In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Anjelier: sterkte voor de komende dagen en hoop dat ze je vader snel beter maken.
vandaag dag van de dynastie. Ventje thuis. er komt omstreeks 8 u 30 iemand om de boiler zijn 2 jaarlijkse service te geven.
Griepspuit is gezet. uitslag bloed was redelijk naar de normen. Bloedsuiker stond bijna goed, dus geen nieuwe medicatie maar verder doen met Metformax en Diamicron. Lichaam moet nog steeds aanpassen aan die medicatie. kan een half jaar duren eer het lichaam de medicatie aanvaard.
Lever was ook binnen de normen. was zelfs beter dan 3 mnd geleden. Toen waren de waarden 6 keer hoger dan normaal nu "slechts" 3. maar het is oppassen. zolang het maar een af en toe drankje is, is er niets aan de hand. cholesterol weer meer goede dan slechte.
moet vandaag dus naar de apotheek en boodschappen doen. vanmiddag of vanavond gaan we chinees gaan eten. het is te zien hoe laat we thuis zijn van boodschappen en als die persoon op tijd is. morgen hot-dogs en zaterdag biefstukje met friet.
Jullie magen gaan weer in de knoop liggen maar wij zijn geen personen van vlees/vis en aardappel/groenten. nooit geweest. ik omdat mijn moeder niet kon koken en dan probeer je niet gauw iets van groenten uit. ventje gewoon omdat hij sommige niet lust. af en toe probeer ik wat groente te eten ( prei, princessenboontjes, Kimchi wat ik heel lekker vind )
met de beenhouwer toe, dus geen "klets" kieken zondag. we kunnen ook een uit de carref. meenemen maar dan heb ik liever een maiskip, en we hebben nu besloten biefstukje te doen.
Ik zou dan eigenlijk ons voedingsbudget moeten verhogen als we aardappelen/ groente zouden eten bij elke maaltijd en voor ventje is het ook soms niet haalbaar met zendingen en les geven of eind december vlak voor het verlof: examens afnemen. Gisteren geen frietjes gegeten. ventje had nu eens geen zin. wel hebben we haaienvinnensoep en een sate van kip ( 3 stukjes op een stokje) gegeten. Gimly was direct wakker. Kip! Hij heeft wat brokjes gekregen en vanmorgen scheurde hij van de honger. nu vleesje gegeven en hopen dat 'em het binnen houdt.( duim)
Oma C: het was inderdaad gisteren een koude wind. had een dikke sjaal aan boven mijn trui en jeansjas. dan was het te doen, maar mijn ogen traanden weer. je loopt dan rond, precies of je aan het wenen bent. had gisteren buurman V op de messenger. vroeg wat hij van het kaartje van zijn vrouw vond. het heeft een ereplaats op de kast in de living. was dus mooi. hij schreef dat hij al uitkijkt naar de kerstkaartjes!
bij de dokter moest de andere secretaresse de gang naar de behandelkamers poetsen. een kleine had een ongelukje gehad. ze vroeg mijn naam en heeft het ook opgeschreven dat ik op 31 december op 6 wekelijkse controle moet. maar mag ook bellen voor voorschriftjes indien nodig. ze liggen dan klaar in de "visbokaal" waar ze zitten. 31 december vroeg ventje, ja. dan werken ze ook.
Fijne dag seizoentjes!
Anjelier: sterkte voor de komende dagen en hoop dat ze je vader snel beter maken.
vandaag dag van de dynastie. Ventje thuis. er komt omstreeks 8 u 30 iemand om de boiler zijn 2 jaarlijkse service te geven.
Griepspuit is gezet. uitslag bloed was redelijk naar de normen. Bloedsuiker stond bijna goed, dus geen nieuwe medicatie maar verder doen met Metformax en Diamicron. Lichaam moet nog steeds aanpassen aan die medicatie. kan een half jaar duren eer het lichaam de medicatie aanvaard.
Lever was ook binnen de normen. was zelfs beter dan 3 mnd geleden. Toen waren de waarden 6 keer hoger dan normaal nu "slechts" 3. maar het is oppassen. zolang het maar een af en toe drankje is, is er niets aan de hand. cholesterol weer meer goede dan slechte.
moet vandaag dus naar de apotheek en boodschappen doen. vanmiddag of vanavond gaan we chinees gaan eten. het is te zien hoe laat we thuis zijn van boodschappen en als die persoon op tijd is. morgen hot-dogs en zaterdag biefstukje met friet.
