In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

05 nov 2019, 20:09

In de rapte binnen en buiten
Niet de beste dag vandaag
MJ je voorspellingen komen al uit se!
Maar, de hulp heeft heel veel gedaan gekregen.
Ik heb wel geholpen.

clive

06 nov 2019, 08:09

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

HVT, wens je een betere dag vandaag.

Oma-C, gisteren op 6 een spannende voetbalmatch, alhoewel spannend, manlief is gewoon in slaap gevallen in bedje toen we aan het kijken waren :)

Wilde eend, jij bent precies druk bezig geweest gisteren, jij bent ook echt wel een bezig bijtje.

Muddy Maddy, hoe is het bezoek aan de dokter geweest gisteren ?

MJ, Anjelier , Mammyretro en elkeen die ik vergeet, een mooie dag gewenst.

Gisteren dus naar Roermond geweest in plaats van vandaag, want vandaag zou het daar regenen en gisteren zijn we droog gebleven want het is daar buiten te doen en dan in de regen lopen met Matice vind ik heel vervelend vooral omdat Matice dan nat is terwijl hij daar alle winkels binnen mag.
We waren net aangekomen gisteren in Roermond en bij de ingang staat een frietkraam. Manlief was zijn GSM vergeten in de auto en liep dus even terug naar de auto terwijl ik bleef wachten met Matice. En plots hoorde ik dat de werknemers van dat frietkraam mijn aandacht wilden trekken, dus ga ik korter bij en vroeg één van de werknemers of hij heel alstublieft een kippenworst mocht geven aan Matice. Ja dat mocht van mij, er werd een fotootje gemaakt van de weldoener met Matice , ( ze vroegen of dat mocht) en Matice was weer tevreden met zijn volledige kippenworst. Manlief was intussen terug . Wij bedankten de mensen van het frietkraam heel hartelijk en gingen dan op pad. Hij kreeg dan in de winkels waar we moesten zijn, weer zoveel hondensnoep, dat hij natuurlijk helemaal geen honger meer had toen we ' s avonds laat terugkwamen.
We hebben alles gevonden wat we nodig hadden, manlief heeft 2 paar schoenen gekocht waarvan zijn waterdichte reeds een geschenkje van de Sint was. En ik heb mijn warme jas voor aan zee en voor op de fiets. Er was tussen mij en manlief even een discussie over de prijs van de jas. Zelf wou ik daar echt niet teveel geld aan uitgeven, maar alles wat ik in die prijsklasse liet zien vond hij niet geschikt. De discussie ging dus over het feit dat ik wat meer moest uitgeven en me een behoorlijke jas zou kiezen. En die heb ik dus gevonden, maar ben nu blij dat ik naar manlief geluisterd heb. Rare discussie, meestal is het omgekeerd bij veel koppels. En heb me nog een hele mooie ketting gekocht bij Essentiel aan de helft van de oorspronkelijke prijs. Toen de avond viel gingen alle lichtjes aan en dat was een feeëriek zicht. Het was daar al Kerst.
Matice heeft op terugweg de hele tijd geslapen in zijn autobench en we hebben hem hier echt moeten wakker maken, eten wou hij dan niet meer en om 21.15H was zijn kaarsje echt uit en is hij zelf in zijn slaapbench gekropen en ook wij zijn vroeg gaan slapen.

Zo, een heel verhaal. Ik wens jullie allemaal een fijne woensdag en stuur jullie vee liefs en een knuffel voor wie hem gebruiken kan.

