In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goeie avond aan alle maatjes...
het was zoals clive zei niet zo koud vandaag...
Dat komt door de wind die het altijd kouder maakt
en vandaag was er bijna geen wind...
Ik ben met een oud-buurvrouw samen naar het kerkhof geweest
er was weinig volk daar... we hebben bij mijn vroegere buurman
en z'n vrouwtje een bloemetje gaan zetten, in de urnenmuur..
Daar komt van de familie nooit iemand langs en de oude bloemetjes
van vorig jaar stonden er nog, er is niet veel plaats aan zo'n muur
dus hebben we er 3 roosjes gezet en het paar nog eens herdacht
voor de mooie uitstappen die we samen deden... mooie herinneringen
het is al bijna 4j dat buurman overleed hij was onze chauffeur bij de uitstappen
zijn vrouwtje was al 12j vroeger overleden.... we kenden samen mooie tijden.
We hebben daarna bij mij nog een kopje thee gedronken
en dan is ze naar huis gereden, we hebben onverwachts toch nog een fijne dag gehad
Ik heb net de vuilzak en het papier buiten gezet... ik moet niet meer buiten zijn
ja clive we zijn 's morgens meestal tegelijk om te posten
Dank voor je overzichtjes telkens... ik ga niet alles herhalen...maar ik wens net als jij
iedereen een fijne avond en een goeie nacht... groetjes allen en tot morgen
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40

Het gras plus bladeren is gemaaid .. en een grote pikdorser is het maisveld achter het huis komen maaien/ gelukkig zijn de fazanten naar hier gekomen en niet allemaal de verkeerde richting uitgelopen ... want het jachtseizoen is al begonnen ....
Clive : niet leuk voor uw echtgenoot dat hij sommige dagen noodgedwongen in die files zit ..... en het wordt altijd maar drukker op de weg . Zoals vorige zondag : zelfs de weekends zijn ook druk ...... Ik probeer de auto zoveel mogelijk te laten staan , maar als je een theatervoorstelling wil zien , kan je niet zonder ....
MJ : ook weer problemen met de PC ... ik word daar zo zenuwachtig van omdat ik er weinig van ken . Gelukkig is het nu in orde voor jou .
Morgen nog een paar boodschappen doen /
Nog een fijne avond iedereen . en hopelijk een goede nachtrust zonder pijn ...
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
En of dat zus vandaag nog gekomen is.
We zijn vlug met de wagen boodschappen gaan doen.
Daarna een boke gegeten en erin gevlogen!
Van één uur tot half vijf...
Als zus begint, is er van 20/20 regel geen sprake...
Daarna hebben we een tasje koffie gedronken en een koekje gegeten.
We zijn naar de Lunch Garden geweest, want koken zag ik niet meer zitten.
De wild blinde vinken waren heel lekker!
Of ik had grote honger, kan ook.
De border aan het terras is leeggemaakt, klaar voor de bloembollen.
Ze heeft heel grondig de meiklokjes met wortel en al uitgegraven.
In de hoop dat ze daar niet meer terugkomen.
Ze waren als verstekelingen met andere bloemen meegekomen.
Maar in de border staan die vieze verlepte bladeren nu eenmaal allesbehalve mooi.
Het gazon is afgereden en het gras is afgevoerd, evenals de dahliastengels en andere uitgebloeide eenjarigen.
Ben benieuwd wat dat gaat geven, ik heb de dahlia op haar aanraden afgespoten.
Meestal doe ik al het zand er met de hand af.
Hopelijk geraken ze droog.
Ik sta er redelijk goed voor.
Grote klus is nog een keer met die mosbestrijder uit de Aldi (oma-C
) al de klinkers af te schuren.
Misschien heeft de student eens tijd en goesting om met de hoge drukreiniger te spelen, dan gaat het op die manier.
Zo dames ik kuis mijn schop af voor vandaag!
We zijn vlug met de wagen boodschappen gaan doen.
Daarna een boke gegeten en erin gevlogen!
Van één uur tot half vijf...
Als zus begint, is er van 20/20 regel geen sprake...
Daarna hebben we een tasje koffie gedronken en een koekje gegeten.
We zijn naar de Lunch Garden geweest, want koken zag ik niet meer zitten.
De wild blinde vinken waren heel lekker!