Jullie magen gaan weer in de knoop liggen maar wij zijn geen personen van vlees/vis en aardappel/groenten. nooit geweest. ik omdat mijn moeder niet kon koken en dan probeer je niet gauw iets van groenten uit. ventje gewoon omdat hij sommige niet lust. af en toe probeer ik wat groente te eten ( prei, princessenboontjes, Kimchi wat ik heel lekker vind )
met de beenhouwer toe, dus geen "klets" kieken zondag. we kunnen ook een uit de carref. meenemen maar dan heb ik liever een maiskip, en we hebben nu besloten biefstukje te doen.
Ik zou dan eigenlijk ons voedingsbudget moeten verhogen als we aardappelen/ groente zouden eten bij elke maaltijd en voor ventje is het ook soms niet haalbaar met zendingen en les geven of eind december vlak voor het verlof: examens afnemen. Gisteren geen frietjes gegeten. ventje had nu eens geen zin. wel hebben we haaienvinnensoep en een sate van kip ( 3 stukjes op een stokje) gegeten. Gimly was direct wakker. Kip! Hij heeft wat brokjes gekregen en vanmorgen scheurde hij van de honger. nu vleesje gegeven en hopen dat 'em het binnen houdt.( duim)
Oma C: het was inderdaad gisteren een koude wind. had een dikke sjaal aan boven mijn trui en jeansjas. dan was het te doen, maar mijn ogen traanden weer. je loopt dan rond, precies of je aan het wenen bent. had gisteren buurman V op de messenger. vroeg wat hij van het kaartje van zijn vrouw vond. het heeft een ereplaats op de kast in de living. was dus mooi. hij schreef dat hij al uitkijkt naar de kerstkaartjes!
bij de dokter moest de andere secretaresse de gang naar de behandelkamers poetsen. een kleine had een ongelukje gehad. ze vroeg mijn naam en heeft het ook opgeschreven dat ik op 31 december op 6 wekelijkse controle moet. maar mag ook bellen voor voorschriftjes indien nodig. ze liggen dan klaar in de "visbokaal" waar ze zitten. 31 december vroeg ventje, ja. dan werken ze ook.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
MM dank je wel voor het mooie toepasselijke kaartje met fiets.
Later meer het is tijd om te vertrekken op mijn bedevaart vandaag.
Zal mijn stok maar meenemen.Nog uitdokteren hoe dat op de fiets gaat.
Later meer het is tijd om te vertrekken op mijn bedevaart vandaag.
Zal mijn stok maar meenemen.Nog uitdokteren hoe dat op de fiets gaat.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes
Het is nog donker, dus weer een grijze dag vandaag
niks aan te doen een half uurtje de raam van
de slaapkamer open om te verluchten en dan weer toe
om de vochtigheid buiten te houden...
Helena, ik heb zo'n stok die ik kan opvouwen en in
m'n tas kan steken als ik 'm niet nodig heb, dat is heel handig
ik heb die eens gekocht bij lidl of aldi een aantal jaren geleden
je kan die ook kopen via internet, is niet zo duur
Anjelierken, hoe gaat het met je papa.? is het al ietsje beter
veel sterkte nog want het komt er allemaal bij hé
M-M fijn dat de uitslag bij de dokter goed was, doe zo voort
en ik eet ook geen aardappelen
(heel raar of zelden koop ik eens een aardappel of 4) bij Colr***
maar in de plaats wel heel veel groentjes en fruit 3st /dag
en heel weinig vlees (een kleine 100 gr per dag)en wel vis
't is een gewoonte van jaren en ik blijf maar verder doen
Alle seizoentjes een aangename vrijdag... tot later...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Dank jullie wel voor het medeleven.Ik hoop ook dat de cocktail van medicatie aanslaat, we moeten nog enkele dagen afwachten.Straks vertrek ik naar de kliniek en blijf er tot na het avondeten.Zus had gisteren gemerkt dat vader hulp nodig heeft bij het eten.De verpleging zet de plateau op tafel en hup, ze zijn weg.Deze morgend heeft schoonbroer bij vader geweest voor het ontbijt en deze avond is het mijn beurt.We zullen zien hoe de toestand evolueert.Hopelijk lukt het met medicatie, zoniet ja, dan zijn er geen opties meer.
Zoon en dochter gingen in de namiddag ook op bezoek komen.
Het is hier grijs en koud.Manlief is met Spaanse woef op wandel en hij is flink aangekleed, is ook nodig.
