In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

27 nov 2019, 09:13

Goede morgen seizoentjes,

ben nu pas op. ventje naar voetbal gekeken en heeft Gimly moeten onder de pootjes geven. heeft hem vastgepakt en zo van : hey, makker, 't is nu gedaan hè! vroeger deden ze mee met voetbal ( aan de tv voor het scherm) maar nu heeft Gimly daar een hekel aan gekregen.
zei het hem daarnet en hij keek verontschuldigend maar was aan het snorren. net zijn broer: als je er maar mee bezig bent.
omdat het voetbal was in mijn bed gekropen. ( en ervoor ook maar ventje was naar iets aan het kijken en de tijd uit het oog verloren om eten te maken) die heeft dan zomaar iets gegeten en ik heb niets gegeten omdat mijn maag raar deed. stond precies op ontploffen. heb me dan van kop tot teen laten inwrijven met fastum en mijn schouders ingespoten met de spray. daarna gaan liggen en moet af en toe eens wakker geworden zijn want ik weet nog dat ventje foeterde op de scheidsrechter. en nu op.
moet nergens zijn. heb nog 1 libelle uit te lezen en de catalogus van Large Merc.
we eten dan vanavond frietjes met ei.
voor de feestdagen is het dikke pech. onze beenhouwer is nog enkele weken dicht wegens een operatie van de verkoopster. en ze vinden geen volk. je kan naar hun hoofdzetel in bredene. nu heeft ventje geen zin om dat te doen, dus zal het feestgerchten van een andere trateur zijn of al klaargemaakt spul in de carref. of liedl. je kan ook je vleeswaren naar huis laten brengen maar dat moet dan minstens 50 euro zijn en niets voor kerst/nieuwjaar. dat zal de deerlijkste kerst/nieuwjaar ooit zijn ( deerlijk is brugs voor triest) gelukkig voor ons doen wij niet mee aan de feesten. allez zo weinig mogelijk. het zal dus wel een hammetje met pepersaus zijn. maar de feestfolder van liedl is nog niet uitgekomen, dus wie weet.
het is weer donker en triest.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C

27 nov 2019, 09:45

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
Vannacht hebben de hemelsluizen weer opengestaan
maar nu is het over, alles ligt nog kletsnat, het was
in de vroege avond beginnen regenen en 't heeft bijna de hele nacht geduurd
Er zit ook een harde wind...

Helena, op en ander is het gewoonlijk lekkerder
dat is anders en beter hé :lol:
en de reparaties komen ook nog in orde :lol:

M-M, gelukkig zijn er alleen maar zorgen over wat er gegeten kan worden
er zijn ergere dingen in de wereld hé...

clive al vroeg uit de veren en al een heel stuk van het HH gedaan
ik moet er nog aan beginnen, ben wat later vandaag :oops:
maar er is niemand die me komt controleren :roll: ...

wilde eend, gelukkig heb je wat baat bij de kine...
pijn hebben is lastig... beterschap :)

anjelier, arme woef, jeuk is nog lastiger als pijn, en ja
dan is het opletten met restjes....
Gelukkig is met je vader alles weer zo goed als 't kan...

Alle seizoentjes die ik niet genoemd heb een aangename dag
't is een grijze,... ik kan er ook niks aan veranderen :roll: :oops:
Ik ga aan de taken beginnen want 't is al laat.... :oops:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

wilde eend 2

27 nov 2019, 11:20

Afbeelding
Dag seizoentjes allemaal,
Hier schijnt de zon momenteel maar we hebben ook al ferme buien gekregen... Dus binnen maar wat opruimen als het kan ......
Clive , Oma C , HVT : ja, de kiné helpt een beetje maar ik vrees toch ook dat de meeste ongemakken blijven sluimeren .... soms al wat meer , soms wat minder ..... en het herfts/of winter weer zal het niet verbeteren.... We moeten ermee leren leven hé ... is hier al zo dikwijls gezegd .... en het is waar ...
Voor iedereen een fijne dag , in de mate van het mogelijke ... ;-)

Helena van Troje

27 nov 2019, 12:08

Nog vlug even binnen springen voor ik ga verder doen.
Oef, de spatten op de bloes van de inhoud van de dakgoot van het tuinhuis zijn eruit gewassen gekregen...
Ik had in de week de bladeren uit de dakgoot geveegd, maar dat was gewoon bladgrond geworden ondertussen. Er groeide zelfs een plant in.
Die was hangt op. Ik ben vermetel en heb hem buiten gehangen.