Of ik had grote honger, kan ook.
De border aan het terras is leeggemaakt, klaar voor de bloembollen.
Ze heeft heel grondig de meiklokjes met wortel en al uitgegraven.
In de hoop dat ze daar niet meer terugkomen.
Ze waren als verstekelingen met andere bloemen meegekomen.
Maar in de border staan die vieze verlepte bladeren nu eenmaal allesbehalve mooi.
Het gazon is afgereden en het gras is afgevoerd, evenals de dahliastengels en andere uitgebloeide eenjarigen.
Ben benieuwd wat dat gaat geven, ik heb de dahlia op haar aanraden afgespoten.
Meestal doe ik al het zand er met de hand af.
Hopelijk geraken ze droog.
Ik sta er redelijk goed voor.
Grote klus is nog een keer met die mosbestrijder uit de Aldi (oma-C
Misschien heeft de student eens tijd en goesting om met de hoge drukreiniger te spelen, dan gaat het op die manier.
Zo dames ik kuis mijn schop af voor vandaag!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C, op dit moment is het hier 0°C op mijn GSM. Hopelijk bevriezen de bloemetjes op de kerkhoven niet, dat zou zonde zijn. Wat enorm lief van jullie een bloemetje te gaan zetten aan de urne. Het lijkt wel van gisteren dat je vertelde dat buurman overleden was. De maanden / jaren vliegen voorbij. Fijn dat het dan toch nog een fijne dag is geworden.
Wilde eend, een viertal jaar geleden kreeg ( jonge) buurvrouw tegenover een nieuwe vriend. Vriend trok meteen met haar in en de binnnenkat vloog buiten en mocht nimmer binnen. Ook niet als het ijskoud was.
Net als de zoon van Anjelier heb ik die kat alle dagen 2X per dag eten gegeven en drinken natuurlijk. Maar kon hem niet opnemen in huis omdat we Niels toen nog hadden. Heb dan in de voortuin een warme schuilplaats voor hem gezet. Dat is nu verleden tijd want sinds een jaar of 2 al is haar speelgoedje kapot en is hij dus met de Noorderzon vertrokken en is hier haar katje komen halen en mag het beestje terug binnen. Ik heb zelfs geen dank u wel gehad. Moest daar gisteren echt aan denken toen Anjelier vertelde over haar zoon.
HVT, zus is dus duidelijk geweest en jullie hebben heel wat werk verzet met zijn tweetjes. Fijn dat nu buiten bijna alles gedaan is.
Gisterenavond toen manlief uit Leuven belde, werd toen ik neerlegde mijn scherm van mijn GSM volledig zwart. Hij deed niks meer . Het grappige ervan is dat manlief de dag ervoor tegen mij gezegd had dat ik er een nieuwe nodig had omdat de mijne rare dingen doet. Na heel wat gefoefel heb ik hem dan toch terug gebruiksklaar gekregen en startte hij terug volledig op na het invoeren van mijn pincode. Ikke blij want eerlijk gezegd wil ik geen nieuwe GSM.
Gisteren dan thermische hemdjes gevonden met kant bij DA*ART dan nog. Kan ik als het echt kouder wordt dragen onder mijn kleding van de hondenschool, want dat is volledig open terrein en daar kan het bar koud zijn. Manlief vroeg waarom ik er maar 2 had meegebracht, maar vind 2 genoeg en bovendien hingen er er maar 2 in maat S. Ook mijn verzorgingsproducten die bijna op zijn, heb ik allemaal kunnen vinden, kom daarmee toe tot na de feestdagen , nog een heel stuk na de feestdagen.
Zo, ik ga Matice zijn eten geven en dan ga ik douchen en boven al alles doen. Matice moet vanaf vandaag geen druppels mee in zijn oor, nu een week wachten en dan terug op controle bij de dierenarts.
Ik ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een fijne dag. Liefs en een dikke knuffel.
-

Een zonnige groet van hieruit
't is wel koud maar ja... morgen is het 1 november
we kunnen niet veel meer verwachten
Ik wens alle seizoentjes een fijne dag
en hopelijk geen of weinig pijn
De vuilkar is volop alles aan 't ophalen
efkes een hoop lawaai... maar straks is het hier weer rustig
Dank clive voor je overzichtje.... ik heb geen zin alles te herhalen
Groet aan allen en tot.....
