Easyjet
-
maior domus - Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06
Met beide geen ervaring.
Ik betaal liever meer voor een beter aangeschreven maatschappij, met beter betaalde piloten, goed onderhouden vliegtuigen, via goed georganiseerde luchthavens.
Ik denk dat Easyjet beter scoort dan Ryanair.
Die laatste vliegt om kostenredenen graag vanuit tweederangs luchthavens.
Wat Amsterdam (en Belfast betref), zit je goed.
Zeker in overweging nemen: bij Ryanair zijn ze nogal staakgraag!
En je moet eens kijken wat voor volk er in- of uitstapt op een Ryanair vliegtuig. Zegt ook veel hoor.
Als je supergoedkoop wil vliegen, is Ryanair wel voor de hand liggend.
Ik betaal liever meer voor een beter aangeschreven maatschappij, met beter betaalde piloten, goed onderhouden vliegtuigen, via goed georganiseerde luchthavens.
Ik denk dat Easyjet beter scoort dan Ryanair.
Die laatste vliegt om kostenredenen graag vanuit tweederangs luchthavens.
Wat Amsterdam (en Belfast betref), zit je goed.
Zeker in overweging nemen: bij Ryanair zijn ze nogal staakgraag!
En je moet eens kijken wat voor volk er in- of uitstapt op een Ryanair vliegtuig. Zegt ook veel hoor.
Als je supergoedkoop wil vliegen, is Ryanair wel voor de hand liggend.
Ondank is 's werelds loon
-
MyriamC - Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
- Locatie: Noorderkempen
Zaventem, Schiphol, Faro, Lissabon, Porto, Alicante, Madrid, Málaga. Ik kan nog even doorgaan hoor, want dit is maar een gedeelte van de vluchten die vanuit Zaventem vertrekken. Hoezo tweederangs luchthavens?maior domus schreef: ↑12 nov 2019, 12:18Die laatste vliegt om kostenredenen graag vanuit tweederangs luchthavens.
Het is nu even geleden, maar vroeger veel met Ryanair gevlogen en nog nooit een staking meegemaakt.Zeker in overweging nemen: bij Ryanair zijn ze nogal staakgraag!
Ik onder andere dus. Dank u voor 't compliment. (sic) Ik ben geen dief van mijn eigen portemonnee maar - geef ik toe - als ik de keuze heb en de prijs is ongeveer hetzelfde bij Brussels Airlines (is vaak zo als je op Spanje vliegt), dan kies ik voor Brussels Airlines.En je moet eens kijken wat voor volk er in- of uitstapt op een Ryanair vliegtuig. Zegt ook veel hoor.
-
MyriamC - Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
- Locatie: Noorderkempen
Easyjet, Ryanair, Vueling, Wizz, Eurowings, Norwegian, ... Het zijn allemaal lage kosten maatschappijen. De ene heeft misschien een wat betere naam dan de andere maar in se komt het op hetzelfde neer: mensen vervoeren tegen een zo laag mogelijke prijs met zo min mogelijk comfort. Al valt er ook niet te stoefen als je op de laatste rij zit van een Brussels Airlines vlucht in een Airbus A320. Gelukkig was de vlieger niet vol!
-
maior domus - Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06
Ik gaf in mijn reactie geen aanleiding om dit als een persoonlijke belediging op te vatten hoor Myriam.
Ondank is 's werelds loon
-
MyriamC - Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
- Locatie: Noorderkempen
Je doet wel alsof alle Ryanair passagiers marginalen zijn.maior domus schreef: ↑13 nov 2019, 07:55Ik gaf in mijn reactie geen aanleiding om dit als een persoonlijke belediging op te vatten hoor Myriam.
Zoals reeds gezegd, ik kijk uitsluitend naar mijn portemonnee. Ik vind het niet erg om voor een vluchtje van een paar uren wat krap te zitten en ik vind het ook niet erg dat het personeel niet altijd vriendelijk is. Ik zet mij neer, pak mijn e-reader en ik heb van die mensen verder niks nodig. Dat ze bij Ryanair slechte(re) arbeidscondities hebben, dat is niet mijn probleem. De mensen die daar werken kiezen daar zelf voor. Niet tevreden? Ga dan op een ander. Dat geldt voor iedere werksituatie.
-
factorx - Lid geworden op: 27 sep 2017, 18:39
- Locatie: Oud-Turnhout
Voor mij is het niet in de eerste plaats te doen op low cost, maar wel het feit dat vanuit de Benelux Easy Jet (vanuit Amsterdam) naar Belfast International Airport vliegt. KLM vliegt wel op de andere luchthaven van Belfast, maar die is voor mij ginder goed gelegen
-
MyriamC - Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
- Locatie: Noorderkempen
Easyjet krijgt 6/10 op Skytrax. Ter vergelijking, Ryanair krijgt 5/10.
https://www.airlinequality.com/airline-reviews/easyjet/
https://www.airlinequality.com/airline-reviews/easyjet/
-
factorx - Lid geworden op: 27 sep 2017, 18:39
- Locatie: Oud-Turnhout
Gewoon uit nieuwsgierigheid, welke score kregen KLM en Belgian Airlines en Air Lingus ? Easyjet is uit score toch al 10% beter dan Ryan Air, maar wat is het verschil met de 3 andere maatschappijen waarmee ik meestal vlieg ?MyriamC schreef: ↑13 nov 2019, 18:29Easyjet krijgt 6/10 op Skytrax. Ter vergelijking, Ryanair krijgt 5/10.
https://www.airlinequality.com/airline-reviews/easyjet/
-
Paca - Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
- Locatie: Suzhou
Potverdorie ... de score van een vliegtuigmaatschappij heeft me nooit geïnteresseerd.
