Dag allemaal
Gisteren leuke maar vermoeiende dagreis (heel veel trappen) gemaakt.
In een nieuwe, volgeladen bus reden we eerst naar de Basiliek van Koekelberg waar we in een aangename sfeer een croissant en koffie opgediend kregen onder de Basiliek in de cafetaria. Nog even de immense Basiliek binnen bekijken en dan weer weg. Het regende wel een beetje onderweg maar we zaten toch in de bus dat was niet zo erg.In Wasseiges namen we plaats voor een groot TV scherm en vertelde de eigenares in het Limburgs over de aanvang (veel te langdradig, ze vertelde heel haar leven)tot ze aan de eigenlijke uitleg kwam van de werking op hun saffraanboerderij, wat wel interessant was. We proefden een glaasje klare, een stukje cake en een snoepje waar saffraan in verwerkt werd. Veel te lange twee uur durende zitting!
Middageten: trappen op in Namen, trage bediening want ook zij moesten eerst de trap op in het oude gebouw om ons te bedienen. Geen maaltijd om mee te stoefen: stukje gerookte forel op een slabedje, bord met droge kipfilet, sausje, stukje tomaat en komkommer, kroketjes., stukje Gelee zonder smaak.

Dan naar boven in Namen waar ik dit mooie zicht op de stad fotografeerde:
Daar bezochten we deze parfumerie:

We kregen er een uitleg na alweer veel trappen op en neer tot in de kelders waar de geboorte en het bewaren van het parfum uitvoerig werd uitgelegd.

Dan naar Bouffiouix waar onze gids uit het Frans vertaalde in la grange aux pottiers de eeuwenoude werking en de uitgestalde stukken in de heel oude pottenbakkerij uiteen legde.

We aten daar onze avondboterhammetjes met kaas en hesp en een toefje groen en na geduldig wachten eindelijk een kopje koffie!
Ik heb al interessantere dagreizen gemaakt maar met nu en dan regen viel het vele binnen zitten toch mee.
Bovendien viel het aangename gezelschap mee, dus toch alweer een gezellig dagje uit!
Ik ga aan mijn eten beginnen, tot later!