Ongelooflijk hoe gemakkelijk die deur nu open en toe gaat met het nieuwe slot erin.
Het hele binnenwerk is vervangen.
Student werkt heel precies.

Voor de rest is de keuken gedeclutterd gelijkMM al eens zegt.
Eindelijk naar mijn goesting.
Poetsvrouw heeft schrik van Vim, denk ik.
Ach ja zo tussendoor moei ik me er eens mee en dan is dat ook weer gedaan.

Straks de strijkkamer onder handen nemen.
Zo een aparte kamer waar je strijk uit het zicht staat is toch een gevaarlijk iets...
Het blijft maar liggen hé!

De zon probeert hier en het waait wel redelijk hard.

Aan iedereen een fijne dag gewenst.

Ach ja, in de Knack stond naar het schijnt een zinnig artikel over pijn.
Pijn is een proces dat zich in de hersenen voltrekt.
Pijn kan een duidelijk aantoonbare oorzaak hebben zoals als je je hand verbrand.
Je reflex is dan onmiddellijk je hand van het vuur wegtrekken.
Pijn kan ook langer aanhouden en dan geraak je in een vicieuze cirkel.
Want je gaat je gedragen naar de pijn, die ondertussen best al weg kan zijn.
In je hersenen is dat proces van pijn vermijden nog altijd bezig.
Je gaat gespannen rondlopen andere lichaamsdelen belasten en zo voort.
Het is zaak uit die pijncirkel uit geraken.
Hetzij door even pijnstillers door te nemen, hetzij door aangepaste kine, hetzij door je mentaal om te tunen.
Ik probeer de pijn te negeren en te doen of hij er niet is.
Als het pijn doet als je beweegt, zit of ligt altijd, dan kan je maar best een evenwicht zoeken tussen bewegen en rusten.Zeker niet altijd stilzitten omdat dan de pijn minder is.

Voor wie er wat aan heeft...Dat is een beetje zoals de huisarts het uitlegde.

anjelierken

27 nov 2019, 13:16

Hallo iedereen,

HVT: meestal is het eten lekkerder dan thuis, het wordt al eens anders klaargemaakt en in een andere omgeving.
Chapeau voor de student dat hij zo handig is, ik denk dat vele 18-jarigen geen binnenslot kunnen vervangen.
Als manlief bij zoon klusjes gaat doen , vraagt hij (zoon) toch vaak hoe je iets moet doen of repareren.Hij kan dat niet en in de toekomst wil hij dat ook kunnen.Denk dat dat bij vele jonge mensen zo is.
Over die pijn, ja, is dat niet te kort door de bocht.

De jeuk van Spaanse woef is al veel beter.Ik denk dat honden nu vlugger allergisch zijn, dan vroeger.Dan kregen ze enkel tafelrestjes en het voedsel zal "zuiverder" geweest zijn( zonder al die toevoegingen).Mijn grootouders hadden toen ik kind was een hond, die kreeg enkel tafelresten( heb nooit geweten van hondenbrokken) en die is 17 jaar geworden.

Heb de medicijnenkast uitgewassen en de vervallen medicijnen in een zak gestoken voor de apotheker.Er waren best veel vervallen medicijnen, het ene jaar al wat meer dan het andere.Er waren er ook bij waarvan manlief slecht op reageert met zijn nieren , dus die mogen ook weg.
Sinds vandaag neemt hij een extra pil meer voor de bloeddruk, dus binnen een 10tal dagen naar huisarts voor bloedafname om te zien of de nieren niet achteruit gaan.Is elke keer zo , als er nieuwe medicatie wordt opgestart.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

27 nov 2019, 16:11

Goede avond zeg ik al want het is al donker,
ik moet al licht aandoen :roll: en het is pas 16u

De dagelijkse werken zijn klaar voor vandaag
alleen nog de vuilzak buiten zetten en het papier
als het niet te hard regent anders zal dat voor morgenvroeg zijn...
Straks verse wortelen opstoven met een uitje en met een kalkoenlapje
smakelijk allemaal :wink: een goed nacht en tot morgen...

Sterkte aan al wie pijn heeft.... :oops:

Helena een interessant schrijfseltje...over pijn :roll:

Afbeelding

clive

27 nov 2019, 19:47

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Muddy Maddy, Gimly is dan geen voetbalfan :) ?

Anjelier, ook aan het kasten uitwassen. Hopelijk is manlief zijn volgende bloeduitslag goed.