Muddy Maddy

06 nov 2019, 09:16

Goede morgen seizoentjes,

ben blij dat ik er vandaag niet door moet: heb weer het wachtertje. ( komt weer pakje toe)
post Nl kwam kwart voor 2 en dus om 2 uur moest ik toch naar de apotheek.
Griepspuit in de frigo gestoken en die wordt volgende week donderdagavond gezet als ik terug naar de dokter moet want er is een bloedafname gebeurd. Omwille van het feit dat ik zo traag reageer bij de metformax en er te veel bijwerkingen van heb. Ze zou dan een pil voorschrijven ipv die metformax maar dat moet de adviserende geneesheer beslissen. heb dus geen diabetesmedicatie voorgeschreven geweest, want dat is nu nutteloos van 4 dozen voor 3 mnd voor te schrijven en ik heb nog. ik moet ze nu natuurlijk wel blijven doornemen tot de uitslag.
I. zal morgen een nieuwe strijkplank overtrek hebben. hij is beige met groene bladeren van de gaatjesplant. I. moet ook strijken en de goden hebben besloten mijn verzoek tot ramen wassen niet in te willigen. morgen 10% kans. ze heeft toch boven nog de bedden te doen. denk dat ze zal kijken naar de bibliotheek wat een van haar werkjes was, maar dan viel ze ziek.
Nu van haar is het gemakkelijk dat ik gewoon zeg wat ik wil gedaan hebben en zij zegt dan wat zij extra gedaan wil. vloertje heeft ze dus nog niet gezien en ze zal met allesreiniger moete werken want ik heb nog geen speciaal produkt. ( dat mag)
ventje zit weer alleen in de buro deze middag. vandaag lasagna. was vers want er was nog geen portie uit. heb een praat je gemaakt met Marleen, de assistente filiaalleister waar ik altijd goede dag tegen zeg. kwam haar terug tegen in de bakkerij waar ik pistolets nodig had en een broodje dat nu panterbrood is ipv tijger. ik heb vandaag brood nodig om deze middag een boterham met kaas en salami te eten. met mosterd. en met fijne ringen sjalot. ( was de beschrijving van een sandwich in een boek- uitgeprobeerd en ja....) en de soep staat veilig in de frigo.
bij de dokter was mijn bloeddruk uitstekend: 12/8. ik had me niet zenuwachtig moeten maken.
vriendin secretaresse zat in "de bokaal" en dat is altijd leuk al kunnen we geen 10/15 min meer kletsen gelijk vroeger. had nog aantrek ook! een oud ventje gaf een een knipoog. 8)
' s avonds dan moeder het "trieste" nieuws verteld dat ze geen fietstaxi kan nemen naar mij. dokter zei dat mijn moeder een raar wijfje is, op basis van mijn verhalen en dat het heel goed mogelijk is, dat ze idd bi-polar is toen ik vertelde dat ik dat vermoedde. want ze ( moeder)kan soms raar uit de hoek komen, meestal vlak na een gebeurtenis waarbij ze hulp nodig had. ( lees bv lekkende kraan)
iedereen krijgt dan de volle lading.
dus in de namiddag mijn zaken geregeld. was niet te koud. volgende week afspraak bij de kapster halen, die is deze week in verlof. en nu dus op het gemakske koffie drinken en daarna ontbijt. heb nu eindelijk fruit. ventje heeft zijn afspraak bij de doc ook en net die dag heeft hij zending en moet hij kassacontrole doen van een schip. dat hij dat dan eerder zegt? dat hij dan zelf belt? dat is dan toch veel makkelijker? ik ken zijn agenda niet.
Enfin, Gimly is weer moe poessie. heeft gisteren ook de hele dag verslapen. zal straks niet wel zijn als ik de kartonnen plateaus naast hem weg haal waar kaartjemateriaal in ligt. moet alleen zien dat ik vandaag m'n arm wat ontzie want ze heeft in het midden van mijn rechterarm moeten prikken.
overbuurvrouw is weer aan het heen & weer rijden. hebben die dan zoveel geld voor naft? :?
Clive: me dunkt dat jouw krullenbol dè sensatie is overal waar je ermee heen gaat. verslag van de doc staat hier ergens boven.
HVT: geveld? MJ moet speciale gaven hebben dan want ze had het voorspeld. zijn het weer de voeten waar je last van hebt? Poes was zeker niet content dat ze "omgeruild" werd door kotstudent?
me dunkt dat ze liever bij jouw is. en in de garage slapen is Poes-onwaardig zal ze gedacht hebben, bedden zijn beter voor een PVS. ( Poes Van Stand)
Zo als de koffie op is, klein afwasje doen en dan kaartjes beginnen maken. mag niet naar boven want zie dat ze bellen aan de deur, dan zit er weer een briefje in de bus. van zodra ik het pakje heb, kan ik natuurlijk naar boven waar ik nog een kleurwas moet insteken en de strijkmand voor I. moet klaarmaken.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C

06 nov 2019, 09:41

Afbeelding

Goede morgen iedereen in het seizoenshoekje
Grijs, maar momenteel geen regen... vannacht
heeft het wel weer goed geregend...alles ligt kletsnat.

