In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

01 nov 2019, 18:53

Aan alle seizoentjes, bbbrrr wat een natte avond
de hele dag regen gehad, dan wat harder en dan wat zachter :roll:
en ik vind het koud krijg geen warm vandaag...
Ik moet ook voor niemand naar het kerkhof gaan,
ze zitten allemaal in mijn hart en geest :(
ze hebben geen graf zijn allemaal uitgestrooid zoals ze zelf wilden
ben alleen in de week meegegaan met oud buurvrouwtje
omdat ze het vroeg...

Ik wens allen een gezellige aangename avond en een rustige nacht
tot morgen.... :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

wilde eend 2

01 nov 2019, 20:52

Clive : we duimen voor Matice !
Wij zijn ook samen gekomen en met de familie naar de gebedsviering gegaan en daarna koffie gedronken bij broer en schoonzus .Aan de kerk heb ik nog enkele vroegere buur"meisjes" gezien . Dat was lang geleden :-) . Helaas blijft er in het dorp bijna niemand meer over van vroeger ................ Tja, de tijd vliegt en we moeten alles nemen zoals het komt .....
Aan iedereen nog een goede avond en hopelijk een rustige , kalme nacht zonder pijn ...
Afbeelding

mariajohanna

01 nov 2019, 21:24

Een heel goede avond, dames,
Vandaag, 1 november, is, zoals al verschillende jaren, een moeilijke dag. Bij velen, denk ik .
En dan die 'commerce' die errond gemaakt wordt. ......
En dan nog zo'n 'druilige dag ' , alles bij elkaar........

Clive, ik duim ook voor Mattice. Met alle duimen bij elkaar kan de uitslag niet verkeerd zijn, vind je ook niet ?!
En hier komen nooit halloween-zangeres, of hoe noem je dat? We zitten hier in een rustige wijk, wat afgezonderd van het dorp, misschien komt het daardoor. Ook met '3 koningen' komen hier geen kids, of volwassenen zingen.

OmaC, fijn dat de 'nieuwe dokter' meevalt. Gelukkig kende je hem al als vervangdokter..........

Dames, ik wens iedereen nog een fijne avond toe. Hier nog wat tv kijken, en morgen op stap met dochter en de kids, al wat cadeautjes sprokkelen ! Daar koop ik niets meer voor, ze moeten zelf kiezen, dan hebben ze niets dat ze niet graag willen, he ! Eerst is het voor 'de Sint ' , want o wonder, iedereen gelooft daar nog in, de ouders evengoed !

Dames, tot ...... de volgende 😊
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive

02 nov 2019, 07:19

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, fijn dat de nieuw dokter jou zo bevalt. En natuurlijk zitten onze overleden dierbaren in ons hart en geest en denken we wel alle dagen aan hen. Het zou maar raar zijn als we dat niet deden. Maar van mij mogen ze de eerste november schrappen uit de kalender, eerlijk gezegd, de hele maand november :oops: .
Vind dat een mooie tekst onder jouw berichtjes.

HVT, jij kreeg het gisteren dan niet warm, hopelijk heb je niets onder de leden. Want zo koud was het gisteren niet vond ik. Geef Poes een aai van mij.

Wilde eend, denk niet dat ik populair ben bij de kindjes, maar dat het de snoepjes waren :D .
Tja, die buurvrouw met haar kat toen, dat is ook een heel onvriendelijke, zegt nooit goedemorgen of goedenavond, parkeert steeds haar auto op die manier dat ze 3 parkeerplaatsen inneemt terwijl ze een oprit heeft enz . Empathie is een woord dat niet in haar woordenboek staat. Zeg daar op mijn beurt ook niets meer tegen na duizend en één poging. Jij bent gisteren dan naar de gebedsviering geweest en dan koffie gaan drinken bij jouw familie. Dan heb jij jouw babbeltje ook gehad gisteren, fijn zo.
En dank je voor de duimen voor Matice.

Anjelier, een triest dag gisteren en het weer deed ook niet mee. Vandaag is een nieuwe dag en hopelijk een betere. Hoe is het met de rugpijn van manlief ? Jij ook bedankt voor de duimen voor Matice.

