hoe blokkeer ik ongewenste e mails spam enz
-
inina2 - Lid geworden op: 16 sep 2019, 08:54
Beste Forumleden,
De laatste tijd krijg ik massa's ongewenste e mails spam en phishing berichten. zoals heb altijd iets gewonnen
van supermarkten maar ook bitcoins enz ook aanbiedingen van bv assian lady's . ik ben daar helemaal niet mee opgezet en ben bang dat er ook wel eens fraude zou kunnen gepleegd worden.
Ik klik deze steeds dadelijk weg zonder te openen, maar deze berichten blijven massaal terug komen ik zou de afzenders ervan dan ook heel graag willen kunnen blokkeren zowel op mijn computer met windows 10 als op mijn smartphone samsung galaxy J3 met android.
Is er iemand van jullie die mij daarmee kan helpen.
met heel veel dank bij voorbaat
Inina22
De laatste tijd krijg ik massa's ongewenste e mails spam en phishing berichten. zoals heb altijd iets gewonnen
van supermarkten maar ook bitcoins enz ook aanbiedingen van bv assian lady's . ik ben daar helemaal niet mee opgezet en ben bang dat er ook wel eens fraude zou kunnen gepleegd worden.
Ik klik deze steeds dadelijk weg zonder te openen, maar deze berichten blijven massaal terug komen ik zou de afzenders ervan dan ook heel graag willen kunnen blokkeren zowel op mijn computer met windows 10 als op mijn smartphone samsung galaxy J3 met android.
Inina22
-
lode - Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14
Weinig aan te doen vrees ik. Blokkeren zal niet veel helpen want deze afzenders gebruiken altijd een ander adres. Stelselmatig alles wissen.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
-
inina2 - Lid geworden op: 16 sep 2019, 08:54
Bedankt Lode,
De e mails stelselmatig wissen zonder openen doe ik nu ook al, maar zulke mails blijven massaal en met alle mogelijke onderwerpen toekomen.
Ik hoopte dus dat ik hier met een tip van het forum senioren net iets aan zou kunnen doen maar blijkbaar kan dat uiteindelijk niet?
toch bedankt voor uw reactie
vriendelijke groeten
Inina22
De e mails stelselmatig wissen zonder openen doe ik nu ook al, maar zulke mails blijven massaal en met alle mogelijke onderwerpen toekomen.
Ik hoopte dus dat ik hier met een tip van het forum senioren net iets aan zou kunnen doen maar blijkbaar kan dat uiteindelijk niet?
toch bedankt voor uw reactie
vriendelijke groeten
Inina22
-
Wiana - Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
't Is een beetje de plaag van deze tijd, vrees ik, Inina.
Krijg ik zo'n mail, dan klik ik toch altijd bij ongewenste e-mail
op: Domein van afzender toevoegen aan lijst met geblokkeerde
afzenders en dat scheelt een stuk hoor .
(wel opletten dat het niet om gmail, of proximus, telenet … gaat !)
Nu komen die meteen bij ongewenste e-mail en met één klik
op het kruisje zijn ze verdwenen .
Soms "verplaats" ik er op webmail . Die worden dan door Proximus
meteen op webmail bij Spam geplaatst.
Een echte oplossing is het niet, maar wel een hele verbetering.
Krijg ik zo'n mail, dan klik ik toch altijd bij ongewenste e-mail
op: Domein van afzender toevoegen aan lijst met geblokkeerde
afzenders en dat scheelt een stuk hoor .
(wel opletten dat het niet om gmail, of proximus, telenet … gaat !)
Nu komen die meteen bij ongewenste e-mail en met één klik
op het kruisje zijn ze verdwenen .
Soms "verplaats" ik er op webmail . Die worden dan door Proximus
meteen op webmail bij Spam geplaatst.
Een echte oplossing is het niet, maar wel een hele verbetering.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Ik heb Thunderbird naast Mail gezet. De ene helpt de andere bb met de spam van hotmail.
Na 2j kende TB nog al mijn accounts. Zat wel geblokkeerd door'n foutieve hoofdwachtwoord. MozBrower nl be heeft me geholpen met een commando van hun, een link die ik moest volgen.
Na 2j kende TB nog al mijn accounts. Zat wel geblokkeerd door'n foutieve hoofdwachtwoord. MozBrower nl be heeft me geholpen met een commando van hun, een link die ik moest volgen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
hoshinkido - Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
- Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg
stel uw vraag eens in SPYWARE inina
dit is de juiste topic voor uw probleem, en zal u vlugger een helper krijgen.
dit is de juiste topic voor uw probleem, en zal u vlugger een helper krijgen.
medion AKOYA i5 -10400 windows11
512GB optane H10 8GB DDR4
WI-FI 6AX201 bitdefender antivirus
-
sacho - Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08
Hoshinkido, dat is niet nodig.
