Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

corry

05 nov 2019, 10:47

Goedemorgen

De rug van Staf is behandeld met cortisone spuit. Voorstel ook verder te behandelen zoals ze bij mij deden, facetten infiltratie, wat ook gedaan zal worden .

Het was hier even kleine oorlog. Mijn ventje had het voornemen terug met de auto te rijden, onder de noemer dat het anders te belastend voor mij werd. Er volde daarop een pittig gesprek. Om eerlijk te zijn zonder het laatste voorval voelde ik me al niet veilig met Stafke aan het stuur. Het verstand heeft eindelijk de bovenhand. 🤞

Dochter op bezoek geweest, heeft enkele klusjes gedaan, is nog altijd moeilijk voor mij om in de hoogte te werken, zwaaien heeft me nog te pakken bij zulke onderneming.

Veveke, je hartendiefje bijna 6 jaar. Het eerste leerjaar al begonnen of is het voor volgend schooljaar?

Straks naar buiten, eerst het zeetje zien, daarna boodschappen doen.

Groetjes en pluk de dag met zon en zachte temperatuur.

Corry 🤓
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

05 nov 2019, 11:07

Corry, Hopelijk help de spuit bij Stafke zodat hij zich weer wat fitter voelt
want
mannen met pijntjes en ongemakken :evil:
en als ze dan nog het stuur moeten afgeven ook :twisted: :twisted:

Menu : macaroni met hesp en kaas

en deze namiddag : wandelschoenen aan :wink:
Oud maar niet Out

vera-maria

05 nov 2019, 11:09

Goedemorgen allemaal!
Corry ik denk dat het heel lastig is en confronterend te moeten vaststellen dat je op oudere leeftijd bepaalde dingen moet uit handen geven oa. ook het autorijden...
Mijn echtgenoot krijgt eind deze maand weer een infiltratie in zijn rug, hij blijft daarmee sukkelen!
Enja ons oogappeltje zit in het eerste leerjaar, heb haar zondag geholpen bij haar huiswerk...woordjes elke dag herhalen en voorlopig lukt het haar goed!
Niet speciaals te doen vandaag enkel naar de zangrepetitie deze avond, dus ga ik deze namiddag eens wandelen, hier naast ons huis ligt een klein park is klein maar mooi je waant je efkes in de Ardennen, en ik wandel dan vandaar eens naar ons stadje en terug, kwestie van mijn dagelijkse beweging!
En gisteren ben ik eens naar het shoppingcenter gereden er is daar een H&M en een C&A maar dat heeft me niets opgeleverd naar mijn zoektocht voor verkleedkleren, ik was rap rond en rap weer thuis, heb mijn buik er van vol dus geen verkleedpartij voor mij hoor, er is hier wel zo een heel gekend huis “Costumier Maes “waar je allerleis kostuums kan huren waar wil er echt geen geld aan uitgeven!
Deze middag is er schelvisfilet met gebakken champions, ja heb nog een bakje staan en anders komen die slecht hé, ik doe ook rauw witloof met een appel fijngesneden, en dan nog een bokaal witte boontjes in vinaigrette, die witte boontjes is gewoon een goestje van mij ik vind dat superlekker bij vis!
Ga nu eerst richting badkamer, ja zit hier weer nog in mijn pijama!
Nog een aangename dinsdag en tot later daag...
You only have one life...live it!

Ivette

05 nov 2019, 11:17

Ik had niet de hele show van Florian gezien maar heb wel de verrassingsact gezien.
Als het niet allemaal geacteerd is kan je hieronder zien hoe hij nog altijd van streek is als hij Helene terugziet, typ dit hieronder maar in bij Google:
Helene verrasst Florian Silbereisen zonder lied Schlagerboom 2019 02 11 20
Ge zult het wel zien verschijnen op de 3e rij geloof ik, zet er maar een handje onder.
Ik had de link gekopieerd maar die kan men hier dan niet openen.

Omdat ik nog altijd met een pijnlijke onderrug sukkel heb ik me niet vertrouwd om naar de markt te gaan, aan het weer ligt het niet!
Mijn kleinzoon wordt vandaag 28 jaar, wat vliegt de tijd toch!
Ik ga nog met de fiets gehakt kopen om morgen vleesbrood te maken als mijn neef Dany komt, zal makkelijk zijn want we hebben elkaar al een hele tijd niet gezien dus wordt het bijbabbelen!
Ivette