Oma-C, Jij eet altijd lekker en toch licht. Het gaat wat waaien , niet te bezorgd zijn hoor.

HVT, heel interessant artikel in de Knack. Fijn dat je het deelde met ons.

1 kast is volledig uitgewassen, alle glazen zijn in de vaatwasser geweest en staan terug te blinken, ook de achterste 8O :D . Alle placemats en tafellopers zijn gewassen en reeds gestreken, maar die leg ik morgen pas terug in de kast, moeten van het strijken een nachtje luchten. Eigenlijk niets moeten weggooien. Wel ontdekt dat ik nieuwe witte wijnglazen moet aanschaffen. Heb er nimmer genoeg voor de feestdagen, er zijn er waarschijnlijk wat gesneuveld door de tijd heen. Heb daar een plaatsje voor open gelaten in de kast.
Zaterdag er een aantal kopen. En ook ontdekt dat ik meer dan tafellopers en placemats genoeg heb.
Nog 1 kast doen, maar dat is voor volgende week, morgen en vandaag de gewone taken en geen extra taken niet meer.

Zo, ik wens elkeen nog een rustige avond en voor straks een zachte welterusten. Liefs en een dikke knuffel.

clive

27 nov 2019, 20:45

@ Wilde eend, ben jou vergeten :oops: . Hoop toch dat je wat deugd hebt aan de kine. Met constante pijn leven is echt wel niet gemakkelijk. Maar we moeten door en niet bij de pakken blijven zitten. En dankbaar zijn voor wat we wel nog kunnen.

Heel veel liefs en een ferme knuffel.

wilde eend 2

27 nov 2019, 21:05

Clive : :-) "ieder huisje heeft zijn kruisje , " hé .... Verschillende seizoentjes ervaren hetzelfde , soms betert het , zoals OMA C zegt : "met geduld en boterhammen " . Het is toch fijn dat we hier zo nu en dan eens kunnen komen babbelen en vooral genieten van de kleine verhalen van elke dag . Daar geniet ik van :-) Ik wens jullie een goede nacht , ook onze vrienden de dieren ;-)
Groetjes aan iedereen .

Oma-C

28 nov 2019, 09:44

Afbeelding

Ja want het is nog donker...
Goede morgen alle seizoentjes :wink:
ferm geregend vannacht, 't was gelukkig alleen buiten...

wilde eend zoals je zegt, elk huisje heeft z'n kruisje
en ieder moet het zijne dragen...en wie
het graag eens komt zeggen, altijd welkom.. :oops:
ik kom meestal alleen naar hier om eens te kijken hoe
het met jullie is :) en om mijn pijnen een beetje te vergeten :oops:
maar wie het wil.... we delen lief en leed hé :wink:
Sterkte voor jou...

clive, al hard gewerkt, :lol: je doet mij ook goesting krijgen
om al die extra werkjes uit te voeren, maar aangezien
hier geen volk komt met de feestdagen doe ik dat
meestal na die dagen, de kasten uitwassen...

M-M, nog niet wakker :oops: of moest ze weg vandaag :?:
ik kan erover gelezen hebben, :oops: toch een fijne dag

Helena, hopelijk is jouw was nog droog gewaaid :roll:
't was geen weer maar tussen de buien ging het wel...

anjelierken, fijn dat woef al wat beter is.... ook sterkte
voor de uitslag van de bloeduitslag van je man...
en knutselen of reparaties uitvoeren ... je moet handig zijn
en zin hebben om het te doen...
Mijn zoon had een huisje gekocht en heeft het van kop tot teen
helemaal gerenoveerd, alles vernieuwd... van boven tot beneden....
nu moet hij alleen nog de inkomhal en de traphal schilderen,
maar schilderen doet hij niet graag en stelt het altijd uit,
ik denk dat hij het zal laten doen
zo'n traphal is niet eenvoudig, die hoogte, je moet goeie stellingen hebben
Hij is er wel en goeie 10 jaar mee bezig geweest, met z'n verbouwingen
samen met schoondochter want zij is even handig ...(voor en na het werk)
en nu hij op pensioen is..... :lol: is de goesting op :lol: :lol:

Ik heb sms gehad van M-J dat haar PC nog niet in orde is en
dat ze nog bij telenet moet zin...en andere dingen moet instellen...
hopelijk zien we haar hier gauw terug.. :roll:

