N-VA wil gepensioneerden activeren
-
Ice
Werkmensen kennen geen vette jaren, die komen amper rond door al teveel belastingen af te moeten geven voor een schamel pensioen waar ze dan ook nog zelf voor moeten gaan sparen....
-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
Ice ,
Wil dan zeggen dat je nooit wat opzij hebt kunnen leggen
, en dat we zo slecht zijn betaald raar .
Waarom hebben dan zoveel mensen een eigendom , dat is dan ook zo maar uit de lucht gevallen centen
Je hebt mensen die met 1 euro meer kunnen dan ander is te zien hoe je daar mee omgaat .
Wil dan zeggen dat je nooit wat opzij hebt kunnen leggen
Waarom hebben dan zoveel mensen een eigendom , dat is dan ook zo maar uit de lucht gevallen centen
Je hebt mensen die met 1 euro meer kunnen dan ander is te zien hoe je daar mee omgaat .
-
dejules
Uw cijfers hebben geen bron en wijzen op dwaasheid.Prima Vera schreef: ↑10 nov 2019, 11:02
Gast43 het gemiddelde pensioen voor een werknemer ligt rond de 1450 eur. Wat Dejules daar allemaal uitkraamt is larie zoals altijd.
Dit zijn recente cijfers van ING ;
1. Zelfstandigen
gemiddeld 900 euro bruto.
2. Werknemers
Ook hier ligt het Belgische gemiddelde in realiteit veel lager: 1.100 euro bruto.
3. Ambtenaren
Als ambtenaar kan uw pensioenuitkering maximaal zo’n 6.700 euro bruto bedragen. Volgens de jongste cijfers ligt het gemiddelde in de praktijk rond de 2.600 euro bruto.
https://www.ing.be/nl/retail/my-life/re ... ion-amount
-
Ice
Alleenstaande, wérkende vrouwen (nóg steeds gediscrimineerd wat betreft gelijkheid loongast43 schreef: ↑10 nov 2019, 11:10Ice ,
Wil dan zeggen dat je nooit wat opzij hebt kunnen leggen, en dat we zo slecht zijn betaald raar .
En 20 jaar geleden kostte een huis geen 10 miljoen BF?
Ja, omgaan met budget??? Dat zijn niet de alleenstaanden met kinderen die geen schulden hebben maar die 3 euro uitgeven als ze maar 1 euro hebben (net als de politiek!).....die komen dan nu ook terecht in de schuldbemiddeling.
@prima vera: je weet toch hoe het gemiddelde berekend wordt?
Er hoeft maar ene uitschieter tussen te zitten om voor te wenden dat de meerderheid een pensioen van 1.450€ heeft? De realiteit ligt echter ietsje anders...
Moeilijk allemaal, hé?
-
Prima Vera - Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10
Neen Ice het gemiddelde pensioen ligt op 1450 eur voor een volledige loopbaan. Mijn man was geen grootverdiener en zit ook aan dat gemiddelde. Werd ons trouwens bevestigd, enkele jaren geleden, door het OCMW. Zelfs mijn schoonmoeder van 100 jaar, zelf nooit gewerkt enkel haar man (altijd pijpfitter geweest), zat aan dat pensioen.
-
dejules
Mevrouw, U beweert dat ALLE instanties zich vergissen?Prima Vera schreef: ↑10 nov 2019, 12:20Neen Ice het gemiddelde pensioen ligt op 1450 eur voor een volledige loopbaan.
De universiteitsprofessoren die dit onderzochten, de Nationale Bank van België, het Planbureau, onderzoeken van banken en verzekeraars, ...
Die komen allemaal uit op dezelfde cijfers nl 1.100 € bruto.
Geen enkele politieker spreekt die cijfers trouwens tegen!
En dat jij beroep heb moeten doen op het OCMW heeft met deze discussie niets te maken!
-
Lars - Lid geworden op: 22 aug 2019, 10:40
-
Ice
Gij beweert dus dat pvda voor 50€ campagne voert als iedereen al gemiddeld 1.450€ pensioen heeft, zelfs je schoonmoeder van 100 jaar??Prima Vera schreef: ↑10 nov 2019, 12:20Neen Ice het gemiddelde pensioen ligt op 1450 eur voor een volledige loopbaan. Mijn man was geen grootverdiener en zit ook aan dat gemiddelde. Werd ons trouwens bevestigd, enkele jaren geleden, door het OCMW. Zelfs mijn schoonmoeder van 100 jaar, zelf nooit gewerkt enkel haar man (altijd pijpfitter geweest), zat aan dat pensioen.
-
Ice
Je bedoelt alibaba's die nooit iets bijdragen en alleen maar kosten?Lars schreef: ↑10 nov 2019, 12:42Ik weet het, maar er zijn nu eenmaal te veel Julekes die we moeten onderhouden...
-
Als ge nu éénmaal leugenaars en communisten als PVDA wil geloven, ga je gang.Ice schreef: ↑10 nov 2019, 12:50Gij beweert dus dat pvda voor 50€ campagne voert als iedereen al gemiddeld 1.450€ pensioen heeft, zelfs je schoonmoeder van 100 jaar??Prima Vera schreef: ↑10 nov 2019, 12:20Neen Ice het gemiddelde pensioen ligt op 1450 eur voor een volledige loopbaan. Mijn man was geen grootverdiener en zit ook aan dat gemiddelde. Werd ons trouwens bevestigd, enkele jaren geleden, door het OCMW. Zelfs mijn schoonmoeder van 100 jaar, zelf nooit gewerkt enkel haar man (altijd pijpfitter geweest), zat aan dat pensioen.![]()
-
dejules
Mevrouw, als ge met 2 met een gezinspensioentje van 1.450 € moet leven begrijp ik heel goed dat je bent gaan aankloppen bij de OCMW.Prima Vera schreef: ↑10 nov 2019, 12:58
Als ge nu éénmaal leugenaars en communisten als PVDA wil geloven, ga je gang.
-
dejules
Die mensen hebben ook geen benoeming voor het leven.
Die kunnen ook niet met pensioen vanaf 50 jaar waarvan de leeglopersjaren ook nog eens gelijkgesteld worden met gewerkte jaren. Die hebben ook geen meetellende studiejaren, geen opgespaarde ziektedagen, geen deeltijdse jobs die full-time betaald worden zoals bij jou het geval is, geen 4 maanden betaald verlof, geen perekwatie, geen baaldagen, geen tbs, ...
-
Tot groot spijt van jou ben ik NOOIT moeten gaan aankloppen bij het OCMW. Jij snapt niet dat mensen af en toe eens bij een OCMW dienst dienen te gaan voor andere zaken? En waar haal jij dat van een gezinspensioen met 2 te moeten leven? Jouw leugens en veronderstellingen kennen echt geen grenzen.dejules schreef: ↑10 nov 2019, 13:22Mevrouw, als ge met 2 met een gezinspensioentje van 1.450 € moet leven begrijp ik heel goed dat je bent gaan aankloppen bij de OCMW.Prima Vera schreef: ↑10 nov 2019, 12:58
Als ge nu éénmaal leugenaars en communisten als PVDA wil geloven, ga je gang.