In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal ,
Ja, hier is het hevig aan het regenen , een stevige herfstbui ...
Clive : Matice zal er weer super knap uitzien
Gisteren ben ik voormiddag hier in de omgeving gaan wandelen , namiddag heeft het daarna lang tijd geregend ... Heel veel scholen zijn naar de bossen want het is "de week van het bos" .. de kinderen zullen wel met modder thuis komen . Maar dat kan voor de kids ook eens fijn zijn .. voor de mama's al minder
voor HVT : succes voor de kleinzoon en het behalen van zijn rijbewijs .
Voor alle seizoentjes verder nog een rustige dag , zonder pijn en ongemakken , veel moed voor het HH , en proberen warm binnen te blijven ... Groetjes aan iedereen !
Ja, hier is het hevig aan het regenen , een stevige herfstbui ...
Clive : Matice zal er weer super knap uitzien
Gisteren ben ik voormiddag hier in de omgeving gaan wandelen , namiddag heeft het daarna lang tijd geregend ... Heel veel scholen zijn naar de bossen want het is "de week van het bos" .. de kinderen zullen wel met modder thuis komen . Maar dat kan voor de kids ook eens fijn zijn .. voor de mama's al minder
voor HVT : succes voor de kleinzoon en het behalen van zijn rijbewijs .
Voor alle seizoentjes verder nog een rustige dag , zonder pijn en ongemakken , veel moed voor het HH , en proberen warm binnen te blijven ... Groetjes aan iedereen !
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Vanavond halloweentocht in de kleuterschool van ukkepuk.Zoon heeft ons , dochter en nichtje uitgenodigd om mee te gaan.Is eigenlijk de eerste keer dat ik hieraan meedoe.Ga wel mijn niet al te beste broek aandoen en wandelschoenen.Waarschijnlijk zal het hier en daar slijkerig zijn met al die regen.Spaanse woef laten we thuis.Ben daarstraks met hem al even weg geweest.
Gisteren een dagje shoppen met dochter, zus en nichtje.Was eens leuk.Ik heb mijn eindejaarscadeau's al, is wel vroeg, maar dat heeft niet.Ook speelgoed van de sint hebben we mee.Als je daar toch bent, kun je het al kopen , vind ik.Zou het zonde vinden van de tijd om nog eens te gaan.Jaarlijks plannen we zo'n uitstapje.Waren wel vrij laat thuis, manlief had al gebeld , was al ongerust
, maar ja, zus en nichtje nemen nogal uitgebreid hun tijd voor een aankoop, bij mij gaat dat veel vlugger, ik kan rapper beslissen.
Het wordt hier terug donker, regen op komst.Hopelijk is het deze avond droger.
Dames, tot morgen allemaal.
Vanavond halloweentocht in de kleuterschool van ukkepuk.Zoon heeft ons , dochter en nichtje uitgenodigd om mee te gaan.Is eigenlijk de eerste keer dat ik hieraan meedoe.Ga wel mijn niet al te beste broek aandoen en wandelschoenen.Waarschijnlijk zal het hier en daar slijkerig zijn met al die regen.Spaanse woef laten we thuis.Ben daarstraks met hem al even weg geweest.
Gisteren een dagje shoppen met dochter, zus en nichtje.Was eens leuk.Ik heb mijn eindejaarscadeau's al, is wel vroeg, maar dat heeft niet.Ook speelgoed van de sint hebben we mee.Als je daar toch bent, kun je het al kopen , vind ik.Zou het zonde vinden van de tijd om nog eens te gaan.Jaarlijks plannen we zo'n uitstapje.Waren wel vrij laat thuis, manlief had al gebeld , was al ongerust
Het wordt hier terug donker, regen op komst.Hopelijk is het deze avond droger.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hallo allemaal,
Het is vandaag al een drukke dag geweest.
Eerst drijfnat naar de Latijnse les met de fiets.
Daarna droog naar huis.
Gegeten.
Met de bus naar de cinema, serieus stukje te voet nog.
Ik wou absoluut Three Bilboards beside Misourri zien.
Best beklijvend en vooral niet wat je dacht dat het ging zijn.