Ik wens allen een fijne dag en ga met schoondochter
naar de markt, ze rijdt met de auto
groetjes allen en tot..... :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Oma-C

06 nov 2019, 18:24

Afbeelding

Groeten allen en tot morgen... :wink:

clive

06 nov 2019, 19:23

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

We komen net terug van de dierenarts van Matice. Oorontsteking is dus GEEN allergie , maar puur een gewone oorontsteking geweest. Ikke blij. Moeten wel druppels meenemen naar Texel, want is nu gewoon een aandachtspuntje waar we op moeten letten. Jullie zijn echt wel allemaal bedankt voor de duimen, het heeft dus wel echt geholpen.
Liefs en dikke knuffel aan jullie allen.

mariajohanna

06 nov 2019, 19:47

Oef, Clive, toch een zorg minder.

Allemaal goede avond, dames.

Morgen enkele dagjes er tussenuit, het is een beetje hard nodig.

Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot ..... de volgende. 😊
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wilde eend 2

06 nov 2019, 20:28

Dag seizoentjes allemaal ,
MJ en CLive gaan er even tussen uit :-) Groot gelijk : nu en dan rusten en "bijtanken " is soms hard nodig .. Een dikke jas zal nodig zijn want de vriestemperaturen komen eraan . Tja; het is de tijd van het jaar ervoor hé .
Ik ben begonnen met de regentonnen leeg te maken , want ik wil die niet laten kapot vriezen , daarvoor kosten ze te veel ..
Verder een beetje last van herfstmoeheid ..... :oops: :oops:
Veel meer nieuws is hier niet ..
Ik wens iedereen een fijne avond en een goede nachtrust , zonder pijn ..

anjelierken

06 nov 2019, 22:24

Hallo iedereen,

Clive: ben blij dat Matice geen oorontsteking heeft.Toch weer al een pak van je hart hé.
Denk dat Matice graag gaat shoppen, met al die snoepjes die erbij horen :D
Zelfde met Spaanse woef , als we gaan wandelen met de wandelclub , onderweg stoppen we altijd in het rustpunt, drinken een koffie en voor wie is het koekje? Ja, juist.Of meerdere koekjes, want hij kan zo smekend kijken dat vaak andere mensen hun koekje afstaan :D :D .Niet te doen soms.

Wilde eend 2: je doet ons aan iets denken, waaraan wij nog niet gedacht hadden, nl. dat regentonnen bevriezen.Aan het nieuwe tuinhuis bij zoon hangt sinds vorige week de goot die uitmondt in een regenton.Heeft hij water voor de tuin enz.Nu hadden wij er nog niet aan gedacht aan het vriesweer.Die regenton is van plastiek.Dus toch beter leegmaken voor de ganse winter.Of hoe doe jij dat?

Vandaag eindelijk de sparren geplant bij zoon.Zoonlief heeft andere bedrijf gevonden voor de tuin , die man komt dit weekend eens kijken .Hopelijk is deze van zijn woord.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2

06 nov 2019, 22:46

Anjelierken : inderdaad , ik heb al twee regentonnen gehad die kapot gevroren waren , een paar jaren geleden.. Eerst denk je: " och het vriest nog niet zo erg .." maar nadien dooide het niet meer , zeker als het overdag blijft vriezen en bij één van de tonnen was gewoon de bodem eruit gevroren . ....
Dus , nu maak ik ze op tijd leeg . Het water vang ik op in emmers . dat is nog bruikbaar . Dan de binnenkant van de tonnen proper maken . Mijn tonnen blijven dan leeg onder het afdak staan en het kraantje laat ik open en wikkel er oude doeken rond en/of plastiek tegen het vriezen.
Het is niet zeker dat we nog strenge winters krijgen ,maar tis beter te voorkomen dan te genezen hé .
Tot zo ver de "tuintips" :wink: :D
En nu naar bed .......

