In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy,, Oma-C, lekker allemaal. Maakte eeuwen geleden eens een receptje dat ik gekregen had van een oudere buurvrouw, die WO 2 nog bewust had meegemaakt. Dat recept bestond uit gekookte aardappelen, daarover ajuinsaus en daar dan weer over, 2 licht gekookte eitjes. Zo lekker. Ex buurvrouw zaliger zei dat in de oorlog bijna iedereen aardappelen , ajuin en eitjes had.
Zijn terug van de hondenschool en zijn droog gebleven, het was wel fris maar had een muts op en dikke sokjes in mijn regenlaarzen die ik straks nog moet afvegen en terug in de doos moet leggen. Matice heeft zijn best gedaan, enkel de laatste 10 minuten niet, hij was moe. Heeft juist nu wat gegeten en is nu aan het dutten.
Ga me dadelijk omkleden in iets comfy en dan de 2 benedenverdiepingen nog stofzuigen en de vaatwasser leegmaken. Boven had ik voordat we vertrokken al alles gedaan. En dan ga ik al de aardappeltjes schillen voor vanavond, eten kabeljauw met spinazie en puree.
Rond 12.30H ben ik met alles klaar en dan ga ik genieten van een luie zondagnamiddag. En jullie raden nooit wat ik ga doen, kleuren in een kleurboek voor volwassenen. Doe dat doodgraag en het maakt me enorm rustig en heb een hele grote houten doos kleurpotloden, ooit als geschenkje van manlief gehad. Daar zitten werkelijk alle kleurtjes in. En heb 2 kleurboeken voor volwassenen, dus kan kiezen.
Maar eerst me gaan omkleden en stofzuigen + de aardappeltjes schillen.
Zo, ik wens iedereen een gezellige zondag, liefs en een dikke knuffel.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Vandaag de dag van de trage weg.Hier in de gemeente werd er naar aanleiding daarvan een nieuwe wandelroute gewandeld.Wij hebben eraan deelgenomen, was veel volk.Onderweg gratis drankje gekregen.Op het einde zijn we rechtstreeks naar huis gekomen, nochtans kreeg je nog een bier in een plaatselijke brouwerij.Maar da's nogal zwaar bier en op de middag, da's toch wat vroeg
.
Spaanse woef liep er wat angstig bij, zoveel mensen die dicht tegen hem liepen.Is dan toch wat bang.
In de namiddag in onze zetel, denk ik, we hebben onze sport al gehad vandaag
.
Dames, tot morgen allemaal.
Vandaag de dag van de trage weg.Hier in de gemeente werd er naar aanleiding daarvan een nieuwe wandelroute gewandeld.Wij hebben eraan deelgenomen, was veel volk.Onderweg gratis drankje gekregen.Op het einde zijn we rechtstreeks naar huis gekomen, nochtans kreeg je nog een bier in een plaatselijke brouwerij.Maar da's nogal zwaar bier en op de middag, da's toch wat vroeg
Spaanse woef liep er wat angstig bij, zoveel mensen die dicht tegen hem liepen.Is dan toch wat bang.
In de namiddag in onze zetel, denk ik, we hebben onze sport al gehad vandaag
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
@ iedereen die een aangename dag had
goed zo...
Hier is het ook droog gebleven maar ik ben niet weg geweest
teveel M en die hangt mijn voeten uit
Nog een fijne avond en een rustige nacht..
Slaaplekker allemaal en tot ...
Hier is het ook droog gebleven maar ik ben niet weg geweest
teveel M en die hangt mijn voeten uit
Nog een fijne avond en een rustige nacht..
Slaaplekker allemaal en tot ...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Iedereen een goede avond,
Hier staat het dansen op, VT4, wat entertainment, he !
Vanmorgen heeft het hier geregend maar in de late namiddag zag ik dat het aan het opdrogen was. Geen wind dus.
Heb niet veel uitgestoken vandaag, zit precies in een dip. Geen wonder met zo'n buren dat we hebben ......