Michelly

05 nov 2019, 20:23

Dag maatjes allemaal,
weeral een tijdje geleden dat ik me nog liet zien of horen. Heb de laatste chemobeurt van de zes niet meer gekregen omdat ik zo ziek was achteraf dat ik telkens een week opgenomen werd in het ziekenhuis. De oncoloog wilde me dan die laatste chemo niet meer geven . Heb nadien een scan gekregen en bloedonderzoek en dat zag er goed uit. De chemo heeft dus weer zijn werk gedaan. De oncoloog noemt dat: de kanker slaapt. Nu krijg ik geen enkele behandeling , ook geen medicatie en op 17/01 opnieuw bloedonderzoek en op 20/01 gesprek met de oncoloog om de stand van zaken te bespreken. Ik ken deze manier van behandelen van de vorige keren. Het wordt dus elke keer weer bang afwachten wat de scan vertelt en of en wanneer de kanker terug is. Hij komt terug, dat heeft de oncoloog nog maar eens gezegd, want hij kan me niet genezen. Als die terug is zien we wel weer verder welke behandeling ik dan nog aankan. Op het ogenblik moet mijn lichaam herstellen van dat vele gif dat er weer zolang ingespoten is. Doordat ik zo ziek was door de chemo, ben ik viermaal behoorlijk hard gevallen omdat mijn spieren het plots opgaven en ik als een zak tegen de grond ging. Viel elke keer op dezelfde kant en de dop van mijn been en mijn zijdelingse ribben doen nog steeds pijn van die tuimelingen. Zal langzaam moeten herstellen, maar komt wel weer goed. Toen ik de laatste keer in het ziekenhuis lag kwamen ze me eerst zeggen dat een mevrouw, die ook chemo kreeg en zelfde kanker als ik had , en waarmee ik een heel goed contact had, overleden was en twee dagen later dezelfde boodschap over de dochter van een koormaatje. Had hetzelfde als ik en heeft nog in het ziekenhuis in de kamer naast me gelegen .Dat slaat je op zo'n moment knock out en dan vraag je jezelf af wanneer het jouw beurt is.
Het spijt me dat ik geen vrolijke dingen te vertellen heb, maar mijn leven is niet erg vrolijk alhoewel ik zoveel mogelijk probeer te genieten op de dagen dat het redelijk goed gaat.
Wens jullie allemaal een aangename avond en een rustgevende nacht en blijf of wordt allemaal gezond.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

meme-rietje

06 nov 2019, 10:44

goeie morgen iedereen
proficiat als er jarigen zijn, ben niet meer mee
een grote knuf voor Elly
en ieder die het nodig heeft

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Erika1

06 nov 2019, 12:11

Goeiemorgen,
Vandaag zijn er weer amaryllis te verkrijgen in den A.d. :mrgreen:
Rietjes, ga je nog eens proberen?
Ikke wel hoor kijk er al een hele tijd naaruit :lol:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Ritavdm

06 nov 2019, 13:40

Goeiemiddag

Als er zaterdag nog staan Erika breng ik er zeker eentje mee.

Volop zon vandaag, echt wandelweer
maar nee na 3 dagen stappen moet ik toch eens thuis blijven ook hé :wink:

W wil de auto wassen
'k laat hem doen :lol:

Michelly, geen slapende honden wakker maken
dus
RUSTIG AAN !
Oud maar niet Out

Ritavdm

07 nov 2019, 09:24

Goeie natte morgen

' t is geen weer om een hond door te jagen
zegt men weleens
nochtans de enigen die ik zie voorbijkomen zijn mensen met honden
ja die moeten uitgelaten worden weer of geen weer .

LAP 't is verloren werk geweest die auto wassen :roll:

Menu : hammetje, aardappelen en prinsessenboontjes met uiensaus.
Oud maar niet Out

meme-rietje

07 nov 2019, 10:11

goeie morgen allemaal
ja hier ook regen en nog eens regen
gisteren is de hovenier gekomen
alles is nu op zijn winters gesnoeid
is weer proper tot in het voorjaar
hij had ook een nieuwe ton mee om de regen op te vangen van de veranda
de vorige was broos geworden van ouderdom en gebarsten
er is toch altijd werk hé aan een huis
mijn moestuintje ligt ook in winterbed :lol:
straks als het niet meer reggend
eens mijn toerke doen
en kijken of alles nu opgekuist en gedaan is
dan ben ik gerust voor de rest van de winter
deze avond is het Ladies night, ik ga eens gaan loeren
en deze namiddag komt mijn hulpje
is reeds drie weken geleden, ze was op verlof