Heb deze middag al gekookt, is gemakkelijk voor vanavond, dan is het nog enkel een boterham.
Dames, tot morgen allemaal.
Dank jullie wel voor het medeleven.Ik hoop ook dat de cocktail van medicatie aanslaat, we moeten nog enkele dagen afwachten.Straks vertrek ik naar de kliniek en blijf er tot na het avondeten.Zus had gisteren gemerkt dat vader hulp nodig heeft bij het eten.De verpleging zet de plateau op tafel en hup, ze zijn weg.Deze morgend heeft schoonbroer bij vader geweest voor het ontbijt en deze avond is het mijn beurt.We zullen zien hoe de toestand evolueert.Hopelijk lukt het met medicatie, zoniet ja, dan zijn er geen opties meer.
Zoon en dochter gingen in de namiddag ook op bezoek komen.
Het is hier grijs en koud.Manlief is met Spaanse woef op wandel en hij is flink aangekleed, is ook nodig.
Heb deze middag al gekookt, is gemakkelijk voor vanavond, dan is het nog enkel een boterham.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Oef, we zijn er geraakt.
Eerst met de fiets naar de fietsenmaker.
Dan te voet naar de Latijnse les.
Het was best plezant vandaag.
Wij hebben het verhaal geactualiseerd...
Ontheiligen, zei de leerkracht, maar hij lachte dapper mee.
Ondertussen bericht gekregen dat mijn fiets in orde was.
Terug te voet naar de fietsenmaker.
Gelukkig ken ik de binnenstad en de binnenwegjes nogal goed.
Als je Google maps moet volgen, doe je wel redelijk wat omweg.
Nog gauw binnen bij de kaaswinkel om de raclette te bestellen voor Nieuwjaar.
Ja, ja, ik weet het goed op tijd, maar ik heb geen zin om op de laatste moment stad en land af te fietsen op zoek naar raclette kaas. Dat kan maar in orde zijn.
MJ je kaartje was erbij vandaag. Heel erg bedankt.
Het paarse viooltje staat te pronken naast de paarse fiets met bloemen van MM.
Tussen al die kaartjes staat spijtig genoeg ook een overlijdensbericht.
De tweelingzus van mijn tante is nu ook overleden: 96 jaar werd ze.
Zo oud zou ons moeke ook geweest zijn van het jaar.
Oma-C mijn stok zou ook moeten ineenschuiven, maar ik heb weer eens geen kracht genoeg.
Ik ben er geraakt zonder.
Anjelier we blijven hopen op beterschap voor je vader.
Toch erg dat die verpleging niet door heeft dat alleen eten niet meer lukt.
Oudste was indertijd op bezoek gekomen bij ons moeke in het ziekenhuis.
Ze lag met haar hoofd op het eettafeltje te slapen naar een kom koude soep.
Op de vraag of hij de soep mocht opwarmen in de microgolf, die hij in de keuken had gezien, kwam er een neen.
Keuken verboden toegang voor onbevoegden.
Dat is juist genoeg voor ons kinderen om dan in opstand te komen.
Hij heeft de soep in de microgolf opgewarmd, mogen of niet!
Goed dat jullie met zijn allen zo goed voor jullie vader zorgen.
Dat zo een deugd te lezen dat er nog zulke lieve mensen zijn.
Eerst met de fiets naar de fietsenmaker.
Dan te voet naar de Latijnse les.
Het was best plezant vandaag.
Wij hebben het verhaal geactualiseerd...
Ontheiligen, zei de leerkracht, maar hij lachte dapper mee.
Ondertussen bericht gekregen dat mijn fiets in orde was.
Terug te voet naar de fietsenmaker.
Gelukkig ken ik de binnenstad en de binnenwegjes nogal goed.
Als je Google maps moet volgen, doe je wel redelijk wat omweg.
Nog gauw binnen bij de kaaswinkel om de raclette te bestellen voor Nieuwjaar.
Ja, ja, ik weet het goed op tijd, maar ik heb geen zin om op de laatste moment stad en land af te fietsen op zoek naar raclette kaas. Dat kan maar in orde zijn.
MJ je kaartje was erbij vandaag. Heel erg bedankt.
Het paarse viooltje staat te pronken naast de paarse fiets met bloemen van MM.
Tussen al die kaartjes staat spijtig genoeg ook een overlijdensbericht.
De tweelingzus van mijn tante is nu ook overleden: 96 jaar werd ze.
