In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Is dat nu wel een uur om op te staan? 9 u 35? heb direct de anti-meeuwen vuilbak binnengehaald, lag al toch een 2 tal cm water in. komt dat door die extra pil voor mijn suiker? maar dan zou ik 's avonds heel vroeg moe moeten zijn? 't zal wel uitkomen op 4 november.
Clive mijn hartje, pas op dat ge u vandaag niet overdoet hè, zo te lezen....
Oma C: geen oplossing gevonden voor uwe draaimolen.
HVT: Proficiat voor de student!!!
Anjelier: in november is ons Mies 10 jaar geleden gestorven. November is dus ook mijn maand nie, en nu Mei zeker niet. voor ventje is het april ( en november). ( respectievelijke vaders overleden, 1 jaar tussen)
Gimly had gespuwd en voor de bak diarree gehad. seffens weg doen. maar eerst koffie en dan yoghurt. hadden frietjes gegeten en last gehad van de friet. mijn buik hield een concert. heb een uur op de pot gezeten en dan loperamide genomen. gelukkig geen herhaling van het brioche nachtje.
vandaag, vanmiddag naar de vernieuwde GB/carrefour. benieuwd waar de bak voor leeggoed gaat staan. hebben voor zeker 10 euro aan leeggoed. straks in zak van media-markt steken. die is groot genoeg dat ze er rechtop kunnen staan.
zou kip mozzarella willen maken, maar wie weet doe ik een ander idee op als ik naar de supermarkt ga.
En maandag, ja, dan komen ze voor het vloertje. Chef Ping in de living samen met de borden en bestek en de george clooney. moet dan wel een fles plat water in de living houden of ik heb geen water.
Zo, ik ga koffie opdrinken. en dan zie ik wel. eerst Gimly zijn zooi opkuisen. zal daarna een vochtige mop doen met antibacteriale zeep. ( is veilig voor dieren)
Fijne dag seizoentjes, hou het droog! ( ook als ge naar Elisabethjes 18 verjaardag kijkt.)
Is dat nu wel een uur om op te staan? 9 u 35? heb direct de anti-meeuwen vuilbak binnengehaald, lag al toch een 2 tal cm water in. komt dat door die extra pil voor mijn suiker? maar dan zou ik 's avonds heel vroeg moe moeten zijn? 't zal wel uitkomen op 4 november.
Clive mijn hartje, pas op dat ge u vandaag niet overdoet hè, zo te lezen....
Oma C: geen oplossing gevonden voor uwe draaimolen.
HVT: Proficiat voor de student!!!
Anjelier: in november is ons Mies 10 jaar geleden gestorven. November is dus ook mijn maand nie, en nu Mei zeker niet. voor ventje is het april ( en november). ( respectievelijke vaders overleden, 1 jaar tussen)
Gimly had gespuwd en voor de bak diarree gehad. seffens weg doen. maar eerst koffie en dan yoghurt. hadden frietjes gegeten en last gehad van de friet. mijn buik hield een concert. heb een uur op de pot gezeten en dan loperamide genomen. gelukkig geen herhaling van het brioche nachtje.
vandaag, vanmiddag naar de vernieuwde GB/carrefour. benieuwd waar de bak voor leeggoed gaat staan. hebben voor zeker 10 euro aan leeggoed. straks in zak van media-markt steken. die is groot genoeg dat ze er rechtop kunnen staan.
zou kip mozzarella willen maken, maar wie weet doe ik een ander idee op als ik naar de supermarkt ga.
En maandag, ja, dan komen ze voor het vloertje. Chef Ping in de living samen met de borden en bestek en de george clooney. moet dan wel een fles plat water in de living houden of ik heb geen water.
Zo, ik ga koffie opdrinken. en dan zie ik wel. eerst Gimly zijn zooi opkuisen. zal daarna een vochtige mop doen met antibacteriale zeep. ( is veilig voor dieren)
Fijne dag seizoentjes, hou het droog! ( ook als ge naar Elisabethjes 18 verjaardag kijkt.)
Cats Rule!
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Iedereen goede morgen gewenst,
Helena, wens kleinzoon nog een dikke proficiat bij ! Hard werken 'loont' ! Al moet er ook een deel 'chance' bij zitten, want als de vragen je niet liggen ......
Hij kan nu volop genieten
.
Ja Anjelierken, triestige tijd. Veel mensen hebben er last van, maar er is niets aan te doen.
Ik weet niet of we zelfs naar het kerkhof geraken, een stuk met de wagen en dan een stuk kalvarieberg, echt met van die stenen waar je gemakkelijk je voeten omslaat. Daar beginnen we dus niet meer aan. Zus van man gaat daar de bloemstukken plaatsen en ik doe het voor mijn ouders, hun urne staat vooraan op het kerkhof.
Voor de rest zien we wel wat die dag nog brengt.
Het is inderdaad commerce.....
Momenteel zijn we naar de kust aan het rijden, zondagnamiddag terug naar huis. Onderweg al oponthoud gehad, een auto uitgebrand, was nog aan het smeulen, de brandweer was er nog bij. Weeral miserie voor mensen .....
De hondjes gaan ook mee, dochter moest vandaag nog werken en het is ook nog school. Haar schoonmoeder komt ook eens mee naar zee, ook wat afleiding voor haar.
Clive, nog lang gebloed eer het gestopt is? Manlief moet er ook voor oppassen, soms, uit het niets, een bloedneus. Ambetantig;wel, zoals zovele dingen....
OmaC, die draainissen ook altijd.....
Doe maar rustig aan, al moet ik dat niet vertellen, het wijst het vanzelf uit wat kan en niet......
Ga dit al posten en wat mee op de weg letten .......
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk, en tot ..... de volgende
.
Helena, wens kleinzoon nog een dikke proficiat bij ! Hard werken 'loont' ! Al moet er ook een deel 'chance' bij zitten, want als de vragen je niet liggen ......
Hij kan nu volop genieten
Ja Anjelierken, triestige tijd. Veel mensen hebben er last van, maar er is niets aan te doen.
Ik weet niet of we zelfs naar het kerkhof geraken, een stuk met de wagen en dan een stuk kalvarieberg, echt met van die stenen waar je gemakkelijk je voeten omslaat. Daar beginnen we dus niet meer aan. Zus van man gaat daar de bloemstukken plaatsen en ik doe het voor mijn ouders, hun urne staat vooraan op het kerkhof.
Voor de rest zien we wel wat die dag nog brengt.
Het is inderdaad commerce.....
Momenteel zijn we naar de kust aan het rijden, zondagnamiddag terug naar huis. Onderweg al oponthoud gehad, een auto uitgebrand, was nog aan het smeulen, de brandweer was er nog bij. Weeral miserie voor mensen .....
De hondjes gaan ook mee, dochter moest vandaag nog werken en het is ook nog school. Haar schoonmoeder komt ook eens mee naar zee, ook wat afleiding voor haar.
Clive, nog lang gebloed eer het gestopt is? Manlief moet er ook voor oppassen, soms, uit het niets, een bloedneus. Ambetantig;wel, zoals zovele dingen....
OmaC, die draainissen ook altijd.....
Doe maar rustig aan, al moet ik dat niet vertellen, het wijst het vanzelf uit wat kan en niet......
Ga dit al posten en wat mee op de weg letten .......
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk, en tot ..... de volgende
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede namiddag iedereen...
pas terug van de dokter met briefjes voor medicatie
en hij heeft de griepspuit ineens gezet
Ik schrok me een bult toen hij zei dat ik zoals al zijn patiënten
een andere huisarts zal moeten zoeken,
want dat hij om gezondheidsredenen zijn praktijk moet stoppen ....
Hij is wel niet meer zo jong maar ja.... zolang het goed gaat
Nu wil z'n hart wil niet meer en er is geen oplossing meer
(hij is al te dikwijls geopereerd)
Heel jammer want we waren al meer dan 35 jaren goede vrienden
van in de tijd dat mijn man zo ziek was.... maar helaas aan alles komt een eind
en een dokter is ook maar een mens
....ik ben er efkes niet goed van
Nu dus op zoek naar een andere huisarts die me nog wil
want er zijn veel dokters die geen patiënten meer bijnemen...
Voor jullie allen een aangename vrijdagavond en een fijn weekend
sorry voor het egoberichtje...

pas terug van de dokter met briefjes voor medicatie
en hij heeft de griepspuit ineens gezet
Ik schrok me een bult toen hij zei dat ik zoals al zijn patiënten
een andere huisarts zal moeten zoeken,
want dat hij om gezondheidsredenen zijn praktijk moet stoppen ....
Hij is wel niet meer zo jong maar ja.... zolang het goed gaat
Nu wil z'n hart wil niet meer en er is geen oplossing meer
(hij is al te dikwijls geopereerd)
Heel jammer want we waren al meer dan 35 jaren goede vrienden
van in de tijd dat mijn man zo ziek was.... maar helaas aan alles komt een eind
en een dokter is ook maar een mens
Nu dus op zoek naar een andere huisarts die me nog wil
want er zijn veel dokters die geen patiënten meer bijnemen...
Voor jullie allen een aangename vrijdagavond en een fijn weekend
sorry voor het egoberichtje...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Efkes data opgezet.... Aan de kust geen internet, he.
Oei, omaC, stelt huisarts dan zelf geen andere dokter voor? Toen de onze op pensioen ging heeft hij zelf al zijn patiënten aan een andere dokter geholpen, die mannen kennen immers mekaar. Het is een vraag waard, vind ik.
Natuurlijk dat je je nu zorgen maakt.
Ga terug afsluiten, kom nog wel langs, maar moet eerst een Toontje doen. Tot later allemaal.......
Oei, omaC, stelt huisarts dan zelf geen andere dokter voor? Toen de onze op pensioen ging heeft hij zelf al zijn patiënten aan een andere dokter geholpen, die mannen kennen immers mekaar. Het is een vraag waard, vind ik.
Natuurlijk dat je je nu zorgen maakt.
Ga terug afsluiten, kom nog wel langs, maar moet eerst een Toontje doen. Tot later allemaal.......
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedenavond Seizoentjes,
Oma-C, ach, wat erg dat nieuws van jou huisdokter
MJ, heel veel plezier aan zee. En ja hoor, mijn vinger is terug beginnen te bloeden tijdens het poetsen. Is nu wel terug gestopt. En morgen moet ik naar de manicure, benieuwd of dat gaat gaan.
Muddy Maddy, als je langer slaapt is dat een teken dat je lichaam dat nodig heeft. Niet fijn zo laat wakker worden, maar ja. Fijn dat ventje niet ziek geworden is en heel veel beterschap voor Gimly.
Wilde eend , deze ochtend mijn taken toch even gestopt om naar het ballet te kijken, wat een talenten, niet te geloven.
Was laat klaar vandaag met het HH. Maar nu is alles gedaan.
Zo, wens iedereen zo'n fijn mogelijke avond en voor veel later vandaag een zachte slaapwel.
Liefs.
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
goede avond
morgen komt eric en famillie,en sch ma natuurlijk ,het word weer een leuke dag
druk maar leuk
papy heeft al pannekoeken gebakken
en appeltaart gemaakt
fijne avond bisous,
zal eens bij lezen
morgen komt eric en famillie,en sch ma natuurlijk ,het word weer een leuke dag
druk maar leuk
papy heeft al pannekoeken gebakken
en appeltaart gemaakt
fijne avond bisous,
zal eens bij lezen
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Oma-C: kan goed geloven dat je een beetje onderste boven bent van dat nieuws, dat overvalt je.Zou toch niet te lang wachten met zoeken naar nieuwe huisarts.
Deze namiddag alle tuinbeeldjes binnen gehaald en vorstgevoelige planten in de veranda gezet.Vanaf volgende week koudere temperaturen.Is wel niet goed voor de bloemen op het kerkhof.Manlief heeft nog vlug de gazon gedaan.
Met die wind was de was vlug droog, je moest hem goed vastspelden of hij vloog bij de buren
Dames, tot morgen allemaal.
Oma-C: kan goed geloven dat je een beetje onderste boven bent van dat nieuws, dat overvalt je.Zou toch niet te lang wachten met zoeken naar nieuwe huisarts.
Deze namiddag alle tuinbeeldjes binnen gehaald en vorstgevoelige planten in de veranda gezet.Vanaf volgende week koudere temperaturen.Is wel niet goed voor de bloemen op het kerkhof.Manlief heeft nog vlug de gazon gedaan.
Met die wind was de was vlug droog, je moest hem goed vastspelden of hij vloog bij de buren
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Mammyretro , ik wens jullie een superleuke dag vandaag. Geniet ervan.
Anjelier, jouw tuin is dan al winterklaar en de beeldjes staan warm binnen
Ben al aan de helft van mijn ontbijt bezig, een glas vers fruitsap na een tasje koffie. Straks nog magere yoghurt met wat graantjes erin. Maar eerst ga ik de strijk van gisteren doen en dan als manlief wakker is, het licht HH. Deze middag moet ik bij de manicure zijn, hoop dat mijn vinger dan niet terug gaat bloeden.
En na de manicure gaan we de boodschappen doen, heb deze week niet zoveel nodig.
Straks Matice zijn oor verzorgen, ziet er al veel beter uit. Vanaf vandaag maar 1 keer druppels in plaats van 2 keer. En dat tot 30 oktober. Dan een week geen druppels en de 7° november dan terug op controle.
Zullen dan pas weten of het een gewone oorontsteking was of het een allergische reactie is.
Hoop op het eerste, want anders moet hij een hele reeks allergietesten ondergaan.
Zo, ik ga strijken, ben nog wel in pyjama, maar niemand dat dat ziet.
Oma-c, MJ, Muddy Maddy, Wilde eend, HVT en alle Seizoentjes die ik vergeet, wens jullie allemaal een fijne, zonnige zaterdag. Liefs en een hele dikke knuffel voor elkeen.
-
Een zonnige zaterdaggroet iedereen, de was hangt al buiten
er is redelijk wat wind dus zal die rap droog zijn...
De dokter vroeg of ik soms al iemand anders op het oog had
en ik heb hem gezegd wie ik dacht dat hem kon vervangen
hij vond het een goed idee, zij mogen mensen niet doorverwijzen,
het moet een vrije keuze zijn, en ik had al nagedacht want
de laatste tijd zag hij er niet zo goed meer uit, hij heeft ook z'n leeftijd
hij is zo oud als ik.... dus ja... wij moeten ook afremmen
en door z'n hartziekte... je ziet het dat hij "op" is...
de arts die ik zal nemen is ook de huisarts van mijn zoon dat geeft al
wat vertrouwen en hij is ook altijd de plaatsvervanger geweest van
mijn dokter als die afwezig was... maar ik heb hem nooit nodig gehad...
Nu dus wel...
Ja, ik ben er nog niet goed van....
Alle seizoentjes een fijn weekend, geniet van deze dag want morgen zou het minder zijn
en vanavond alle klokken verzetten, die cinema blijft ook duren
Groetjes allen en tot...
er is redelijk wat wind dus zal die rap droog zijn...
De dokter vroeg of ik soms al iemand anders op het oog had
en ik heb hem gezegd wie ik dacht dat hem kon vervangen
hij vond het een goed idee, zij mogen mensen niet doorverwijzen,
het moet een vrije keuze zijn, en ik had al nagedacht want
de laatste tijd zag hij er niet zo goed meer uit, hij heeft ook z'n leeftijd
hij is zo oud als ik.... dus ja... wij moeten ook afremmen
en door z'n hartziekte... je ziet het dat hij "op" is...
de arts die ik zal nemen is ook de huisarts van mijn zoon dat geeft al
wat vertrouwen en hij is ook altijd de plaatsvervanger geweest van
mijn dokter als die afwezig was... maar ik heb hem nooit nodig gehad...
Nu dus wel...
Alle seizoentjes een fijn weekend, geniet van deze dag want morgen zou het minder zijn
en vanavond alle klokken verzetten, die cinema blijft ook duren
Groetjes allen en tot...
-
Goede morgen seizoentjes,
Gisteren boodschappen gedaan in de vernieuwde carref. hoorde een vent zeggen tegen zijn vrouw- ze hadden bevroren pizza nodig- dat ze beter een foto zouden nemen van waar alles staat.
het concept is AH die een kindje heeft met Delais. Moest alleen voor 1 ding iets vragen: mijn blikjes staan nu ergens anders. en de chips staat bij de drank. goed gezien, je gaat voor een biertje en wil dan wel iets knabbelen. moest toch mini- cola blikjes hebben voor de mannen maandag. geef mini blikjes want zo'n groot blik heb ik te vaak moeten wegsmijten als ze hier voor andere verbouwingen waren. het zijn allemaal rokers dus ze kunnen op de koer gaan staan. regent het, onder het afdak.
Buurman V. kwam de laatste aanmaakhoutjes brengen. ventje denkt van zondag toch de stoof te gaan aansteken. Gimly lag op mijn plaats te slapen ( ligt daar 'n fleece) heb nu eerst doekjes over zijn ontlasting gelegd. straks die opruimen en meteen een mop erachter aan. met antibacterieel product, geschikt voor dieren. pure dettol is heel gevaarlijk! zelfs een scheutje in het water. deze komt van zoo+. is staaltje.
Gsm is upgedated. firefox ook.
dus zitten wij gisterenavond thuis onszelf te feleciteren dat we voor een week eten en drinken in huis hebben, zegt ventje halverwege masterchef: wat eten we vandaag?
we waren de vis vergeten! diep in de krochten van de diepvries zat nog een zak roodbaarsfilets, diep in de donkere kasten stond nog een zakje vissaus en in dezelfde krochten van de diepvries een zak gespoten aardappeltorentjs gevonden. die moesten in de oven. dus eerst die laten ontdooien want anders krijgt ge ze niet warm en bruin. Vis gepocheerd en de saus opgewarmd. oef. afwas daarvan is al gedaan. nu een tweede koffie en wachten op telefoon.
vandaag geroosterd brood met camenbert in de oven. is anders te zwaar voor 's avonds. 's avonds een gewoon boterhammentje met beleg. ( patè)
bon, moeder heeft gedaan met bellen.
Fijne dag seizoentjes!
Gisteren boodschappen gedaan in de vernieuwde carref. hoorde een vent zeggen tegen zijn vrouw- ze hadden bevroren pizza nodig- dat ze beter een foto zouden nemen van waar alles staat.
het concept is AH die een kindje heeft met Delais. Moest alleen voor 1 ding iets vragen: mijn blikjes staan nu ergens anders. en de chips staat bij de drank. goed gezien, je gaat voor een biertje en wil dan wel iets knabbelen. moest toch mini- cola blikjes hebben voor de mannen maandag. geef mini blikjes want zo'n groot blik heb ik te vaak moeten wegsmijten als ze hier voor andere verbouwingen waren. het zijn allemaal rokers dus ze kunnen op de koer gaan staan. regent het, onder het afdak.
Buurman V. kwam de laatste aanmaakhoutjes brengen. ventje denkt van zondag toch de stoof te gaan aansteken. Gimly lag op mijn plaats te slapen ( ligt daar 'n fleece) heb nu eerst doekjes over zijn ontlasting gelegd. straks die opruimen en meteen een mop erachter aan. met antibacterieel product, geschikt voor dieren. pure dettol is heel gevaarlijk! zelfs een scheutje in het water. deze komt van zoo+. is staaltje.
Gsm is upgedated. firefox ook.
dus zitten wij gisterenavond thuis onszelf te feleciteren dat we voor een week eten en drinken in huis hebben, zegt ventje halverwege masterchef: wat eten we vandaag?
vandaag geroosterd brood met camenbert in de oven. is anders te zwaar voor 's avonds. 's avonds een gewoon boterhammentje met beleg. ( patè)
bon, moeder heeft gedaan met bellen.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede voormiddag
Wat een affaire dat toneel gisteren.
Het was best plezant.
Behalve dat de cast heel onprofessioneel de slappe lach kreeg op het toneel.
De zaal mee natuurlijk.
Het had ook geen zicht dat de "moeder" bijna uit haar rolstoel viel.
Vandaag toch proberen die bloemen uit de terra cotta bakken te halen en die binnen zetten.
De bloembakken op het balkon moeten ook leeg gemaakt.
Een hele klus.
Het zou fijn zijn als er morgen iemand die bakbeesten naar beneden zou willen dragen.
Dan moet ik geen 24 keer de trappen op en af gelijk verleden jaar.
We leven in afwachting van de komst van Poes.
Oei, daar zal ik terug een tuinstoel voor moeten uithalen voor in de garage.
Ben benieuwd wat "passage" poes gaat doen en hoe Poes gaat reageren op de vreemde indringer.
Hopelijk geneest het oortje van Matice verder, Clive
Oma-C een nieuwe huisdokter is niet fijn als je al zolang gewoon bent bij dezelfde mens te gaan.
Wandelweer voor Wilde Eend.
Anjelier jullie staan er goed voor dan: de tuin al winterklaar.
MM de zaterdagse "kwelling" voorbij.
MJ waai niet weg aan het zeetje.
Mammyretro geniet van het pannenkoekenfestijn.
Dat staat hier voor morgen op het menu.
Ik zal mijn goede helper, namelijk de jongste, heel erg missen.
Ik heb altijd gezegd als ik 75 ben stop ik ermee.
Dus nog drie keer en dan is het gedaan.
Ofwel neemt iemand het over ofwel stopt het gewoon.
Wie ik vergeten ben even goed een fijne dag gewenst.
Zo, nog even rondlopen op het www en dan aanvallen.
Wat een affaire dat toneel gisteren.
Het was best plezant.
Behalve dat de cast heel onprofessioneel de slappe lach kreeg op het toneel.
De zaal mee natuurlijk.
Het had ook geen zicht dat de "moeder" bijna uit haar rolstoel viel.
Vandaag toch proberen die bloemen uit de terra cotta bakken te halen en die binnen zetten.
De bloembakken op het balkon moeten ook leeg gemaakt.
Een hele klus.
Het zou fijn zijn als er morgen iemand die bakbeesten naar beneden zou willen dragen.
Dan moet ik geen 24 keer de trappen op en af gelijk verleden jaar.
We leven in afwachting van de komst van Poes.
Oei, daar zal ik terug een tuinstoel voor moeten uithalen voor in de garage.
Ben benieuwd wat "passage" poes gaat doen en hoe Poes gaat reageren op de vreemde indringer.
Hopelijk geneest het oortje van Matice verder, Clive
Oma-C een nieuwe huisdokter is niet fijn als je al zolang gewoon bent bij dezelfde mens te gaan.
Wandelweer voor Wilde Eend.
Anjelier jullie staan er goed voor dan: de tuin al winterklaar.
MM de zaterdagse "kwelling" voorbij.
MJ waai niet weg aan het zeetje.
Mammyretro geniet van het pannenkoekenfestijn.
Dat staat hier voor morgen op het menu.
Ik zal mijn goede helper, namelijk de jongste, heel erg missen.
Ik heb altijd gezegd als ik 75 ben stop ik ermee.
Dus nog drie keer en dan is het gedaan.
Ofwel neemt iemand het over ofwel stopt het gewoon.
Wie ik vergeten ben even goed een fijne dag gewenst.
Zo, nog even rondlopen op het www en dan aanvallen.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Clive: met vader is alles oké.Is wel heel stil geworden.
MM: ik heb altijd klaargemaakt eten in diepvries zitten voor " noodgevallen".Soep, spaghettisaus , visvinkjes die je enkele minuten in microgolfoven moet steken.Is al dikwijls van pas gekomen.
HVT: onze tuin ligt al op orde voor de winter, alleen de terracotta bloembakken staan nog buiten.De begonia's bloeien nog volop.Die laat ik staan tot het echt begint te vriezen.Enkele weken terug had ik al wintervoer voor de vogels opgehangen en ze maken er gretig gebruik van.Zal niet lang meer duren eer ik moet bijvullen.
Tegenwoordig zien we in onze tuin vaker eekhoorntjes.Die zullen ook al aan het hamsteren zijn.
Clive: met vader is alles oké.Is wel heel stil geworden.
MM: ik heb altijd klaargemaakt eten in diepvries zitten voor " noodgevallen".Soep, spaghettisaus , visvinkjes die je enkele minuten in microgolfoven moet steken.Is al dikwijls van pas gekomen.
HVT: onze tuin ligt al op orde voor de winter, alleen de terracotta bloembakken staan nog buiten.De begonia's bloeien nog volop.Die laat ik staan tot het echt begint te vriezen.Enkele weken terug had ik al wintervoer voor de vogels opgehangen en ze maken er gretig gebruik van.Zal niet lang meer duren eer ik moet bijvullen.
Tegenwoordig zien we in onze tuin vaker eekhoorntjes.Die zullen ook al aan het hamsteren zijn.
-
Een goede avond aan alle seizoentjes,
geen nieuws hier, mijn was is droog geraakt met de wind en de zon
heb wel mijn droogrekje moeten vastbinden aan de balustrade van het terras
anders was de hele boel weggewaaid
en alles goed vaststeken
morgen het beetje strijk wegwerken, gedaan is gedaan,
ik laat het niet graag liggen, opgeruimd is netjes hé
Hier zit in de vriezer ook altijd porties die rap klaar zijn want
voor één persoon koken vind ik nog altijd niet te doen...ik kook altijd
meerdere porties en vries dan in wat ik teveel heb, soep, bolognaisesaus
groentjes...combineren kan altijd vlees of vis maak ik wel klaar tegen etenstijd
vandaag heb ik een lasagne met spinazie en zalm gegeten
hoewel ik niet zo van lasagne hou
Ik wens jullie allen een goede avond verder en een rustige nacht...
Groetjes en tot morgen
Straks nog voor het slapen gaan de klokken verzetten
geen nieuws hier, mijn was is droog geraakt met de wind en de zon
heb wel mijn droogrekje moeten vastbinden aan de balustrade van het terras
anders was de hele boel weggewaaid
morgen het beetje strijk wegwerken, gedaan is gedaan,
ik laat het niet graag liggen, opgeruimd is netjes hé
Hier zit in de vriezer ook altijd porties die rap klaar zijn want
voor één persoon koken vind ik nog altijd niet te doen...ik kook altijd
meerdere porties en vries dan in wat ik teveel heb, soep, bolognaisesaus
groentjes...combineren kan altijd vlees of vis maak ik wel klaar tegen etenstijd
vandaag heb ik een lasagne met spinazie en zalm gegeten
hoewel ik niet zo van lasagne hou
Ik wens jullie allen een goede avond verder en een rustige nacht...
Groetjes en tot morgen
Straks nog voor het slapen gaan de klokken verzetten
-

Goedemorgen Seizoentjes,
We zijn alle 3 al wakker wat normaal is want in het weekend slapen we uit tot 06.45H à 07.00H en het is nu juist 06.05H. Matice gaat nog enkele dagen en uur te vroeg wakker zijn en hij is nu al vol energie en aan het spelen met een nieuwe speel die hij gisteren nog gekregen heeft. Was afgeprijsd naar 9€ in plaat van 14€.HIj was er zoals steeds weer ontzettend blij mee en is er nu mee aan het spelen. Een hondenhartje is vlug gevuld
Om 09.00h vertrekken we naar de hondenschool en vlak daarna gaan we het bloemstuk voor op het graf van manliefs ouders halen dat ik vorige zondag besteld heb. Heb voor vrolijke herfstkleuren gekozen, het is al koud en triest genoeg op een kerkhof, een beetje kleur kan geen kwaad. Als we dan thuiskomen, ga ik vlug opnieuw onder de douche en kleed me om, ruim alles op en dan vertrekken we richting Hasselt. Matice gaat mee. Hij is nu 1jaar en 22 dagen oud en schoonbroer en schoonzus hebben hem nog nooit gezien
Oma-C, als je bij de dokter van zoon zou kunnen gaan, is er toch al iets vertrouwds. Alleen voor mezelf kook ik ook niet. Manlief eet warm op zijn werk. Heb wel altijd verse soep in huis. Had nu pas tomatenroomsoep met balletjes gemaakt en volgende week maak ik bonensoep, vind ik ook lekker. Vind alle soepen lekker behalve pompoensoep.
Muddy Maddy, de stoof zal wel aan mogen vandaag. Ik poets nochtans altijd met een scheutje DETTOL in het poetswater hoor. Nooit daarmee iets aan de hand gehad. En de vis toch vergeten, maar wie zoekt die vindt.
En dan morgen een nieuw vloertje in de keuken, dat gaat een heel ander zicht zijn en heel mooi
HVT, hilarisch moet dat zijn als het toneelgezelschap zelf in de lach schiet, kan geloven dat de hele zaal dan in een deuk ligt. En vandaag pannenkoeken bakken zonder hulp. Matice zijn oortje is beter aan het worden maar is nog niet volledig genezen, dank je voor jouw belangstelling.
Anjelier, fijn dat het goed gaat met jouw vader, hij is dus enkel stil.
Manlief heeft gisteren nog ( voor de laatste X ?) het gras gemaaid. Het stond hoog en hij heeft het 2X gedaan op stand 8 en daarna op stand 6. En tuinman is hem enkele weken geleden winterklaar komen maken met bepaalde meststoffen.
Zo, ik ga niet alle namen noemen , op die manier kan ik ook niemand vergeten.
Ik wens jullie allemaal een fijne zondag en heel veel liefs.
-
Goede morgen seizoentjes op het winteruur,
Ja, ik ben op. het is licht. denk dat ik al die dagen dat er nog geen licht was heb doorgeslapen omdat ik last had van mijn seizoensgebonden depressie. ik voel me alvast vrolijker vandaag, ondanks dat ik na het middageten m'n keuken ga moeten opruimen. en dan serieus.
Gimly ligt hier in de zetel naast mij. Gisteren had ik daar een " remspoor" ontdekt. als hij diarree heeft "veegt" hij zijn poep af aan alles. ge ziet hem dan "rijden". doen ze ook als ze wormen hebben, maar dat heeft ie niet. heb dat dan in de stoffen zetel met warm water en een hard sponsje en een druppeltje afwasmiddel uitgefrot en ja, het is uit. had er dan een handdoek ingelegd en een kussen. en hij ligt nu op dat kussen. tevreden te snorren. was gisterenavond meegegaan naar boven en heeft heel lang naast mij aan het hoofdeind liggen snorren. in mijn oor, jongen, in m'n oor.
vannacht niet rap ingeslapen zoals als zo veel weken, maar moet toch m'n uren gehaald hebben want ik voel me nu niet moe.
verwacht rond 9 uur een telefoontje: help, ik kan dat klokje op de schoorsteenmantel niet verzetten!
ze heeft nu al problemen met d'r cassette. Mia vond het mooi en wou ook zoiets ipv een gewone gaskachel die ze dan nog niet brandden want ze zitten gewoon met een deken op hun tv te kijken. warm worden doen ze dan in bed zeker? bij buurvrouw moeder zijn er weer bouwtoestanden gebeurd. de deur die tussen gang en keuken moest komen was tè groot! en te zwaar en nu zijn er enkele tegels gebroken. hun voordeur kunnen meer ze niet gewoon dichttrekken want de inham van het tapijt voor je voeten is te hoog! zo'n inham wil ventje ook als we ooit aan het hernieuwen van de gang geraken. ik heb hem gezegd dat ik niet zeker weet of we dat ooit gaan kunnen doen.
Gisteren was het brood in de broodrooster aangebrand. zette hem op 1, maar als je er niet bijbleef werkte de hefboom niet. je moet hem manueel stoppen. maar we hebben een lekkere camenbert achter de kiezen die voldoende rijp was. 's avond had ik weer brood geroosterd voor met patè en een tas uisoep met spekjes. de volgende is prei, maar ik moet nog 3 preistollen in ringen snijden.
dat ga ik dan doen als ik de voorbereidingen voor de brochettes maak. kan zijn dat ik toch m'n dipje krijg, ik vries ze dan in stukken in. en anders maak ik nog snel preiaardappelen. en vries die in. heb immers twee reuzenaardappelen mee van de carref. waar je groenten en fruit nu in bruine papieren zakken steekt. vannacht gedroomd dat ik inwoonde bij een oud manneke die uien en aardappelen op een tweede verdiepsapp. in bakken kweekte want er was overal te kort aan.
Gisteren op Caz gekeken naar I, Robot. heb die liggen maar wilde eens kijken of de vertaling goed gelukt was. ja, ze hadden hun best gedaan.
Zit er nu juist aan te denken, als ik een dag niet in de keuken kan staan, we chinees kunnen gaan eten. het is er juist het weer voor. een haaienvinnensoep en een satè. dat brengt ventje soms mee op een maandag als ik geen zin heb om te koken. of ik moet maandag om belegde broodjes naar het baguetje. Soep kan ik opwarmen op mijn stoof. eigenlijk kan ik koken op mijn stoof.
Clive: of ze vandaag aangaat weet ik niet, want ventje ligt nog op 1 oor. en die heeft het niet rap koud. ik nu sinds de menopauze ook niet meer. ga nu als het pakweg 14° is met lichte trui en jeansjas naar buiten, waar ik vroeger een dikkere jas nodig had. ( of een dikke trui)
HVT: Pannenkoeken -dag.en Poes op logement. hoe gaat het haar vergaan met een kotstudent in huis? of heeft die ook herfstvakantie?
de halloweenoptocht is geschrapt ( het ontmoetingscentrum ligt in een sjiekere wijk) en mag niet doorgaan van de bewoners. ze hebben dan een halloweendag met animatie. Eindelijk is het hier nu rustig al hebben we 1 rommelmarkt als de kermis hier staat. En de jaarlijkse kerstmarkt. sorry, wintermarkt want anders beledig je andersgelovingen. benieuwd of dit jaar die van de appartementsblokken aan de Baelskaai weer een busje gaan inleggen om naar ons marktje af te zakken. we zouden moeten entree geld vragen want de verkochte drank ( gluhwijn en jeneverkes) is voor de Chiro. ( nu gemengd.) 50 cent voor ons ( centrum opex) 1 euro als je van de rand komt, 2 euro voor die oosteroevers en 3 voor die van 't stad en breinige. ( ook gedroomd vannacht)
Wij zijn een aantal jaar niet geweest naar het marktje. denken van dit jaar wel te gaan indien de knoken mee willen. Ons Moeder wil met mij naar de Damart voor Damartjes. Hopelijk krijgt ze de boodschap door dat ze de schuif niet moet opsteken en gewoon de sleutel dubbel draait en hem dan afneemt. zou gemakkelijker zijn dan altijd te moeten horen dat ze ziek is als ik afkom. ( haar benen) en ventje vind dat ook niet leuk te horen. Zijn moeder is aan het trunten. ze moet revalideren van een gebroken schouder. nichtje en schoonbroer zijn boos op haar omdat ze zich oud begint te gedragen. ze zegt ook ( net als wijlen papa's tante) dat de oefening niet gaat. dat mens kon heel goed komedie spelen. bij mij hebben ze het direct door. ik zou bv: geen goed lijk zijn want ik ontspan geen spieren of zoiets.
Gimly is naar zijn zetel gekropen. nog een dag of twee vasten en dan mag hij voedsel voor zijn gevoelige darmen hebben. die verkopen ze nu in de carref.
Zo, ga mijn tweede kopje koffie opdrinken en daarna pillen/ontbijt. en dan zien we wel want ventje is ook juist op.
fijne dag seizoentjes!
Ja, ik ben op. het is licht. denk dat ik al die dagen dat er nog geen licht was heb doorgeslapen omdat ik last had van mijn seizoensgebonden depressie. ik voel me alvast vrolijker vandaag, ondanks dat ik na het middageten m'n keuken ga moeten opruimen. en dan serieus.
Gimly ligt hier in de zetel naast mij. Gisteren had ik daar een " remspoor" ontdekt. als hij diarree heeft "veegt" hij zijn poep af aan alles. ge ziet hem dan "rijden". doen ze ook als ze wormen hebben, maar dat heeft ie niet. heb dat dan in de stoffen zetel met warm water en een hard sponsje en een druppeltje afwasmiddel uitgefrot en ja, het is uit. had er dan een handdoek ingelegd en een kussen. en hij ligt nu op dat kussen. tevreden te snorren. was gisterenavond meegegaan naar boven en heeft heel lang naast mij aan het hoofdeind liggen snorren. in mijn oor, jongen, in m'n oor.
vannacht niet rap ingeslapen zoals als zo veel weken, maar moet toch m'n uren gehaald hebben want ik voel me nu niet moe.
verwacht rond 9 uur een telefoontje: help, ik kan dat klokje op de schoorsteenmantel niet verzetten!
ze heeft nu al problemen met d'r cassette. Mia vond het mooi en wou ook zoiets ipv een gewone gaskachel die ze dan nog niet brandden want ze zitten gewoon met een deken op hun tv te kijken. warm worden doen ze dan in bed zeker? bij buurvrouw moeder zijn er weer bouwtoestanden gebeurd. de deur die tussen gang en keuken moest komen was tè groot! en te zwaar en nu zijn er enkele tegels gebroken. hun voordeur kunnen meer ze niet gewoon dichttrekken want de inham van het tapijt voor je voeten is te hoog! zo'n inham wil ventje ook als we ooit aan het hernieuwen van de gang geraken. ik heb hem gezegd dat ik niet zeker weet of we dat ooit gaan kunnen doen.
Gisteren was het brood in de broodrooster aangebrand. zette hem op 1, maar als je er niet bijbleef werkte de hefboom niet. je moet hem manueel stoppen. maar we hebben een lekkere camenbert achter de kiezen die voldoende rijp was. 's avond had ik weer brood geroosterd voor met patè en een tas uisoep met spekjes. de volgende is prei, maar ik moet nog 3 preistollen in ringen snijden.
dat ga ik dan doen als ik de voorbereidingen voor de brochettes maak. kan zijn dat ik toch m'n dipje krijg, ik vries ze dan in stukken in. en anders maak ik nog snel preiaardappelen. en vries die in. heb immers twee reuzenaardappelen mee van de carref. waar je groenten en fruit nu in bruine papieren zakken steekt. vannacht gedroomd dat ik inwoonde bij een oud manneke die uien en aardappelen op een tweede verdiepsapp. in bakken kweekte want er was overal te kort aan.
Gisteren op Caz gekeken naar I, Robot. heb die liggen maar wilde eens kijken of de vertaling goed gelukt was. ja, ze hadden hun best gedaan.
Zit er nu juist aan te denken, als ik een dag niet in de keuken kan staan, we chinees kunnen gaan eten. het is er juist het weer voor. een haaienvinnensoep en een satè. dat brengt ventje soms mee op een maandag als ik geen zin heb om te koken. of ik moet maandag om belegde broodjes naar het baguetje. Soep kan ik opwarmen op mijn stoof. eigenlijk kan ik koken op mijn stoof.
Clive: of ze vandaag aangaat weet ik niet, want ventje ligt nog op 1 oor. en die heeft het niet rap koud. ik nu sinds de menopauze ook niet meer. ga nu als het pakweg 14° is met lichte trui en jeansjas naar buiten, waar ik vroeger een dikkere jas nodig had. ( of een dikke trui)
HVT: Pannenkoeken -dag.en Poes op logement. hoe gaat het haar vergaan met een kotstudent in huis? of heeft die ook herfstvakantie?
de halloweenoptocht is geschrapt ( het ontmoetingscentrum ligt in een sjiekere wijk) en mag niet doorgaan van de bewoners. ze hebben dan een halloweendag met animatie. Eindelijk is het hier nu rustig al hebben we 1 rommelmarkt als de kermis hier staat. En de jaarlijkse kerstmarkt. sorry, wintermarkt want anders beledig je andersgelovingen. benieuwd of dit jaar die van de appartementsblokken aan de Baelskaai weer een busje gaan inleggen om naar ons marktje af te zakken. we zouden moeten entree geld vragen want de verkochte drank ( gluhwijn en jeneverkes) is voor de Chiro. ( nu gemengd.) 50 cent voor ons ( centrum opex) 1 euro als je van de rand komt, 2 euro voor die oosteroevers en 3 voor die van 't stad en breinige. ( ook gedroomd vannacht)
Wij zijn een aantal jaar niet geweest naar het marktje. denken van dit jaar wel te gaan indien de knoken mee willen. Ons Moeder wil met mij naar de Damart voor Damartjes. Hopelijk krijgt ze de boodschap door dat ze de schuif niet moet opsteken en gewoon de sleutel dubbel draait en hem dan afneemt. zou gemakkelijker zijn dan altijd te moeten horen dat ze ziek is als ik afkom. ( haar benen) en ventje vind dat ook niet leuk te horen. Zijn moeder is aan het trunten. ze moet revalideren van een gebroken schouder. nichtje en schoonbroer zijn boos op haar omdat ze zich oud begint te gedragen. ze zegt ook ( net als wijlen papa's tante) dat de oefening niet gaat. dat mens kon heel goed komedie spelen. bij mij hebben ze het direct door. ik zou bv: geen goed lijk zijn want ik ontspan geen spieren of zoiets.
Gimly is naar zijn zetel gekropen. nog een dag of twee vasten en dan mag hij voedsel voor zijn gevoelige darmen hebben. die verkopen ze nu in de carref.
Zo, ga mijn tweede kopje koffie opdrinken en daarna pillen/ontbijt. en dan zien we wel want ventje is ook juist op.
fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!