Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

greetie

14 nov 2019, 11:11

Ik zit toevallig bij de oaserkes 😀, mijn vingers zijn te dik via smartphone tikken 😂😂
Fijne dag allemaal ga eens proberen plakken bij de Uiltjegreetie

corry

14 nov 2019, 14:18

De zon is er, nog altijd na regen een van de zekerheden.

Straks AZ Brugge, ben benieuwd wat de dokter van mijn blijvende blauwe knie te zeggen heeft. Een val, meer dan 2 jaar geleden.

Stafke zijn rug is beter, gaat met mij naar de dokter, ik rij en hij heeft er vrede mee.

Quickie ziek en vrouwtje van dienst. Het kan ook een hyacint zijn welke je kocht.

Heb zojuist een oude foto ingekaderd , het is nostalgie ten top

Afbeelding

Afbeelding

Ben eens benieuwd wat onze kindjes daarvan gaan zeggen, ook kleinzonen hebben deze nooit gezien. Wedden dat ons dochter er beslag op wil leggen.

Er komt nog jong leven bij in het gezin van onze kindjes, een Maine Coon poes

Afbeelding

Ze hebben al twee katten en deze laatste wordt een strijkplank groot 🥺

Heb mijn zegje gedaan, Romy antwoorden ; maar poesie wij krijgen ze gratis, het vorige overleed enkele weken nadat ze bij hen was een garantie van de kweker. Kunde toch laten gaan zeker. 🤢

Genoeg gezaagd, zeg er niets meer over, tussen ons , deze kat gaat de richting uit als de hond welke ze eerst hadden .... asiel of verkopen tegen een schappelijke prijs, aankoop was 800 euro, moet er geen zand zijn. De onderhoud is al een hele opgave, plus al het haar.

Groetjes, wordt terug donker regen in de maak.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

corry

15 nov 2019, 07:03

Afbeelding

Goedemorgen

Bloedafname, ook griepspuit, ben benieuwd voor de uitslag.

Gisteren twee tubes water uit knie, twee gelspuiten erin.
Staf is niet mee geweest, het stappen lukt noch niet.

Groetjes

Corry

Ritavdm

15 nov 2019, 09:05

Goeiemorgen

Vrijdag, voor sommigen een vrije dag : Feest van de Dynastie heette dat vroeger.
Tegenwoordig valt er niet veel meer te vieren in Belgenland heb ik zo de indruk.

Hier een doodgewone vrijdag met vanalles en nog wat op het programma oa bezoekje aan de bank.
Kreeg ik eerder deze week een nieuwe bankkaart binnen die ik meteen geactiveerd heb en de oude in stukken gesneden in de vuilbak.
Gisteren stel ik nu vast dat ik de verkeerde in stukken heb gesneden
"Zikik toch è kieken" zou meme-Rietje zeggen :lol:

Oei zijn de banken open vandaag ????

Menu : Casselrib, boontjes in tomatensaus, aardappel; als toetje een wafeltje bij de koffie. Wafeltjes gekocht ten voordele van .....

Corry, is het een plaatjeszoeken : zoek de verschillen ?
Oud maar niet Out

vera-maria

15 nov 2019, 09:10

Goedemorgen allemaal!
Oei Rietjes haha...weet ook niet of de banken open zijn vandaag?
Corry, mooi die oude foto nostalgie ten top!
Ik heb me vorige week eens beziggehouden met fotoshop...een trouwfoto van me met een spiegelbeeld van nu...
Afbeelding
Niet veel te vertellen, ja is weeral vrijdag en ik mag deze namiddag weer mijn kleindochter van school halen wat ik heel fijn vind!
Ik ga aan de slag, wens jullie allen nog een heel fijn weekend daag...
You only have one life...live it!

meme-rietje

15 nov 2019, 09:15

mooi geshopt veve

goeie morgen iedereen
donker en grijs
gisteren avond was het een leuke kaas en wijn avond
veel verteld gelachen en natuurlijk gegeten
ben opgenomen in een groep vrouwen
die als er iets te doen is in Elcerlyck altijd samen zitten
en plaats houden voor elkaar
vandaag rustig aan
een paar boodschapjes anders niks
en vandaag mijn konijn opzetten voor morgen op te eten
er komt ook een nieuwe bakkerij op de platse
die al heel lang leeg staat, morgen is het opening