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
hier is het 3° maar voelt aan als -1°.
vanmiddag komen ze ons stoof kuisen. ventje ligt nog zijn nieuwsbericht te lezen in bed.
afwas eitjes is blijven staan want het vet is kapot door water van de frieten. ventje wilde het eerst niet zeggen want hij was boos op zichzelf. hij wilde pas na de garnaalkroketten van morgen het vet vernieuwen. het hangt er nu vanaf of we zelf een teljoor spaghetti gaan eten in de frituur.
in de action gisteren weinig gevonden. wel snoepjes voor Gimly ( anti-haarbal met kalkoen) gingen vlot naar binnen. sta ik deze morgen grumpy op, lag meneer nog op tafel!!! hij staat nu in de slaapkamer tegen ventje te miauwen. wel, hij doet maar! stond daarjuist nog in de keuken ook van zijn lat te geven omdat zijn teljoor al leeg is! ( is een ander zakje dan zijn gewone)
zal ventje vandaag ultimatum geven: die sierspeld plakken terwijl je wacht op de kerel van de stoof.
en mee helpen kaartjes maken! want als die thuis is.... bingewatchen en op zijn gsm zitten spelen.
ik had nog een rookworst vanuit nederland in de vriezer zitten, dus die zit nu bij de prei. in plaats van balletjes.
straks ga ik afwassen terwijl ventje boodschappen doet want alleen de vernieuwde carref. is vrijdag 's morgens open. ook de beenhouwer.
vanmiddag dus wachten op die schouwveger. er zit veel kaarsvet in gebrand en ventje vreest voor schouwbrand en het moet voor de brandverzekering.
deze morgen dus een tandje bij steken in de keuken. het nodigt uit om een propere keuken te hebben. dus een oplossing voor de extra potjes van alles heb ik al. er is nog een schap vrij boven de koffie. zo is het al minder rommelig.
het feestcomitè komt op 20 november te samen. eindelijk zit er vaart in. heb mijn mening gezegd over die disco.
bon, koffie opdrinken en pillen nemen en ontbijten. dan afwas, doucheke, kleren en tegen dan is die vent hier of nog niet. dan is het om roddelboekje.
Clive: hoe sommige mensen met hun kat omgaan dan staat mijn haar omhoog. nieuwe vriend die "allergisch" is- kat buiten. sommigen denken dat beest zal zijn eigen eten wel vangen ( muizen dus) maar alles is praktisch toegebouwd? Hier hebben wij in de straat zelfs geen enkele zwefkat meer.
( ofwel moet er ene uit een transithuis gezet worden en zijn dier(en) achterlaten) ik heb geen damarkes gevonden in de action. stonden in de folder. moet nog eens afspreken zodat moeder d'r zin krijgt en we naar de damart in stad gaan.
Fijne dag seizoentjes!
hier is het 3° maar voelt aan als -1°.
vanmiddag komen ze ons stoof kuisen. ventje ligt nog zijn nieuwsbericht te lezen in bed.
afwas eitjes is blijven staan want het vet is kapot door water van de frieten. ventje wilde het eerst niet zeggen want hij was boos op zichzelf. hij wilde pas na de garnaalkroketten van morgen het vet vernieuwen. het hangt er nu vanaf of we zelf een teljoor spaghetti gaan eten in de frituur.
in de action gisteren weinig gevonden. wel snoepjes voor Gimly ( anti-haarbal met kalkoen) gingen vlot naar binnen. sta ik deze morgen grumpy op, lag meneer nog op tafel!!! hij staat nu in de slaapkamer tegen ventje te miauwen. wel, hij doet maar! stond daarjuist nog in de keuken ook van zijn lat te geven omdat zijn teljoor al leeg is! ( is een ander zakje dan zijn gewone)
zal ventje vandaag ultimatum geven: die sierspeld plakken terwijl je wacht op de kerel van de stoof.
en mee helpen kaartjes maken! want als die thuis is.... bingewatchen en op zijn gsm zitten spelen.
ik had nog een rookworst vanuit nederland in de vriezer zitten, dus die zit nu bij de prei. in plaats van balletjes.
straks ga ik afwassen terwijl ventje boodschappen doet want alleen de vernieuwde carref. is vrijdag 's morgens open. ook de beenhouwer.
