets dat gedaan is :wink:
een oud laken over de kleerkast kan ook al helpen tegen het stof
dat kan je nadien uitwassen om weer eens te gebruiken bij andere werkjes :roll:
fijne dag vandaag ...

Helena, je weet weer wat te doen met je gast... het is ineens weer
een ander huishouden, geniet ervan :)

zwanenmeer, september is de kwaadste maand voor muggen
en vooral in de buurt van water, gewoon wat water in een
bloempotje is soms al genoeg of een gieter met een restje water
azijn helpt goed tegen de beten... :roll:
en in 't weekend zal er weer kunnen gewandeld worden
er wordt goed weer voorspeld :lol:

Alle seizoentjes een aangename dag, ik moet naar de post
en dat ga ik straks eerst doen, dan ben ik er vanaf :oops:

zwanenmeer

11 sep 2019, 10:47

Dag seizoentjes allemaal ,
Clive : Matice is dan ook een voorbeeldige leerling :-) / het is erg dat ik 't moet zeggen als kleuterjuf , maar zelfs jaren geleden maakte ik al die bedenking dat hondjes die de hondenschool volgen , beter luisteren dan sommige kinderen // ( al mag je dat niet luidop zeggen , hé ) maar tis wel wààr ..... :roll: /// En voor de wandelingen ga ik graag naar de Eifel , voor de gezonde lucht . het is maar 90 minuten rijden en je kan er heel veel verschillende wandelingen doen , kort of lang / Er varen tot eind oktober elektrische boten op de Obersee en de Rursee , dus dan moet ik niet te voet terug als ik moe ben :-) ;-)
MM en Oma C : hier staan natuurlijk een paar schotels met water voor de vogels en andere dieren en daar profiteren die rotmuggen ook van ... :evil: :evil: / Verder laat ik nooit een emmer water of zo staan , want ik zie direkt de muggenlarven erin rondzwemmen .... / Ik heb nu een paar soorten zalf ,maar niet alles helpt , zelfs azijn niet ... en ik ben allergisch voor die steken :evil: / beter voorkomen dus ... maar gisteren had ik er niet aan gedacht dat de muggen mij zo vlug zouden vinden .... enfin , er zijn veel erger dingen ..
Dames , nu ga ik verder werken binnen, want o wee als ik die PC durf open te doen , dan blijft het werk liggen :oops: :oops: :oops: :oops: / Groetjes en een fijne dag !!
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

clive

11 sep 2019, 21:14

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Zwanenmeer, Matice is niet altijd zo'n voorbeeldige leerling hoor :D . Op de hondenschool steekt hij soms toeren uit, maar met zijn lief en guitig uiterlijk, laat onze krullenbol dan steeds iedereen in de lach schieten en komt hij overal mee weg . Ergste is dat hij weet dat hij er WEER mee gaat wegkomen !!! :D :D :D
Maar ik begrijp jouw stelling wel. Vaak vraag ik me af wie er opgevoed moet worden, de kindjes of de ouders?
In de zomervakantie lopen hier soms nog kleine pagadders rond om 22.00H ' s avonds zonder enige begeleiding. Dan ligt Matice al een half uur te slapen.

HVT, fijn dat kleinzoon zo goed geslapen heeft.

Oma-C, de koers vandaag schijnt een waar spektakel geweest te zijn. Ik hoorde op de radio snelheden van
75 KM/uur !!! 8O . Je zult wel genoten hebben.

Buurvrouw is komen koffie drinken vandaag, niet lang , maar ze moest even haar ei kwijt en ik ook.

Hoop dat de werken bij Muddy Maddy goed afgelopen zijn ondanks de regen.

Heb eergisteren al een nieuwe agenda aangeschaft voor 2020. Ben daar heel ouderwets in, moet bij mij nog een papieren agenda zijn + een kleintje voor in mijn handtas. Had dat dit jaar niet gedaan en heb dat toch gemist, zeker wat doktersafspraken en vooral de data van de controles betreft. Kwam ik thuis, wou dat opschrijven in mijn agenda en dan stond er al iets op. Dus opnieuw een kleintje voor in mijn handtas.

Matice heeft net nog wat gegeten en is nu aan het zeuren om slapen te gaan. Ga hem zijn zin geven als hij nog even buiten is geweest, tegen dan is het toch bijna zijn slaaptijd. En denk dat ik het vandaag ook niet lang ga uithouden want alles doet weer pijn met dit vochtig weer en dan lig ik comfortabeler in bedje. Kan dan nog wat TV kijken als ik wil.

Ik wens elkeen nog een fijne avond en voor straks een zachte welterusten. Liefs.

clive

12 sep 2019, 09:14

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy nog niet hier, hoop dat gisteren alles goed verlopen is met de werken.

Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilkaar maken voor morgen, lees, alles met nat afvegen.
Heb Matice zijn kussensloop al gewassen, hangt nu te drogen in de waskamer, want die mag ook al niet in de droogkast maar namiddag gaat die droog zijn en strijk daar dan even over en doe die terug rond zijn kussen in de living. Viel me eigenlijk gisterenavond pas op toen ik zijn speelgoed erop opruimde toen hij slapen was, dat de sloop er nimmer netjes uitzag. Maar ' s nachts laat ik geen machine draaien, dus had ik hem al klaargelegd op de wasmachine om meteen in te stoppen als ik opstond.
Moet ook nog het wc matje en de gastendoekjes wassen, die mogen dan wel in de droogkast, maar ga er een andere set leggen, een rood met rood en witte gastendoekjes.
Manlief moet vandaag in Leuven zijn, dan is hij pas thuis tegen 20.30H vanavond. Dan heb ik al terug een douche genomen en me verzorgd voor de nacht. Want anders wordt het voor mij te laat.