Afbeelding

Erika1

07 nov 2019, 11:32

Goeiemorgen,

Amai denk dat er veel zieken zijn, heb juist een afspraak gemaakt met de huisdokter ( ik heb er 3 ) zijn allemaal volgeboekt tot over 2 weken :mrgreen:
Gelukkig is het maar een controle en moet er bloed genomen worden dus moet ik 's morgens kunnen gaan hé.
Ben eens benieuwd wat ze nu weer gaan vinden, ga steeds voor routine control voor schildklier en krijg steeds vanalles voor een half jaar mee om dat weer een controle te doen. Geloof maar niet dat ik mij daardoor beter voel alleen een pak €'s minder het is telkens voor +/- 100€ waar ik niets van terug krijg. Ze gaan niks meer moeten geven ga ze gewoon niet meer halen en dat zeg ik ook wel.
Brood dat men deelt, smaakt beter.

omadina

07 nov 2019, 13:53

Goede middag allemaal,

Ja Erika, ik kan je best begrijpen. Met de zona heb ik ook gesukkeld, zoals ik misschien al eens vertelde. Ik had ook een heel pas medicatie. De eerste heb ik zeker stipt genomen, maar de pilletjes moet ik nu afbouwen, zoals hij zei, zo om de . dagen eentje 's avonds. Ik heb ook een voorschrift gekregen voor een inenting tegen de griep. Ik zal nog maar een paar weken wachten... ga ze wel halen bij de apotheek, want anders komt het er niet van, zoals verleden jaar....

Michelly, blij dat je hier ook nog steeds binnen komt. Wij blijven je hier allemaal steunen, en probeer maar zoveel mogelijk te genieten van wat je graag doet.

Ik lees weer veel, juist een mooi boek gelezen, de debuutroman van Louise Jensen "Het zusje". Echt goed geschreven en een spannend verhaal.

Het is opgeklaard, dus doe ik dat "bakske" ( dialect voor mijn laptop) dicht.
Eerst wil ik jullie allemaal nog een gezellige namiddag wensen.
Mémérietje, bedankt voor je leuke prenten, je doet me altijd hartelijk lachen ! Dank je wel.
Groetjes aan iedereen.
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ivette

07 nov 2019, 15:55

Ik ben de hele morgen naar een Okra vergadering geweest maar of we veel bijgeleerd hebben betwijfel ik! Ze kunnen het goed expliqueren hoe we het moeten aanpakken om nieuwe leden te werven maar in de praktijk gaat het zo makkelijk niet! Als ik één keer gevraagd heb of ze lid willen worden laat ik het achterwege, ik ben ook niet graag "gezaagd" voor zoiets.

Ik sukkel nog altijd met mijn lage rugpijn, misschien zit het natte, klamme weer er ook wel voor iets tussen, dus maar verder voor de lamp zitten en zalf wrijven.
Het weer nodigt ook niet bepaald uit om te wandelen. Gisteren heb ik wel naar onze bib gefietst, veel volk want maandag 11 nov.zijn ze alweer gesloten.
Ik ben ingeschreven bij de Meibloem om naar Salzkammergut Oostenrijk te reizen.
Mijn vriendin gaat ook mee maar Salzburg enz, allemaal in het Duits dus kan ik mijn plan trekken! Ik heb al mijn Duitse vrienden gebeld dat we op 2 aug. zeker mekaar gaan zien, dan komen ze ook 's middags ook eten in het restaurant waar wij 's middags eten en kunnen we toch zo'n uurtje samen babbelen dus wij content!
De reis naar Lago Maggiore ziet er ook een prachtig uit maar ik durf geen 2 achtdaagse reizen met 2x overnachten na mekaar boeken, ik word in januari al 79 jaar dus moet ik ook niet te veel hooi op mijn vork nemen!
Nu ga ik nog wat lezen anders seffens is het alweer te donker!
Daag tot later...
Ivette

meme-rietje

08 nov 2019, 08:58

goeie morgen iedereen
gastjes dag vandaag
voor de rest alles rustig vandaag

Afbeelding

Ritavdm

08 nov 2019, 09:04

Goeiemorgen

NU... zonnig
later op de dag zien we wel

De voormiddag zal ik vullen met wat hh-klusjes, namiddag ??? afwachten !

Menu : worst, rode kool, aardappeltjes, rijsttaartje ... lekker winters ouderwets :lol:

Gisteren had ik zo ineens een ingeving :idea:
'k wilde weer eens breien :wink: ter afwisseling van het vele lezen op donkere middagen
maar :roll:
mooi opzetten zoals het hoort lukt me niet meer :evil:
te lang geleden :x
potverdorie Ivette was jij nu maar hier om het met veel geduld voor te tonen.
'k zal eens bij een buurvrouw moeten ten rade gaan
Oud maar niet Out