Muddy Maddy

07 nov 2019, 06:55

Goede morgen seizoentjes,

aangezien ik niet naar het voetbal heb gekeken en wat heb gelezen omdat ik er vroeg genoeg in lag, ben ik nu opgestaan. moet nog 't een en 't ander doen voordat I. komt want gisteren stond ik net een boterham te smeren toen post NL kwam en deze keer wist ik niet hoe laat want het kwam via ventjes account. het is mijne verjaardag, dus niet opendoen.
in de middag stopt er hier een zwarte bestelwagen, er wordt aan de deur gebelt en een vreemd ( louche) type stapt uit, plooit een pakje in mijn bus en rijdt weg. ik naar buiten, haal het eruit: het adres komt niet overeen. denk dat ze helemaal niet meer wisten wat gedaan en dus de eerste de beste deur hebben uitgekozen. de vrouw droeg een hoofddoek en ze hadden al enkele keren hier gepasseerd, dus moet ik vandaag de postbode in de gaten houden ( again)
kaartjes zijn nu voor vandaag hoor, terwijl I. poetst. ik zal al gegeten hebben. want ze komt om 12 uur maar de buro mag dat niet weten. ventje heeft brood mee want gisteren om 12 u 30 tot vrijdagmorgen om 6 u 30 is de bakkerij dicht. maar binnenkort opent Rita op de plek van de oude bakkerij: stuutjes en teugkes. brood komt wel van Lieven maar ze gaat ook worstenbrood doen en koude panini. als ik nu zin ga hebben in een koffiekoek, kan ik erom. Rita heeft ook beloofd boules met slagroom te verkopen. 't was Joyce die het als eerste wist en dus doorvertelde aan de groep buren. ( met enkele uitzonderingen zoals buurman V, 14, 16 en de Ronny) de andere bakker verkoopt alleen belegde broodjes met ham & kaas. voor andere belegde broodjes moet je een eindje wandelen. en die verkopen nu ook brood maar op bestelling.
ik ga sebiet een oproep doen in die groep of iemand een lastoestelletje heeft voor die sierspeld want ijzerlijm helpt voor geen meter en ducttape al helemaal niet.
vroeg gisteren aan ventje of ik volgende week die vent de boiler komt nakijken moet laten kijken voor de lekkende wc. zegt hij: hij lekt niet meer! 8O tast nu m'n zakken af. de handdoek die daar ligt is al enkele weken poerdroog.
had bij de apotheek om staaltjes voor droge huid gevraagd en gekregen. heb dan gisterenavond een beautyroutine uitgevoerd en mijn velletje is nu heerlijk zacht. moest ook mijn benen weer inwrijven met lotion want die waren ook heel droog en begonnen te jeuken. als ik nu die beautyroutine volhou en het middel koop, sla ik twee vliegen in 1 klap. geen droge huid meer en geen rimpels, want er zit een soort filler in. het is van V*chy. trok redelijk rap in en dat is een pluspunt voor een creme want ik gebruik normaal liever een gel. maar daar zit alcohol in wat de huid nog meer uitdroogt zei de apothekeres. mijn blauwe plek van de bloedafname ingesmeerd met H-uid. voel de de plek al minder.
ventje komt boven en zegt ineens ik heb je restje lasagna vergeten in de frigo te zetten. neen, ik had het al gedaan en het bord ineens afgewassen. zit in een pot van de chinees. die mogen in de vriezer en de microgolf.
Nu ik hier vroeg op ben, ligt Gimly op tafel. hij heeft even buiten geweest gisterenavond wnat hij begon ambetant te doen zei ventje. Gimly is dan toch geen voetbalfan want als ze klein waren zaten ze met twee voor de tv achter die bal. Vinny natuurlijk gaan kijken achter het scherm... :lol:
ventje ziet plots in mijn agenda dat 'em vrijdag van wacht is. was dat al vergeten. dus geen vroege boodschappen. de 11 de zal voor mij een beetje een trieste dag zijn, want toen ging ons Mies 10 jaar geleden over de regenboogbrug. :cry:
Clive: blij dat Matice geen allergie heeft. wanneer ga je nu naar Texel? wij zijn van plan onze nederlandse vrienden te vragen om hier kerst door te brengen als dat kan. en dan zitten wij met nieuwjaar mss in nederland.
MJ: ook gaan uitwaaien.
Oma C: naar de voetbal gekeken? ventje zei dat het een onderhoudende match was. heb een mopje gelezen op fb over de VAR maar ben 'em weer kwijt. ( Vooral Anderlecht Redden?)
Wilde eend: dure zaak dan die regentonnen.
Anjelier: hopelijk komt de nieuwe tuinman en is die van zijn woord. de eerste die wij lieten komen zei als die koer opgekuist is, wil ik eens met mijn boek sierstenen afkomen. ja, zeg, wij vroegen juist opruimen en een beetje tuinaanleg. ( waar boedha met de stenen staat, wou ventje van die wilde grassen en aan de andere kant richting buurman V een heel stuk met lavendel.)
ventje heeft juist gebeld, is op zijn werk. de laatste trimestriële voor de eindafrekening voor het rekenhof. ( stressvolle tijd- met een beetje geluk de laatste want als ventje gaat thuiswerken tot aan zijn pensioen is de stress minder dan dat ze alle 5 min aan zijn oren zagen)
Gisteren dus lasagne gegeten, smaakte goed want het was een nieuwe schaal. maar toch een beetje last gehad van mijn maag. moet nu nadenken wat we dit weekend en maandag gaan eten. de slager is wel open die dag.
vandaag frietjes dag alhoewel ventje weer spaghetti wou gaan eten. ik juist nie. wou die zondag doen. of hustsepot.of wildstoofpotje. waren gisteren ook aan het praten waar ik wou gaan eten op mijn verjaardag. Chinees natuurlijk ( krijg dan altijd een chinese kalender) maar ventje vermoed dat moeder weer zal willen gaan eten naar de wereld is klein mèt de twee vriendinnen mee. En juist dat zie ik niet zitten. met 1 wel, maar de tweede? Maar ik zal ze toch alle twee moeten uitnodigen. want anders komt er bonje van.
ga dan op een andere dag met ventje naar de chinees.
het wildrestaurant op de hoek is wat te duur voor 2.
Zo, koffie op, ontbijt uit de frigo halen en wachten tot ik mijn pillen moet nemen. dan wachten of mijn buik zich koest houdt en beginnen met kaartjes, gevolgd door een rappe boodschap ( roddelblaadje halen) hier wat opruimen en wegzetten want I. moet hier ook dweilen. buienradar geeft regen uit, dus geen ramen wassen. (regen tot I. weg is)
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