MJ, ook voor jullie een moeilijke dag voor als zovelen. En het is inderdaad één grote commerce. Zalig dat jij zo rustig woont, En ja, met zoveel duimen zou het moeten lukken dat Matice geen allergische reactie op wat dan ook heeft gedaan. Geniet van de uitstap vandaag met dochter en de kids.
Moet zelf ook nog iets voor de Sint en de Kerstman gaan halen voor de 2 kleinkindjes hiernaast. Weet wel al wat, maar moet daarvoor in Hasselt geraken of in Antwerpen in een soortgelijke speelgoedwinkel.
Heb wel een budget opgesteld, want nu zijn het enkel Baby D en Baby C, maar ex - buurmeisje wil nog een derde kindje en zoon van hiernaast wil in de toekomst ook 2 kinderen. Dat zijn er dan 5 die allemaal iets moeten hebben, je kunt moeilijk voor de ene iets kopen en voor de andere niets. Maar dat zijn " zorgen" voor later.

Muddy Maddy, jouw slagveld in de keuken opgeruimd gekregen :D . En jij bent al druk bezig met jouw mooie kaartjes, je weet dus wat gedaan. Ik heb gisteren mijn kaartjes ook al uitgeteld voor Kerst en Nieuwjaar.
Ga ze wat vroeger schrijven dit jaar, alhoewel , dat zeg ik elk jaar en tenslotte is het altijd kantje- boordje.

Gisteren gewoon de vrijdagse poets gedaan zoals steeds. En nu ga ik de strijk doen van gisteren. Is niet zoveel, dus bij een half uurtje ben ik daarvan af.
Manlief slaapt nog en heb Matice zijn bench opengedaan, maar die heeft weer geen zin om op te staan. En als hij dan wakker is, moet voor hem alles in een sneltempo gaan, buiten gaan naar de tuin, zijn vitaminedrankje en dan terug even rusten voordat hij zijn ontbijt krijgt.

Zo, ik wens iedereen een minder trieste dag dan gisteren. Liefs aan jullie allemaal en een knuffel voor wie hem kan gebruiken.

clive

02 nov 2019, 07:21

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, fijn dat de nieuw dokter jou zo bevalt. En natuurlijk zitten onze overleden dierbaren in ons hart en geest en denken we wel alle dagen aan hen. Het zou maar raar zijn als we dat niet deden. Maar van mij mogen ze de eerste november schrappen uit de kalender, eerlijk gezegd, de hele maand november :oops: .
Vind dat een mooie tekst onder jouw berichtjes.

HVT, jij kreeg het gisteren dan niet warm, hopelijk heb je niets onder de leden. Want zo koud was het gisteren niet vond ik. Geef Poes een aai van mij.

Wilde eend, denk niet dat ik populair ben bij de kindjes, maar dat het de snoepjes waren :D .
Tja, die buurvrouw met haar kat toen, dat is ook een heel onvriendelijke, zegt nooit goedemorgen of goedenavond, parkeert steeds haar auto op die manier dat ze 3 parkeerplaatsen inneemt terwijl ze een oprit heeft enz . Empathie is een woord dat niet in haar woordenboek staat. Zeg daar op mijn beurt ook niets meer tegen na duizend en één poging. Jij bent gisteren dan naar de gebedsviering geweest en dan koffie gaan drinken bij jouw familie. Dan heb jij jouw babbeltje ook gehad gisteren, fijn zo.
En dank je voor de duimen voor Matice.

Anjelier, een triest dag gisteren en het weer deed ook niet mee. Vandaag is een nieuwe dag en hopelijk een betere. Hoe is het met de rugpijn van manlief ? Jij ook bedankt voor de duimen voor Matice.

MJ, ook voor jullie een moeilijke dag voor als zovelen. En het is inderdaad één grote commerce. Zalig dat jij zo rustig woont, En ja, met zoveel duimen zou het moeten lukken dat Matice geen allergische reactie op wat dan ook heeft gedaan. Geniet van de uitstap vandaag met dochter en de kids.
Moet zelf ook nog iets voor de Sint en de Kerstman gaan halen voor de 2 kleinkindjes hiernaast. Weet wel al wat, maar moet daarvoor in Hasselt geraken of in Antwerpen in een soortgelijke speelgoedwinkel.
Heb wel een budget opgesteld, want nu zijn het enkel Baby D en Baby C, maar ex - buurmeisje wil nog een derde kindje en zoon van hiernaast wil in de toekomst ook 2 kinderen. Dat zijn er dan 5 die allemaal iets moeten hebben, je kunt moeilijk voor de ene iets kopen en voor de andere niets. Maar dat zijn " zorgen" voor later.

Muddy Maddy, jouw slagveld in de keuken opgeruimd gekregen :D . En jij bent al druk bezig met jouw mooie kaartjes, je weet dus wat gedaan. Ik heb gisteren mijn kaartjes ook al uitgeteld voor Kerst en Nieuwjaar.
Ga ze wat vroeger schrijven dit jaar, alhoewel , dat zeg ik elk jaar en tenslotte is het altijd kantje- boordje.