Droog te voet naar de bushalte.
Daar stond een kermis inclusief smoutebollenkraam...
Daar ga je niet aan voorbij...
De eerste bus in mijn richting opgestapt met mijn zakje smoutebollen.
Thuis gekomen waren ze nog best warm en lekker.
Voor vandaag zal het verder kalm aan zijn.
Soep warm maken voor een grote hongerlijder seffens als hij thuiskomt.
Dan teeveetje kijken of breien.
Het is vandaag al een drukke dag geweest.
Eerst drijfnat naar de Latijnse les met de fiets.
Daarna droog naar huis.
Gegeten.
Met de bus naar de cinema, serieus stukje te voet nog.
Ik wou absoluut Three Bilboards beside Misourri zien.
Best beklijvend en vooral niet wat je dacht dat het ging zijn.
Droog te voet naar de bushalte.
Daar stond een kermis inclusief smoutebollenkraam...
Daar ga je niet aan voorbij...
De eerste bus in mijn richting opgestapt met mijn zakje smoutebollen.
Thuis gekomen waren ze nog best warm en lekker.
Voor vandaag zal het verder kalm aan zijn.
Soep warm maken voor een grote hongerlijder seffens als hij thuiskomt.
Dan teeveetje kijken of breien.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedenavond Seizoentjes,
Manlief is thuis en is naar het einde van de koers op zijn tablet aan het kijken. Zo te horen erg spannend
Ben na het HH niet meteen kunnen gaan wandelen met Matice want het regende pijpenstelen en dan moet Matice zo lang beneden blijven om te drogen. Maar rond 16.30H scheen plots de zon en ben ik toch droog kunnen gaan wandelen met hem. En toen ik daarvan terugkwam was manlief thuis, dat vond ik leuk en Matice ook. Want hij trok me binnen in de garage
Muddy Maddy , alle kaarsjes naar de schouw verbannen, kan Gimly er niet aan. Verstandig. Laat wel nooit kaarsjes branden op de salontafel als ik niet in zijn buurt ben, zelf als ik maar even naar toilet ga, blaas ik ze even uit, je weet nooit .
Oma-C, hoor nu van manlief dat die koers niet vandaag is. Je had deze ochtend weer een prachtig plaatje geplaatst vond ik. En het waaide inderdaad hard vandaag, Matice wordt daar een beetje onrustig van.
Wilde Eend, dacht het wel dat jij gisteren gaan wandelen was met dat prachtig weer en gelijk heb je. En onze krullenbol ziet er inderdaad knap uit, maar hij weet het ook wel denk ik, want hij kijkt heel vaak naar zichzelf in de vestiairespiegel en dat is heel grappig om zien
Anjelier, gisteren dan leuk gaan shoppen. Fijn dat jij alles al hebt voor de Sint en de feestdagen. Geniet vandaag van het Halloweenfeestje van de kleintjes.
HVT, student terug naar huis vandaag ?
MJ, die woordenboek op mijn GSM, daar heb ik ook een hekel aan. Je typt dan een bepaald woord en dan komt er iets heel anders op jouw scherm te staan. En dan kun je weer gaan corrigeren als je op zend drukt.
Vandaag alles gedaan gekregen wat op mijn lijstje stond, ikke blij. Als ik me ga klaarmaken voor de nacht nog een kwartiertje oefenen met Matice, aan mijn pyjama ziet hij dan dat we niet gaan wandelen als ik zijn oude lijn aandoe en aan de lijn zelf natuurlijk, dat is nog een puppylijn van toen hij heel klein was.
Zo, ik wens iedereen nog een gezellige avond en voor veel later vandaag een zachte welterusten. Liefs en een knuffel aan jullie allemaal.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede avond iedereen, dank je clive voor je overzichtje
ik ga het niet herhalen...
Hier is het weer aan 't regenen, de zoveelste bui vandaag..
ik heb het tennis vanuit Antwerpen opstaan, 't is al spannend geweest
en ik ga seffens verder kijken
Voor allen een gezellige avond en een goeie nacht...
Groetjes en tot....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy nog aan het uitslapen ? Gelijk heeft ze.