Allen een aangename donderdag ik ga nog wat doen.. :wink:

Muddy Maddy

28 nov 2019, 10:05

Goede morgen seizoentjes,

er nu pas uitgerold. Poes beetje contenter. gisterenavond laat was mijn nieuw leeslampje op usb toegekomen. nu, je weet katten en dozen... maar hij kon er niet in! daar was ie dan ferm op zijn kop gestuikt. heb als troost dan een paar anti-haarbal snoepjes gegeven.
wat Gimly ook niet fijn vind, is als ventje vertrekt hij de gordijnen niet opendoet. dan hoort hij dingen maar kan ze niet zien. ook een van zijn hekele punten die M. ontdekte toen ze hem "las". nu waren ze open en hij was welgezind. heb hem dan ook goede morgen gezegd en hij is al weer aan het maffen.
nu hebben ze in het feestcomitè de dj vastgelegd. moesten wel een instalatie huren aan stad. dj vraagt 250, heeft een vreemde naam en stad vraagt 77 euro voor de installatie. nu, zei ik dat tegen ventje en hij heeft zijn bedenkingen erbij. nu is ie ook al van gedacht veranderd en gaat niet verkleedt. de bedenkingen zijn Dj van 21 uur tot 02 uur maar met die leefloners ( ze gaan twee dagen voordien hun centen gekregen hebben) en de jeneverbar..... :roll: :roll: :roll: ventje voorziet accidenten. ik ook, dus ga ik mijn opgelegde taken doen maar zodra die dj begint, ben ik weg.
ventje denkt ook met die koude enzo.... 't is geen zomerparty, hè. 't is in een tent met wat blazers voor wat warmte. ( hopelijk is mijn kostuum warm genoeg- die moet nog aankomen)
de oudere niet goed te been zijnde mensen en die geen auto hebben op de opex zijn niet te spreken over dat de enige beenhouwer gesloten is tot, ja... ze hadden in feite toch een oplossing kunnen vinden ipv van 50 euro bestellen (online!!!) en naar huis brengen uitgezonderd feestgerechten? ik heb al een seintje gehad van delais dat ze op 24 en 31 van 8 tot 18 open zijn. zal de kalkoen van de lidl even goed smaken of die van fjorre hoorde ik een oud madamtje zeggen aan de boekhandel. dat weet ik niet want ik verteer geen kale koen.
het sociaal huis kan mss een busje inleggen zodat ze hun bekende gerechten hebben. maar ik zal de initatiefnemer niet zijn. ik heb gisteren op fb gezien hoe bruisend de opex hier was. nu loop je hier om 6 uur 's avonds de straat niet meer op. je maakt dat er van buiten geen licht te zien is zodat ze niet weten of je thuis bent.
de postbodes hebben hier een jaar een sociale taak gekregen. je moest een kaartje aan je raam leggen. ja, de mijne vloog hier voorbij de twee laatste keren dat ik hem nodig had. kijkt alleen naar wat er in z'n zak zit en boem-patat in de bus.
koffie opdrinken en pillen nemen en eentje extra voor mijn maag. zal weer ontstoken zitten.
dan bloedappelsien en vanmiddag een stuutje met hesp. gisteren die hesp in flarden getrokken met een eitje. was licht.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

clive

28 nov 2019, 10:27

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, bedankt voor het mooie overzichtje, ga niet alles herhalen. Die problemen met MJ hun telenet duren nu toch al een heel tijdje, hoop op een vlugge oplossing zodat ze hier weer kan komen schrijven.
Weet ook niet of Muddy Maddy weg moest vandaag. Misschien is ze lekker aan het uitslapen.

Waren vandaag weer vroeg moeten opstaan om 05.15H, want manlief moest ook vandaag vroeg in Leuven zijn. Gisteren was hij pas omstreeks 20.30H thuis, had door talrijke ongevallen meer dan een uur moeten rijden toen hij al in BXL zat. Hoop dat hij vandaag toch wat vroeger thuis is.
Boven is alles al gedaan, moet daar nog enkel zijn om straks een zijdewasje gaan ophangen.
Alle lopers en placemats liggen al terug ordelijk in de kast, fijn om naar te kijken.
Vandaag nog een tafellaken strijken en voor de rest de 2 benedenverdiepingen dweilklaar maken voor morgen. En dan toch misschien de laatste kast opruimen, dat is echter onder voorbehoud en staat niet op mijn planning. Zal zien hoe ik me voel na het HH. Is aan de andere kant een gemakkelijke kast om te doen, ben daar misschien een klein uurtje aan bezig. Moet namiddag als het misschien wat droger is ook nog met Matice gaan wandelen. Hij is rond 08.30H opgestaan, dat beest doet nachtwerk denk ik. En nu ligt hij hier zalig te kluiven, echt wel een hondenleven heeft hij, arme krullenbol.