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

meme-rietje

15 nov 2019, 09:17

Ritavdm schreef:
15 nov 2019, 09:03
Kreeg ik eerder deze week een nieuwe bankkaart binnen die ik meteen geactiveerd heb en de oude in stukken gesneden in de vuilbak.
Gisteren stel ik nu vast dat ik de verkeerde in stukken heb gesneden
"Zikik toch è kieken" zou meme-Rietje zeggen :lol:
hahahahaha nu moest ik toch lachen :lol: :lol: :lol:
er zijn nog kiekens :lol: :lol: :lol: :lol:
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

15 nov 2019, 09:57

Eentje om die sombere dag wat op te vrolijken :wink:

In een klooster, voor nonnen van de Heilige Maagd Maria, werd beroep gedaan op een hersteller van piano’s omdat de oude piano van het klooster het niet meer deed.
Toen die man de piano nakeek haalde hij er drie vibrators uit.
“Zozo" sprak hij ... "dat is de reden waardoor deze piano niet meer speelde ”
“En hoe komen deze voorwerpen in de piano terecht ?”
vroeg hij aan moeder overste.
Wel dat zit zo “ legde moeder overste uit .

Enkele weken geleden hebben we logies verschaft
aan een handelsreiziger-pelgrim , een vriendelijke kerel.
Hij kreeg ook een stevig ontbijt van ons, uit naastenliefde.
Toen hij vertrok gaf hij ons, uit dankbaarheid, deze drie toestellen en zegde: ...
“Hier se , steek dat maar eens in jullie viool… ! .
We namen zijn geschenken aan en daar we hier geen violen hebben, hebben we ze maar in de piano gestopt”
Oud maar niet Out

Ivette

15 nov 2019, 10:09

Ik vrees ook dat de Banken gesloten zijn.
Ons vorstenhuis maakt er ook geen viering van: alleen Albert en Paola geven acte de présence. Prins Laurent vindt niet dat dit zijn ding is, zijn vrouw zal het wellicht spijtig vinden, ze is zo graag prinses!

Luc en Christa werken niet, ik mag vanmiddag mee naar de Wok Chinees omdat ze maandag 31 jaar getrouwd zijn (het kan ook 32 jaar zijn, ik weet het niet zo precies)
Om 14u moet ik al op de Okra vergadering zijn hier in ons cultureel centrum of: zoveel weken dat ik niet buiten moet en plots komt alles tegelijk, jullie zullen dat ook wel kennen!
tot later...
Ivette

omadina

15 nov 2019, 10:19

Goede morgen,

Rietjes, oei, dat kan iedereen overkomen hé.... mémérietje, je zal zeker hartelijk gelachen hebben.
Ik weet ook niet of de banken open zijn op 15 november, maar vroeger heb ik altijd gewerkt hoor op deze dag, de privé-bedrijven doen daar niet aan mee, enkel ambtenaren hebben een vakantiedag.

Corry, hopelijk kunnen ze je helpen met je knieproblemen, en blij te horen dat het met Staf toch beter gaat.
Ja, en wat betreft, die poes... ik zou er mij niet te veel van aantrekken, ze zullen zelf wel ondervinden wat het beste is.

Mooi die oude foto's, Corry-tje, echt heel mooi. Vévé, ook jouw foto samen met je trouwfoto, prachtig en je haar had wel een heel speciale coupe.
Ik heb ook nog mijn trouwfoto bewaard, van 50 jaar geleden, maar die staat daar goed achteraan in mijn kast. Misschien later nog een erfenis voor de meisjes ???

Vandaag wordt het een rustige dag. Mijn stekje is weer stofvrij, ben al de hele ochtend in de weer, want ben altijd vroeg op. Hoop toch dat het opklaart, want wil toch nog eens een strandwandeling maken, kan daar echt van genieten, en dan achteraf een koffietje of thee gaan drinken bij "Bruno's Bistro" op de dijk.