Oma-C, weer zo'n mooi plaatje, daar word ik vrolijk van. En jij hebt gisteren genoten van het tennis. Fijn zo.
HVT, jij had gisteren bijna op hetzelfde moment als ik gepost. Jij had gisteren dan wel een drukke dag, maar zo te lezen, heb je van elk moment genoten, goed van jou.
Zit hier nog in pyjama, heb mijn lijstje voor vandaag al gemaakt en de boodschappenlijst. En zo dadelijk ga ik een strijkje doen, dat is niet zoveel, maar het moet wel gebeuren natuurlijk. Dan de 2 benedenverdiepingen stofzuigen en pas dan ga ik naar de badkamer om me klaar te maken Het regent hier serieus, ben nog aan het nadenken welke outfit ik ga aandoen
Morgen zal het natjes zijn op de hondenschool. Oudere jeans aandoen en regenlaarsjes + een muts, want anders valt mijn kap van mijn jasje steeds van mijn hoofd en als ik daar een muts onder draag niet.
Is een goedkoop okergeel jasje dat ik op 40°C kan wassen en ik in de droogkast kan stoppen.
Want vrees als we morgen thuiskomen dat ik automatisch een machine was ga hebben. En dan een warme douche nemen en droge kleren aan, dat vind ik echt een luxe. En warme chocoladenmelk, lekker.
Zo, ik ga beginnen aan het strijkje en dan verder doen aan het licht HH.
Ik wens iedereen een prettig weekend ondanks de regen, maak het binnen dan maar extra gezellig.
Liefs aan jullie allemaal en een knuffel voor wie hem kan gebruiken.
Matice is flink wakker, is hier aan het spelen met 3 verschillende ballen en dan rollen die ergens onder en kan ik opstaan hem eronder uit te nemen.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ja, Clive, ik ben weer eens uitgeslapen. had tegen moeder gezegd die gisterenavond belde, net als ik aan de kabeljauw met krieltjes bezig was, dat ze niet vroeg moet bellen.
Gimly is ook nog aan het slapen.
Direct na de levering van de boodschappen wilde ventje gaan slapen. allez, wat je slapen noemt, nog een dvd bekijken. nu mijn leeslampje stuk is, kan ik niet meer lezen, dan zat ik niet mee te luisteren.
het was "freejack" met niemand anders dan Mick Jagger van 'the rolling stones'. had die al lang geleden gezien. Mick speelt natuurlijk de slechte die op het einde toch tot inkeer komt.
HVT: ik heb een eindje geleden die 3 billboards ook gezien in play more. inderdaad beklijvend.
ik heb hier ook nog soep staan in de frigo. Ui met spekjes. dat is voor vanmiddag bij de boterham.
hebben brood uit de liedl moeten meenemen. en dan praat die bakkerij over een koffiekoekentoer, maar je moet voor 10 euro bestellen. de vernieuwde carref. gaat open volgens S. van de frituur op de 23 ste. ik heb alle lege flesjes in een doos van Gimly zijn eten gedaan. kan ventje die meenemen als we eens een bezoekje brengen aan de vernieuwde carref.
Anjelier: hier gaan ze een dag voor hallowien zoals ik zeg, ook per optocht de omliggende straten langs. af en toe heb je hier een die aanbelt maar dat zijn dan oudere en niet vanuit de buurt. Hier weten ze dat er 's avonds niet opengedaan wordt en J. heeft in het begin met zijn pagadders eens op zo'n tocht meegeweest, maar nooit meer. ikzelf heb me ooit eens aangetjoeteled voor een weddenschap met Patje uit de niet meer bestaande tivoli. ik was mortica adams met een lange zwarte pruik. Nooit meer tussen haakjes.
morgen witloof met kaas in de oven. voor mij met prei. ik hou niet echt van witloof. maar als kind was ik des te meer verzot op de kaaskorst. moest dan een gevecht leveren met papa, die hield daar ook zo van. moeder niet.
zal weer nutje zijn om eens tot aan het shoppingcentrum te gaan want 't lief van 14 staat hier en die zijn banden plakken precies een heel week aan het asfalt. Dan de aangepaste bestelwagen van G. zodat ze met haar gemotorizeerde rolstoel ergens naartoe kan, maar dat zal van het weekend niet zijn. wij staan voor buurman en M en Joyce gaan wss ook niet meer weg van het weekend. en dan staan er nog een paar die geen parking vonden in hun straat en die van het restaureerde app.
die hebben een lift maar ze hadden ook een ondergrondse parking moeten voorzien in hun plannen.