OmaC, weeral die M ...... Jou weten ze ook wel wonen, he?
Anjelierken, hier is dat ook al geweest, inhuldiging van de trage wegen. Ik denk dat elke gemeente dat doet, tegenwoordig. En niet verwonderlijk dat daar veel volk op af komt: geen regen of wind, er eens uit zijn .......
Dames, ga wat verder kijken, nog een fijne avond dus aan allen.
Tot ..... de volgende.
Hier staat het dansen op, VT4, wat entertainment, he !
Vanmorgen heeft het hier geregend maar in de late namiddag zag ik dat het aan het opdrogen was. Geen wind dus.
Heb niet veel uitgestoken vandaag, zit precies in een dip. Geen wonder met zo'n buren dat we hebben ......
OmaC, weeral die M ...... Jou weten ze ook wel wonen, he?
Anjelierken, hier is dat ook al geweest, inhuldiging van de trage wegen. Ik denk dat elke gemeente dat doet, tegenwoordig. En niet verwonderlijk dat daar veel volk op af komt: geen regen of wind, er eens uit zijn .......
Dames, ga wat verder kijken, nog een fijne avond dus aan allen.
Tot ..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Anjelier, leuk gewandeld gisteren. En Spaanse Woef wat angstig met zoveel mensen om hem heen. Matice is soms bang als iemand vreemd hem aait en dat doet door boven op hem te hangen en dan een aai te geven. Naar het schijnt, ( volgens de hondenschool) voelen ze zich dan een beetje bedreigd en kunnen dan bang reageren. Klein hartjes die 2 sloebers van ons.
Oma-c, het spijt me te horen dat die vieze "M" weer op bezoek is. Veel beterschap en geduld en wees heel voorzichtig met wat je doet
MJ, dat lees ik niet graag dat je een dip hebt. En komt dat door de buren ? Wees er voorzichtig mee hoor, dat je niet in een neerwaartse spiraal terecht komt, want dat kan vlug gaan, maar eruit geraken is een stuk moeilijker. Hou jezelf ik het oog en verzorg je goed. Wens jou alleszins sterkte.
Muddy Maddy, jullie hebben gisteren ook lekker gegeten. Ik had de kabeljauw gestoomd in de steamer en heel goed gekruid, was lekker. Kreeg de mijne niet op en hebben dat dan ik een kommetje gedaan voor Matice en die is verzot op vis. Doen dat in een kommetje want hij mag niet bedelen aan tafel. Als wij eten moet hij gaan liggen of tenminste gaan zitten. En heb je alles gestofzuigd gekregen gisteren ?
HVT, de radio is ook niet meer wat het geweest is, veel te veel, vaak zinloos gebabbel en te weinig muziek.
En was de Tupperware demonstratie plezant. Is wel allemaal heel goed materiaal, maar de prijs ervan is ook navenant. In shopping hier, staat een stand van Tupperware. Daar kun je het dan kopen of het bestellen.
Wilde Eend, ben je gisteren kunnen gaan wandelen ? Of ben je lekker thuisgebleven ?
Heb gisteren echt wel een rustige namiddag gehad. Had dan de puree en de spinazie op voorhand gemaakt en de saus was uit een doosje
Matice heeft na zijn dit na de hondenschool, bijna een hele namiddag gespeeld in de living. Konden voor het slapen gaan weer rondhuppelen met zijn bijna lege speelgoedbox om al zijn speelgoed op te ruimen, dat werkelijk overal lag. Maar dat is dan ook vlug opgeruimd.
Zo, ik wens iedereen een fijne maandag. Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie hem nodig heeft.