Zo oud zou ons moeke ook geweest zijn van het jaar.
Oma-C mijn stok zou ook moeten ineenschuiven, maar ik heb weer eens geen kracht genoeg.
Ik ben er geraakt zonder.
Anjelier we blijven hopen op beterschap voor je vader.
Toch erg dat die verpleging niet door heeft dat alleen eten niet meer lukt.
Oudste was indertijd op bezoek gekomen bij ons moeke in het ziekenhuis.
Ze lag met haar hoofd op het eettafeltje te slapen naar een kom koude soep.
Op de vraag of hij de soep mocht opwarmen in de microgolf, die hij in de keuken had gezien, kwam er een neen.
Keuken verboden toegang voor onbevoegden.
Dat is juist genoeg voor ons kinderen om dan in opstand te komen.
Hij heeft de soep in de microgolf opgewarmd, mogen of niet!
Goed dat jullie met zijn allen zo goed voor jullie vader zorgen.
Dat zo een deugd te lezen dat er nog zulke lieve mensen zijn.
-
Goede morgen seizoentjes,
hadden wij alles uit de badkamer gehaald voor het onderhoud van onze boiler, wie stuurt zijn kat? juist. ventje gaat maandag een vlammende mail sturen.
ben dus niet mee op boodschap geweest....want....
maar we hebben alles in huis voor het weekend en 2 dagen nadien. moet nog in huis gehaald worden brood en de kranten.
vandaag belt mijn moeder, eens polsen wanneer ik er naartoe kan, want deze week 3 dagen niet thuis.
pedi, kapster en poetshulp.
ben benieuwd of ventje vandaag die nieuwe lamp gaat ophangen. is zo een in zwart metaal helemaal open met zo'n speciale lamp in het midden waar er koperen gloeidraden te zien zijn.
dat is nu in de mode.
verder moet hij dan de bladen guilotineren van de kerstkaartjes. moet wel nog eerst 4 verjaardagskaartjes maken voor december.
mijn speciale Lotr ketting en Elronds kroon zijn toegekomen. kunnen dienen voor die nieuwjaarsdrink, wij als organisatoren "moeten" toch ergens het goede voor beeld geven.
ventje gaat niet verkleed. moeten nog aankomen, mijn wanten zonder vingers, horloge, cape en cosplaykleed van arwen en een grijze dikke trui. de site dat Joyce aanraadde daar hadden ze m'n maat niet en waren 10 keer zo duur als wish. bovendien is dat meer voor HP-fans waar ik niet toe behoor.
Gimly had nog honger. straks een granny smith schillen en in partjes doen, dat eet makkelijker als er moet met de andere hand getelefoneerd worden.
yoghurt dat gaat niet zo goed. landlijn op speaker gaat niet. ze hoort me dan niet. idem als de gsm om speaker staat.
Gimly wou naar buiten. is redelijk fris.
ventjes tuutje staat wijselijk in de zijstraat geparkeerd want er is nog maar 1 die veranderd is van plaats en dat is G. haren man. staat hier wel voor m'n deur maar ik kan nog de freule bespioneren.
overbuurvrouw beweert dat ze alle dagen op 5 uur opstaat. rara wie er met de hondjes gaat wandelen? juist. Fredje, haar vent. als die gedaan heeft met zijn uren te kloppen in de vismijn.
dan gaat hij slapen en is overbuurvrouw de hele dag weg en weer aan net rijden met de auto. naar de supermarkt, naar de schoonzus, naar haar zus edm.
ze heeft haar schoonmoeder geblokkert op de telefoon want die "draait" door zei ze.
mijn schoonmoeder ook, volgens schoonbroer.
met dat ventje gaan winkelen is, was hij zeer tevreden over zichzelf. was nu eens niet depressief van het eindbedrag.
vandaag hotdogs: alles daarvoor is alles in huis. morgen steakje met frietjes en pepersaus.
mijn haar dat gaat droogshampoo-en zijn, want verf hecht beter op vuil haar. en dat is dus voor woensdag.
nu de badkamer "leeg" staat, daar eens moppen. moet I. donderdag niet eens strijken ( hemden genoeg in de kast op het buro zei ventje) maar zich bezig houden met de vloer van de keuken en die van de gang, de binnendeuren afwassen en met een beetje sjans: de ramen in de keuken langs binnen. de voordeur pakken wij nu aan met zo'n reiningsdoekje voor alle oppervlakten.
