Bestaat dat nog?
-
dafke - Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Bestaan er nog toestellen met een harde schijf om programmas op te nemen van de tv? Géén Digicorder Die heb ik al maar ik wil opnemen van een andere tv Hij neemt wel op met een usb stick maar alleen als de tv opstaat op de zender waar ik wil opnemen Waardeloos dus
-
verhaegen - Support SeniorenNet
ja die bestaan nog
maar daar zal je waarschijnlijk ook niet het resultaat krijgen dat je wenst
want hetgeen je beschrijft heeft te maken met de digitale rechten die beschermd zijn
en meestal kun je dan alléén opnemen terwijl dat program op de tv afspeelt
of
moet de tv geprogrammeerd worden dat hij dat opneemt ,en moet hij op dezelfde zender staan als waar hij van moet opnemen (maar blijft op standbij staan)
het hangt der maar vanaf welke provider men heeft
ik heb het al allemaal uitgeprobeerd gehad met proximus en met tvvlaanderen
tvvlaanderen is het zelfs zo dat met de nieuwe ci modules met ingebouwde chip het opnemen niet gaat
enkel de ci module en de losse kaart daar kan men met opnemen , omdat die niet zo gevoelig zijn
het wordt allemaal digitaal gecodeerd , en daar ligt dat dus allemaal aan
met telenet durf ik het niet te zeggen , want die staan op dat gebied een beetje achter , maar die zullen wél een inhaalbeweging gaan doen
maar daar zal je waarschijnlijk ook niet het resultaat krijgen dat je wenst
want hetgeen je beschrijft heeft te maken met de digitale rechten die beschermd zijn
en meestal kun je dan alléén opnemen terwijl dat program op de tv afspeelt
of
moet de tv geprogrammeerd worden dat hij dat opneemt ,en moet hij op dezelfde zender staan als waar hij van moet opnemen (maar blijft op standbij staan)
het hangt der maar vanaf welke provider men heeft
ik heb het al allemaal uitgeprobeerd gehad met proximus en met tvvlaanderen
tvvlaanderen is het zelfs zo dat met de nieuwe ci modules met ingebouwde chip het opnemen niet gaat
enkel de ci module en de losse kaart daar kan men met opnemen , omdat die niet zo gevoelig zijn
het wordt allemaal digitaal gecodeerd , en daar ligt dat dus allemaal aan
met telenet durf ik het niet te zeggen , want die staan op dat gebied een beetje achter , maar die zullen wél een inhaalbeweging gaan doen
-
Mebo870 - Lid geworden op: 22 mei 2005, 13:11
Dat noemen ze dan vooruitgang
Ik heb momenteel een VU Plus Ultimo 4 K en daarmee lukt het bij TV Vlaanderen nog wel, omdat hier een losse smartcard in de ontvanger zit, daarmee kan ik 4 zenders gelijktijdig openen, d.w.z. 1 kijken en 3 opnames op andere zenders, daarboven (+4) blokkeert de smartcard (anticardshare maatregel). Hoe lang ze deze situatie nog gaan tolereren is koffiedik kijken, maar verdwijnen zal het, er worden al 2 jaar geen losse smartcards meer geleverd enkel nog ontvangers met ingebouwde smartcard chip. Die losse smartcards zijn 2dehands nog wel te vinden.
Wat ik wel kan vertellen over die linux boxen zoals dreambox en de VU Plus, die kunnen een gecodeerd kanaal opnemen en later deze opname gaan decoderen.
PS !!! Bij Telenet zitten de 3 VRT zenders digitaal en ongecodeerd op de kabel, die zijn zo te ontvangen.
The key to happiness
Stay away from idiots
Stay away from idiots