vanmiddag dus wachten op die schouwveger. er zit veel kaarsvet in gebrand en ventje vreest voor schouwbrand en het moet voor de brandverzekering.
deze morgen dus een tandje bij steken in de keuken. het nodigt uit om een propere keuken te hebben. dus een oplossing voor de extra potjes van alles heb ik al. er is nog een schap vrij boven de koffie. zo is het al minder rommelig.
het feestcomitè komt op 20 november te samen. eindelijk zit er vaart in. heb mijn mening gezegd over die disco.
bon, koffie opdrinken en pillen nemen en ontbijten. dan afwas, doucheke, kleren en tegen dan is die vent hier of nog niet. dan is het om roddelboekje.
Clive: hoe sommige mensen met hun kat omgaan dan staat mijn haar omhoog. nieuwe vriend die "allergisch" is- kat buiten. sommigen denken dat beest zal zijn eigen eten wel vangen ( muizen dus) maar alles is praktisch toegebouwd? Hier hebben wij in de straat zelfs geen enkele zwefkat meer.
( ofwel moet er ene uit een transithuis gezet worden en zijn dier(en) achterlaten) ik heb geen damarkes gevonden in de action. stonden in de folder. moet nog eens afspreken zodat moeder d'r zin krijgt en we naar de damart in stad gaan.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-
Aan alle seizoentjes een fijne avond
ik ga straks bij de nieuwe dokter kennismaken
en horen of hij mijn dossier wil (of kan) overnemen
afwachten en hopen dat het in orde komt
dan is dat geloop ook gedaan...
het is ook een heel eind zoals naar de oude dokter
maar hiervoor kan ik als het nodig is de bus nemen..
Dat is makkelijk...
Voor allen een fijne avond en een goede nacht voor veel later
ik ga straks bij de nieuwe dokter kennismaken
en horen of hij mijn dossier wil (of kan) overnemen
afwachten en hopen dat het in orde komt
dan is dat geloop ook gedaan...
het is ook een heel eind zoals naar de oude dokter
maar hiervoor kan ik als het nodig is de bus nemen..
Dat is makkelijk...
Voor allen een fijne avond en een goede nacht voor veel later
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Buurvrouw heeft voor de eerste keer een biscuit gebakken.Ze kwam me deze namiddag roepen om even te komen kijken, maar alles was oké.Later ben ik terug gegaan toen de taart uit de oven was en ze zag er prima uit.Ze was echt blij dat het haar gelukt was.Volgende keer maken we samen cake.
Manlief zijn rug is beter, al loopt hij nog een beetje "houterig".
Ben vandaag al naar de supermarkt geweest.Had mosselen gekocht voor deze avond en ze waren lekker.
Dames, tot morgen allemaal.
Buurvrouw heeft voor de eerste keer een biscuit gebakken.Ze kwam me deze namiddag roepen om even te komen kijken, maar alles was oké.Later ben ik terug gegaan toen de taart uit de oven was en ze zag er prima uit.Ze was echt blij dat het haar gelukt was.Volgende keer maken we samen cake.
Manlief zijn rug is beter, al loopt hij nog een beetje "houterig".
Ben vandaag al naar de supermarkt geweest.Had mosselen gekocht voor deze avond en ze waren lekker.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ik ben een beetje vroeger op. Was gisteren ook vroeg erin gekropen met zware hoofdpijn.
mijn keuken is een slagveld want ventje heeft de spaghetti meegebracht. ze was nog lauw toen die ze opdiende. ( koud meegekregen en in de microgolf op 6 min aan 600 watt is te weinig)
was ook een misverstand, ik dacht dat we na de schouwveger en de boodschappen gewoon boterhammen gingen eten, maar ventje wilde al gaan eten. sorry, maar mijn maag stond daar niet naar. ( waarom heb ik dan soep gemaakt, als er maar 2 tassen uit zijn?)
de hoofdpijn is nog niet over en zal wel verdwijnen of juist niet omdat moeder gebeld moet worden.
Doe ik het niet uit mezelf dan zal er weer bonje zijn. ( ventje ligt al onder de kast vanwege de uursverandering en dat wij niet afgekomen zijn)
Wilde gisteren een filmpje meepikken in de bios. geen middagvoorstellingen voor Terminator: Dark fate. ja, om 7 u 45. de film duurt best 2 uur. tegen dat je thuis bent....