En aangezien wij nog tot 2021 moeten wachten tot ons straat deftig is.... mogen wij bij overlast van wagens niet op het kerkplein staan. dat is voor de begrafenisstoeten. Er heeft er daar een zich lelijk aan gemist. hij stond aan de zijkant van de kerk, richting schoolpoort en was waarschijnlijk met iemand anders mee voor de koffietafel en de uitstrooiïng of ter aarde lating, dus de paaltjes waren allemaal weer op hun plaats. die kon daar dus niet vanaf. aan de achterkant van het plein staan beugels die de bloemenwinkel kan bedienen. Dus wilde hij geen boete, dan zat er niets anders op om te gaan vragen aan de bloemenwinkel of ie er af mocht. was net op tijd want ze gingen sluiten en dan stond die daar nog. Kwam van redelijk ver, als ik me herinner en dat de pastoor ook niet thuis was. die heb ik al manouvres zien doen om net de paaltjes te missen en aan de pastorij te staan.
het was zoals dat cruiseship op tv door dat smalle kanaal.
zo, Fijne dag seizoentjes
ja, Clive, ik ben weer eens uitgeslapen. had tegen moeder gezegd die gisterenavond belde, net als ik aan de kabeljauw met krieltjes bezig was, dat ze niet vroeg moet bellen.
Gimly is ook nog aan het slapen.
Direct na de levering van de boodschappen wilde ventje gaan slapen. allez, wat je slapen noemt, nog een dvd bekijken. nu mijn leeslampje stuk is, kan ik niet meer lezen, dan zat ik niet mee te luisteren.
het was "freejack" met niemand anders dan Mick Jagger van 'the rolling stones'. had die al lang geleden gezien. Mick speelt natuurlijk de slechte die op het einde toch tot inkeer komt.
HVT: ik heb een eindje geleden die 3 billboards ook gezien in play more. inderdaad beklijvend.
ik heb hier ook nog soep staan in de frigo. Ui met spekjes. dat is voor vanmiddag bij de boterham.
hebben brood uit de liedl moeten meenemen. en dan praat die bakkerij over een koffiekoekentoer, maar je moet voor 10 euro bestellen. de vernieuwde carref. gaat open volgens S. van de frituur op de 23 ste. ik heb alle lege flesjes in een doos van Gimly zijn eten gedaan. kan ventje die meenemen als we eens een bezoekje brengen aan de vernieuwde carref.
Anjelier: hier gaan ze een dag voor hallowien zoals ik zeg, ook per optocht de omliggende straten langs. af en toe heb je hier een die aanbelt maar dat zijn dan oudere en niet vanuit de buurt. Hier weten ze dat er 's avonds niet opengedaan wordt en J. heeft in het begin met zijn pagadders eens op zo'n tocht meegeweest, maar nooit meer. ikzelf heb me ooit eens aangetjoeteled voor een weddenschap met Patje uit de niet meer bestaande tivoli. ik was mortica adams met een lange zwarte pruik. Nooit meer tussen haakjes.
morgen witloof met kaas in de oven. voor mij met prei. ik hou niet echt van witloof. maar als kind was ik des te meer verzot op de kaaskorst. moest dan een gevecht leveren met papa, die hield daar ook zo van. moeder niet.
zal weer nutje zijn om eens tot aan het shoppingcentrum te gaan want 't lief van 14 staat hier en die zijn banden plakken precies een heel week aan het asfalt. Dan de aangepaste bestelwagen van G. zodat ze met haar gemotorizeerde rolstoel ergens naartoe kan, maar dat zal van het weekend niet zijn. wij staan voor buurman en M en Joyce gaan wss ook niet meer weg van het weekend. en dan staan er nog een paar die geen parking vonden in hun straat en die van het restaureerde app.
die hebben een lift maar ze hadden ook een ondergrondse parking moeten voorzien in hun plannen.
