NACHTUILTJES (17)2019
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

@Ivette kan je daar iets mee doen ..Ik heb geprobeerd zo duidelijk mogelijk de etiketten te trekken
Ik vind die wijn heel lekker . Gekocht in Colruyt
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeiedag......
vanmorgen : markt om groenten, fruit en verse vis
vanmiddag : 8 km wandeling in naburig dorp
vanavond : etentje ten voordele van ...... kalkoenfilet met frietjes en groentenkrans
tussendoor krant lezen en hier eens voorbijkomen natuurlijk
en
zo 'n glaasje van die wijn zou daar best lekker bij zijn
vanmorgen : markt om groenten, fruit en verse vis
vanmiddag : 8 km wandeling in naburig dorp
vanavond : etentje ten voordele van ...... kalkoenfilet met frietjes en groentenkrans
tussendoor krant lezen en hier eens voorbijkomen natuurlijk
en
zo 'n glaasje van die wijn zou daar best lekker bij zijn
Oud maar niet Out
-

Kiekeboe, ben hier ook nog een keer..Heb wat veranderingen gebracht in mijn heel kleine berging..Niet te doen, maar moeilijk gaat ook.
Deze morgen al adreswijziging laten doen.Dus van nu af zijn we van D.ksm..d. een 'stadmensch" dus
Zo druk bezig geweest dat ik niet weet wat te vertellen
Yorkje, neem je tijd om uit die dip te komen..Het zal je wel lukken..Wees even ferm een duts en daarna zal je de energie terug vinden ..Ik ben dat zeker..De donkere dagen zijn er, en dat is verre van aangenaam..Dikke, dikke virtuele knuffel, daarom niet minder gemeend..
Rietjes ik brei ook niet meer,na een tijdje krijg ik de kramp in mijn vingers.MIjn vingers staan dan omhoog en pijnlijk. Ik moet die dan zelf weer in de juiste stand zien te krijgen. Of nog beter soms in warm water steken zodat die weer soepelder worden..Gelukkig is het van korte duur..Maar het is niet juist natuurlijk
Hallo Bekske
Meme-rietje een cocoon namidddagje mag ook al eens hé
Hoi Frankje
Greetie eerlijk gezegd ik ga 's avonds ook niet graag buiten, ik zit liever voor de buis in de zetel met een natje en een droogje..Fleecske op mijn benen en meer moet dat niet zijn.
Ja Assa hier in de Westhoek zijn de klaprozen heel sterk aanwezig..En van mij is het ook één van mijn lievelingsbloemen. Zelfs mijn teljoren zijn met klaprozen op
Dag Sita
Ha de zoon komt binnen..
Een tas koffie met een koekje en we zijn content
Ik wens iedereen een fijne avond toe..
toedeloe
-
greetie - Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17

Rustig thuis gebleven geen toneel deze avond , veel gestreken en met buurman de tuin de laatste beurt gegeven
Ga slapen en hopelijk een paar uur!
Yorkske, niet wegblijven hoor !
Dikke knuffel en rustig aan een beetje komt wel goed !
Greetie
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Hey Jadi, je hebt nogal moeite gedaan om me die wijn te tonen, zelfs gefotografeerd!
Ik zal ook zo'n wijn kopen in de Colruyt.
Ik vind wel niet waar in de Pfalz die op flessen getrokken is noch waar die daar verkocht wordt.
Ik ben wel benieuwd omdat er aan onze kanten meestal Moezel wijn verkocht wordt alhoewel de Pfalz(Weinstrasse) het grootste wijnbouwgebied in Duitsland is.
Nu, als die wijn voor u lekker is is dat het voornaamste, ik zal die zeker ook proeven, bedankt!
Ik vind wel niet waar in de Pfalz die op flessen getrokken is noch waar die daar verkocht wordt.
Ik ben wel benieuwd omdat er aan onze kanten meestal Moezel wijn verkocht wordt alhoewel de Pfalz(Weinstrasse) het grootste wijnbouwgebied in Duitsland is.
Nu, als die wijn voor u lekker is is dat het voornaamste, ik zal die zeker ook proeven, bedankt!
Ivette
-
greetie - Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17

GOEDE MORGEN!
Mooi de poppy's en ook emotioneel!
Zal veel volk zijn in de Westhoek, spijtig dat het morgen gaat regenen.
Namiddag een wandelingetje en daarna een koffie, kalm aan doen voor onderzoek dinsdag en woensdag.
Gezellige zondag
Greetie
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereen
ben eens vroeg gaan slapen gisteren avond
was heel moe, direct in slaap gevallen
zo tot 3h. en dan naar het toilet
en was toen gedaan met slapen
dan draaien en keren; niet leuk
zal een lange dag zijn vandaag
ben al vroeg op
ik heb deze week een brioche broodje gebakken
zo lekker zal nu mijn twee laatste sneetjes opeten
en een ander bakken, wist niet dat het zo lekker was

ben eens vroeg gaan slapen gisteren avond
was heel moe, direct in slaap gevallen
zo tot 3h. en dan naar het toilet
en was toen gedaan met slapen
dan draaien en keren; niet leuk
zal een lange dag zijn vandaag
ben al vroeg op
ik heb deze week een brioche broodje gebakken
zo lekker zal nu mijn twee laatste sneetjes opeten
en een ander bakken, wist niet dat het zo lekker was

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Abfüller:D-RP907009Ivette schreef: ↑09 nov 2019, 22:57Hey Jadi, je hebt nogal moeite gedaan om me die wijn te tonen, zelfs gefotografeerd!
Vertrieb Rudolf Müller GmbH-Weinhandlung-D-56856 Zell
Staat er nog langs de achterkant van de fles.
Bij de uitleg staat er ook bij dat hij ideaal is als aperitief en bij lichte spijzen..
Ik drink die graag als aperitief..
(Liever water bij mijn eten)
-

