Thunderbird kan niet openen

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

Lanny Suhita

23 sep 2019, 22:10

Goede avond Helpers,
Een paar dagen kan ik Thunderbird niet openen. Krijg elke keer deze mededeling:

Afbeelding

Ik heb een paar keren poging te doen om te openen ook Feedback opgestuurd voor de Techneuten ,tevergeefs. Ik heb thunderbird rappot gelezen maar ik begrijp er niks van
Hier zijn ze
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alvast bedankt.
Groetjes van Lanny

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb de rapport niet allemaal opgestuurd.
.
Zou iemand mij kunnen helpen? Zit een virus of zo?
Help mij a.u.b. Ik heb geen verstand van computer.

Mijn computer:

Afbeelding

Lanny Suhita

23 sep 2019, 22:18

Hier zijn de rest van de raport

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Bedankt.
Groetjes van Lanny

hviaene

24 sep 2019, 10:27

Ik vermoed dat iemand jou geholpen heeft om Thunderbird te installeren en de nodige instellingen te maken. Vraag die persoon om Thunderbird volledig te verwijderen en opnieuw te installeren (en zo nodig in te stellen). Ik denk dat dàt het snelste zal zijn om het probleem te verhelpen.

Lanny Suhita

24 sep 2019, 10:50

Beste,
Ik gebruikt Thunderbird toen Microsoft stopte met ondersteuning van WML (Windows Live Mail) Ik heb geen problemen tot die paar dagen.Ik heb Thunderbird zelf geinstalleerd een paar jaren geleden, met tevredenheid.
Ik ben radeloos. Ik denk ook dat ik Thunderbird ga verwijderen en opnieuw installeren. Maar weet ook niet hoe.
Groetjes van Lanny

sacho

24 sep 2019, 11:59

Hier vind je een goede uitleg hoe je dat moet doen.
https://support.mozilla.org/nl/kb/thund ... en-windows
En hier de downloadlink als je alles doorgelezen hebt.
https://www.thunderbird.net/nl/

Ik zag ook dat je G-mail gebruikt, heb je die geconfigureerd in Thunderbird?
Die kan je dus nog steeds bekijken via de website.
https://mail.google.com/mail/

Lanny Suhita

25 sep 2019, 00:53

Sacho bedankt voor uw reactie. Nu wil ik toch vragen voor dat ik fout maakt .
Hieronder is een afbeelding van mijn configuratiescherm.
Moet ik de Mozilla verwijderen?

Afbeelding

Alvast bedankt

sacho

25 sep 2019, 05:55

Ja, eerst verwijderen en dan weer downloaden en installeren.
Volg de link in mijn vorig bericht.

Lanny Suhita

25 sep 2019, 19:49

Beste Sacho,
De eerste link of de tweede link ?
Ik heb de eerste link gekopieerd en bestudeerd.
Ik hoef toch niet allebei te downloaden? Of begrijp ik verkeerd?
Groetjes van Lanny

sacho

25 sep 2019, 23:44

sacho schreef:
24 sep 2019, 11:59

En hier de downloadlink als je alles doorgelezen hebt.
https://www.thunderbird.net/nl/

Lanny Suhita

27 sep 2019, 10:35

Beste Sacho,
Sorry dat ik nu pas kan beantwoorden.
Ik heb de link al verwijderd van Mozilla, maar de Thunderbird werd niet verwijderd. Moet ik deze ook verwijderen??

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vraag advies.
Moet ik volgende klikken? Kan dit? Zonder die Mozilla die ik al heb verwijderd?
Bedankt Sacho.
Groetjes van Lanny

sacho

27 sep 2019, 13:34

Alles van Mozilla Thunderbird verwijderen.
Dan de nieuwe installeren via mijn download link.
Vraag nu aub niet van welke link :?

Werkt het nog niet, dan de Engelse op Google zoeken en die werkt gegarandeerd wel.
Die ene die je verwijderd hebt is de maintenance(onderhoud), die kon blijven staan.
Daar stond geen 'Thunderbird' bij.

Afbeelding

wd

27 sep 2019, 14:55

Ik gebruik al jaren Thunderbird als e-mail program.
Maar ook nu na de updates van gisteren of eergisteren had ik ook problemen.
Mijn e-mails dat was nog min of meer oké maar mijn agenda dat was weg.