Gisteren gewoon de vrijdagse poets gedaan zoals steeds. En nu ga ik de strijk doen van gisteren. Is niet zoveel, dus bij een half uurtje ben ik daarvan af.
Manlief slaapt nog en heb Matice zijn bench opengedaan, maar die heeft weer geen zin om op te staan. En als hij dan wakker is, moet voor hem alles in een sneltempo gaan, buiten gaan naar de tuin, zijn vitaminedrankje en dan terug even rusten voordat hij zijn ontbijt krijgt.

Zo, ik wens iedereen een minder trieste dag dan gisteren. Liefs aan jullie allemaal en een knuffel voor wie hem kan gebruiken.

Muddy Maddy

02 nov 2019, 08:28

Goede morgen seizoentjes,

Gimly was nog niet wakker toen ik beneden kwam met tot gevolg dat ik tegen zijn achterste poten liep. ik heb hem gezegd dat dit het signaal is , dat als je slentert naar je pot eten.
koffie is gemaakt, afwas garnaalkroketten is ook al gedaan. vandaag spaghetti, als ventje brood wil, moet hij die naar de bakker halen en twee kranten.
Morgen kip met mozzarella.
Gisteren weer een suikerdipje gehad. heb dan een blikje finley gedronken en het ging over. hebben een disc van tru calling gebingewatched, ventje in de middag rush hour. kaartjes zijn (nog) niet gemaakt, zal eerst vragen of hij nu die speld gaat herstellen of hij gaat na de kranten mee moeten kaartjes losmaken.( en bijknippen)
vandaag een beetje sierverlichting aanbrengen. het zijn ten slotte donkere dagen. ventje heeft van die speciale kabelgeleiders.
gisteren naar moeder gebeld, vandaag belt zij. ontbijt geen fruit maar een graanreep en een yoghurtje.
kom ik gisteren tot de constatatie dat ik eigenlijk aan mijn kant moet stofzuigen. ventje zegt; het is een verletten dag. so what? de buren V. stofzuigen ook als het zondag is. vanavond is er de engeltjesmis bij de pastoor. dat is een speciale voor alle mensen die dit jaar een geliefde verloren. komt daar altijd redelijk veel volk naartoe omdat het 's avonds is. en morgen kan hij weer gewoon staat 'orakelen'.
Dinsdag naar de dokter. wil nu eens weten of die pillen nu werken. of die bijwerkingen gaan minderen met tijd of gaan stoppen of we een geheel nieuwe reeks pillen gaan opstarten.
Donderdag heb ik normaal I. . moet nog om een fles van die speciale vloerreiniger. ga eerst mijn factuur betalen (als die van de week in de bus zit) en dan vragen naar die vloerreiniger want die heeft hij niet meegegeven met Nick en Noel. kan I. eindelijk d'r zin doen en de gang onder handen nemen. maar ze moet eerst strijken en de bedden doen. het rommel kastje in de gang waar mijn toolbox op staat is al opgeruimd.
en ik heb een speciale stofzuigerkop voor dat rotankastje. zo met van die fijne slangentjes. kleine dingen gelijk een lens ofzo blijven plakken.
nu heb ik een soort contactallergie van mijn horloge te pakken. dat komt en gaat dan weer weg.
Gimly moest deel twee van zijn ontbijt hebben. morgen krijgt hij een doosje kippemouse.
hij eet de laatste tijd nogal veel van zijn speciale korrels. ( ze zijn vers)
ik hoor dat hij weer op weg is met zijn bord. Oops: drash national. zal straks rond ? uur een nat ventje thuis krijgen. 10 min geleden was op de buien radar niets te zien.
ik hoor boven gestommel. teken dat ventje wakker is. die gaat dan eerst zijn online krant lezen. dan komt die naar beneden maar dan ben ik meestal bezig met moeder en is het met handgebaren dat hij dan duidelijk maakt dat hij op boodschap is. of hij blijft naast mij zitten en is bezig met zijn gsm's. ja, meervoud. op ene kan die bellen, op de tweede spelletjes spelen en zijn eigen boekhouding doen.
er is alleszins veel wind want ik zie hier net iemand met een bijna overgewaaide paraplu.
( en ik ben weer een ingebeelde reis naar de tropen aan het maken.)
ik ga pillen nemen en ontbijten voor er gebeld wordt. ( clive: duimen voor Matice staan omhoog)
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C

02 nov 2019, 10:09

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
ja een regendag weerom en het is nog donker
vandaag weer een kalme dag, rustigaan het HH doen
en de rest is voor volgende week dan staat er
'voorlopig' niks speciaals op de kalender

clive ik duim mee voor Matice :) vies weer om morgen
op de hondenweide te gaan staan... echt herfst :roll:

M-M ik zie ook niet of het zaterdag of zondag is als er
gestofzuigd moet worden, dat duurt geen uren en als je
het netjes wil hebben zal niemand daar iets van zeggen :roll:
Een fijne zaterdag :)

anjelierken, sterkte, 't zijn moeilijke dagen... de herinnering blijft...

