indexering inschakelen-

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

geo

26 nov 2019, 10:30

Charlie maru

De versie 1909 staat inderdaad klaar in optionele updates, zal hem nu maar een kans geven
zeker.....een paar uren geduld.....en hopen dat alles goed verloopt.
Ik laat weten hoe het is afgelopen, en of die indexering dan wel werkt zoals het moet.
Dank voor de tip
geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

geo

26 nov 2019, 14:39

Beste helpers
De update van windows10 1903 naar 1909 is met succes uitgevoerd.........mààààr na controle van de hierboven
aangehaalde fouten is er niets veranderd.
Indexering kan je nog altijd niet vast inschakelen , en WSearch staat in Services nog altijd met dezelfde fout.
Indexering werk wel maar hèèèèl traag, en moet steeds weer opnieuw ingeschakeld worden.

Na al jullie hulp en vele google oplossingen ten spijt zal de situatie niet meer in orde te krijgen zijn....Dank U
wel Microsoft om deze fout te laten bestaan .....ook na een update naar versie 1909.

Maar ik wil vooral de helpers bedanken voor de vele hulp ook al draait alles negatief uit, ik zal noodgedwongen moeten verder doen met wat ik heb.
geo
Windows 10- 64bit /8gb Ram / Intel core i5-3550/Intel HD Graphics/ HD1tb/Externe 1tb / /Explorer 11.0.26/Firefox7.0/ Microsoft edge/google chrome/Thunderbird 60.9.1/Apache Open Office4.1.3./Cclaener 5.63.74/Adwclean/Malwarebytes 2.2.1.10 Telenet

verhaegen
Support SeniorenNet

26 nov 2019, 15:34

het gewone al eens geprobeerd ?
typ in : indexeringsopties >geavanceerd >opnieuw samenstellen>ok

Afbeelding

als een indexering uitgevoerd is , is het normaal dat die indexering stopt hoor !!!!
die begint pas opnieuw als der dingen gewijzigd worden

geo

26 nov 2019, 16:44

Verhaegen
Dat ie stopt met zoeken is normaal, maar ik vind het niet normaal dat ie bij iedere nieuwe uitvoering
opnieuw moet ingeschakeld worden.
Opnieuw samenstellen heb ik al zeker 20 keer uitgevoerd, maar na de klik doet ie gewoon niks.

Volgens mijn bescheiden mening heeft dit alles te maken met Services>WSearch ipv Windows Search en er staat ook bij dat er een fout is, maar de naam krijg ik niet veranderd naar de juiste naam
Een hopeloos geval.
Met dank
geo

verhaegen
Support SeniorenNet

26 nov 2019, 17:01

en hoe staat dat in taakbeheer ?

Afbeelding

geo

26 nov 2019, 17:22

In Taakbeheer staat die zelfs niet vermeld
Afbeelding
Kan nu ook geen enkele foto of film meer openen sedert de update naar serie 1909..........ggrrrrrrrrrrr
geo

verhaegen
Support SeniorenNet

26 nov 2019, 17:49

ge moet eens gaan kijken bij uw energieinstellingen , hoe die staan

The green leaf icon in Task Manager indicates that a process is suspended. Suspending a process saves energy, and Microsoft chose to represent this with a green leaf.
https://technidad.com/what-is-this-new- ... indows-10/

Het betekent dat het dan de app op de achtergrond tijdelijk is uitgeschakeld voor energiebesparing.
ge moet op zo een blaadje eens op klikken

geo

26 nov 2019, 20:43

Verhaegen
Ik heb Uw raad opgevolgd en alles gecontroleerd met de volgende vaststelling:
Staan met een groen vlagje en onderbroken:
Instellingen......Microsoft Edge....Windows Shell Experience Host.....Zoeken.....commentaar er bij is " Dit UWP proces is opgeschort om de systeemprestaties te verbeteren ".
Ik moet zeggen dat er hèèèl wat mis gaat met Windows 10 en nog veel meer dan de vorige versie 1903.

Ik zal er nog een nachtje over slapen en morgen nog eens verder zoeken naar een oplossing om mijn bijlagen in de Email terug open te krijgen en video's en muziek terug aan de gang te krijgen,maar het ziet er niet goed uit
en dat alles door een Update naar 1909.
Indien niets van dat alles niet meer aan de gang te krijgen is , zal ik moeten beslissen om terug te keren naar de versie 1903, en moet het nog eens bezien als zelfs dit nog mogelijk is.
Groeten
geo

geo

26 nov 2019, 21:35

Verhaegen
Ik ben eens in de logboeken bij systeem gaan kijken en heb daar het volgende gevonden en heb daar
tientallen steeds weer dezelfde fouten ontdekt in .....DistributedCom en Service Controle Manager....., ik zend die door omdat ik hoop dat er een oplossing
zal gevonden worden......en het zal nodig zijn want al mijn herstelpunten zijn verdwenen inclusief diegene
die ik gemaakt had net voor het starten van de upgrade, m.a.w nu kan ik geen kent meer op
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Op hoop van zegen
geo