Maar voor wie het interesseert het profile van Thunderbird kun je terug halen op
C:\Users\jouw compnaam\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles en indien nodig terug plaatsen.

Om het Agenda terug in orde te krijgen heb ik het zo gedaan
In Thunderbird links zie je "agenda" staan daar klik je in een leeg veld met de rechter muis op dan verschijnt venster en klik je op "nieuw agenda" . Terug een nieuw venster en daar klik je aan "op het netwerk" , terug een nieuw venster daar klik je aan "google agenda" , klik volgende en terug nieuw venster en daarin schrijf je het "e-mail" dat correspondeert met uw "agenda" , dan volgende en in dat lijstje "vink" je alles aan en dan voltooien.
En ik had mijn agenda terug daar staan. Wel moet ik soms een paar keren Thunderbird opstarten alvorens het agenda daar is maar denk dat Thunderbird werkt aan de bijsturing.

Hopelijk heb ik hiermee een tip gegeven.

groeten
Het is wel een google agenda en e-mail van mij.
De dwarsliggers laten de treinen rechtdoor rijden.

Lanny Suhita

01 okt 2019, 22:54

Dag Sacho,
Niet boos worden op mij.
Ik wil zeggen dat het is mij gelukt met downloaden van Thunderbird en toen zag ik mijn oude mails terug. Maar daarna kreeg ik problemen omdat geen nieuwe mail waren binnen gekomen. Ik maar zoeken2 wat er aan de hand was. Elke keer problemen met het wachtwoord. Als ik wachtwoord van hotmail gaf dan was deze geweigerd. Dan gaf ik mijn wachtwoord voor hetnet ook geweigerd. Ik was weer gestrest natuurlijk, durfde amper meer te vragen. Ik bleef maar zelf uitzoeken en klikte berichten ophalen. Steeds het zelfde. In eens kwamen mails van Hotmail binnen, maar niet van het net. Maar bleef maar het wachtwoorden van Het Net en Hotmail te herhalen en berichten ophalen. Eindelijk kwamen de mails binnen. Wel erg veel. Ik ga morgen verder met deleten.

Sacho, bij deze wil ik u bedanken voor uw geduld en bereidheid om mij te helpen.
Petje af voor alle helpers. Tot de volgende problemen.

Groetjes van Lanny

sacho

02 okt 2019, 06:49

Dat is nu eens wat ik niet doe. Mijn hotmail in mijn mailprogramma laten binnenkomen, dus een account aanmaken. Ik hou alle accounts gescheiden. Mijn hotmails worden wel automatisch doorgestuurd naar mijn provider mail van Telenet maar blijven dus in mijn hotmail(web) staan, het zijn er trouwens niet zo veel. Ik moet ze daarna nog wel verwijderen uit mijn hotmail(web). Mijn G-mail hou ik ook apart. Iedereen doet natuurlijk wat hij/zij wil met zijn computer maar de wonderen zijn de wereld niet uit.

Als je een computer onder handen krijgt waar de c-schijf van vol is(130GB) en toch staan er weinig bestanden in de afbeeldingen, documenten......en programma"s. Dus geen plaats meer voor updates uit te voeren.
Kom ik tot de vaststelling na twee uur zoeken naar de oorzaak(ook de verborgen mappen zichtbaar gemaakt) dat er nog meer als 15.000(vijftienduizend) mails met veel bijlagen in Thunderbird staan in wel 30-40 verschillende sub mappen.
Alle verzonden mails sinds 10 jaar stonden er nog in, prullemand van de verschillende accounts waren nooit geledigd. Wel de prullemand op het bureaublad.
Als je kleren blijft kopen en de oude niet weggooit raakt de kleerkast ook overvol.

Of een mooie foto op je bureaublad hebben en deze vol staat van de snelkoppelingen.
Orde houden zodat de poes haar jongen nog vind.

hviaene

02 okt 2019, 09:42

@sacho,

Ik doe dit juist wél, ik heb mijn edpnet, gmail en hotmail account alle drie in Thunderbird staan. En Thunderbird heb ik automatisch openen als ik inlog. Dat maakt het juist gemakkelijk om mijn mails direkt te zien en te kunnen antwoorden.
Wat betreft ruimte, ik heb Thunderbird ingesteld dat die automatisch bij het stoppen de vuilbakken leegt.