En aangezien wij nog tot 2021 moeten wachten tot ons straat deftig is.... mogen wij bij overlast van wagens niet op het kerkplein staan. dat is voor de begrafenisstoeten. Er heeft er daar een zich lelijk aan gemist. hij stond aan de zijkant van de kerk, richting schoolpoort en was waarschijnlijk met iemand anders mee voor de koffietafel en de uitstrooiïng of ter aarde lating, dus de paaltjes waren allemaal weer op hun plaats. die kon daar dus niet vanaf. aan de achterkant van het plein staan beugels die de bloemenwinkel kan bedienen. Dus wilde hij geen boete, dan zat er niets anders op om te gaan vragen aan de bloemenwinkel of ie er af mocht. was net op tijd want ze gingen sluiten en dan stond die daar nog. Kwam van redelijk ver, als ik me herinner en dat de pastoor ook niet thuis was. die heb ik al manouvres zien doen om net de paaltjes te missen en aan de pastorij te staan.
het was zoals dat cruiseship op tv door dat smalle kanaal.
zo, Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-

Goede morgen alle seizoentjes, een natte groet want het regent goed
Niks aan te doen, we houden het gezellig binnen
Vandaag nog tennis vanuit de expo hal naast het sportpaleis
het was gisteren helemaal uitverkocht en de mensen kregen
waar voor hun geld
clive al kleding uitgezocht voor de training morgen met Matice
't zal niet leuk zijn in de regen, maar je bent dan ineens gedoucht
een fijn weekend, je zal e niet vervelen...
M-M, vervelend als er weinig parkeerplaats is, hier staat het ook altijd vol
overdag is er plaats rij maar 's avonds als iedereen terug thuis is zijn
alle plaatjes bezet, en vele zetten hun auto niet binnen hoewel
ze een garage hebben.
Geniet van de haloween-optocht, hier zie ik er weinig van
en aan de appartementen komen ze zowiezo niet bellen
Helena, anjelier, wilde eend, M-J, en alle maatjes, een fijn weekend
morgen zou het iets beter weer zijn zei de weerman,
maar ja we zullen het zien
Groetjes allen en tot.....
-
Dag allemaal,
Een beetje traag op gang aan het komen.
Moet nog bloesje strijken dat ik seffens ga aandoen voor het uitje met de vriendin van jongste.
Ik was niet zinnens dit jaar nog kleding te kopen.
Ik zie echter dat mijn wintergarderobe een klein beetje op sleet aan het geraken is.
Er moet in elk geval een nieuwe jeans of andere soort lange broek bijkomen.
Ik heb er maar één deftige en één warme grijze broek.
De rest kan je door kijken als je ze naar het licht houdt.
Met de fiets is best sletig voor de kleding.
Als ik naga hoelang ik een en ander al aandoe, dan kom ik met vijf jaar niet toe...
Misschien eens voor zwart gaan.Hoewel ik dat niet echt mooi vindt.
De postbode vond het weer te nat vrees ik om mijn krant te brengen.
Dat is nu al de tweede keer deze maand.
Ofwel passeert een honden liefhebber vroeg genoeg om ze uit mijn bus te halen.
Ik had geen zin om nog eens met d fiets erop uit te gaan vandaag.
Ik heb alles in huis om te eten en morgen ga ik eten.
Het zal de shop'n go worden aan het benzinestation.
Een krant kost toch overal even veel.
Zo meelezers en schrijvers hier schijnt de zon!
Een beetje traag op gang aan het komen.
Moet nog bloesje strijken dat ik seffens ga aandoen voor het uitje met de vriendin van jongste.
Ik was niet zinnens dit jaar nog kleding te kopen.
Ik zie echter dat mijn wintergarderobe een klein beetje op sleet aan het geraken is.
Er moet in elk geval een nieuwe jeans of andere soort lange broek bijkomen.
Ik heb er maar één deftige en één warme grijze broek.