clive

07 nov 2019, 07:49

Afbeelding,

Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, bedankt voor het overzichtje, ik ga niet alles herhalen.

Ben al bezig met het HH want moet namiddag naar de Pneumologe voor mijn longen op controle, hoop dat het door de medicatie stabiel is gebleven en niet erger is geworden.
Ben zo blij dat Matice geen allergische reactie heeft gedaan, want dan had hij een hele reeks allergietesten moeten ondergaan en daar zag ik tegen op, zou dat erg gewonden hebben voor hem.

Zo, ik ga doordoen. Ik wens jullie allemaal een hele fijne donderdag en duim nu een beetje voor mij als jullie willen. Liefs en een dikke warme knuffel voor elk van jullie.

Oma-C

07 nov 2019, 09:37

Afbeelding

Goede morgen iedereen, grijs maar ja
't is november :roll: en dan is dat heel normaal

Dank voor de overzichtjes ik ben weer mee... :)

anjelier, niet alleen plastieken vaten vriezen kapot
als er water instaat, andere zoals stenen potten
vriezen ook kapot als er water blijft instaan
het ijs zet uit en zo breekt de pot... :roll:

Straks boodschappen doen en dan mag het weekend komen
groetjes allen en geniet van de uitstap wie weggaat
Hier geen nieuws.... dus gewoon een fijne donderdag
Verder gezond blijven en tot later... :wink:

anjelierken

07 nov 2019, 11:34

Hallo iedereen,

Wilde eend 2: ga dat tegen zoon zeggen, want die zal daar niet aan denken of misschien niet weten.Hij kan die regenton in het tuinhuis zetten.Alvast bedankt.

MM: ik weet wel dat plastieken of stenen bakken bevriezen , maar we hadden niet gedacht aan die regenton tot wilde eend 2 erover schreef.Mijn stenen bloembakken met de begonia's ga ik ook de komende dagen binnen zetten.