In Dordrecht waar onze vrienden wonen werd de film wel in de namiddag gespeeld, maar das te zot om een twee tal uur te rijden: al doet de luit. dat wel omdat Brugge beter is zegt hij dan oostende die dichterbij zijn huis ligt.
ze zijn misschien vriendelijker in brugge.
hebben dan een oude serie opgelegd. Tru calling.
vandaag werken aan de kaartjes. eerst die verjaardagskaartjes en dan beginnen tellen hoeveel kerstkaartjes er gemaakt moeten worden. al 8 hier in de straat. 1 voor de dokter, 1 voor de apotheek, 1 voor de krantenboer enz. dan heb ik mijn adreslijst er nog niet bijgehaald.
zal een paar extra maken want je vergeet altijd iemand.
mijn sierspeld zal maar gelijmd geraken als Vera er is. die prutst graag zei ventje. amehoela.
krijgt hij een nieuwe "leaf of lorien" en de juiste ketting voor zijn "one ring" zou het lijmen van mijn veer op de kiltspeld teveel zijn? ik don't think so...
ventje heeft om 11 uur gisterenavond zijn auto verzet. moet hij niet vroeg op. want hij heeft weer drie uur naar een concert gekeken welliswaar met koptelefoon.
vandaag artisanale garnaalkroketten als maal. misschien met verse olie en 's middags dat die zeker niet op mijn maag gaan blijven liggen. Olie moet nu naar 't containerpark want aan de vernieuwde carref. is er nu een apotheek en waar je glas kwijt kon zijn nu parkeerplaatsen.
de textielbakken zijn gebleven.
het comitè feest komt maandag 20 november bijeen. ventje is niet blij met mijn deelname. ik wel. zo weet ik wat ze aan het bekokstoven zijn. 'n DJ!
Las op de kattensofa dat Gimly volgend jaar zijn algemene gezondheids keuring moet krijgen.
hij zou eigenlijk dit jaar al geweest moeten zijn, volgend jaar moet hij immers 2 keer. en als hij de15 haalt: 3 keer.
heb weer een drukke week. op 5 november naar de dokter en dan mijn haar laten kleuren.
naar moeder...
heb ook I. dees week. ben benieuwd wat die gaat zeggen over 't vloertje. Arlette zou gezegd hebben: eindelijk. Latifa zou die naar de maan hebben geholpen net zoals de filters van de dampkap. dan lees ik van HHH dat ze heel de dag alleen poetsen en er altijd een briefje ligt. en och wee als het niet afgewerkt is dat briefje.
Oma C; hopeijk heeft de nieuwe dokter je als patient aanvaart. ik ben toen dr trien zei dat ze stopte, direct overgestapt en ze hadden nog plaats. Is ook maar 5 min van huis. ventje vroeg of ik voor hem een afspraak wilde maken, ja, maar dat moet nu via secretariaat en niet meer bij mijn dokter. zij mag geen gele briefjes schrijven. ventje heeft weer bijna geen pillen meer.
Anjelier: lang geleden dat ik nog iets gebakken heb. heb ready made pannekoekendeeg zakjes maar geen ventje die zegt: ga je eens pannekoeken bakken? of cake? maar dan moet het appelcake zijn en die vindt ik dan niet lekker. jammer dat mijn oven veel te klein is en maar tot 230° gaat. ( gekocht in de rapte omdat dat model nu net in promo stond- nu beklaagt ventje het zich ook want ik moet met een externe timer werken anders is alles zwart)
Gisteren hier "hallowieners" aan de deur gehad. niet verkleed. alleen voor het geld te doen. hebben niet eens opengedaan.
de "verloren" zoon van buurman is hier weer. alle dagen weer gezang. net als bij de autist/ buurman van moeder. denk dat die zoon ook hetzelfde heeft als die buurman van moeder want die begint ook zo ineens te zingen of zijn 4 jarige dochter te pesten. En ik kan jullie zeggen: zet maar een koptelefoon aan of je volume van je tv/radio luider. op mijn vorige gsm staat er een geluidsopname en je kan heel duidelijk de lyrics horen!