De rest kan je door kijken als je ze naar het licht houdt.
Met de fiets is best sletig voor de kleding.
Als ik naga hoelang ik een en ander al aandoe, dan kom ik met vijf jaar niet toe...
Misschien eens voor zwart gaan.Hoewel ik dat niet echt mooi vindt.
De postbode vond het weer te nat vrees ik om mijn krant te brengen.
Dat is nu al de tweede keer deze maand.
Ofwel passeert een honden liefhebber vroeg genoeg om ze uit mijn bus te halen.
Ik had geen zin om nog eens met d fiets erop uit te gaan vandaag.
Ik heb alles in huis om te eten en morgen ga ik eten.
Het zal de shop'n go worden aan het benzinestation.
Een krant kost toch overal even veel.
Zo meelezers en schrijvers hier schijnt de zon!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Gisteravond was het een leuke halloweentocht.Door de velden en de "paadjes" waren afgeboord met verlichte pompoenen , kaarsjes, enz.Zoonlief keek uit naar zijn uitgeholde pompoen, maar vond hem niet.Waarschijnlijk hebben ze er soep van gemaakt wegens te lelijk, zei hij
.Onderweg een drankje en een spelletje voor de kindjes.Terug op school hotdog of pompoensoep.Was gezellig, ook veel volk.Ik had me een hotdog besteld , en weet je dat dat geleden was van in mijn jonge jaren, sindsdien heb ik dat niet meer gegeten, dacht daar zo ineens aan.Manlief zei nadien hetzelfde
.
Vanavond fishsticks met rauw witloof en aardappelen.Ook zoiets dat lang geleden is ( fishsticks).Toen de kinderen nog thuis waren, aten we dat geregeld.
Heb hier sinds enkele weken een nieuw wasmachine, maar moet er toch nog een beetje aan leren.Ik dacht als de tijd op 124 staat, dat het 124 minuten waren.Nu ben ik erachter gekomen dat het 1uur en 24 minuten zijn.Wel een heel verschil, vooral voor een was op 60°.Enfin, in het vervolg er beter op letten.
Gisteravond was het een leuke halloweentocht.Door de velden en de "paadjes" waren afgeboord met verlichte pompoenen , kaarsjes, enz.Zoonlief keek uit naar zijn uitgeholde pompoen, maar vond hem niet.Waarschijnlijk hebben ze er soep van gemaakt wegens te lelijk, zei hij
Vanavond fishsticks met rauw witloof en aardappelen.Ook zoiets dat lang geleden is ( fishsticks).Toen de kinderen nog thuis waren, aten we dat geregeld.
Heb hier sinds enkele weken een nieuw wasmachine, maar moet er toch nog een beetje aan leren.Ik dacht als de tijd op 124 staat, dat het 124 minuten waren.Nu ben ik erachter gekomen dat het 1uur en 24 minuten zijn.Wel een heel verschil, vooral voor een was op 60°.Enfin, in het vervolg er beter op letten.
-

Alle maatjes een aangename zondag
't is hier droog nu maar een donkere lucht
hopelijk kunnen we het droog houden want
een wandeling met de paraplu is niet plezant
slaap nog maar een beetje want het is nog donker
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
we zijn opgestaan en de klokken van meneer den pastoor kleppen. Tijd voor de mis.
doet me denken aan een spelletje die ik vroeger speelde, daar moest je de zondag ook naar de "kerk".
je kon je ook laten dopen, trouwen enz. je bevond je in de middeleeuwen. een paar weken een collega van ventje teruggevonden via oostendse verhalen en hij was het die me in het spel gelokt heeft.
het is nog verslavender dan die nieuwe hype spel waar ik nu niet op de naam kom maar ze was in het nieuws wegens een "zwart" gat in het spel.
mijn prei staat te koken. witloof is al gedaan gisterenavond. Gimly vind het nodig ventje uit bed te miauwen want ik heb eerst koffie gemaakt. ventje zal dan eerst het nieuws on- line lezen.
dan uit zijn bed kruipen.
moeder zei dat de schouw 4 aftakken had en dat zo nodig ze daar ook moesten zijn in die kamers voor de dode vogels en nesten. er zaten tien lagen nesten in. ja, je leest het goed 10 lagen. Die man heeft uitgelegd hoe sommige vogels hun nesten in schoorstenen bouwen. hier staat er zo'n omgekeerde bloempot op. we moeten nog de schouw laten kuisen, maar eerst moet de man van de boiler komen. boven dien denk ik niet dat de stoof dit jaar zal brandden.