ben al bezig met het bedenken wat ik aan het rooster ga hangen met kerst. mogen geen breekbare ballen zijn want dit jaar waren ze allemaal afgetrokken door vandalen. Op het visfestijn ( aka visfijn) zei buurman dat hij ze aan zijn deur had gevonden. Nu ben ik benieuwd of die kerel die dit jaar op het visfijn moest komen bakken weer zijn kat gaat sturen. toen hebben wij die meeuw op onze koer moeten vangen. Zeer stout vogeltje en roef was Gimly. too close for comfort. onze held.
die wou gisterenavond een knuffel, maar die schoof steeds maar op naar het andere eind van de tafel.
het zonnetje schijnt. 4° zou max. 14° worden (aheum)
zo, koffie is op, ga eens kijken naar klondike. moet een zuivelfabriek bouwen.
Fijne dag seizoentjes!
hadden wij alles uit de badkamer gehaald voor het onderhoud van onze boiler, wie stuurt zijn kat? juist. ventje gaat maandag een vlammende mail sturen.
ben dus niet mee op boodschap geweest....want....
maar we hebben alles in huis voor het weekend en 2 dagen nadien. moet nog in huis gehaald worden brood en de kranten.
vandaag belt mijn moeder, eens polsen wanneer ik er naartoe kan, want deze week 3 dagen niet thuis.
pedi, kapster en poetshulp.
ben benieuwd of ventje vandaag die nieuwe lamp gaat ophangen. is zo een in zwart metaal helemaal open met zo'n speciale lamp in het midden waar er koperen gloeidraden te zien zijn.
dat is nu in de mode.
verder moet hij dan de bladen guilotineren van de kerstkaartjes. moet wel nog eerst 4 verjaardagskaartjes maken voor december.
mijn speciale Lotr ketting en Elronds kroon zijn toegekomen. kunnen dienen voor die nieuwjaarsdrink, wij als organisatoren "moeten" toch ergens het goede voor beeld geven.
ventje gaat niet verkleed. moeten nog aankomen, mijn wanten zonder vingers, horloge, cape en cosplaykleed van arwen en een grijze dikke trui. de site dat Joyce aanraadde daar hadden ze m'n maat niet en waren 10 keer zo duur als wish. bovendien is dat meer voor HP-fans waar ik niet toe behoor.
Gimly had nog honger. straks een granny smith schillen en in partjes doen, dat eet makkelijker als er moet met de andere hand getelefoneerd worden.
Gimly wou naar buiten. is redelijk fris.
ventjes tuutje staat wijselijk in de zijstraat geparkeerd want er is nog maar 1 die veranderd is van plaats en dat is G. haren man. staat hier wel voor m'n deur maar ik kan nog de freule bespioneren.
overbuurvrouw beweert dat ze alle dagen op 5 uur opstaat. rara wie er met de hondjes gaat wandelen? juist. Fredje, haar vent. als die gedaan heeft met zijn uren te kloppen in de vismijn.
dan gaat hij slapen en is overbuurvrouw de hele dag weg en weer aan net rijden met de auto. naar de supermarkt, naar de schoonzus, naar haar zus edm.
ze heeft haar schoonmoeder geblokkert op de telefoon want die "draait" door zei ze.
mijn schoonmoeder ook, volgens schoonbroer.
met dat ventje gaan winkelen is, was hij zeer tevreden over zichzelf. was nu eens niet depressief van het eindbedrag.
vandaag hotdogs: alles daarvoor is alles in huis. morgen steakje met frietjes en pepersaus.
mijn haar dat gaat droogshampoo-en zijn, want verf hecht beter op vuil haar. en dat is dus voor woensdag.
nu de badkamer "leeg" staat, daar eens moppen. moet I. donderdag niet eens strijken ( hemden genoeg in de kast op het buro zei ventje) maar zich bezig houden met de vloer van de keuken en die van de gang, de binnendeuren afwassen en met een beetje sjans: de ramen in de keuken langs binnen. de voordeur pakken wij nu aan met zo'n reiningsdoekje voor alle oppervlakten.
ben al bezig met het bedenken wat ik aan het rooster ga hangen met kerst. mogen geen breekbare ballen zijn want dit jaar waren ze allemaal afgetrokken door vandalen. Op het visfestijn ( aka visfijn) zei buurman dat hij ze aan zijn deur had gevonden. Nu ben ik benieuwd of die kerel die dit jaar op het visfijn moest komen bakken weer zijn kat gaat sturen. toen hebben wij die meeuw op onze koer moeten vangen. Zeer stout vogeltje en roef was Gimly. too close for comfort. onze held.