Hier al de ganse morgend regen en grijs.Weer om binnen te blijven.

Zaterdag wordt de grote spar geveld.De vorige keer had ik afgebeld omdat er nestjes in zaten , en kon het niet over mijn hart krijgen.Maar nu is de kust veilig :D :D .De 2 ukjes komen ook, dus zal een drukke dag worden.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

07 nov 2019, 11:53

Tussen de berekeningen door even dag komen zeggen hier.
Het was gisteren weer avontuur.
Afspraak in Turnhout met vriendin.
Ik dacht met de fiets naar het station te rijden.
Het zag er erg buiig uit, dus met de bus. Goed op tijd en een bus eerder dan nodig.
Ze moest er zo eens tussen uit vallen bij gebrek aan werkwillige chauffeur.
Ik kom in het station en zoek voor alle veiligheid mijn trein op, op het aankondigingsbord.
Geen trein naar Turnhout om 10:04 uur.
Gevraagd aan het loket.
De trein van 09:04 heeft 36 minuten vertraging mevrouw, ik raad u aan die te nemen.
Ik naar perron 7, waar de trein naar Antwerpen stond.
Goed geluisterd naar de mededelingen.
Gelukkig stond er daar een lieve student (leek een beetje op de mijne).
Die had gehoord dat ik mijn vriendin verwittigde van de perikelen.
Ondertussen hadden ze afgeroepen dat we op perron 8 moesten zijn.
Dat had ik niet gehoord.
Hij maakte mij attent op de spoorverandering.
Zelfde niveau dus geen geloop van boven naar beneden en omgekeerd.
Stond er nog een dame, die ook met een vriendin had afgesproken.
Waren we al met twee op onze qui vive.
Die dame reisde eerste klas!
Ik ben in tweede klas over de student gaan zitten.
Er moest zo weer maar iets gebeuren, je weet maar nooit.
Ten slotte kwam ik nog ongeveer op de juiste afgesproken tijd aan.
In Turnhout was het nog altijd een halve kilometer lopen tot aan het station zelf vanop het perron.
De werken van in de zomer waren nog lang niet beëindigd.
Gelukkig had mijn vriendin het goede idee van op de trein te wachten op het perron van aankomst.
Ik wist dat niet en was al onderweg naar de plaats van afspraak, maar ze onderschepte me nog net.
Er zijn daar dan ook maar twee sporen in Turnhout en twee perrons!
Voorzichtigheidshalve al eens gekeken voor de uren van de terugreis en de nummer van het perron.
Alweer dat gewraakte perron twee.
De rest van de dag verliep nogal gelijk voorzien.
We pikten een schilderijententoonstelling mee in de Warande.
Daarna een hapje eten in de Barzoen, naast de Warande.
Vervolgens een mooie wandeling in het Begijnhof en de tentoonstelling van de oude merklappen.
De oudste dateerde van in 1700 en zoveel.
Me dunkt de mensen hadden toen heel goede ogen en heel veel tijd.
Veel werkstukjes uit de verzameling van het Heilig Graf instituut.
Les demoiselles du pensionaat moesten veel handwerken...
Mooie dingen, echt.
Er lag zowaar een merklap zoals ik er zelf nog één gemaakt heb in het tweede studiejaar.
En tegenwoordig kunnen ze al geen knoop meer aannaaien.
Of een broek verkorten.
Verstellen en kousen stoppen ook niet.
De terugreis met de trein verliep zonder haperingen.
We moesten zelfs in Herentals niet wachten op de verbindingen.
De bus naar huis dat was weer andere koek.
Ik had veel zin om te voet te gaan.
Er was zogezegd dadelijk een bus op komst, geen risico's genomen en gewacht, gewacht, gewacht...
Ten slotte op een min of meer aansluitende bus gestapt die er meer dan ene half uur te laat aankwam.
Nog een heel stuk te voet naar huis.

En het regent en regent en regent en ik moet om brood, bah...
En de passage poes staat hier weer te jammeren om binnen te mogen.
Poes ga onder het afdakje schuilen, popje.
Je bent van iemand en ik wil je niet binnen halen.

Dames kom de dag door op een gezellige manier.