NACHTUILTJES (17)2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

05 nov 2019, 06:34

Afbeelding

Ritavdm

05 nov 2019, 09:59

Goeiemorgen...

voor de stille lezer, voor de weinige posters die nog komen, voor de volhouders
en dat probeer ik te zijn

Ivette zal wel al naar de markt zijn !
Oud maar niet Out

corry

05 nov 2019, 10:49

Goedemorgen

De rug van Staf is behandeld met cortisone spuit. Voorstel ook verder te behandelen zoals ze bij mij deden, facetten infiltratie, wat ook gedaan zal worden .

Het was hier even kleine oorlog. Mijn ventje had het voornemen terug met de auto te rijden, onder de noemer dat het anders te belastend voor mij werd. Er volgende daarop een pittig gesprek. Om eerlijk te zijn zonder het laatste voorval voelde ik me al niet veilig met Stafke aan het stuur. Het verstand heeft eindelijk de bovenhand. 🤞

Dochter op bezoek geweest, heeft enkele klusjes gedaan, is nog altijd moeilijk voor mij om in de hoogte te werken, zwaaien heeft me nog te pakken bij zulke onderneming.

Straks naar buiten, eerst het zeetje zien, daarna boodschappen doen.

Groetjes en pluk de dag met zon en zachte temperatuur.

Corry 🤓
ik tel alleen de zonnige dagen.

jadi

05 nov 2019, 10:54

Afbeelding

HOi, ik heb weer tijd te kort
Gisteren schoonzus en broer hier geweest na het eten in Ieper. Rietje we zijn een dagschotel gaan eten in De Petrus op de markt..Lekker maar heel grote porties
Daarna zijn ze nog meegekomen naar hier voor een tas koffie en die is uitgelopen tot 23.30u.
Enfin ik was er niet op voorzien maar gelukkig ben ik een Belg en die trekt zijn plan..
Vanmorgen naar de dokter voor de griepprik
En dan volgt de apotheek, het briefje zit ook al in de CM bus..En eindelijk de kerk hier eens bezocht..Het is een gotische kerk, koud zoals alle kerken zijn. Een prachtig orgel, en schilderijen van een gekende plaatselijke schilder hier..
En nu moet ik nog oma haar slaapkleedjes labelen, eten maken en dan naar de oma..
Sorry de tijd is wat kort nu, maar wou toch nog even langs komen
Menu:kip met currysaus en ananas met rijst
toedeloe
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Ritavdm

05 nov 2019, 11:06

Corry, Hopelijk help de spuit bij Stafke zodat hij zich weer wat fitter voelt
want
mannen met pijntjes en ongemakken :evil:
en als ze dan nog het stuur moeten afgeven ook :twisted: :twisted:

Jadi, op verkenning, toerist in eigen stad.

Menu : macaroni met hesp en kaas
Oud maar niet Out

Oma-C

05 nov 2019, 11:16

Afbeelding

Even nog eens een goeie dag komen zeggen
ik heb niks te vertellen maar ik ben er nog :roll:

Rietjes ja het is rustig hier en dan kan je op
niet veel reageren hé... fijne dag voor jou... :wink:

jadi op verkenning in de omtrek van de nieuwe woning
hopelijk bevalt het allemaal en ben je het daar rap gewoon :wink:

Corry, niet makkelijk om mannen iets af te nemen wat
gevaarlijk kan zijn..... zoals autorijden.... ze denken dat het kan blijven
maar ze zien zelf niet de moeilijkheden... en de schrik van wie meerijdt
en ook nog last van de draaitoestanden(in de hoogte) daar heb
ik ook last van...voorzichtig zijn is de boodschap... sterkte

Groet aan alle uiltjes en tot later...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Ivette

05 nov 2019, 11:17

Ik had niet de hele show van Florian gezien maar heb wel de verrassingsact gezien.
Als het niet allemaal geacteerd is kan je hieronder zien hoe hij nog altijd van streek is als hij Helene terugziet, typ dit hieronder maar in bij Google:
Helene verrasst Florian Silbereisen zonder lied Schlagerboom 2019 02 11 20
Ge zult het wel zien verschijnen op de 3e rij geloof ik, zet er maar een handje onder.
Ik had de link gekopieerd maar die kan men hier dan niet openen.

Omdat ik nog altijd met een pijnlijke onderrug sukkel heb ik me niet vertrouwd om naar de markt te gaan, aan het weer ligt het niet!
Mijn kleinzoon wordt vandaag 28 jaar, wat vliegt de tijd toch!
Ik ga nog met de fiets gehakt kopen om morgen vleesbrood te maken als mijn neef Dany komt, zal makkelijk zijn want we hebben elkaar al een hele tijd niet gezien dus wordt het bijbabbelen!
Ivette

corry

05 nov 2019, 18:30

Ivette, aan onze kinderen en kleinkinderen zie je de jaren welke zijn voorbij gevlogen.
Proficiat aan je kleinzoon. Onze oudste papa van de kindjes is op 13 april 35 jaar geworden.

Pijnlijke rug maakt bewegen een opgaven, hoop dat het met rusten snel overgaat.
Nog een mooie avond, joepie de TV staat af.

Corry

Oma-C

05 nov 2019, 18:42

Afbeelding

Goede avond iedereen hier in dit hoekje :wink:
het is al vroeg donker, jammer is dat...
we hebben precies minder uren nu :roll:
ik ga straks nog wat kruiswoord-puzzelen
zo gaat de avond ook voorbij... :?