-

Goede morgen allemaal,
een grijze morgen en we hebben al in de vroegte
een bui bij gehad, (dat was lang geleden
clive dank voor je overzichtje, ik wens ook iedereen
een aangename dag verder
Een rustige dag hier ,... ik moet wel
af en toe tussendoor een beetje HH en dan weer bankhangen
al denk ik eerder dat het de kristalletjes weer zijn in het gehoororgaan
die weer gaan zweven....want vannacht had ik er ook veel last van
als ik me omdraaide in bed was het net de paardenmolen pppfff
Groetjes allen en tot... sterkte wie het kan gebruiken
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
bah, wat een duistere dag. en het gaat nog regenen en ik moet 1) afwassen. ( dacht dat ventje die gedaan had, maar toen ik vanmorgen in de afwasbak keek, lag er nog afwas. hij had alleen de grote pot waarin ik de kaassaus gemaakt had afgewassen en de ovenschotel. de teljoren en bijhorend bestek en een pot liggen nu in de week)
2) Stofzuigen. Gimly heeft gisteren niets anders gedaan dan mooi geslapen en ik wilde hem niet storen. ( ok, sommigen vinden dat een uitvluchtsel)
3) boodschapppen. voor 3 dagen. en heb geen idee wat. worst met appelmoes? burgers op z'n Loïc?
zal 't wel zien.
Er wordt hier ergens weer gewerkt. ik hoor het. zal in een van de aanpalende straten zijn.
moet ventje vandaag niet storen. geeft les. sms was "in". ik heb gestuurd "op".
misschien dat hij na de sessie of over de middag belt, maar we zien dan wel. anders is het gewone uur en met een gezicht tot op de grond. Zal blij zijn als die aan zijn kerstverlof begint, maar mijn dokter minder. de laatste keer dat ventje 4 weken thuis zat in verlof, vond ze me "gestresseerd".
Dat belooft dan voor het thuiswerk eens de apperatuur er is en zijn pensioen nadert.
ik kijk ook wel uit om hem hele dagen thuis te krijgen, want dan hebben we geen poets meer nodig, want van thuis uit werken: 1 hemd per week en op pensioen al helemaal geen. ( er is er een die alle hemden weggesmeten had en in zo'n spullenhulp container- twee maanden nadien terug opgeroepen als reserve- hop naar Ieper om nieuwe kledij.) er is ook sprake van nieuwe werk-uniformen. ipv kakigroen, blauw met lichtblauw. ook à là càmouflage. al denk ik dat ze wel in het nadeel zijn, want blauwe koeien zoals ze het uniform al noemen.....
Freule Maria is bezig met d'r boven te doen.
op oostendse verhalen stond te lezen waar de mensen naartoe moesten nu met èn bakkerij èn GB toe om pistolets. kwam te weten dat vroeger die van de buurgemeente naar hier kwamen de zondag om alles te halen, brood, beleg, vlees,.... maar dat het nu omgekeerd is.
De witloof en de prei in ham hadden gesmaakt, had 's avonds zelfs geen honger. maar ik vraag me toch af, waar die twee semi-pikante worstjes die op tafel stonden naartoe zijn. de chocomouse was pudding. maar wel lekker voor 1 keer zei ventje, die zijn zondag afsluit met een chocomouse.
hebben 's avonds gekeken naar 'new amstedam' ipv Horatio en Mac.
Moest knuffel geven aan Gimly toen ik beneden kwam. die ligt nu weer plat. Anders is 'em niet content als mammie uitslaapt.
zo, we gaan ontbijten. dan denk ik af te wassen want zou pas stofzuigen als ik niet meer buiten moet. swifferen is ook een optie maar daar is onze scaredy cat ook bang van.
Fijne dag seizoentjes.
bah, wat een duistere dag. en het gaat nog regenen en ik moet 1) afwassen. ( dacht dat ventje die gedaan had, maar toen ik vanmorgen in de afwasbak keek, lag er nog afwas. hij had alleen de grote pot waarin ik de kaassaus gemaakt had afgewassen en de ovenschotel. de teljoren en bijhorend bestek en een pot liggen nu in de week)
2) Stofzuigen. Gimly heeft gisteren niets anders gedaan dan mooi geslapen en ik wilde hem niet storen. ( ok, sommigen vinden dat een uitvluchtsel)
3) boodschapppen. voor 3 dagen. en heb geen idee wat. worst met appelmoes? burgers op z'n Loïc?
zal 't wel zien.