Nu, Gimly is nog eens bediend. zit me af te vragen of ik nog ene koffie ga nemen want ik ben hier weer een denkbeeldige rondreis door de tropen te maken. en voor ontbijt is het nog te vroeg.
Fijne dag seizoentjes en sterkte voor degene die naar het kerkhof moeten.
ik ben een beetje vroeger op. Was gisteren ook vroeg erin gekropen met zware hoofdpijn.
mijn keuken is een slagveld want ventje heeft de spaghetti meegebracht. ze was nog lauw toen die ze opdiende. ( koud meegekregen en in de microgolf op 6 min aan 600 watt is te weinig)
was ook een misverstand, ik dacht dat we na de schouwveger en de boodschappen gewoon boterhammen gingen eten, maar ventje wilde al gaan eten. sorry, maar mijn maag stond daar niet naar. ( waarom heb ik dan soep gemaakt, als er maar 2 tassen uit zijn?)
de hoofdpijn is nog niet over en zal wel verdwijnen of juist niet omdat moeder gebeld moet worden.
Doe ik het niet uit mezelf dan zal er weer bonje zijn. ( ventje ligt al onder de kast vanwege de uursverandering en dat wij niet afgekomen zijn)
Wilde gisteren een filmpje meepikken in de bios. geen middagvoorstellingen voor Terminator: Dark fate. ja, om 7 u 45. de film duurt best 2 uur. tegen dat je thuis bent....
In Dordrecht waar onze vrienden wonen werd de film wel in de namiddag gespeeld, maar das te zot om een twee tal uur te rijden: al doet de luit. dat wel omdat Brugge beter is zegt hij dan oostende die dichterbij zijn huis ligt.
ze zijn misschien vriendelijker in brugge.
hebben dan een oude serie opgelegd. Tru calling.
vandaag werken aan de kaartjes. eerst die verjaardagskaartjes en dan beginnen tellen hoeveel kerstkaartjes er gemaakt moeten worden. al 8 hier in de straat. 1 voor de dokter, 1 voor de apotheek, 1 voor de krantenboer enz. dan heb ik mijn adreslijst er nog niet bijgehaald.
zal een paar extra maken want je vergeet altijd iemand.
mijn sierspeld zal maar gelijmd geraken als Vera er is. die prutst graag zei ventje. amehoela.
krijgt hij een nieuwe "leaf of lorien" en de juiste ketting voor zijn "one ring" zou het lijmen van mijn veer op de kiltspeld teveel zijn? ik don't think so...
ventje heeft om 11 uur gisterenavond zijn auto verzet. moet hij niet vroeg op. want hij heeft weer drie uur naar een concert gekeken welliswaar met koptelefoon.
vandaag artisanale garnaalkroketten als maal. misschien met verse olie en 's middags dat die zeker niet op mijn maag gaan blijven liggen. Olie moet nu naar 't containerpark want aan de vernieuwde carref. is er nu een apotheek en waar je glas kwijt kon zijn nu parkeerplaatsen.
de textielbakken zijn gebleven.
het comitè feest komt maandag 20 november bijeen. ventje is niet blij met mijn deelname. ik wel. zo weet ik wat ze aan het bekokstoven zijn. 'n DJ!
Las op de kattensofa dat Gimly volgend jaar zijn algemene gezondheids keuring moet krijgen.
hij zou eigenlijk dit jaar al geweest moeten zijn, volgend jaar moet hij immers 2 keer. en als hij de15 haalt: 3 keer.
heb weer een drukke week. op 5 november naar de dokter en dan mijn haar laten kleuren.
naar moeder...
heb ook I. dees week. ben benieuwd wat die gaat zeggen over 't vloertje. Arlette zou gezegd hebben: eindelijk. Latifa zou die naar de maan hebben geholpen net zoals de filters van de dampkap. dan lees ik van HHH dat ze heel de dag alleen poetsen en er altijd een briefje ligt. en och wee als het niet afgewerkt is dat briefje.
Oma C; hopeijk heeft de nieuwe dokter je als patient aanvaart. ik ben toen dr trien zei dat ze stopte, direct overgestapt en ze hadden nog plaats. Is ook maar 5 min van huis. ventje vroeg of ik voor hem een afspraak wilde maken, ja, maar dat moet nu via secretariaat en niet meer bij mijn dokter. zij mag geen gele briefjes schrijven. ventje heeft weer bijna geen pillen meer.