Goede morgen deze zondagmorgen
De daken zijn wit, en hier is Sint Maarten volop aan zijn toer bezig geweest om de kinderen te bezoeken. Er zijn geen stoute kinderen geweest dit jaar
En ja verder is het rustig, kalm zolang je maar niet aan de voorkant van het appartement bent.
Daar hoor je wel auto's voorbij rijden..Maar we slapen langs de achterkant, de voorkant daar slaapt onze zoon als hij langs komt in het weekend..
Veel weet ik niet te vertellen..
Wat de dag brengt weet ik niet, misschien begin ik wel een boek te lezen eentje uit de bibliotheek van mijn ventje Vader Brown..En ja daar is de serie van gemaakt
Greetie in de tuin in winterwerk gelegd. Tja dat zijn dingen waar wij niet meer moeten aan denken, wat een luxe voor ons
Of er veel volk is in de Westhoek weet ik niet..Misschien langs de kanten van Rietjes wel?
Meme-rietjes ik heb nog nooit brioche brood gegeten. Zal dit ook eens kopen bij de bakker. Je maakt me nieuwsgierig.
Aan iedereen een fijne zondag
menu: vol au vent van het huis met friet
Mijn kieken is al klaar, gehaktballetjes ook alleen nog de saus en de champignons
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
@jadi: Ziewel ik had het wel gedacht deze wijn komt uit Zell DAT IS DE MOEZEL, ik begrijp niet dat ze dan Pfalz vermelden op het etiket, de Moezel is (toch bij ons) veel meer bekend als wijngebied!Ik vind het spijtig maar ja echte Pfälzerwijn is hier zeldzaam daarom was ik er zo curieus naar. Ik had dat ook al gegoogeld en ben bij Moselwein uitgekomen.
Maar zoals ik al zei als de wijn smaakt is dat het voornaamste ik zal die trouwens ook proeven en kopen want mijn wijnvoorraad is erg geslonken en als ik volgend jaar niet met Christa en Luc naar de Pfalz kan gaan kan ik geen nieuwe voorraad meenemen want op de stopplaats in het terugkeren met de bus durf ik dat niet vragen, het moet dan allemaal rap gaan, iedereen is dan gehaast om naar huis te gaan hé!
Ik zal nog eens zoeken in DE PFALZ-WIJNROUTE boekje van Etienne van Steenberghe
die vroeger een wijnbespreking had op R2 maar zal het voorzeker niet vinden.
Allez waar ne mens zich mee bezighoudt op een lang weekend alleen thuis als de kinderen en kleinkinderen op weekend zijn!!!
Goeie zondag allemaal en santé Jadi geniet van uw aperitief!
Maar zoals ik al zei als de wijn smaakt is dat het voornaamste ik zal die trouwens ook proeven en kopen want mijn wijnvoorraad is erg geslonken en als ik volgend jaar niet met Christa en Luc naar de Pfalz kan gaan kan ik geen nieuwe voorraad meenemen want op de stopplaats in het terugkeren met de bus durf ik dat niet vragen, het moet dan allemaal rap gaan, iedereen is dan gehaast om naar huis te gaan hé!
Ik zal nog eens zoeken in DE PFALZ-WIJNROUTE boekje van Etienne van Steenberghe
die vroeger een wijnbespreking had op R2 maar zal het voorzeker niet vinden.
Allez waar ne mens zich mee bezighoudt op een lang weekend alleen thuis als de kinderen en kleinkinderen op weekend zijn!!!
Goeie zondag allemaal en santé Jadi geniet van uw aperitief!
Ivette
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeie zondagvoormiddag
Neee, geen zondagmorgenwandeling vandaag, gisteren genoeg gestapt zegt mijn heup.
't weer nodigt nochtans uit om buiten te komen; misschien toch ergens een klein toertje deze namiddag.
Jadi en Ivette, jullie hebben me zin doen krijgen in een glaasje witte wijn
en nu er toch vis op het menu staat voor straks zal ik maar meteen een flesje opentrekken en beginnen met een glaasje als aperitief.
Santé !

Menu : witloofsoep, filet dorade, puree, venkel
Neee, geen zondagmorgenwandeling vandaag, gisteren genoeg gestapt zegt mijn heup.
't weer nodigt nochtans uit om buiten te komen; misschien toch ergens een klein toertje deze namiddag.
Jadi en Ivette, jullie hebben me zin doen krijgen in een glaasje witte wijn
en nu er toch vis op het menu staat voor straks zal ik maar meteen een flesje opentrekken en beginnen met een glaasje als aperitief.
Santé !

Menu : witloofsoep, filet dorade, puree, venkel
Oud maar niet Out
-
rinske - Lid geworden op: 17 feb 2006, 21:23

Voor mij geen wijn .... gisteren 2 glazen gedronken bij het wild-mènu en het was echt 10 op 10
Zowel het eten als de bediening echt top.
Te veel geèten dus vandaag heel karig voor mij . D..... is tevreden met een croque monsieur.Voor hem is alles okè .
Na de middag(samen) nog wat eenjarige planten verwijdert , er stonden wel nog veel bloemen aan maar als het nog
kouder en natter word is het ook geen pretje .
Louis kleinzoon van D..... was gisteren 18 j . Kwaad op mijn eigen (vergeten )
Allen nog een fijne avond .
"Life is not about waiting for the storms to pass...it's about learning how to dance in the rain."