Iedereen zet precies al zijn kerstboom en versiering, ik wacht toch maar tot na sinterklaas. Ik zei dat tegen mijn dochters, hun antwoord: ja mama, en wanneer komt de sint ??? je moet het maar zeggen hé... we hebben nog gelachen , ik zei de sint geeft alleen iets aan de "brave" kindjes hé !....

Ik wens jullie allemaal nog een mooie vrijdag !
Vanmiddag wordt het bij mij paëlla, gekocht op de markt, hopelijk is het lekker !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Erika1

15 nov 2019, 10:30

Goeiemorgen

Juist bloed laten trekken en wachten op uitslag tot volgende week dan ook griepspuit laten zetten.
Dinsdag eerst nog naar ziekenhuis RX en botscan daarna pas terug naar huisdokter anders moet ik 3 keer betalen hé :mrgreen:

Rietjes en Rietje is maar 1 letterke verschil hé :P :lol: :mrgreen: :P :lol: :mrgreen:

Veve en Corry, mooie foto's wat zijn jullie toch krakken om zulke bewerkingen te kunnen maken ( zou dat ook graag willen kennen ) zou mij met Indy'ke wel kunnen amuzeren. Allez dat doen we al maar op een andere manier dan :mrgreen:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

corry

15 nov 2019, 12:12

Goede middag

Ondertussen naar de dokter geweest, bloedafname, griepspuit, voorschriften, een goed gesprek wat de problemen van mijn ventje betreft , Stafke was erbij, ook voor hem een opluchting dat maandelijks een bloedtransfusie hem meer comfort zal brengen en de ziekenkas alles terug betaald en hij er hopelijk jaren gebruik kan van maken.

Veveke mooi gedaan is niet voor de hand liggend, je moet de juiste foto’s hebben.

Erikaatje, jou maatje is een fotomodel, zou hem van het scherm plukken.

Afbeelding
Hier ook nog een fotomodellletje als kleintje, erbij 37 jaar jaren later, huwelijk van onze dochter. De leeftijd zet zijn stempel, gezondheid de mogelijkheden.

Nog een hartelijke groet en tot devolgende, de spinnenwebben zijn uit mijn hoofd, mijn hart aanvaard, mijn hoop op ooit eens blijft.

Nog om te eindigen, gisteren twee tubes water uit knie, twee spuiten gel erin.👍

Corry

Ritavdm

15 nov 2019, 15:51

Joepiejoe...

't is opgelost, gratis en voor niks; volgende week is de nieuwe bankkaart er, thuisbezorgd.

WHAW, knap gedaan Veve.
Oud maar niet Out

corry

16 nov 2019, 09:32

Goedemorgen

De zon is er straks even naar buiten.

Krijg bezoek van een OCMW afgevaardigde , aanvaard je weet maar nooit wat ze voor ons kunnen doen.

Er werd me gisteren gevraagd hoe het voelt 80 jaar te worden, inderdaad lieve maatjes maandag is het zover. Heb er geen problemen mee, hoofd is nog prima ,ledematen in acht genomen met enkele storende onderdelen toch nog bruikbaar. Ook het geluk nog samen te
zijn en zorg voor mekaar dragend. Zondag vieren we het , met 12 aan tafel , zouden er 4 meer kunnen zijn , een domper op het gebeuren, de vervreemding is binnengeslopen, het laast dat zoon en gezin erbij waren is 8 j geleden toen waren we 50 jaar getrouw . Ze zitten in mijn hart ,
Afbeelding
    foto’s kijken en denken hoe zouden ze er nu uitzien.

Moest dit even kwijt.

Groetjes en geniet optimaal, al kan het soms niet lukken en er een baaldag is.

Voor ieder van jullie hoe ook de thuissituatie , neem de momenten van gelukkig zijn met twee pollekens vast.

Groetjes en tot later

Corry

meme-rietje

16 nov 2019, 09:38

goeie morgen iedereen
    het zonnetje kom er door, een waterzonnetje
    wat ga ik doen vandaag
    een brioche broodje bakken en een speldbrood
    deze middag konijn eten jamiiiieeee
    gisteren avond toen ik ging slapen
    kwam ik nog eens in de keuken