M-J, hier hoorde ik wel kinderen joelen in de straat maar aan
de appartementen komen ze niet bellen of zingen dat is
meestal in de straten waar de winkels zijn ook niet voor oudjaar en 3 koningen.

wilde eend, op zo'n bijeenkomst zie je iedereen nog eens
ik kan niet zo'n bijeenkomst organiseren de hele familie (die er nog is )
is verspreid over de hele wereld... velen ervan kennen elkaar niet eens :roll:

Helena, nog lekker aan 't soezen met de poes, heerlijk met dit weer :lol:

Alle seizoentjes ook die ik weer vergeten ben sorry :oops: ....
allemaal een fijne zaterdag gezellig binnen in de warmte... tot later :)

Helena van Troje

02 nov 2019, 13:41

Dat was dus inderdaad waar van dat soezen met de poes, oma-C
Heel goed geslapen vannacht tot 9:10 uur was ook niet de bedoeling...
Ach, de plannen voor vandaag zijn weer omgegooid.
Iemand wou mensen zien vandaag, dus gaan we maar een sjatteke kaffe drinken.
Hoewel de tegenpartij zal wel voor een biertje kiezen.
Ik verheug me al op een lekkere coupe brésilienne.
Altijd toffer dan kuisen.
Ik ga te voet gaan denk ik.
Een half uurtje stappen.
Die spieren moeten af en toe ook werken.

Gisteren is dus ook voorbij gegaan.
Een beetje stiller en een beetje trager dan gewoonlijk.

Er is een serieuze ZW wind en spijtig genoeg waaien dan al d bladeren van de zomereik op mijn gazon.
Ik ga toch nog wat wachten om ze weg te rijven tot het misschien eens Noord-Oostenwind wordt...
Krijgt buurman al zijn blad terug.

Hier schijnt de zon.
Maak er nog een mooie dag van voor wat er van overschiet.

Oma-C

02 nov 2019, 18:39

Afbeelding

Allen een gezellige avond, hier is veel wind
en die rammelt weer aan de rolluiken...
en af en toe regen....
Een fijne zaterdagavond en tot morgen ...
Slaapwel allemaal :wink:

Oma-C

03 nov 2019, 08:56

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes...
Iedereen nog in dromenland, behalve clive
die zal al met Matice op les zijn :wink:
gelukkig is het nu droog, het heeft vannacht
hevig geregend... er is veel water gevallen :roll:

Ik wens iedereen een fijne zondag
en sterkte als iemand zich niet lekker voelt...
(ik ga m'n broodje bakken, de was is ook gedaan)
tot later, verder geen nieuws hier...:)

Muddy Maddy

03 nov 2019, 08:58

Goede morgen seizoentjes,

heb nog redelijk geslapen vannacht met de nodige "pitstops". kreeg een niesbui die ventje wakker maakte.
mijn sierspeld ligt nog te drogen. het prentje op fb over vrouwen die hun mannen elke 3 mdn aan een klus herrineren heeft geholpen. nu nog zien of die ijzerlijm wel werkt!
vandaag mag 'em plaatjes uitduwen. doet dat graag.
Gimly is ventje aan het wakker miauwen. meneer heeft alles gehad. eten, aandacht,... 't is dus weer : mammie op, ik op, iedereen op.
moeder had de dag ervoor al alles verteld, dus was kort. ze zal dinsdagavond als ze niet vergeten is dat ik naar de dokter moet, ook bellen om te weten wat ze zegt over de pillen.
het is in de badkamer dat Gimly staat te blèten. ik hoor het juist zeggen. en Gimly heeft serieus commentaar terug! dat is een babbelaar 's morgens, maar 's avonds? geen piepje! ventje heeft slecht geslapen zegt hij. ik had in het begin van de nacht ook wat problemen om in te slapen.
vandaag kip met mozzarella. is rap klaar en lekker maar calorierijk.
de asociale met zijn werkbestelwagen heeft 'em weer aan de freule gezet voor 't weekend. kan ik dus de freule niet bespieden. we hebben ook ons deel asosialen. Heel 14, uitgezonderd de man, 16, dus de bestelwagen van een liftmerk en dan wil Ronny ook wel eens asociaal uit de hoek komen, het tweede ap. van 16 zijn tweede verblijvers maar in de jaren dat de flats er al staan ze hooguit twee keer gezien. ze hebben een garage maar er staat alleen rommel in. bon, in engeland hadden ze ook een garage vol met rommel, dus dat was effe schrikken dat die belg er wèl zijn auto in zette en om 7u 15 'em er weer uithaalde. die garage stond soms vol met bestellingen van sterke drank en sigaretten van ons , de chauffeur en de admiraal. vandaar die inbraakpoging toen wij naar de kerkgroep waren. en ja hoor huisbaas, kinderen van 14 jaar lopen daar inderdaad met betonscharen rond! ( not- en als dat niet volstond waren het de zigeuners in beaconsfield)
gimly heeft mijn schoen aangeslagen om te dutten. terwijl is 'em aan het snorren.
ga effe naar mijn boerderij kijken en dan ontbijt.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Helena van Troje