die wou gisterenavond een knuffel, maar die schoof steeds maar op naar het andere eind van de tafel.
het zonnetje schijnt. 4° zou max. 14° worden (aheum)
zo, koffie is op, ga eens kijken naar klondike. moet een zuivelfabriek bouwen.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-

Goede morgen seizoentjes allemaal,
een zonnige zaterdag, ik hoop dat het zo blijft
de was kan straks naar buiten, laat ons hopen
dat het droogt want de wind is weg
M-M een drukke dag weer
tegen de feestdagen.... dat vraagt ook wat werk
Hier in de buurt blijft het rustig, alleen zijn er
mensen die hun tuin of terras mooi versieren
voor de kerstdagen, dat geeft veel licht 's avonds
maar feesten wordt rustig in de familie binnenshuis gedaan
't zijn ook bijna allemaal oudere mensen, die komen
alleen buiten als het niet te koud is, en droog
Niet mooi van de chauffageman dat hij niet gekomen is voor
het verwarmingsonderhoud, ze kunnen op z'n minst
even een bericht sturen zodat je het weet dat ze verhinderd zijn
Nog een fijne zaterdag en hopelijk een mooi weekend
er werd voor vandaag 7° voorspeld
Alle seizoentjes een fijne dag
en heel veel sterkte voor anjelierken
ik hoop dat de vader ietsje beter is...'t zijn moeilijke dagen...
Ik duim en mijn kaars brandt
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
HVT: Vader kan nog wel alleen eten, maar heeft een beetje hulp nodig en aanmoediging.Ik denk als er niemand zou zijn , hij bijna niet zou eten.In het wzc eten ze allen samen in de eetzaal en is er toezicht, maar in de kliniek , alleen op de kamer zonder toezicht.En zeker nu ,hij is terug een beetje verzwakt.
Gaat nu redelijk goed gezien de omstandigheden met de medicatie.Maar binnen enkele dagen wordt die afgebouwd en stopgezet .
Ben bijna de ganse dag in de kliniek geweest.Ben deze middag in de eetzaal gaan eten.Zat weinig volk.Tegenover in de week is het stampvol.
HVT: een gelukkige verjaardag en nog vele gezonde jaartjes.Ik ben een dagje te vroeg, maar weet niet of ik morgen online kom, de ukjes komen.
HVT: Vader kan nog wel alleen eten, maar heeft een beetje hulp nodig en aanmoediging.Ik denk als er niemand zou zijn , hij bijna niet zou eten.In het wzc eten ze allen samen in de eetzaal en is er toezicht, maar in de kliniek , alleen op de kamer zonder toezicht.En zeker nu ,hij is terug een beetje verzwakt.
Gaat nu redelijk goed gezien de omstandigheden met de medicatie.Maar binnen enkele dagen wordt die afgebouwd en stopgezet .
Ben bijna de ganse dag in de kliniek geweest.Ben deze middag in de eetzaal gaan eten.Zat weinig volk.Tegenover in de week is het stampvol.
HVT: een gelukkige verjaardag en nog vele gezonde jaartjes.Ik ben een dagje te vroeg, maar weet niet of ik morgen online kom, de ukjes komen.
-

Goede avond alle seizoentjes, 't is hier heel stil..
Vandaag na de was en de plas het zaterdagse HH gedaan
en na de middag naar de kapster, ik belde en
mocht al in de namiddag komen, ik kon er maar vanaf zijn...
haartjes terug ingekort, als het te koud wordt dek ik de oren wel af
Morgen een beetje strijk wegwerken het is niet veel maar
ik heb het graag opgeruimd
anjelierken, fijn wat je voor je vader doet, je ziet dat
niet veel meer tegenwoordig
heeft de verpleging zeker geen tijd, er schiet op
gewone dagen al niks over voor zo'n werkjes...
de ouderen zijn dan de dupe want veel ouderen
kunnen niet meer alleen eten, en dan wordt
het bord terug weggehaald bij die arme sukkels.
Maar als de familie te ver woont en het allemaal niet ziet...
Arm België...en waar gaan we nog voor komen te staan
Alle seizoentjes een goede avond en een rustige nacht...
slaapwel en tot morgen
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
-
Goede vroege morgen seizoentjes,
HVT: een gelukkige verjaardag!
