Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Fifi

11 sep 2019, 10:04

meme rietje vergeten te antwoorden .
fijn he dat je mag proeven en niet moet helpen
smakelijk.gr.

Erika1

11 sep 2019, 11:26

Goeiemorgen,
Effe tussen de soep en de patatten :mrgreen:
Ben in de zaal is bijna 1 maand geleden dat er gepoetst wordt omdat er geen activiteit was, amai wat een spinnenwebben :roll:
Maar vanaf volgende week vrijdag begint het weer vollen bak. Eigenlijk ben zowel blij wat rust gehad te hebben en van de andere kant ben ik ook weer blij dat er weer wat structuur komt. Wil niet zeggen dat ik echt 2 maanden geluierd heb hoor. Er zijn nog 2 plaatsen waar ik actief ben hè, maar daar was het niet zo erg druk met het verlof :lol: Viola misschien is gevuld en ik kan verder :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

omadina

11 sep 2019, 11:34

Hallo allemaal !

Nog vlug voor de middag, dus voor jullie allemaal, een mooie dag, al zullen we vandaag , denk ik, zelf voor ZON moeten spelen, maar dat is niet zo erg, we zullen doen zoals mémérietje zegt, een "vestje" aantrekken, en desnoods onze paraplu meenemen.

Yvette, dank voor de prachtige foto's, 't moet een heel mooie reis geweest zijn. Geniet nu nog maar van Biaritz, veeeel jaren geleden was is daar ook, ja eigenlijk als huwelijksreis, en dan moesten we "zeker" ook Lourdes bezoeken, ja zo was mijn schoonmama !

En nu mijn middagmaal klaarmaken, heb nog van alles in mijn koelkast, zal er eens aan beginnen..

Groetjes aan jullie allemaal !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Erika1

11 sep 2019, 21:47

Fijne avond,
Ons Rietjes heeft al 3 fietsdagen achter de rug.
Eerste dag 98 km
Tweede dag 110 km en vandaag een natte 85 km, maar het voelt nog steeds goed.

Bewonderingswaardig is dat vind ik hé.

Yvette, welkom back en super mooie foto's.
Omadina, luisteren naar lichaam hé, anders zou je er spijt van kunnen krijgen.
Corry, knuffelke
Meme-Rietje, lekker gegeten?
Veve, hoe is je nieuwe groep meegevallen?

corry

12 sep 2019, 08:19

Afbeelding

Fototoestel in aanslag , met zen allen op🕷🕷🕷🕷 jacht.

Veveke, ga straks naar Wenduine, neem foto’s waar je gratis mag parkeren.

Ivette, zo mooi in beeld gebracht, een heel werk om hier te zetten, bedankt daarvoor.

Dochter gisteren op bezoek, kan bij haar mijn ei kwijt, we praten ook over bezorgdheden welke we samen delen.

Nog een fijne dag

Corry 🤓
ik tel alleen de zonnige dagen.

vera-maria

12 sep 2019, 08:51

Goedemorgen allemaal!
Ben niet welgezind de reden...mijn man moet weeral eens naar het buitenland voor zijn werk 3 daagjes ik weet het het is niet lang maar ik ben een bangerik alleen thuis ‘s nachts dus dat zijn dan voor mij slapeloze nachten :evil: heb gevraagd is het aub mogelijk om het laatste jaar dat je werkt niet meer naar het buitenland te gaan...maarja hé :?
Corry bedankt om te kijken voor de parkeerplaatsen! Prachtig spinnenweb!
Erikaatje ja die groep is heel goed meegevallen, ik heb me ingeschreven en ga mee in oktober op daguitstap, is een verrassingreis maar uit de tips kon ik uitmaken dat het Ninove word!
Yvette mooie foto’s, Yvette wil jij me nog eens jou adres doormailen aub zodat mijn gps jou weet te vinden?
Ga richting badkamer mijn frustraties uitwassen :lol:
Wens jullie nog een aangename donderdag daag...
You only have one life...live it!

Ivette

12 sep 2019, 10:05

Oei, vera-maria, ambetant dat uw man naar het buitenland moet, jullie zijn zo'n hecht koppel dat je niet graag alleen achterblijft maar troost u: uw man komt weer thuis!
Ik mail u meteen mijn adres door en mijn tel.nr mocht dat nodig zijn. Bedankt dat ik met u mee mag!

Bedankt Greetie en oma-c , ik genoot inderdaad van een heel mooie reis in de streek van de Vuelta.
Het is een minder gekende streek in Spanje maar zo betoverend mooi in al dat groen en er is zoveel cultuur te beleven. Het eten was overal zeer lekker, aangenaam warm weer, allemaal oké alleen...dat Spaans: ik versta er niets van en kon nergens terecht met Engels, Duits noch Frans, vond dat lastig!
Intussen ben ik alweer op mijn effen: ik heb alle Thuis en de Duitse Rote Rosen opgenomen soaps gezien, kleren weer weg enz. Mijn foto's al op computer gezet en daarbij mijn reis nog eens opnieuw beleefd!
Morgennamidag is er alweer Okra vergadering, maandagmiddag etentje met de Singles hier in Molendries, woensdag de bijeenkomst aan zee die ons Corry organiseerde waar ik ook erg naar uitkijk, dus zo lang we nog plannen kunnen maken is het leven heel mooi!
Ik moest me her inloggen, wat lang niet het geval was maar ik ben er weer bij!