Er wordt hier ergens weer gewerkt. ik hoor het. zal in een van de aanpalende straten zijn.
moet ventje vandaag niet storen. geeft les. sms was "in". ik heb gestuurd "op".
misschien dat hij na de sessie of over de middag belt, maar we zien dan wel. anders is het gewone uur en met een gezicht tot op de grond. Zal blij zijn als die aan zijn kerstverlof begint, maar mijn dokter minder. de laatste keer dat ventje 4 weken thuis zat in verlof, vond ze me "gestresseerd".
Dat belooft dan voor het thuiswerk eens de apperatuur er is en zijn pensioen nadert.
ik kijk ook wel uit om hem hele dagen thuis te krijgen, want dan hebben we geen poets meer nodig, want van thuis uit werken: 1 hemd per week en op pensioen al helemaal geen. ( er is er een die alle hemden weggesmeten had en in zo'n spullenhulp container- twee maanden nadien terug opgeroepen als reserve- hop naar Ieper om nieuwe kledij.) er is ook sprake van nieuwe werk-uniformen. ipv kakigroen, blauw met lichtblauw. ook à là càmouflage. al denk ik dat ze wel in het nadeel zijn, want blauwe koeien zoals ze het uniform al noemen.....
Freule Maria is bezig met d'r boven te doen.
op oostendse verhalen stond te lezen waar de mensen naartoe moesten nu met èn bakkerij èn GB toe om pistolets. kwam te weten dat vroeger die van de buurgemeente naar hier kwamen de zondag om alles te halen, brood, beleg, vlees,.... maar dat het nu omgekeerd is.
De witloof en de prei in ham hadden gesmaakt, had 's avonds zelfs geen honger. maar ik vraag me toch af, waar die twee semi-pikante worstjes die op tafel stonden naartoe zijn. de chocomouse was pudding. maar wel lekker voor 1 keer zei ventje, die zijn zondag afsluit met een chocomouse.
hebben 's avonds gekeken naar 'new amstedam' ipv Horatio en Mac.
Moest knuffel geven aan Gimly toen ik beneden kwam. die ligt nu weer plat. Anders is 'em niet content als mammie uitslaapt.
zo, we gaan ontbijten. dan denk ik af te wassen want zou pas stofzuigen als ik niet meer buiten moet. swifferen is ook een optie maar daar is onze scaredy cat ook bang van.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
MJ: goede buren hebben is goud waard.Ik ken mensen die verhuist zijn door hun buren, na lange tijd in onenigheid geleefd te hebben.Ze werden er letterlijk ziek van.Ja, dan is het al ver gekomen.
MM: vind dat je altijd mooie zinnen plaatst onder je berichtje.De waarheid en iets om over na te denken.
Over Tupperware gesproken , dat is "beresterk"
.Heb ooit ( zeker meer dan 30 jaar geleden) een brooddoos ervan gekocht.Die gaat nu nog mee, en er scheelt nog niks aan.
Manlief is gaan "buurten".Is al eventjes geleden dat hij buurman nog had gezien, dus vlug even op bezoek.Buurman zei onlangs dat hij geld zou geven om ons te zien
.Ja, is hier ook al druk geweest de laatste weken.
Vanmorgen al wakker gekomen van de werklui hiernaast.De machines in volle gang en nog wat geroep en getier, en voilà, de nieuwe week is begonnen.
MJ: goede buren hebben is goud waard.Ik ken mensen die verhuist zijn door hun buren, na lange tijd in onenigheid geleefd te hebben.Ze werden er letterlijk ziek van.Ja, dan is het al ver gekomen.
MM: vind dat je altijd mooie zinnen plaatst onder je berichtje.De waarheid en iets om over na te denken.
