Hoekje:"De oase van rust 2019"
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Oei ik had heel mijn epistel getypt maar roets alles weg dus opnieuw hoe ge een mooie opzet breit:
Zet met een afstekende kleur de helft van uw nodige steken op:
Ik heb met geel 6 steken opgezet
Brei met geel 1 naald rechts, 1 naald averechts en 1 nld rechts 1nld av
Nu met kleur van de pull (grijs) 1nld r; 1 nld av, 1nld r.
als ge graag een kloeke boord ziet brei nog 2 naalden
Nu, weer aan de averechtse kant 1 averecht van de naald breien,
met uw linkse naald neem je 1 grijs lusje op tussen het geel en brei het rechts,weer een av. steek van de naald, weer een grijs lusje opnemen en rechts breien enz. de naald uit.
Je zal altijd 1 steek tekort komen die je er op 't einde van de nld moet bijzetten.
knip nu één geel lusje weg en trek aan die draad zodat het gele stukje onderaan weg is.
Nog tips: brei altijd 2 mouwen of vestvoorsten tegelijk op één naald met 2 bollen natuurlijk dan zijn ze tegelijk af en heel juist.
Allez veel breiplezier!
Zet met een afstekende kleur de helft van uw nodige steken op:
Ik heb met geel 6 steken opgezet
Brei met geel 1 naald rechts, 1 naald averechts en 1 nld rechts 1nld av
Nu met kleur van de pull (grijs) 1nld r; 1 nld av, 1nld r.
als ge graag een kloeke boord ziet brei nog 2 naalden
Nu, weer aan de averechtse kant 1 averecht van de naald breien,
met uw linkse naald neem je 1 grijs lusje op tussen het geel en brei het rechts,weer een av. steek van de naald, weer een grijs lusje opnemen en rechts breien enz. de naald uit.
Je zal altijd 1 steek tekort komen die je er op 't einde van de nld moet bijzetten.
knip nu één geel lusje weg en trek aan die draad zodat het gele stukje onderaan weg is.
Nog tips: brei altijd 2 mouwen of vestvoorsten tegelijk op één naald met 2 bollen natuurlijk dan zijn ze tegelijk af en heel juist.
Allez veel breiplezier!
Ivette
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedenavond allemaal.
Yvette dat is de mooiste opzet van een brei, heb dat ooit ook nog gekund maar was vergeten hoe het moet, dus ik ga dat opschrijven...niet dat ik nu nog brei maar je weet maar nooit, heb in de kast nog 2 verschillende breiwollen liggen waar ik 2 truien kan mee breien!
Niet speciaals te vertellen, mijn ma en een zus zijn deze middag komen eten en ik heb vispannetjes gemaakt met zalm, kabeljauw, verse mosselen, kappertjes en verse garnalen, en had ook krielpatatjes in de oven gedaan en het was allemaal superlekker!
Deze namiddag dan ons kleindochter van school gehaald en we zijn een ijsje gaan eten en zijn naar een speeltuin gegaan hier niet ver van ons huis, maar we zijn maar kort in de speeltuin gebleven want het was echt al koud!
En deze avond was er dan repetitie van het kerkkoor, we repeteren nu voor ons kerstconcert op 15 december, ik zing dan “ Panis Angelicus” solo, hoop echt dat ik dan niet teveel zenuwen heb!
En nu net tv gekeken naar London Kills op één, vind het mooi, en ventje kijkt dan naar Poldark maar ik kijk daar niet naar, en nu ga ik slapen!
Wens jullie allen nog een heel fijn weekend daag...
Yvette dat is de mooiste opzet van een brei, heb dat ooit ook nog gekund maar was vergeten hoe het moet, dus ik ga dat opschrijven...niet dat ik nu nog brei maar je weet maar nooit, heb in de kast nog 2 verschillende breiwollen liggen waar ik 2 truien kan mee breien!
Niet speciaals te vertellen, mijn ma en een zus zijn deze middag komen eten en ik heb vispannetjes gemaakt met zalm, kabeljauw, verse mosselen, kappertjes en verse garnalen, en had ook krielpatatjes in de oven gedaan en het was allemaal superlekker!
Deze namiddag dan ons kleindochter van school gehaald en we zijn een ijsje gaan eten en zijn naar een speeltuin gegaan hier niet ver van ons huis, maar we zijn maar kort in de speeltuin gebleven want het was echt al koud!
En deze avond was er dan repetitie van het kerkkoor, we repeteren nu voor ons kerstconcert op 15 december, ik zing dan “ Panis Angelicus” solo, hoop echt dat ik dan niet teveel zenuwen heb!
En nu net tv gekeken naar London Kills op één, vind het mooi, en ventje kijkt dan naar Poldark maar ik kijk daar niet naar, en nu ga ik slapen!
Wens jullie allen nog een heel fijn weekend daag...
You only have one life...live it!
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen allemaal
weeral zaterdag
straks om het tv boekje
en dan rustig thuisblijven
alleen eens met Quickie naar het wandelpad

weeral zaterdag
straks om het tv boekje
en dan rustig thuisblijven
alleen eens met Quickie naar het wandelpad