Anjelier: lang geleden dat ik nog iets gebakken heb. heb ready made pannekoekendeeg zakjes maar geen ventje die zegt: ga je eens pannekoeken bakken? of cake? maar dan moet het appelcake zijn en die vindt ik dan niet lekker. jammer dat mijn oven veel te klein is en maar tot 230° gaat. ( gekocht in de rapte omdat dat model nu net in promo stond- nu beklaagt ventje het zich ook want ik moet met een externe timer werken anders is alles zwart)
Gisteren hier "hallowieners" aan de deur gehad. niet verkleed. alleen voor het geld te doen. hebben niet eens opengedaan.
de "verloren" zoon van buurman is hier weer. alle dagen weer gezang. net als bij de autist/ buurman van moeder. denk dat die zoon ook hetzelfde heeft als die buurman van moeder want die begint ook zo ineens te zingen of zijn 4 jarige dochter te pesten. En ik kan jullie zeggen: zet maar een koptelefoon aan of je volume van je tv/radio luider. op mijn vorige gsm staat er een geluidsopname en je kan heel duidelijk de lyrics horen!
Nu, Gimly is nog eens bediend. zit me af te vragen of ik nog ene koffie ga nemen want ik ben hier weer een denkbeeldige rondreis door de tropen te maken. en voor ontbijt is het nog te vroeg.
Fijne dag seizoentjes en sterkte voor degene die naar het kerkhof moeten.
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C, hoop dat de nieuwe dokter jou heeft opgenomen in zijn patiëntenbestand. Dat hij even vriendelijk en luisterbereid is dan jouw vorige dokter en vooral, dat jij je er op je gemak voelt en er op termijn er ook een band mee kunt opbouwen. Goed dat je er met de bus naar toe kan.
Muddy Maddy, keuken een slagveld
Gisteren hier veel kindjes aan de deur gehad, al dan niet verkleed, voor Halloween. Mijn Halloweenemmertje met Haribosnoepjes is zo goed als leeg, die snoepjes hebben ze graag. Hoorde er eentje roepen naar een ander groepje dat die mevrouw ( ik dus) echte Haribosnoepjes had en toen kwamen ze allemaal af
Wat me dit jaar opviel, was dat de echte kleintjes vergezeld waren door mama of papa of grote broer. Enfin , om 21.30H waren de laatsten gepasseerd en kon ik Matice slapen leggen en me gaan verzorgen voor de nacht en ben dan niet zoveel later zelf onder de wol gekropen. Matice en ik hebben nog steeds last van het winteruur. Was om 05.30H klaarwakker. Heb dan maar een kast in de garage afgewassen en mijn lijstje gemaakt wat ik vandaag moet doen in het HH.
Matice is eergisteren mogen stoppen met zijn oordruppels, tot nu toe geen roodheid of begin van een nieuwe ontsteking te bespeuren. De 7° moet hij terug op controle. Hoop van harte dat hij geen ontsteking nimmer doet tegen dan, want als dat wel zo is, moet hij een hele reeks allergietesten ondergaan. Duimen jullie een beetje mee dat het geen allergie is a.u.b. ?
Manlief slaapt nog, teken dat hij het nodig heeft.
Ondanks dat het 1 november is, wens ik jullie zo'n fijn mogelijke dag. Liefs en een sterkteknuffel voor wie er eentje nodig heeft.
-

Veel sterkte aan hen die vandaag extra
aan hun verloren geliefden denken
1 november, zo snel gaat het... en hier is het aan 't regenen
wat min of meer normaal is als ik de ramen heb gepoetst
maar ze hebben hun recht gehad en het is goed geweest.
Gisteravond bij de nieuwe dokter geweest, is goed bevallen
en even een aangename babbel gehad, dat is meegevallen.
hier zijn het allemaal gezamenlijke dokterspraktijken en
ik zit van allemaal zo'n 20 minuten verwijderd... al de rest is dichtbij
ik heb er gisteravond een wandeling van gemaakt... 2 x 20 min.
Het weer was nog goed maar wel koud, goed stappen deed deugd
En er liepen overal veel verkleedde haloweeners rond..
ik hou niet van dat 'lelijke' gedoe
Alle seizoentjes een fijne vrijdag... het wordt een lang weekend
geniet ervan voor mij is het een dag als een andere....