Sterkte aan wie last heeft... :?
Proficiat aan de jarigen :lol:
Iedereen druk bezig.... :roll:
voor straks slaapwel groetjes en tot morgen :)

Michelly

05 nov 2019, 20:22

Dag maatjes allemaal,
weeral een tijdje geleden dat ik me nog liet zien of horen. Heb de laatste chemobeurt van de zes niet meer gekregen omdat ik zo ziek was achteraf dat ik telkens een week opgenomen werd in het ziekenhuis. De oncoloog wilde me dan die laatste chemo niet meer geven . Heb nadien een scan gekregen en bloedonderzoek en dat zag er goed uit. De chemo heeft dus weer zijn werk gedaan. De oncoloog noemt dat: de kanker slaapt. Nu krijg ik geen enkele behandeling , ook geen medicatie en op 17/01 opnieuw bloedonderzoek en op 20/01 gesprek met de oncoloog om de stand van zaken te bespreken. Ik ken deze manier van behandelen van de vorige keren. Het wordt dus elke keer weer bang afwachten wat de scan vertelt en of en wanneer de kanker terug is. Hij komt terug, dat heeft de oncoloog nog maar eens gezegd, want hij kan me niet genezen. Als die terug is zien we wel weer verder welke behandeling ik dan nog aankan. Op het ogenblik moet mijn lichaam herstellen van dat vele gif dat er weer zolang ingespoten is. Doordat ik zo ziek was door de chemo, ben ik viermaal behoorlijk hard gevallen omdat mijn spieren het plots opgaven en ik als een zak tegen de grond ging. Viel elke keer op dezelfde kant en de dop van mijn been en mijn zijdelingse ribben doen nog steeds pijn van die tuimelingen. Zal langzaam moeten herstellen, maar komt wel weer goed. Toen ik de laatste keer in het ziekenhuis lag kwamen ze me eerst zeggen dat een mevrouw, die ook chemo kreeg en zelfde kanker als ik had , en waarmee ik een heel goed contact had, overleden was en twee dagen later dezelfde boodschap over de dochter van een koormaatje. Had hetzelfde als ik en heeft nog in het ziekenhuis in de kamer naast me gelegen .Dat slaat je op zo'n moment knock out en dan vraag je jezelf af wanneer het jouw beurt is.
Het spijt me dat ik geen vrolijke dingen te vertellen heb, maar mijn leven is niet erg vrolijk alhoewel ik zoveel mogelijk probeer te genieten op de dagen dat het redelijk goed gaat.
Wens jullie allemaal een aangename avond en een rustgevende nacht en blijf of wordt allemaal gezond.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

greetie

06 nov 2019, 06:30

GOEDEMORGEN 😀

MICHELLY,

Afbeelding

Corry, Stafke gelukkig beter? Gisteren mooi weer voor je wandeling hopelijk op een koude zonnige dag vergezel ik jou nog eens😀

Yorkske, profiteren zolang de banen goed liggen!

Rietjes, als de zon schijnt s morgens denk ik aan jullie, ze kunnen gaan wandelen😀

Yvette, rustig aan met de rug, gaat vlug als je naar de leeftijd kijkt van de kleinkinderen.

Vandaag naar St Lucas nucleaire dienst gans de dag!

Groetjes allemaal
Greetie

Bekske

06 nov 2019, 06:58

Afbeelding

jadi

06 nov 2019, 09:27

Afbeelding

Goede morgen iedereen...windstil en de ramen zijn nat, maar het regent niet voor het ogenblik. Sommige bomen zijn al serieus kaal, anderen hebben nog bruine bladeren in overvloed. Ons vergezicht zijn de bomen nog allemaal groen..En de weidse vlakte groen in alle kleuren..De percelen mooi afgetekend met knotwilgen. Iets dat eigen is aan de "Vlaanders"..In het boskrantje staat er weer "knotter gezocht". Daarmee bedoelen ze dat vrijwilligers de knotwilgen knotten waarvan de takken zeker 15cm dik zijn en 't is gratis. Ze nemen het hout over en de kleinere takken smijten ze op een hoop.Dat is dan de verantwoordelijkheid van de eigenaar, die kan het hakselen of een schutting van maken..
Ja want opbranden mag niet meer voor het milieu...pfff..
Net een treintje voorbij gekomen..Gisteren voor het eerst een spooktrein gezien..Dat zeg ik hoor, dat is een trein waar de lichten niet branden in de wagons...griezelig
Intussen is schoonzus en man sedert gisteren morgen terug naar huis. Nog een tussenstop bij hun oudste zoon, want de weg is te lang om in één keer af te rijden..En vandaag zetten ze hun weg verder. Nyons ligt nu wel niet echt bij de deur hé.
Michelly zo'n dip mag jij je zeker permitteren..Je mag even "er door zitten" want je bent nog altijd een heel kranige vrouw. Met heel veel moed en doorzetting..
Dikke knuffel al is hij virtueel, hij is gemeend..
Sorry dat ik niet iedereen beantwoord, maar ik moet straks naar de tandarts en ik zit nog in peignoir...
Fijne woensdag allemaal
menu: iets met gehakt maar weet nog niet hoe ik het ga klaarmaken
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

corry

06 nov 2019, 09:43

Afbeelding

Michelly, heel confronterend wat je te wachten sta. Diep in je hart ween je, toch voluit gaan om samen met je gezin nog tijd door te brengen waarbij je even alles kan vergeten.
Er is moed voor nodig. Hoop van harte dat je er weer bovenop komt en aan later zo weinig mogelijk denkt.

Veel liefs

Corry ❤️

Oma-C

06 nov 2019, 09:56

Voor allen die het nodig hebben
maar speciaal voor Michelly... heel veel sterkte en moed
Eerst weer maar eens proberen de winter door te komen... :roll:
hopelijk bestaan er nog mirakels :roll:

Een fijne woensdag alle uiltjes :wink:

Afbeelding