Ik heb mijn buurvrouw beloofd om 2 broeken te korten, heb ze gedriegd en laat ze haar nu passen.
Ja, als ik soms hulp nodig heb doen zij het ook dus het ene plezier is het ander waard.
Daaag tot later!
Ivette

corry

12 sep 2019, 19:32

Afbeelding
Afbeelding
GRATIS PARKEREN !

Voor diegene welke een parking zoeken, Wenduine binnen komen langs Blankenberge of de Haan , je komt automatisch op de Leopoldlaan.
Voor Erikaatje, best naast de tramhalte de helling oprijden, zodat je Michelly voor de zaak kan afzetten. Soms is het mogelijk daar op het rotondeplein te parkeren, zie je wel als je er bent.
Groetjes en nog een fijne avond.

Corry

Erika1

13 sep 2019, 08:46

Goeiemorgen,
Het ziet er maar weer belabberd uit vandaag.
Gisteren hebben Rietjes en W een rit van 75 km gedaan met heel wat zoekwerk en waren aangekomen in Hulst.
Vandaag rijden ze naar Damme.

Corry thx we zullen het wel vinden met zo'n service van jou.
Yvette, kijk jij ook naar Sturm der Liebe op ARD?

Allez ga jullie maar laten, tot …… :mrgreen:

meme-rietje

13 sep 2019, 09:11

goeie morgen iedereen
lukt toch niet zo best hoor op die nieuwe ouwe laptop
zit nu weer op die oude laptop
woensdag ben ik naar de markt geweest
en heb ik siergras voor in mijn potten op het terras gekocht
en s'avonds dan naar de kookles van Femma
vier receptjes voor kip, echt lekker en al die sausjes
gisteren was het mosselfestijn in Elckerlyk
maar ik eet geen mossels en heb het weekmenu genomen
varkenswangetjes, heel lekker en zacht, het smelkte in je mond
en vandaag is het gastjes dag
eens kijken of ik de weg nog vind naar de academie voor Aiko in Oudenaarde
dat is zo een beetje mijn week :lol:

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry

13 sep 2019, 09:22

Afbeelding

Je wil ze niet in huis, kom ze nu en dan tegen in de tuin, zijn banger van mij dan ik van hen😜

Inderdaad ons stekeltje heeft al heel wat kilometers in de kuiten, hoop voor hen dat het nog jaren mag duren zo fit te zijn. Eens het begint wordt het een rollercoaster van ongemakken. Dan komt het leren mee leven, wonderjaar met inzet lukt het ook.

Woensdag een jasjes dag met zon.

Groetjes en tot later, Stafke is uit zijn zetel ik ga snel rondgaan met borstel en blik ( stofzuiger )

Corry 🤓

Ivette

13 sep 2019, 09:41

Erika, Sturm der Liebe geven ze in de namiddag uit op ARD maar ik kan de "serie" niet opnemen want 's morgens herhalen ze datzelfde programma en dan heb ik alles dubbel. Rote Rosen om 14u10 neem ik wel als serie op dat wordt niet herhaald 's morgens dus makkelijker!Ik kijk niet graag in de middag TV, vandaar!
Lena Lorenz op donderdagavond volg ik ook, wel telkens een ander doktersverhaal maar de berglandschappen zijn fantastisch, goeie acteurs alhoewel de hoofdrolspeelster iemand anders is dit jaar die het even goed doet.
Maar als ge graag kijkt naar Sturm der Liebe, beter op ARD dan op Vitaya want daar zit er reclame tussen!
meme Rietje: schone spreuk waar haal je die?
Ivette

meme-rietje

13 sep 2019, 10:14

Ivette schreef:
13 sep 2019, 09:41
meme Rietje: schone spreuk waar haal je die?
als ik ergens op FB of elders een mooi plaatje tegen kom
dan steek ik dat in een mapje
ik heb er waarschijnlijk meer dan 1000 :lol:
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Erika1

13 sep 2019, 11:32

Oei Yvette, dan is er iets fout geprogrameerd bij u, ik neem de 2 serie's op in de namiddag en geen dubbele. Moet wel eerlijk zijn heb dat in het begin toen ik het wilde opnemen ook aan de hand gehad dat ze dubbel waren, maar daarna eens bezig geweest met opzoeken en nu al jaren dat ik ze niet meer dubbel heb :wink:

Meme-Rietje, als de tijd daar is dat ik naar de westhoek kom en klözen meebreng gaan we eens iets afspreken hoe en waar dan wil ik wel eens naar uwe laptop kijken en misschien komen we er samen wel uit :wink:

Ivette

13 sep 2019, 11:46

Hey Jadi, waar dat water vandaan komt in de karavaan wasmachines weet ik niet hoor, ik heb alleen de was zien uithalen uit de machine als ze aankwamen, nu vraag ik het me ook af. Wij waren wel niet verondersteld om vragen te stellen , wij logeerden toevallig in hetzelfde hotel, mochten toekijken maar we moesten hen gerust laten hé.
Afgezien van het feit dat we 's morgens een straat verder moesten met onze valiezen omdat de vele camions onze plaats ingenomen hadden vond ik het toch een heel uitzonderlijke belevenis!
Ik heb genoten, ben content dat ik het aangedurfd heb om de lange reis met 2x overnachten te maken.
Wel herkende ik er nog veel plaatsen waar WIJ nog SAMEN waren in 2002 en dat was wel even stil worden...

Ik was al naar de coiffeur want ik wil er vooral op de samenkomst toch een beetje goed uitzien!
Nu ga ik voor mijn eten zorgen, tot later
Ivette