-
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Een echte ouderwetse diesel heeft er niet aan vandaag.
Alles ging tot hiertoe in slow motion.
De badkamer moet zelfs nog opgeruimd worden.
Buiten boven stofzuigen misschien toch maar een dagje boeken lezen inlassen.
Er komen nog dagen.
Alles ligt er hier nat bij.
Ben al een extra jasje bij aan gaan doen.
Als ik niet warmer krijg dan worden de schapenwollen sloffen erbij gehaald.
kerkhof en zo niet aan mij besteed.
Ons moeder heeft al van vorige maand nieuw bloemen in haar perkje.
Verder is er niemand meer om het graf van te verzorgen.
Tot hiertoe heeft Poes het plantje bij grootvake's foto nog niet omgekieperd.
Aan allen een warme, gezellige dag gewenst.
Alles ging tot hiertoe in slow motion.
De badkamer moet zelfs nog opgeruimd worden.
Buiten boven stofzuigen misschien toch maar een dagje boeken lezen inlassen.
Er komen nog dagen.
Alles ligt er hier nat bij.
Ben al een extra jasje bij aan gaan doen.
Als ik niet warmer krijg dan worden de schapenwollen sloffen erbij gehaald.
kerkhof en zo niet aan mij besteed.
Ons moeder heeft al van vorige maand nieuw bloemen in haar perkje.
Verder is er niemand meer om het graf van te verzorgen.
Tot hiertoe heeft Poes het plantje bij grootvake's foto nog niet omgekieperd.
Aan allen een warme, gezellige dag gewenst.
-
Dag seizoentjes allemaal,
Clive : fijn dat je zo populair bent bij de kinderen
zeker door de snoepjes ... ze worden daar verwend bij jou
Ik las over je buurvrouw die de kat buiten zette omdat een nieuwe "vriend " kwam inwonen
/ Dat vind ik echt laag , zo je dier(en ) behandelen . En dan ze nadien terug binnen nemen ....
/ Gelukkig had jij de poes opgevangen . Als je de dieren zo behandelt , zoals die vrouw, dan doe je dat met mensen ook .. dat vind ik ervan ..... Het zou hier niet waar zijn .....
Oma C : blij dat het goed klikt bij de nieuwe dokter . Dat is belangrijk .
Verder hier niet veel nieuws .. beter zo ...
Groetjes aan iedereen.
Clive : fijn dat je zo populair bent bij de kinderen
Ik las over je buurvrouw die de kat buiten zette omdat een nieuwe "vriend " kwam inwonen
Oma C : blij dat het goed klikt bij de nieuwe dokter . Dat is belangrijk .
Verder hier niet veel nieuws .. beter zo ...
Groetjes aan iedereen.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
1 november, da's een moeilijke dag.Moeder haar graf ligt er proper bij, de bloemen van de begrafenis hebben we weg gedaan ( waren al lelijk) en er ligt nu een mooi bloemenkransje.Zoveel plaats is er niet op een urnengrafje.Aan de graven van grootouders staat een pot gele bloemen( het moesten altijd gele zijn).
Ben hier taart aan het bakken, was al een tijdje geleden en dan begint het te kriebelen.Zoon komt in de namiddag, dus die zal wel een stukje mee eten.
MM: in een klein oventje kan je ook taart bakken en de t° moet zeker niet hoger zijn dan 200°.De meeste taarten worden gebakken op 175°.
Clive: wij duimen voor Matice dat hij geen oorontsteking heeft.
1 november, da's een moeilijke dag.Moeder haar graf ligt er proper bij, de bloemen van de begrafenis hebben we weg gedaan ( waren al lelijk) en er ligt nu een mooi bloemenkransje.Zoveel plaats is er niet op een urnengrafje.Aan de graven van grootouders staat een pot gele bloemen( het moesten altijd gele zijn).
Ben hier taart aan het bakken, was al een tijdje geleden en dan begint het te kriebelen.Zoon komt in de namiddag, dus die zal wel een stukje mee eten.
MM: in een klein oventje kan je ook taart bakken en de t° moet zeker niet hoger zijn dan 200°.De meeste taarten worden gebakken op 175°.
Clive: wij duimen voor Matice dat hij geen oorontsteking heeft.