Over Tupperware gesproken , dat is "beresterk"
Manlief is gaan "buurten".Is al eventjes geleden dat hij buurman nog had gezien, dus vlug even op bezoek.Buurman zei onlangs dat hij geld zou geven om ons te zien
Vanmorgen al wakker gekomen van de werklui hiernaast.De machines in volle gang en nog wat geroep en getier, en voilà, de nieuwe week is begonnen.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
@ Anjelier, Is het niet Oma C, die je bedoelt? bij mij staat als standaard text: "cats Rule".
heb ondertussen al gestofzuigd maar 't was niet naar de zin van ons meneerke kater.
Heb hem gezegd dat als ik het vandaag niet doe, I. donderdag het zal doen.
moet nog nadenken wat voor werk ze zal doen. volgende week komen ze voor het vloertje en dan moet je nu niet per sè de keuken onder handen nemen. denk dat ik ze zal laten strijken en lakens leggen + mijn bib. in orde. Zal ze graag doen, denk ik, omdat ze zelf een lezer is.
Fijne middag seizoentjes!
heb ondertussen al gestofzuigd maar 't was niet naar de zin van ons meneerke kater.
Heb hem gezegd dat als ik het vandaag niet doe, I. donderdag het zal doen.
moet nog nadenken wat voor werk ze zal doen. volgende week komen ze voor het vloertje en dan moet je nu niet per sè de keuken onder handen nemen. denk dat ik ze zal laten strijken en lakens leggen + mijn bib. in orde. Zal ze graag doen, denk ik, omdat ze zelf een lezer is.
Fijne middag seizoentjes!
Cats Rule!
-

Goede namiddag alle seizoentjes
Hier is het nog steeds droog maar grijs ...
tegen de middag verse spruitjes gaan halen
ik heb zin in spruitjes met een kalfslapje en dat had ik niet
meer in de vriezer, dus even een toertje naar Colruyt
amaai was het daar druk ....maar 't gaat er altijd
goed vooruit dus was ik rap terug, de spruitjes zijn al gekuist
en staan klaar om op te stoven, en het kleine lapje vlees
is ook rap gebakken
Ja M-M dat ben ik die regelmatig een nieuw onderlijntje schrijf
ondertussen al gestofzuigd tegen de zin van Gimly...
als je dat regelmatig doet dan went hij er wel aan
Anjelierken, ja...ik verander al eens graag van onderlijntje,
als mensen het lezen doet dat deugd, eens even nadenken is niet verkeerd hé
altijd hetzelfde wordt niet meer gelezen
Aan allen een verdere gezellige dag,
groetjes iedereen en tot later
-

Goedenavond Seizoentjes,
Anjelier, en had manlief centjes gekregen van buurman om te gaan buurten
Muddy Maddy, stofzuigen kan ik met Matice in de buurt, dat vindt hij zelfs fijn, maar als ik aan het dweilen ben, moet ik hem in een andere ruimte zetten want hij jaagt voortdurend op de dweil, niet te doen.
Oma-C, hmm, spruitjes, eet ik ook graag, maar manlief totaal niet , dus wordt dat hier ook niet gemaakt Maar je krijgt het wel eens in een restaurant als groente.
En goede buren hebben is goud waard. Hier in de straat zijn er ook 2 koppels die naast elkaar wonen en het licht niet in elkaars ogen gunnen. Het waren in vroegere tijden de beste vrienden en zaten haast alle dagen bij elkaar en dat is eigenlijk ook niet goed. Maar nu is de sfeer tussen hen helaas helemaal verziekt en dat vind ik zonde. Als ik met Matice ga wandelen en ik zie één van de koppels, 60 plussers, dan hoor ik gegarandeerd nieuwe verhalen wat er nu weer aan de hand is. Breng dan meestal vlug een ander onderwerp ter sprake, want wil daar echt geen uitspraken over doen of partij trekken voor het ene of het andere koppel. Maar denk als je zo moet leven, dat je er letterlijk ziek van kunt worden. Vind dat altijd heel erg voor de betrokkenen
Zo, ik ga even douchen en me al verzorgen voor de nacht, manlief gaat toch weer laat thuis zijn. En dan ga ik nog een kwartiertje oefenen met Matice . Heeft hij nodig, want doet niet altijd zijn best op de hondenschool, die lieve krullenbol. Ach, het is een echte clown. Moet wel zijn linkeroortje in het oog houden, want het viel me vandaag op dat hij daar veel aan krabt en zijn oor tegen zijn plaid wrijft. Kan een begin van een oorontsteking zijn, dus opletten.