Een helper bekijkt het overzicht van nieuwe berichten in het hele computergedeelte.
Dit hoort meer thuis in het onderdeel email. Maar waarom twee dezelfde topics aanmaken.
Dat maakt het onduidelijk.
De uitleg van Wiana is een goeie, stelselmatig mail-afzender en/of domein blokkeren.
Geen Telenet, Skynet, Hotmail, Outlook.com, Gmail... domeinen. Kijk dus goed naar de afzender.
Bvb @pltxt.ru
Het kan lang duren maar je moet doorzetten/uithouden en het aantal mails zal wel afnemen.
Hoe en in welk programma of webmail je dat moet doen, (ongewenst/blokkeren) is verschillend.
Een helper bekijkt het overzicht van nieuwe berichten in het hele computergedeelte.
Dit hoort meer thuis in het onderdeel email. Maar waarom twee dezelfde topics aanmaken.
Dat maakt het onduidelijk.
De uitleg van Wiana is een goeie, stelselmatig mail-afzender en/of domein blokkeren.
Geen Telenet, Skynet, Hotmail, Outlook.com, Gmail... domeinen. Kijk dus goed naar de afzender.
Bvb @pltxt.ru
Het kan lang duren maar je moet doorzetten/uithouden en het aantal mails zal wel afnemen.
Hoe en in welk programma of webmail je dat moet doen, (ongewenst/blokkeren) is verschillend.
-
fendtje - Lid geworden op: 26 aug 2010, 17:30
Spam vermijdenInina schreef: ↑16 sep 2019, 09:03Beste Forumleden,
Inina22
Gebruik Gmail.
uw telenet , proximus, hotmail of andere account kunnen perfect in gmail toekomen.
Is er een spam bericht in gmail markeer als spam in gmail op de pc.
Het grote voordeel in gmail op een smartphone is spam niet rechtstreeks zichtbaar.
En vergeet ook niet uit te schrijven op die vervelende mails.
Is wat werk in begin maar na een tijdje zou het moeten helpen.
En chrome of edge gebruiken is erom vragen , heeft met pc instellingen te maken in de browsers.
Gebruik zelf firefox.
Maar als ik die andere browsers gebruik , gegarandeerd de start van spam mails.
Laptop Dell, 5 g router met telenet sim, Iptv van de chinees.
Androidboxen als kijkkastjes.
Base large voor mobiel internet + bellen
Androidboxen als kijkkastjes.
Base large voor mobiel internet + bellen
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Spam vermijden
[/quote]
Sorry maar uitschrijven op die spam mails is de grootste stomme tijd dat je kan doen.
Als je op de uitschrijf link drukt weten ze dat deze mail toekomt en dan krijg je der nog meer.
Er is hier al zoveel over geschreven
Sorry maar het ligt vaak aan jullie zelf als je spam krijgt
[/quote]
Sorry maar uitschrijven op die spam mails is de grootste stomme tijd dat je kan doen.
Als je op de uitschrijf link drukt weten ze dat deze mail toekomt en dan krijg je der nog meer.
Er is hier al zoveel over geschreven
Sorry maar het ligt vaak aan jullie zelf als je spam krijgt
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen 
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Thunderbird heeft een goed spamfilter. Via mijn (r)Hotmail kreeg ik veel spam binnen, al 2 mnd lang.
Nu om de 3 dagen nog zo ene maar. Na 2 weken 1/week.
In de rommelbak Google vind je bijna niks fatsoenlijk meer, of ze zijn te betalen of business dan.
Nu om de 3 dagen nog zo ene maar. Na 2 weken 1/week.
In de rommelbak Google vind je bijna niks fatsoenlijk meer, of ze zijn te betalen of business dan.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
hoshinkido - Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
- Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg
en toch is gmail heel goed,dat is raar ,ik ontvang zulke berichten niet!!
en gebruik al zoveel jaren gmail. ook gebruik ik EDGE ,ik stond er eerst
weigerachtig tegenover...maar ik ben tevreden .
en gebruik al zoveel jaren gmail. ook gebruik ik EDGE ,ik stond er eerst
weigerachtig tegenover...maar ik ben tevreden .
medion AKOYA i5 -10400 windows11