Zo, ga eraan beginnen. Ik wens iedereen een hele fijne donderdag. Liefs aan jullie allen.

Oma-C

12 sep 2019, 10:00

Afbeelding

Goede morgen met nog een zonnetje zolang het duurt :roll:
daarom nu de huistaken eerst de rest kan nog met een bui
de boodschappen...daar smelt ik niet van... :lol:

M-M nog niet gepasseerd :roll: hopelijk is de velux goed gelukt :)

clive ja jouw deugniet is slimmer dan je denkt :lol:
hij weet precies hoever hij kan gaan, maar 't is een lieve hé
geniet nog even van de zon om eventueel buiten te drogen... :wink:
en de koers ja... soms bangelijk zo'n snelheden waarmee ze reden
die valpartijen zijn altijd zo spectaculair... en de gevolgen bbbrrrr

zwanenmeer, ik denk ook soms zoals jij, veel ouders zouden
opvoedingslessen moeten krijgen, voor ze aan kinderen beginnen :oops:
maar ja ik zal wel ouderwets zijn :roll: :oops:
regels en routine is wel belangrijk zowel oor de kindjes als voor de ouders
het leven wordt er zoveel gemakkelijker door :roll:

Helena, anjelierken, M-J, en alle seizoentjes
een fijne dag verder ik ga nog wat verderdoen :)

Helena van Troje

12 sep 2019, 18:27

Ik heb de indruk dat ik niet veel anders meer doe dan tafel dekken en afruimen en eten maken en afwassen en opnieuw. Hij is erg stilletjes mijn student. Een beetje gespannen voor al het nieuwe. Fietsen in de stad was een openbaring in slechte zin. Of er eigenlijk nog iemand zich aan de verkeersregels houdt? Duidelijk niet in onze stad. Deze morgen bij het boodschappen doen gemakkelijk zeven keren uit de weg moeten gaan (wat ik sowieso niet doe dus) voor een tegenligger op een enkelrichting fietspad.
Voor de rest waren we op een half uur rond in de Carrefour dank zij zijn hulp en zijn lengte vooral.
Nu zijn ze naar de proclamatie van de dochter. Hé, hé, de drie jaar zitten erop. Ik neem aan dat ze er door is, anders zouden ze haar toch niet laten opdraven.
Morgenvroeg vroeg opstaan, want hij moet al om halfnegen op de campus zijn.
En nu duimen voor de volgende student die in avondschool een diploma business analist wil halen. Amai, mannekes dat inschrijvingsgeld is ook niet van de poes.
Ik blijf hier levenslang leren en kaarsjes branden en hopen dat ze het gaan kunnen en erdoor gaan zijn...Maar ja, ik moest ook vier kinderen hebben hé...
Gelukkig blijft het kleinkindertal beperkt tot vijf...Dat neem ik aan tenminste.

Clive ik vind dat ook altijd plezant van de gastendoekjes en zeepjes en badmatjes assorti te hebben.
Nichtje heeft dat ook. Zodanig dat ze weet dat ik in de badkamer vooral blauwtinten heb. Met nieuwjaar kreeg ik dus een blauw zelfgemaakt zeepje dat naar lavendel rook.
Van haar zus kreeg ik een rood zeepje van de kerstmarkt voor in het toilet beneden...

Geloof het of niet mijn lavendel staat helemaal terug in bloei!
Ik heb toch nog een uurtje in de tuin gewerkt vandaag.
De helft van de strijk staat nog waar hij gisteren stond.
Die gaat dus echt niet lopen...

Dames nog een fijne avond en een rustige nacht.

clive

12 sep 2019, 20:31

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Kom jullie allemaal nog een fijne avond wensen en voor straks een zachte welterusten. Manlief is op weg naar huis, die gaat bij een dik kwartier hier zijn. Matice was ondeugend vandaag, puberpup :) !!!
Hoop dat met iedereen alles oké is, want Muddy Maddy is hier niet geweest vandaag en mis er nog enkele. Nu ja, hier komen schrijven is ook geen verplichting natuurlijk, je moet er ook de tijd voor hebben natuurlijk.

Zo, liefs aan elk van jullie. Manlief stopt hier net voor de deur.

Oma-C

12 sep 2019, 20:49

Afbeelding

Goede avond amaai het is al zo vroeg donker
dat vind ik niet leuk maar ja...pakken zoals het komt :oops: :roll:

Helena het zal een hele aanpassing zijn natuurlijk
goed dat je maar één gast hebt want met meer
en allemaal verschillende uren :roll: dat zou
helemaal puzzelen worden, vooral omdat je het
al een hele tijd niet meer gewoon was :)
Hopelijk valt het nog mee na een tijdje... sterkte zou ik zeggen :wink:

clive ik heb M-M ook gemist vandaag, hopelijk is alles goed daar :oops:
en Matice had puberstreken vandaag... ja de ene dag is de andere niet :roll:

Ik wens alle seizoentjes een goeie nacht, het was een mooie dag
en het zou ook een mooi weekend worden, genieten maar :wink: