Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje

28 okt 2019, 09:44

goeie morgen iedereen
moest buurtje haar poes weer eten geven
en ik vond het heel koud buiten
mooie foto's gezien van mooie natuur
deze middag uit eten met een maatje
en gisteren enkele uurtje gezellig met de dochter en familie
ik verschiet altijd als ik een paar weekjes mijn gastjes niet heb gezien
tegen mijn ma zeiden ze kleine meme
maar straks ben ik zelf kleine mémé
vooral van Aiko, ze moet zich al lichtjes buigen naar mij
en die komt nog maar 13j. in maart

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

28 okt 2019, 11:08

Goeiemorgen

Het wordt een prachtige dag ...

wat het weer betreft dan toch

voor de rest zien we wel.

Ja meme-Rietje, 't zal niet lang meer duren voor ik ook de kleinste vd familie ben :roll:
Oud maar niet Out

vera-maria

28 okt 2019, 11:40

Goedemorgen allemaal!
Ben al de ganse voormiddag druk in de weer, ja is vakantie hé en ik heb een logeetje :D
Is prachtig weer, ik denk deze namiddag eens naar Oostende te gaan, het Leopoldpark is omgetoverd tot een sprookjesbos met trollen, elfjes, prinsen en prinsessen en dat is nu echts iets voor Elise!
En voor deze middag heb ik alles uit de diepvries gevist die ik eerder al eens klaargemaakt had...voor Elise vissticks met aardappelpuree en verse worteltjes, en voor ons een restje spruitjes met aardappelpuree en waterzooi van kip!
Gisterennamiddag naar toneel geweest” De serviceflat” van het prethuis met Peter Bulcaen, Tamara uit thuis en nog andere bekende acteurs, het was om te lachen en soms echt hilarisch maar voor mij een beetje Te! Achteraf zijn we dan een aperitiefje gaan drinken en we waren rond 19 weer thuis!
Yvette mijn ouders deden dat vroeger ook alles op vaste tijdstippen eten, typisch denk ik voor die leeftijd of niet? Inieder geval doen ik en mijn ventje dat niet, wij eten als het ons uitkomt en wanneer we honger hebben of goesting bv. gisteren hebben we pas rond 10 u uitgebreid ontbeten en gisterenavond dan pas rond 19 u.warm gegeten.
Mooie foto’s Rietjes!
Ga mijn tafel dekken, straks komt opa naar huis van zijn werk en hij heeft beloofd om deze namiddag mee te gaan naar Oostende en dat wil ik nog wel eens zien!
Geniet van deze mooie herfstdag...tot later daag.....
You only have one life...live it!

omadina

28 okt 2019, 13:02

Goede middag maatjes,

Ik heb alles bij gelezen. Jullie zijn allemaal nog erg actief geweest dit weekend.
Ja, 't was inderdaad prachtig wandelweer. Gisteren heb ik zo een paar uurtjes gestapt , want we waren met een vriendgroepje 'iets' gaan eten, wat ? dat was zogezegd een verassing. Per persoon was het 25 euro, dus dachten wij aan biefstuk-frites, maar ja, 't was fazant, met heel veel warme groente en croquettes, ja 't begin van het jachtseizoen.... maar 't was toch lekker. De wandeling achteraf was welkom om de nodige calorieën te verbranden.

Deze morgen heb ik een vriendin vervangen, dus al een uurtje gesport. 't is goed meegevallen, eerste set gewonnen 6-3 en de tweede set stonden we achter 3-4, maar dan was ons uur om, maar we hebben ons goed geamuseerd.

Corry, oei, je was zeker erg geschrokken. Gelukkig bleef je nog zo koelbloedig dat je erger kon voorkomen. Nu zal Staf wel inzien dat hij het kalm aan moet doen, denk ik, maar ja mannen hé, die geven dat niet graag toe Hopelijk krijgen jullie goed nieuws voor de service -flat Ik ken een koppel dat daarvoor gekozen heeft, ze hebben veel hulp, en zijn toch nog vrij in hun bewegingen Is heel anders dan een rust-en verzorgingstehuis.

Yvette, Michelly, mémérietje, Rietjes, Viv, Erika,Vera .... voor jullie allemaal, een goed begin van deze vakantieweek. Sommigen hebben misschien nog kleinkinderen in deze vakantieweek. Mijn kleinkinderen zijn dit al ontgroeid, ze zijn 17-18 - en de jongste 2 al 14 en 13 jaar, en hebben zo hun eigen bezigheden, zijn in de jeugdbeweging en een sportclub, kunnen hun vrije tijd wel goed invullen, en er is nog altijd hun smarthphone hé....

Vele groeten aan jullie allemaal !
omadina
Afbeelding
Wil die met jullie delen.
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm

28 okt 2019, 17:56

Ziezo we hebben weer zo'n dikke 50 km gebold :lol:

Afbeelding

nu een flinke portie Goulash.

Veve, wij hadden ook graag een voorstelling van Het Prethuis meegemaakt maar helaas alles overal uitverkocht.
Oud maar niet Out

vera-maria

28 okt 2019, 20:39

Goedenavond allemaal.
Enja hoor opa heeft woord gehouden hij heeft een namiddag vrijaf genomen en we zijn met ons logeetje naar zee geweest...
Afbeelding
Nu ligt ze al in dromenland vast aan het dromen van de leuke dag die ze gehad heeft vandaag, eerst elfen en prinsessen gezien in het sprookjespark en dan ook nog naar de kermis geweest!
Hoop dat ze lang slaapt want ik heb een grondige hekel aan opstaan voor 8 u!
Rietjes wij hebben nu al kaarten gekocht voor een voorstelling in april, meer dan de helft was weeral uitverkocht!
En nu ga ik kijken naar “ Silent witness” hebben dit opgenomen zaterdag!
Tot later daag...

Michelly

28 okt 2019, 22:40

Ben terug van ettelijke uren ziekenhuis. Deze voormiddag een scan en in de late namiddag een gesprek met de oncoloog om de toestand te bespreken. De scan was goed en het bloed ook. De kanker is op het ogenblik in slaap gewiegd en ik kan nu herstellen van al het gif dat in mijn lichaam gespoten is. Binnen drie maanden opnieuw onderzoek en gesprek met de oncoloog. Hij hoopt samen met mij, dat hij deze toestand nog enkele jaren kan aanhouden. Van genezen is geen sprake maar als die vijand terug de kop opsteekt, gaan we hem weer te lijf met chemo, hoe erg die ook kan zijn. Wie weet, kan ik er dan beter tegen dan bij de laatste het geval was. Ik ben content maar niet euforisch omdat ik me afvraag hoe lang ik het beest in slaap kan houden. Maar M. en de kinderen zijn heel gelukkig, en dat is erg fijn voor hen en ook voor mij. Slaap lekker allemaal.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

Ivette

29 okt 2019, 08:07

Toch redelijk hoopgevende toekomst met voorlopige rust!

Vandaag ZOU MIJN MAN 80 JAAR GEWORDEN ZIJN, triestige dag dus.
Maar, ik vertrek nu naar de markt, wil mijn zinnen verzetten!
Later meer nieuws...
Ivette

omadina

29 okt 2019, 09:00

Goede morgen,

Michelly, blij met jouw hoopgevend nieuws ! In 't Westvlaams zeggen ze dan "voortdoen", zoveel als: nooit opgeven , en zoveel mogelijk genieten van je familie en vriendenkring !

Yvette, ja zulke verjaardagen ... ik begrijp je zeker. Geniet maar van het markten en het mooie herfstweer !

Ik ga nog vlug vers beddegoed opleggen, en deze namiddag de was en de strijk, want om 10u30 mijn uurtje (hopelijk) ontspanning !

Geniet van deze mooie herfstdag !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm

29 okt 2019, 09:18

Goeiemorgen

Dinsdag... naar wekelijkse gewoonte mijn boven stofvrij maken en de ruiten mogen ook wel eens een beurt hebben.
Hop met de geit dus
maar
eerst hier eens komen loeren.

Michelly, jij bent de winnaar !
Hou dat beest nu maar slapende door zelf voldoende rust te nemen, te luisteren naar de dokters en naar je lichaam.

Veve, 't prinsesje wordt nogal in de watten gelegd en opa en oma genieten er tenvolle van zote zien.
Waar kan je de kalender met het nieuwe stuk van Het Prethuis al zien, 'k wil er nu dan toch tijdig bij zijn.

Ivette, schouderklopje en denk maar met een glimlach terug aan de verjaardagen die je wel samen hebt kunnen vieren.

Ventje is weeral op weg om vrijwilligerswerk te doen; hij doet het graag en loopt mij dan niet voor de voeten bij het hh.
Oud maar niet Out

Erika1

29 okt 2019, 11:48

Goeie bijna middag,
Michelly, wat ben ik blij te lezen dat het boze aan het slapen is, nu is het belangrijk om het niet wakker te maken. Was het nu niet zo koud zou ik je komen halen om naar het zeetje te rijden om het te vieren :wink:

Yvette, koester de mooie mommenten die nog sterk in je geheugen zitten.

Veve, met een prinsje naar prinsesjes geweest en er zelf mee van genoten :wink:

Rietjes, blijft haar routine trouw zowel bij de kuis alsook haar fiets en straks de wandelschoenen :mrgreen:

Omadina, kan het ook niet laten om haar slagen te slaan :wink:

Meme-Rietje moet dan weer oppassen dat ze niet de kleinste wordt :mrgreen: misschien eens hakken aantrekken :mrgreen:

Corry, een grote stap maar voor jullie misschien de beste oplossing.

Subiet naar de kapper en straks misschien het gras nog een laatste keer afrijden en water afsluiten aan de pomp en anders wordt het werk voor morgen we zien wel.
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Ivette

29 okt 2019, 17:16

Bedankt allemaal voor het schouderklopje.

Vanmorgen stond ik als gewoonlijk aan de bushalte om de bus van 8u23 te nemen maar die kwam maar niet af! Tot een buurtbewoonster me kwam vragen of ik vergeten was dat het vakantie was en dus andere busuren! Ja dus, was ik vergeten en kon ik maar om 9u5' de Bus nemen en moest al om 11u aan het station de Belbus halen dus geen tijd voor koffie!
Er was verschrikkelijk veel volk op de markt!Nog paling gekocht en garnalen, nu maar 1/2kg is toch meer doenbaar om te pellen!

Volgend jaar zal ik met de Meibloem naar Salzkammergut: Salzburg, Hallstadt enz. in Oostenrijk reizen. Veel van die plaatsen bezochten WIJ al in 1999 maar het is zo lang geleden en zo'n prachtige reis dat ik er met plezier zal terugkeren.

Goeienavond!
Ivette

Ritavdm

30 okt 2019, 08:04

Goeiemorgen

Afbeelding

Wordt de dag net zo mooi als gisteren ????
Oud maar niet Out

meme-rietje

30 okt 2019, 08:35

goeie morgen allemaal
heb juist mijn pensioen gekregen
en je ziet het niet :lol:

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria

30 okt 2019, 10:52

:D oei wou het bericht bewerken en alles is weg 8O
Laatst gewijzigd door vera-maria op 30 okt 2019, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.