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede morgen aan alle vriendinnen van ons hoekje, en een fijn en zonnig weekend.
Met jas en sjaal zal het aangenaam zijn om een wandelingetje te maken. Maar straks moet ik nog boodschappen doen, dus maar een lijstje opgemaakt, anders heb ik van alles mee, en wat ik nodig heb niet...
Yvette, ik ben dat beginnen lezen, oei, oei, oei, ik kreeg er zo koppijn van... ja ben ook nooit zo een handwerker geweest. Gelukkig kon mijn mama goed naaien en breien, we mochten in de lagere school onze werkjes mee brengen naar huis, gelukkig maar, anders had ik daar een grote buis in gehad denk ik. Jaja, alle respect hoor voor jullie !
Anders heb ik hier ook niet zoveel te vertellen. 't Wordt een kalm weekend, misschien neem ik vanmiddag eens de tram tot in Nieuwpoort, eens in de winkelstraat kijken. Wil nog iets nieuw voor de feestdagen.
Aan jullie allemaal, hou jullie goed. Vele groeten.omadina
Met jas en sjaal zal het aangenaam zijn om een wandelingetje te maken. Maar straks moet ik nog boodschappen doen, dus maar een lijstje opgemaakt, anders heb ik van alles mee, en wat ik nodig heb niet...
Yvette, ik ben dat beginnen lezen, oei, oei, oei, ik kreeg er zo koppijn van... ja ben ook nooit zo een handwerker geweest. Gelukkig kon mijn mama goed naaien en breien, we mochten in de lagere school onze werkjes mee brengen naar huis, gelukkig maar, anders had ik daar een grote buis in gehad denk ik. Jaja, alle respect hoor voor jullie !
Anders heb ik hier ook niet zoveel te vertellen. 't Wordt een kalm weekend, misschien neem ik vanmiddag eens de tram tot in Nieuwpoort, eens in de winkelstraat kijken. Wil nog iets nieuw voor de feestdagen.
Aan jullie allemaal, hou jullie goed. Vele groeten.omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeiedag......
vanmorgen : markt om groenten, fruit en verse vis
vanmiddag : 8 km wandeling in naburig dorp
vanavond : etentje ten voordele van ...... kalkoenfilet met frietjes en groentenkrans
tussendoor krant lezen en hier eens voorbijkomen natuurlijk.
vanmorgen : markt om groenten, fruit en verse vis
vanmiddag : 8 km wandeling in naburig dorp
vanavond : etentje ten voordele van ...... kalkoenfilet met frietjes en groentenkrans
tussendoor krant lezen en hier eens voorbijkomen natuurlijk.
Oud maar niet Out
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Sorry, het was niet mijn bedoeling dat iemand van mijn breiuitleg koppijn zou krijgen hoor, ik wilde alleen maar helpen!
Als je die 6 steken geprobeerd had zoals ik gedaan heb was het misschien wat meer verstaanbaar overgekomen.
Christa en Luc vieren St Cecilia met de fanfare. Ik wou wel naar de mis deze namiddag waar ze musiceerden maar ik raakte er niet, alweer een gemis van niet kunnen autorijden maar ook maar een luxeprobleem!
Ik heb vanmiddag konijn klaargemaakt, lang geleden dus heel goed gesmaakt!
Morgen herhaling en dan uitvissen hoe en welke porties ik de rest zal invriezen.
Als alleenstaande bijna altijd een probleem (maar ook dat is een luxeprobleem!)
Als je die 6 steken geprobeerd had zoals ik gedaan heb was het misschien wat meer verstaanbaar overgekomen.
Christa en Luc vieren St Cecilia met de fanfare. Ik wou wel naar de mis deze namiddag waar ze musiceerden maar ik raakte er niet, alweer een gemis van niet kunnen autorijden maar ook maar een luxeprobleem!
Ik heb vanmiddag konijn klaargemaakt, lang geleden dus heel goed gesmaakt!
Morgen herhaling en dan uitvissen hoe en welke porties ik de rest zal invriezen.
Als alleenstaande bijna altijd een probleem (maar ook dat is een luxeprobleem!)
Ivette
-
goeie morgen iedereen
ben eens vroeg gaan slapen gisteren avond
was heel moe, direct in slaap gevallen
zo tot 3h. en dan naar het toilet
en was toen gedaan met slapen
dan draaien en keren; niet leuk
zal een lange dag zijn vandaag
ben al vroeg op
ik heb deze week een brioche broodje gebakken
zo lekker zal nu mijn twee laatste sneetjes opeten
en een ander bakken, wist niet dat het zo lekker was
gewoonlijk koop ik geen heel konijn maar twee billen of een rug
ik heb maar een klein diepvrieske en zit altijd vol

ben eens vroeg gaan slapen gisteren avond
was heel moe, direct in slaap gevallen
zo tot 3h. en dan naar het toilet
en was toen gedaan met slapen
dan draaien en keren; niet leuk
zal een lange dag zijn vandaag
ben al vroeg op
ik heb deze week een brioche broodje gebakken
zo lekker zal nu mijn twee laatste sneetjes opeten
en een ander bakken, wist niet dat het zo lekker was
gewoonlijk koop ik geen heel konijn maar twee billen of een rug
ik heb maar een klein diepvrieske en zit altijd vol