Wat is belangrijk? Ongeveer vertrekken zoals je voorzien had en ongeveer aankomen op uw bestemming zoals je verwacht had. De dikte of kleur van het voltapijt in een vliegtuig is misschien van belang voor een snob maar heeft niets te maken met de essentie van eender welke reis.
Wat is belangrijk? Ongeveer vertrekken zoals je voorzien had en ongeveer aankomen op uw bestemming zoals je verwacht had. De dikte of kleur van het voltapijt in een vliegtuig is misschien van belang voor een snob maar heeft niets te maken met de essentie van eender welke reis.
-
MyriamC - Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
- Locatie: Noorderkempen
Voilà, my thoughts exactly. Van A naar B, zoals met de lijnbus of de trein. Meer is dat niet. Voor Europese vluchten tenminste.Paca schreef: ↑15 nov 2019, 00:37Potverdorie ... de score van een vliegtuigmaatschappij heeft me nooit geïnteresseerd.
Wat is belangrijk? Ongeveer vertrekken zoals je voorzien had en ongeveer aankomen op uw bestemming zoals je verwacht had. De dikte of kleur van het voltapijt in een vliegtuig is misschien van belang voor een snob maar heeft niets te maken met de essentie van eender welke reis.
Maar ik had het even opgezocht voor factorx.
Wat ik trouwens wél doe (voor lange vluchten), is kijken op Seat Guru welke plaatsen in het vliegtuig af te raden zijn. Twaalf uren met je benen in je nek zitten is namelijk niet tof.
-
Paca - Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
- Locatie: Suzhou
Ik begrijp je volkomen Myriam als hobbyist reisleider naar China ben ik dikwijls content geweest dat ik me op een lange vlucht kon neervleien over drie zetels. Eens heeft een collega-reisleidster die op Zaventem werkte me eens zelfs een "tweezetelpositie" bezorgd op een volledig vol vliegtuig.MyriamC schreef: ↑15 nov 2019, 09:38Voilà, my thoughts exactly. Van A naar B, zoals met de lijnbus of de trein. Meer is dat niet. Voor Europese vluchten tenminste.Paca schreef: ↑15 nov 2019, 00:37Potverdorie ... de score van een vliegtuigmaatschappij heeft me nooit geïnteresseerd.
Wat is belangrijk? Ongeveer vertrekken zoals je voorzien had en ongeveer aankomen op uw bestemming zoals je verwacht had. De dikte of kleur van het voltapijt in een vliegtuig is misschien van belang voor een snob maar heeft niets te maken met de essentie van eender welke reis.
Maar ik had het even opgezocht voor factorx.
Wat ik trouwens wél doe (voor lange vluchten), is kijken op Seat Guru welke plaatsen in het vliegtuig af te raden zijn. Twaalf uren met je benen in je nek zitten is namelijk niet tof.
In die tijd kon men wel één en ander "arrangieren" vanaf het ogenblik dat het aankomende vliegtuig naar Zaventem opgestegen was van zijn vorig vliegveld. waarschijnlijk nu nog .
BTW, ik heb de tijd nog gekend dat men lustig een sigaretje kon roken in het vliegtuig ... sigaren en pijp waren echter "verboten" ... de reuk hiervan was "te fel".
-
MyriamC - Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
- Locatie: Noorderkempen
Ik ook! Ik rookte toen nog zelf, random in het vliegtuig. Dan kwam er een tijd dat rokers achterin moesten zitten. Toen reisden mijn man en ik gescheiden. Hij - niet-roker - voorin, ik achterin. Toen duurde een vlucht naar Tenerife ook nog bijna zes uur. Nu nog amper een goeie vier uur!
-
maior domus - Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06
Ik ben geen snob of een rijke mens, maar als het op een vliegreis aankomt maak ik wel degelijk mijn rationele afwegingen.
Ryanair en andere prijsvechters mijd ik omdat de ver doorgedreven kostenbesparingen op materieel en personeel en administratie een negatieve invloed hebben op de veiligheid van de maatschappij.
Bovendien als er praktisch of administratief iets niet volgens de regels verloopt, word je als passagier direct met exuberante kosten geconfronteerd.
En over wat ik eerder zei dat je eens moet zien welk volk er in- of uitstapt in een Ryanair toestel: ik wil nu eenmaal niet graag naast een bende roepers en stinkers of zatlappen of andere irritante types zitten.
En de kans dat je die bijvoorbeeld op het aanzienlijke duurdere Brussels Airlines treft, is veel kleiner.
Ik beschouw een vlucht absoluut niet als een verplaatsing van A naar B zonder meer.
Comfort (niet "luxe"), betrouwbaarheid en veiligheid hebben belang. En ja, onvermijdelijk ook hun prijs.
Dat is een afweging die ieder voor zich moet maken.
Ryanair en andere prijsvechters mijd ik omdat de ver doorgedreven kostenbesparingen op materieel en personeel en administratie een negatieve invloed hebben op de veiligheid van de maatschappij.
Bovendien als er praktisch of administratief iets niet volgens de regels verloopt, word je als passagier direct met exuberante kosten geconfronteerd.
En over wat ik eerder zei dat je eens moet zien welk volk er in- of uitstapt in een Ryanair toestel: ik wil nu eenmaal niet graag naast een bende roepers en stinkers of zatlappen of andere irritante types zitten.
En de kans dat je die bijvoorbeeld op het aanzienlijke duurdere Brussels Airlines treft, is veel kleiner.
Ik beschouw een vlucht absoluut niet als een verplaatsing van A naar B zonder meer.
Comfort (niet "luxe"), betrouwbaarheid en veiligheid hebben belang. En ja, onvermijdelijk ook hun prijs.
Dat is een afweging die ieder voor zich moet maken.
Ondank is 's werelds loon