verhaegen
Support SeniorenNet

27 nov 2019, 09:37

dcom is van géén belang
dat is internetgebonden materie
daartegenover is die ehstorclass wél echt nodig want dat is een onderdeel dat comuniceerd met de hardwareonderdelen in de computer

ge moet eens gaan zoeken naar :
C:\Windows\System32\drivers
en of daar EhStorClass.sys insteekt , en dat zou 74,136 bytes groot zijn
is wél een verborgen bestand hoor , dus je zult die eerst zichtbaar moeten zetten
Open Verkenner vanaf de taakbalk.
Selecteer Beeld > Opties > Map- en zoekopties wijzigen.
Selecteer het tabblad Weergave en selecteer onder Geavanceerde instellingen de optie Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven en OK.
nadien ze wél terug verbergen hoor !!!!!!!

normaal is dat een item dat eigenlijk bijna nooit mankementen heeft

je kan ook in de services gaan zien hoe die staat ?
zou kunnen dat die beschadigd is door malware , want dat is één van de enigste mogelijkheden dat die zou mankeren , tenzij der een hardware mankement in de comp zit (een stuk hardware waarvan de ingebakken software (firmware) mankementen heeft

verhaegen
Support SeniorenNet

27 nov 2019, 10:05

zet in uw energieinstellingen alls uit van standby en sleep enz.
echt alles daarvan , ook beeldscherm enz.
herstart de comp , en bekijk het dan eens

ps.
verwijder eerst alle apparaten die op usb staan , ook sticks, printers , harde schijven , enz.

ter info voor mezelf
https://docs.microsoft.com/nl-nl/window ... dfrom=MSDN

geo

27 nov 2019, 13:05

Verhaegen
het heeft een eindje geduurd maar hier de antwoorden:
Drivers bevat - EhStorClass.sys -Systeembestand -grootte 84kb.

In Services is die naam nergens terug te vinden althans niet onder die naam.

In de geavanceerde instellingen van Energie heb ik alles uitgeschakeld wat er stond zoals gevraagd,
en eveneens alle apparaten losgekoppeld.

Na een paar minuten liep de pc vast ...wat zeldzaam is...na herstart liep die weer normaal.
De problemen met de fout " App is niet gestart" wat betreft Email bijlagen /foto's/video's/muziek openen
heb ik opgelost door andere App's in te stellen die werken nu weer.

Allen zou ik nog graag een oplossing vinden dat bij DUBBELKLIK op foto's/video/ muziek alles onmiddelijk start maar daar geeft ie nog steeds dezelde fout " App is niet gestart.
Wat betreft de indexering : Dit gaat nog altijd traag maar daar kan ik mee leven dus laat ik dit voor wat het is;

M.a.w als ik het dubbelklik probleem nog opgelost krijg kan ik weer verder ...en zal dan vlug een herstelpunt maken want die zijn er niet meer.
En wat met uitschakelde Energie, mag ik dat terug inschakelen of beter niet ?????????
Met dank
geo

verhaegen
Support SeniorenNet

27 nov 2019, 13:46

dat energiebeheer standby en slapen laat je voorlopig best uitgeschakeld
bijlagen best altijd eerst opslaan om nadien te gaan openen

en als je bv. ne rechtsklik op een foto maakt en dan openen kiest wat gebeurt er dan ?

nog een bijkomend vraagje
hoeveel dingen staan der op uw bureaublad ? is dat 10 iconen om dingen te starten of méér of minder

geo

27 nov 2019, 15:00

Als ik rechtsklik op ne foto verschijnt er zoals altijd een tabblad waar je allerhande keuzes hebt,
incluus "openen met waar je dan een keuze kan maken.
I.v.m iconen heb ik alles graag bij de hand maar er zijn er wel veel .....een 60 tal op het bureaublad en nog een 30 tal onderaan op de taakbalk.
Ik weet dat dit veel is en dat dit nadelig kan zijn maar de pc start op in +-1.5 min, dus denk ik het kan geen kwaad?????
Wat ik niet vind is de App om foto's en muziek te openen met 1 dubbelklik ,Welke App mag dit dan wel zijn die ik nodig heb, en waar haal je dat .......gezien de huidige niet start???
geo

verhaegen
Support SeniorenNet

27 nov 2019, 16:22

en als je dan in dat geopend venster met keuzemenu klikt op "openen "
hoe reageerd de comp dan ?
dat zou ik willen weten

dat opstarten heeft niks vandoen met die iconen hoor
maar wél met de (kan der weer niet op de woorden komen)
maar het hangt wél samen met hetgeen je hebt

der zit ergens een bottlenec in uw systeem , dat wil zeggen dat als der véél gegevens moeten doorgegeven worden onderweg een file onstaat , waardoor ......
en dat hangt samen met het energiebeheer en Desktop Activity Moderator
en de kernel
dat kan dus ontstaan door een hardware onderdeel dat niet goed werkt
of de chipset op het moederbord bijgewerkt moet worden met nieuwe drivers