Ik ben opgestaan omdat ik niet meer kan slapen. Piekermolentje was aangegaan en krijg dat weer uit.
kwam beneden en Gimly had naast de bak gepoept. gelukkig vast en met een schepje en een doekje In de bak gesmeten. dan wilde ons heerschap effe naar buiten. Toen de koffie klaar was, wilde hij binnen en eten.
Gisteren na het voetval ( ik heb gelezen) naar "frozen" gekeken. amehoela: 3 keers reclame.
gelukkig hou ik altijd het zenderteken in het oog zodat ik zie dat de reclame begint en dan gaat het geluid uit.
Maandag naar moeder. die heeft een hele festiviteit voor mijn verjaardag.
gaan eten naar de lunchgarden in st- kruis omdat ze dan naar de media-markt wil voor een mini-wasmachien omdat de wasserij aan haar deur sluit. Er staat daar een eerste generatie Miele in het kot, maar ik heb geen idee of die nog werkt. ( staat daar van de jaren 70) de handleiding is ook al heel lang verdwenen dan. ventje vond dat niet kunnen ( vond hij niet "feestelijk" genoeg) en dus ga ik maandag gaan "onderhandelen". ze mag gaan slapen heb ik gezegd zolang ze de schuif niet op de deur steekt en de sleutel na op dubbel slot te hebben gedaan, die wegneemt anders kan ik niet binnen. voor de rest kan ik mijn plan trekken. ik ben groot genoeg om zelf koffie te zetten. ze vertoond weer alle tekenen van manie, zo zei ze gisteren dat ze niet meer wil bellen omdat ze nooit weet of ik op ben. en dat ikzelf dan maar moet bellen als ik op ben, maar dan is zij nog aan het ontbijten enz, enz. dan is het ook niet wel. Dus een halve nacht liggen piekeren. Gelukkig is er koffie. straks verder werken aan de verjaardagskaartjes en misschien eindelijk een begin maken van de kerstkaartjes. de nieuwe lamp hangt trouwens ook nog niet. dat is een werkje voor in de congè van 15 december tot 2 januari.
daarvoor moet ik ook naar brugge om te weten wat ze nu met de "feesten" wil. ventje is bereid om een menu te betalen maar dan wat wij willen eten en geen aan de lopende band gemaakte fondue. of kreeft die al een paar uur in de bijkeuken ligt of oesters, die ook al enkele uren in die koudere bijkeuken liggen. niets van, want dan is ventje weer slecht. ik zit toch altijd tussen twee vuren. ventje wil dit, moeder dat, maar er wordt nooit gevraagd wat ik wil. en dat is al altijd zo geweest. ben op een gegeven moment zelf naar de bakker ( ze waren ermee bevriend) gegaan en heb hem gezegd hoe Ik mijn verjaardagstaart wilde. krieken in het biscuitdeeg dat lust ik nu niet.( en dat was hoe hij ze maakte- exit krieken)
mijn bril is stuk ( de ene oor is aan het doorbuigen) ventje vroeg of ik erop gezeten had. neen, maar hij hangt wel aan een ketting en ik doe die af als ik bv naar de keuken of de wc moet. dus van de week kijken of de optieker op de hoek open is en me kan helpen. ( maar ik koop geen nieuwe bril- kan me nog behelpen met dien uit de keuken of die in de gang .Gimly moest een tweede keer naar buiten en weer vleesje. beest is content dat de "portier" op is. Met ventje lukt dat niet. die moet als hij vroeg op is, werken. zal wel niet wel zijn dat hij weer een hele dag alleen is. volgende week is hij meerdere dagen een paar uur alleen. pedicure al een half uur. haarkleuren 2, 5 uur. I. die hier 4 uur zit. en dan moet ik tussendoor ook boodschappen gaan doen enz.
zal dus weer een drukke week zijn en moet zien dat ik me niet overdoe.
vandaag biefstukje met friet en pepersaus en ik ga geen afwas moeten doen. moet mijn gerief gereed maken en klaar zetten voor morgen. dat zijn bij moeder ook lange dagen.
moeten dan altijd eerst voordat we wegrijden flessen water voor haar halen en dan een kleinigheid kopen om weg te kunnen rijden van de parking nu er slagbomen staan.
de verwarming is aan. Is het uur van opstaan morgen. 5 u 30: kleren aan, 1 koffie, zak met boekjes en zak met van alles en nog wat, doosje met pillen en zien dat ik een dosis kalmeerpillen bij heb.
enfin, genoeg gezaagd,
Fijne dag seizoentjes en maak er leuke zondag van!