03 nov 2019, 11:24

Hallo,

Al proviand voor morgen gaan halen.
Er heeft er hier een verlatingsangst.
Iedere keer als ik even weggeweest ben wijkt ze niet van mijn zijde.
Nu heeft ze zich naast het toetsenbord geïnstalleerd.
Ben eens benieuwd wanneer ze ze gaan komen halen.
Als he morgenavond niet s dan zal het woensdag worden, want het is les dinsdagavond.
Ik zou ze best wel kwijt willen voor woensdag want ik wil woensdag fatsoenlijk poetsen.
Het is geen avance nu want ze strooit toch alles terug vol traantjes die vlekken maken.

Mijn ijsje heeft gesmaakt gisteren.
Het is een bordje soep geworden gisteravond.

Voor de moment miezert het hier.
Al was er volgens de buienradar geen wolkje aan de lucht.

Weer goed geslapen vannacht, met gezelschap achter op het voeteneinde.
Ze blijft discreet. Ze zal denken ik hou me maar stil anders vlieg ik naar de garage.
Zo een beesten zijn toch niet dom.

Nog een gezellige zondag aan iedereen!

mariajohanna

03 nov 2019, 11:43

Goede middag seizoentjes,
Hier miezert het, je wordt er stilletjes nat van.
Hebben uitnodiging gehad voor etentje en we zullen eens gaan vertrekken ! Altijd fijn als je zo eens met iemand anders kunt babbeltjes doen. Het zal vis van de chef worden, altijd lekker !
Dames, iedereen fijne middag en hou jullie zo goed mogelijk
Tot .... de volgende ! 😃
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

03 nov 2019, 18:29

Afbeelding

Voor alle seizoentjes een aangename avond
hier ook miezerig, en donker, niet gezellig
maar daar moeten we zelf voor zorgen :wink:

M-J, laat het smaken, altijd fijn een lekker etentje en een
babbel met andere mensen aan tafel :lol:

Helena, ik denk dat poes heel graag bij jou is, 't is er ook rustig
en de meeste poezen houden van rust :lol:

clive niet meer langs geweest... ze zal te koud hebben gehad :roll:

M-M, ik hoop dat jouw sierspeld gemaakt is en dat het houdt
moeilijk om zoiets te repareren, (mijn zoon zou zoiets solderen
maar ik heb geen sierspelden :lol: )

anjelierken, wilde eend, mammyretro en alle seizoentjes
een rustige warme nacht..en tot morgen :)

anjelierken

03 nov 2019, 22:22

Hallo iedereen,

De ukjes zijn net terug thuis, ze zijn een dagje bij ons geweest.Vanaf nu komen ze elk weekend 1 dagje samen naar hier.Dan kunnen zoon en vooral schoondochter een beetje rusten( vind dat ze er vermoeid uit zien).
Schoondochter vroeg hoe het geweest was: wel dat is een dagje topsport :D :D .2 heel levendige ukjes , je weet wat te doen.Maar ze komen graag , dat is ook al veel.Maar s'avonds gaan ze liever naar huis om in hun eigen bedje te slapen.
Spaanse woef ligt ook "uitgeteld" in de zetel :D .

MJ: ik neem op restaurant ook altijd vis.Vlees is soms een risico hé, niet goed gebakken of taai.

Hier een ganse dag geregend.Toen we de ukjes naar huis voerden, was er onderweg hier en daar lichte mist.

Dames, tot morgen allemaal.