Ik wens jullie allemaal nog een hele fijne avond en voor veel later een zachte welterusten en piekermolentjes uit als dat even kan. Liefs en een dikke knuffel.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal ,
Clive : gisteren heeft het hier de ganse dag geregend , dus wandelen zat er niet in . We zijn wel iets gaan eten , mijn zus , een nicht en ik
MJ en Anjelierken : ook nog last van de buren . Je kan er inderdaad ziek van worden . Teveel is teveel : zeker van lawaai en andere pesterijen
al of niet noodzakelijk , dat lawaai ) ..... Veel sterkte ....
OMa C : M weer op bezoek ..... hopelijk gaat het vlug wat beter .....
MM : hier zet ik poes in de poezenkamer als ik begin met poetsen . Natuurlijk heeft ze schrik van de stofzuiger ,maar als het HH moet gedaan worden , dan gaat ze in afzondering tot de vloer terug droog is
HVT : in november komen we naar de stadsschouwburg in Mechelen voor het concert met muziek van Robert STolz
Morgen staat er ook veel op mijn lijstje : o.a. vensters wassen omdat ze droger weer voorspellen ...
Aan iedereen een goede avond en een goede nachtrust zonder pijn en ongemakken .
Clive : gisteren heeft het hier de ganse dag geregend , dus wandelen zat er niet in . We zijn wel iets gaan eten , mijn zus , een nicht en ik
MJ en Anjelierken : ook nog last van de buren . Je kan er inderdaad ziek van worden . Teveel is teveel : zeker van lawaai en andere pesterijen
OMa C : M weer op bezoek ..... hopelijk gaat het vlug wat beter .....
MM : hier zet ik poes in de poezenkamer als ik begin met poetsen . Natuurlijk heeft ze schrik van de stofzuiger ,maar als het HH moet gedaan worden , dan gaat ze in afzondering tot de vloer terug droog is
HVT : in november komen we naar de stadsschouwburg in Mechelen voor het concert met muziek van Robert STolz
Morgen staat er ook veel op mijn lijstje : o.a. vensters wassen omdat ze droger weer voorspellen ...
Aan iedereen een goede avond en een goede nachtrust zonder pijn en ongemakken .
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
-

Nog eens goedenavond Seizoentjes,
Wilde Eend, wat een prachtige foto alweer van de Eifel. Hoop van harte dat je deze week nog kunt gaan wandelen daar.
Moest lachen dat je schreef dat Poes in afzondering wordt gezet tijdens het poetsen, ik zeg dat altijd tegen Matice als ik aan het dweilen ben, dat ik hem in afzondering ga zetten in zijn kamer beneden.
Morgenochtend toch naar de dierenarts met hem, want hij krabt en wrijft me iets teveel aan en met zijn oortje. Manlief vertrekt dan ' s middags naar zijn werk.
Liever er te vroeg bij zijn, dan te laat
Zo, nu gaat het bakje toe.
Liefs aan jullie allemaal en slaapwel.
-

Goede morgen allen, ook al is het een grijze
We zien wel wat het geeft...we moeten nemen wat er komt
clive hopelijk een goede uitslag bij de dierendokter
ik hoop dat het geen tekenbeet is, je weet nooit hé... sterkte ermee
M-M zie dat je nog wat werk overlaat voor de poetsdame
want als je alles zelf gaat doen
maar 't is goed als je bezig blijft... alle beweging is goed voor de gewrichten