Gimly is toppezot. best vandaag stofzuigen nu er eindelijk een nieuwe zak in zit en lo en behold: de zak was idd. vol. had het al gehoord aan het zuiggeluid. I. kan donderdag stofzuigen.
dus witloof en prei met kaassaus in de oven en vanavond als het gaat, geroosterde boterhammen met camenbert in de oven met lookteentjes. moet nog zien of eventueel er nog een lookbroodje ligt want ventje heeft geen zweedse broodjes meer. die dan in de plaats van geroosterde boterhammen.
zullen dan het brood verdelen. ik heb nog beleg. ventje moet drie dagen les geven en dus moeder haar plan gaat niet door. die wilde dat we kwamen. Hopelijk zal ex collega toch nog komen opdagen om te helpen opkuisen want anders zei moeder kijkt ze d'r niet meer aan.
Zo, ik ga kijken hoe het met m'n prei staat, dan yoghurtje eten.
Fijne dag seizoentjes.
we zijn opgestaan en de klokken van meneer den pastoor kleppen. Tijd voor de mis.
doet me denken aan een spelletje die ik vroeger speelde, daar moest je de zondag ook naar de "kerk".
je kon je ook laten dopen, trouwen enz. je bevond je in de middeleeuwen. een paar weken een collega van ventje teruggevonden via oostendse verhalen en hij was het die me in het spel gelokt heeft.
het is nog verslavender dan die nieuwe hype spel waar ik nu niet op de naam kom maar ze was in het nieuws wegens een "zwart" gat in het spel.
mijn prei staat te koken. witloof is al gedaan gisterenavond. Gimly vind het nodig ventje uit bed te miauwen want ik heb eerst koffie gemaakt. ventje zal dan eerst het nieuws on- line lezen.
dan uit zijn bed kruipen.
moeder zei dat de schouw 4 aftakken had en dat zo nodig ze daar ook moesten zijn in die kamers voor de dode vogels en nesten. er zaten tien lagen nesten in. ja, je leest het goed 10 lagen. Die man heeft uitgelegd hoe sommige vogels hun nesten in schoorstenen bouwen. hier staat er zo'n omgekeerde bloempot op. we moeten nog de schouw laten kuisen, maar eerst moet de man van de boiler komen. boven dien denk ik niet dat de stoof dit jaar zal brandden.
Gimly is toppezot. best vandaag stofzuigen nu er eindelijk een nieuwe zak in zit en lo en behold: de zak was idd. vol. had het al gehoord aan het zuiggeluid. I. kan donderdag stofzuigen.
dus witloof en prei met kaassaus in de oven en vanavond als het gaat, geroosterde boterhammen met camenbert in de oven met lookteentjes. moet nog zien of eventueel er nog een lookbroodje ligt want ventje heeft geen zweedse broodjes meer. die dan in de plaats van geroosterde boterhammen.
zullen dan het brood verdelen. ik heb nog beleg. ventje moet drie dagen les geven en dus moeder haar plan gaat niet door. die wilde dat we kwamen. Hopelijk zal ex collega toch nog komen opdagen om te helpen opkuisen want anders zei moeder kijkt ze d'r niet meer aan.
Zo, ik ga kijken hoe het met m'n prei staat, dan yoghurtje eten.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-
Ik eet straks van armoe kip met appelspijs, gezien de appelen door ons dochter meegebracht.
De oogst in haar boomgaardje was groot.
Ben al terug van boodschappen.
Heb al babbeltje gehad met onbekende mijnheer aan fietsenrek.
Iemand had zijn fiets nogal breed geparkeerd...
Ja als je met een Porsche rijdt dan heb je plaats nodig hé.