HVT: een gelukkige verjaardag!
Ik ben opgestaan omdat ik niet meer kan slapen. Piekermolentje was aangegaan en krijg dat weer uit.
kwam beneden en Gimly had naast de bak gepoept. gelukkig vast en met een schepje en een doekje In de bak gesmeten. dan wilde ons heerschap effe naar buiten. Toen de koffie klaar was, wilde hij binnen en eten.
Gisteren na het voetval ( ik heb gelezen) naar "frozen" gekeken. amehoela: 3 keers reclame.
gelukkig hou ik altijd het zenderteken in het oog zodat ik zie dat de reclame begint en dan gaat het geluid uit.
Maandag naar moeder. die heeft een hele festiviteit voor mijn verjaardag.
daarvoor moet ik ook naar brugge om te weten wat ze nu met de "feesten" wil. ventje is bereid om een menu te betalen maar dan wat wij willen eten en geen aan de lopende band gemaakte fondue. of kreeft die al een paar uur in de bijkeuken ligt of oesters, die ook al enkele uren in die koudere bijkeuken liggen. niets van, want dan is ventje weer slecht. ik zit toch altijd tussen twee vuren. ventje wil dit, moeder dat, maar er wordt nooit gevraagd wat ik wil. en dat is al altijd zo geweest. ben op een gegeven moment zelf naar de bakker ( ze waren ermee bevriend) gegaan en heb hem gezegd hoe Ik mijn verjaardagstaart wilde. krieken in het biscuitdeeg dat lust ik nu niet.( en dat was hoe hij ze maakte- exit krieken)
mijn bril is stuk ( de ene oor is aan het doorbuigen) ventje vroeg of ik erop gezeten had. neen, maar hij hangt wel aan een ketting en ik doe die af als ik bv naar de keuken of de wc moet. dus van de week kijken of de optieker op de hoek open is en me kan helpen. ( maar ik koop geen nieuwe bril- kan me nog behelpen met dien uit de keuken of die in de gang .Gimly moest een tweede keer naar buiten en weer vleesje. beest is content dat de "portier" op is. Met ventje lukt dat niet. die moet als hij vroeg op is, werken. zal wel niet wel zijn dat hij weer een hele dag alleen is. volgende week is hij meerdere dagen een paar uur alleen. pedicure al een half uur. haarkleuren 2, 5 uur. I. die hier 4 uur zit. en dan moet ik tussendoor ook boodschappen gaan doen enz.
zal dus weer een drukke week zijn en moet zien dat ik me niet overdoe.
vandaag biefstukje met friet en pepersaus en ik ga geen afwas moeten doen. moet mijn gerief gereed maken en klaar zetten voor morgen. dat zijn bij moeder ook lange dagen.
moeten dan altijd eerst voordat we wegrijden flessen water voor haar halen en dan een kleinigheid kopen om weg te kunnen rijden van de parking nu er slagbomen staan.
de verwarming is aan. Is het uur van opstaan morgen. 5 u 30: kleren aan, 1 koffie, zak met boekjes en zak met van alles en nog wat, doosje met pillen en zien dat ik een dosis kalmeerpillen bij heb.
enfin, genoeg gezaagd,
Fijne dag seizoentjes en maak er leuke zondag van!
Cats Rule!
-

Een gelukkige verjaardag aan Helena, maak er een fijne dag van
ik heb alvast voor taart gezorgd
Nog vele mooie jaren om te genieten van wat je graag doet...
Een bloemetje mag er ook nog bij vond ik...

Laatst gewijzigd door Oma-C op 17 nov 2019, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-

Alle seizoentjes een gezellige zondag koffie is al klaar
geniet ervan, hier zit een zonnetje en het is al droog van gisteren
wel wat nevelig deze morgen maar 't is al weg...
heerlijk is dat... met een warme jas en sjaal een toerke wandelen
dat is hier de planning... zien wat het lichaam straks zegt...
Verder is hier ook geen nieuws, het beetje strijk is gedaan
en kan straks in de kast, 't is plezant als het geen berg is
M-M alles komt goed maak je niet teveel zorgen... in je drukke week...
wilde eend geniet van de mooie kleuren van de herfst bij jullie
anjelier vergeet ook niet een beetje te rusten voor je er zelf onderdoor gaat
Allen nog een aangename zondag en tot later...