Federale regering......
-
dejules
Alle partijen, ALLE!!!, zijn aan het wachten op de ECB die België onder curatele komt stellen. Geen enkele partij durft het ambtenarenstatuut afschaffen, de statutaire pensioenen afschaffen, ...
Wanneer kan dat wel? Als er een crisis uitbreekt en iedereen collectief verarmt.
Dat proces is bezig.
Onze begrotingstekorten zijn structureel en van nooit geziene omvang.
Onze nominale staatsschuld is van nooit geziene omvang.
Onze economische groei, onze handelsbalans, ... zijn dramatisch.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Het wordt de hoogste tijd dat de verschillende partijen eens rekening gaan houden met de wil van het volk.wardje schreef: ↑04 nov 2019, 09:56162 dagen na de verkiezingen is er nog bijlange geen doorbraak, volgens NVA hebben Open Vld en CD&V nu de sleutel in handen maar ook zij staan niet te springen.
Zeker bij CD&V leeft sinds de verkiezingsnederlaag de overtuiging dat de partij eerst aan zichzelf moet denken, en niet aan het staatsbelang; en dat alleen al belooft want CD&V is voor het moment een zwalpende partij, (denk ik)
Met andere woorden er spelen alleen partijbelangen, niemand van de politieke families is geïnteresseerd om België op een manier te besturen. (lees graaicultuur is ingeburgerd bij de politiek).
Het is intriest dat we Open Vld en CD&V nog niet onder de kiesdrempel hebben weten duwen , misschien is ons Vlaanderen nog niet rijp daarvoor , de tijd zal het uitwijzen.
Zodoende hadden we al lang een nieuwe regering, een regering dat verkozen is door het volk!
De partij dat de meeste stemmen heeft gehaald 'moet' verdomd in de regering zitten, en daarmee uit!
En zij zouden verplicht moeten worden met de tweede verkozen partij, met eventueel ietsje minder aantal stemmen, samen te gaan. Gedaan met die maandenlange discussies, en dan zouden de kiezers tenminste het respect krijgen dat zij verdienen! Nu opnieuw verkiezingen uitschrijven ..., en daarna opnieuw geen rekening houden met de kiezer ...(???)
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Fazal schreef: ↑09 nov 2019, 17:5825% van de Belgen vertegenwoordigen de wil van het volk. Zeer vreemde redenering. De 75% andersdenkenden, kunnen de pot op.wardje schreef: ↑04 nov 2019, 09:56
Het wordt de hoogste tijd dat de verschillende partijen eens rekening gaan houden met de wil van het volk.
Zodoende hadden we al lang een nieuwe regering, een regering dat verkozen is door het volk!
De partij dat de meeste stemmen heeft gehaald 'moet' verdomd in de regering zitten, en daarmee uit!
Ik hoop persoonlijk dat zij terecht komen op het strafbankje. Een totaal ongehoorde redenering, een democratie onwaardig.
-
dejules
Ja want de N-VA is de oude Volksunie, het extreem-rechtse gedeelte.
Trouwens, Vlaanderen was schuldenvrij totdat de eerste N-VA minister zijn intrede deed in de Vlaamse regering.
Wist U dat onder de regering Michel waarbij de N-VA aan de knopjes zat vd cockpit onze nominale schuld met 72.000.000.000 € is toegenomen. Wist U ook dat dit de snelst stijgende schuld uit de Belgische geschiedenis is en dat in een periode van 0-rentebeleid van de ECB, een wereldwijde economische hausse (België had de laagste economische groei van alle Oeso-landen), nooit geziene belastingsinkomsten en een bloedbad binnen de sociale zekerheid.
Vele waarnemers zeggen dat de N-VA een verrottingsstrategie heeft opgezet waarbij de Vlaming met opzet verarmt wordt om te bewijzen dat België niet werkt. Anderen zeggen dat er nauwelijks iemand vd N-VA uit het bedrijfsleven komt (bijna iedereen komt uit de statutaire ambtenarij of uit kabinetjes) en dat zij van economie geen kaas hebben gegeten en niet met geld kunnen omgaan.
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
RIP economie? Ze is al lang dood en begraven. Hier floreert enkel nog transit en overslag en voor de rest een dienstensector die zich zelf probeert in leven te houden, maar zonder nieuwe toegevoegde waarden, sterft dit uit.
Lopen gaan heeft ook zijn nadelen. Het zit er dik in dat er binnenkort weeral een nieuwe wet komt dat gij hier moet verblijven, wilt gij een pover pensioentje ontvangen. Voor een speculant uiteraard maar een paar kruimels, maar juist voor deze groep is het belangrijk want T. Boemerang leerde ons dat kleine procentjes, rijke ventjes maken. En ik heb het al meegemaakt met zovele anderen, ze hebben een beetje zeer aan een dikke teen, en ze moeten hals over kop naar Vlaanderen terug komen om zich laten te verzorgen.
-
petrol - Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06
Als de wet mij verplicht naar dit gedrocht België terug te keren om mijn pensioentje te kunnen behouden,mogen ze dat pensioentje steken op een plaats waar de zon nooit schijnt.De kannibaal schreef: ↑10 nov 2019, 10:45RIP economie? Ze is al lang dood en begraven. Hier floreert enkel nog transit en overslag en voor de rest een dienstensector die zich zelf probeert in leven te houden, maar zonder nieuwe toegevoegde waarden, sterft dit uit.
Lopen gaan heeft ook zijn nadelen. Het zit er dik in dat er binnenkort weeral een nieuwe wet komt dat gij hier moet verblijven, wilt gij een pover pensioentje ontvangen. Voor een speculant uiteraard maar een paar kruimels, maar juist voor deze groep is het belangrijk want T. Boemerang leerde ons dat kleine procentjes, rijke ventjes maken. En ik heb het al meegemaakt met zovele anderen, ze hebben een beetje zeer aan een dikke teen, en ze moeten hals over kop naar Vlaanderen terug komen om zich laten te verzorgen.
-
dejules
U had maar langer moeten werken ipv te doppen en te profiteren vd erfenis van uw vrouw!
U had ook ambtenaar kunnen worden maar U maakte een verkeerde keuze.
Toch?
-
popov1 - Lid geworden op: 17 jan 2008, 10:16
ja , paars groen staat in de start blokken. De CD&V zal waarschijnlijk op de kar springen.
Arm Vlaanderen zal weten waarvoor ze werken . voor de geldhonger van de PS . Het wordt tijd voor de boedelscheiding.
wordt dit de laatste federale regering ? de volgende verkiezing ( binnenkort ? ) zal federaal regeren schier onmogelijk worden. het spant er nu reeds om iets op poten te zetten
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
De Hansjes en Grietjes mogen hun huisjes oppeuzelen. Werken , ik kreeg te horen dat wij zondags moeten gaan werken vanaf 1 januari . De Post zal denkelijk naar 3 dagen gaan en gans de dag. Die zijn al bezig met hun dubbele rondes(een oefening ipv volk tekort). Enkel prior is daags en pakjes.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
‘ De voorvechter van de 'armen', tot ze aan zijn deur kloppen om zijn solidariteit te betonen. Dan geeft hij niet thuis.’dejules schreef:
Ik heb 63.5% belastingen betaald + bijkomend 7% gemeentetax op mijn inkomen.
Nu begrijp ik het, dat is dus uw grootste schrik. Dat ze aan uw deur komen kloppen en vragen om solidair te zijn.