Heel blij opgestaan: voorwaar acht uur aan één stuk geslapen!
Iets minder blij als ik een muziekje wou opzetten.
Klara: babbel, babbel, babbel over een programma voor deze namiddag, waar ze gisteren ook al over geleuterd hebben. Filmmuziek, so what. Ik hoor dat straks misschien wel.
Radio1: zever, zever, zever over wat, ik weet het al niet meer
Radio2: nog maar eens een interview met twee homo's over hun coming out en de ontmoeting met hun eerste lief. Niets tegen homo's, de oudste is dat ook, maar zeg, zo op zondagmorgen kan het niet een beetje lichtvoetiger. Oké, ik weet het, de homofobe gevoelens van de mensen steken weer de kop op en heel gerust ben ik er niet in en ik heb zelf genoeg op de barricaden gestaan indertijd. Het is erg te moeten vast stellen dat in de grond op 25 jaar weinig of niets veranderd is in de mentaliteit van de mensen.
Joe dan maar. Begonnen ze daar toch ook niet te lameren zeker.
Ik wou muziek...Help!
Nu is het hier muisstil, zo stil zelfs dat ik hoor dat de buurrouw aan het afwassen is.
Dat is het enige geluid dat ik al eens hoor van de buren: buurvrouw die haar bestek in de gootsteen "legt".
Zo ondertussen zijn alle plannen voor dit weekend volledig omgegooid.
Deze namiddag Tupperware demonstratie.
Geen film dus vanavond en geen etentje.
Dat is voor een andere keer.
Gisteren ook thuis gebleven.
Ik had nu wel in de tuin kunnen werken, maar daar was het te laat voor.
Nu ja, die planten en vooral het onkruid blijven zeker staan tot zo nog eens.
Die gaan niet lopen.
Weeral geluk se, want ik was juist op tijd thuis om niet nat te regenen.
Dames en dieren maak er een mooie zondag van.
De oogst in haar boomgaardje was groot.
Ben al terug van boodschappen.
Heb al babbeltje gehad met onbekende mijnheer aan fietsenrek.
Iemand had zijn fiets nogal breed geparkeerd...
Ja als je met een Porsche rijdt dan heb je plaats nodig hé.
Heel blij opgestaan: voorwaar acht uur aan één stuk geslapen!
Iets minder blij als ik een muziekje wou opzetten.
Klara: babbel, babbel, babbel over een programma voor deze namiddag, waar ze gisteren ook al over geleuterd hebben. Filmmuziek, so what. Ik hoor dat straks misschien wel.
Radio1: zever, zever, zever over wat, ik weet het al niet meer
Radio2: nog maar eens een interview met twee homo's over hun coming out en de ontmoeting met hun eerste lief. Niets tegen homo's, de oudste is dat ook, maar zeg, zo op zondagmorgen kan het niet een beetje lichtvoetiger. Oké, ik weet het, de homofobe gevoelens van de mensen steken weer de kop op en heel gerust ben ik er niet in en ik heb zelf genoeg op de barricaden gestaan indertijd. Het is erg te moeten vast stellen dat in de grond op 25 jaar weinig of niets veranderd is in de mentaliteit van de mensen.
Joe dan maar. Begonnen ze daar toch ook niet te lameren zeker.
Ik wou muziek...Help!
Nu is het hier muisstil, zo stil zelfs dat ik hoor dat de buurrouw aan het afwassen is.
Dat is het enige geluid dat ik al eens hoor van de buren: buurvrouw die haar bestek in de gootsteen "legt".
Zo ondertussen zijn alle plannen voor dit weekend volledig omgegooid.
Deze namiddag Tupperware demonstratie.
Geen film dus vanavond en geen etentje.
Dat is voor een andere keer.
Gisteren ook thuis gebleven.
Ik had nu wel in de tuin kunnen werken, maar daar was het te laat voor.
Nu ja, die planten en vooral het onkruid blijven zeker staan tot zo nog eens.
Die gaan niet lopen.
Weeral geluk se, want ik was juist op tijd thuis om niet nat te regenen.
Dames en dieren maak er een mooie zondag van.