Anjelier, je hebt gelijk wat je zegt over de hondjes vroeger, die aten gewoon van tafel mee en er werd weinig naar de dierenarts gegaan en als je ging, dan was het ernstig. En toch werden die honden oud. Nu moet alle voeding uitgebalanceerd zijn op ras, leeftijd, eventuele allergieën enz. Ze zijn ondanks dit alles en ondanks de goede zorgen ook vlugger ziek, hetzij zoals Spaanse Woef zijn keelpijn een tijd geleden en de oorontsteking van Matice ll. Weet niet meer of ze toen ook zoveel spuiten tegen alles en nog wat moesten krijgen. Maar ze werden inderdaad ouder dan nu. Misschien hebben we ze verzwakt met al onze goede zorgen.

Zo, ik ga terug starten met het HH.

Ik wens iedereen een mooie donderdag, liefs en een knuffel voor wie hem kan gebruiken.

mariajohanna

28 nov 2019, 15:08

Dag seizoentjes, hier ben ik weer ......
Het eerste wat ik bij de bladwijzers heb staan, is ons hoekje hier !
Voor de rest is er niets in orde, ik ga morgen met heel mijn boelke terug naar de pc-winkel, vandaag is het hun sluitingsdag.
Samen met iemand van telenet aan de telefoon, heb ik hier zitten 'zwoegen' om de beveiliging van hun er terug op te krijgen. Alles is weg, wat niet logisch is als ze de externe harde schijf hadden gebruikt om alles terug te zetten. Volgens die persoon is er geen externe schijf aan te pas gekomen ......
Ook staan er programma's (gratis, zoals apache open office) op die ik niet ken, en de dingen die toch op mijn bureaublad nog staan, die kan ik niet open krijgen omdat er een fout is bij de opening ervan, of zo iets...
Ook de apps van de banken die ik gebruik, alles is foetsie en ik vind ze in de store ook niet terug, anders kon ik ze terug downloaden......
Ik denk dat het morgen niet hun beste dag zal zijn.
En nu eens kijken of ik de cd voor iets te kunnen printen, ook terug moet installeren.
Dames, ik ga hier nog wat voort 'koeffelen', wie weet welk wit konijn ik nog ga tegenkomen. Ik schrijf alles zo goed mogelijk op en eens horen wat ze gaan zeggen,
Het is logisch dat ik hier nu niet meer kan volgen, maar ik doe mijn best om wat bij te benen in het lezen , ik ben al blij dat ik hier terug kan komen......
En nu nog wat verder doen.
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk, zieken wens ik veel beterschap, en ik wens dat het iedereen zo goed mogelijk gaat, met of zonder tijd en boterhammen :wink:
Tot ...... de volgende :wink:
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

28 nov 2019, 15:39

@ M-J :lol: het is wel heel ambetant als ze
niet doen wat je vraagt hé, waar maak je dan
een b-up voor als ze hem niet gebruiken :roll: :oops:
jammer dat we zelf zo weinig van die IT kennen
anders konden we het zelf in orde brengen..
De bank en andere zaken kan je via Google terug vinden
en je terug inloggen... zoals je het hier gedaan hebt... :roll:
je hebt een nummer op je bankkaart en de inlog ken je zelf hé...
ik kan je jammer genoeg niet helpen, ook al omdat ik het niet zie
Kan je zelf de Back-up niet terugzetten op de pc...
de harde schijf aan de pc koppelen en de b-up kopiëren en plakken
bij de documenten van je PC of zo? 't is het proberen waard hé...
de e-adressen zullen niet bij de b-up zitten die moet je
altijd apart opslaan... 't is maar een tip hoor ik kan me niet moeien
want ik zie niet wat jij ziet hé Veel sterkte, en hopelijk komt het goed...
Afbeelding

Oma-C

28 nov 2019, 15:44

Het is half 4 voorbij en al bijna helemaal donker
hier regent het nog...
Heb tussen 2 buien door de boodschappen gedaan...
Voor alle seizoentjes een gezellige avond verder,
en voor straks een goeie nacht... :)

Afbeelding