Groetjes van meme-rietje,
-
Goeie zondagvoormiddag
Neee, geen zondagmorgenwandeling vandaag, gisteren genoeg gestapt zegt mijn heup.
't weer nodigt nochtans uit om buiten te komen; misschien toch ergens een klein toertje deze namiddag.
Menu : witloofsoep, filet dorade, puree, venkel
Nu er vis op het menu staat voor straks zal ik maar meteen een flesje opentrekken en beginnen met een glaasje als aperitief.
Santé !

Neee, geen zondagmorgenwandeling vandaag, gisteren genoeg gestapt zegt mijn heup.
't weer nodigt nochtans uit om buiten te komen; misschien toch ergens een klein toertje deze namiddag.
Menu : witloofsoep, filet dorade, puree, venkel
Nu er vis op het menu staat voor straks zal ik maar meteen een flesje opentrekken en beginnen met een glaasje als aperitief.
Santé !

Oud maar niet Out
-
Erika1 - Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Ook een goeiemiddag van mij 
Vandaag voor de laatste keer dit jaar gekookt denk
31 klözen zijn nu aan het koken om straks nog in de vriezer te steken, zal ze moeten verdelen in de verschillende vakken.
Van de week nog rollade gemaakt, balletjes in tomaten saus en nu deze nog de vriezer, de vriezer zit vollllllllllllll
en geloof me het is een grote hoor
Zal het eerste half jaar zeker niet verhongeren
Maandag en dinsdag nog werken en dan ben ik weer 9 dagen vrij
Vandaag voor de laatste keer dit jaar gekookt denk
31 klözen zijn nu aan het koken om straks nog in de vriezer te steken, zal ze moeten verdelen in de verschillende vakken.
Van de week nog rollade gemaakt, balletjes in tomaten saus en nu deze nog de vriezer, de vriezer zit vollllllllllllll
Zal het eerste half jaar zeker niet verhongeren
Maandag en dinsdag nog werken en dan ben ik weer 9 dagen vrij
Brood dat men deelt, smaakt beter.
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedenamiddag allemaal!
Erika amai goed gewerkt, jij zal niet verhongeren!
Wij zijn gisterenavond naar het Ceciliafeest geweest van “Zanglust” en het thema was Funky Town...

en het was een superfeest, heel lekker eten en daarna een live orkest met een goede zangeres en de ambiance was verzekerd, we zijn bijna niet van de dansvloer geweest, was muziek van de jaren 80!
Deze avond moeten we weer naar een feest, ditmaal van een vriendin die 50 word en 25 jaar getrouwd is en is weer met eten en alles erop en eraan...en morgen weer gaan eten, is niet te doen dit weekend!
En nu ga ik mijn haar wassen sie, het ligt langs alle kanten hé van die pruik gisterenavond op mijne kop
Nog een aangename zondag en tot later daag...
Erika amai goed gewerkt, jij zal niet verhongeren!
Wij zijn gisterenavond naar het Ceciliafeest geweest van “Zanglust” en het thema was Funky Town...

en het was een superfeest, heel lekker eten en daarna een live orkest met een goede zangeres en de ambiance was verzekerd, we zijn bijna niet van de dansvloer geweest, was muziek van de jaren 80!
Deze avond moeten we weer naar een feest, ditmaal van een vriendin die 50 word en 25 jaar getrouwd is en is weer met eten en alles erop en eraan...en morgen weer gaan eten, is niet te doen dit weekend!
En nu ga ik mijn haar wassen sie, het ligt langs alle kanten hé van die pruik gisterenavond op mijne kop
Nog een aangename zondag en tot later daag...
You only have one life...live it!
-
Er is leven in de anders wel stille straat.
Hier is het de gewoonte dat de kinderen op de vooravond van de Sint (hier SInt-Maarten) van huis tot huis gaan aanbellen, een liedje zingen in ruil voor wat snoep.
'k had me twee grote zakken Mars gekocht en die zijn nu bijna leeg.
Er zijn er al heel wat langs geweest, best leuk; een oude traditie die van mij echt mag blijven. Erfgoed !
Oud maar niet Out
-
Erika1 - Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
-
goeie morgen allemaal
weer vroeg erin en vroeg op
raar maar om tien uur vallen mijn ogen dicht
dag ga ik slapen
maar ben dan s'morgens heel vroeg waker
weer een lange dag dat ik gevuld moet krijgen
mooie foto's gezien