In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Buren zijn net buiten, het was een gezellig namiddag.In de winter zien we elkaar zo vaak niet, dus had ik ze uitgenodigd voor een koffietje.
Deze morgend naar de bib geweest voor … speelgoed.Tegenwoordig kan je dit ontlenen, is zelfs gratis.De ukjes zijn hier het speelgoed al een beetje beu, dus eens iets anders is welkom.Je mag het 4 weken houden.Vind dit wel een goed initiatief.
MJ: hopelijk komt alles in orde met de pc, is toch al een tijdje dat je daarmee sukkelt.
Dames, tot morgen allemaal.
Buren zijn net buiten, het was een gezellig namiddag.In de winter zien we elkaar zo vaak niet, dus had ik ze uitgenodigd voor een koffietje.
Deze morgend naar de bib geweest voor … speelgoed.Tegenwoordig kan je dit ontlenen, is zelfs gratis.De ukjes zijn hier het speelgoed al een beetje beu, dus eens iets anders is welkom.Je mag het 4 weken houden.Vind dit wel een goed initiatief.
MJ: hopelijk komt alles in orde met de pc, is toch al een tijdje dat je daarmee sukkelt.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Alle volk weer naar huis.
Eerst de man van de waterontharder.
Was veel te laat door een ongeval op de autoweg.
Wel een propere werker.
Had zelfs mijn stofzuiger zien staan en gebruikt!
Dan kwam de student gauw gauw eten om daarna de trein naar huis te nemen.
Tevoren had ik een paar boodschappen gedaan in de regen en dan nog toespijs vergeten.
Zou nog rap rap naar de shop'n go kunnen lopen.
Ik zie nog wel.
Die was is zeker al tien keren nat geregend.
Zal hem seffens eens binnen nemen en terug spoelen.
Dan de theevisite met kleinzoon.
Ik was nog niet klaar met de voorbereidingen.
Ik moest even bekomen van een minder fijn telefoontje.
Weeral de K die toegeslagen heeft in de zeer nabije omgeving...
Een mens hoort niet anders.
Morgen een heel drukke dag.
Om 9:48 uur aan het station zijn.
Naar Leuven voor tentoonstelling.
Gevolgd door etentje.
Nog kleren klaar leggen, centen nakijken, treinticket kopen, buienradar nazien.
Hopelijk niet te nat, want ik ga nog liefst met de fiets naar het station.
Die bussen rond dat uur, niet te betrouwen...
Voorzien om rond 16 uur thuis te zijn.
Niet vergeten student in te lichten vanavond.
nog een fijne avond allemaal
Eerst de man van de waterontharder.
Was veel te laat door een ongeval op de autoweg.
Wel een propere werker.
Had zelfs mijn stofzuiger zien staan en gebruikt!
Dan kwam de student gauw gauw eten om daarna de trein naar huis te nemen.
Tevoren had ik een paar boodschappen gedaan in de regen en dan nog toespijs vergeten.
Zou nog rap rap naar de shop'n go kunnen lopen.
Ik zie nog wel.
Die was is zeker al tien keren nat geregend.
Zal hem seffens eens binnen nemen en terug spoelen.
Dan de theevisite met kleinzoon.
Ik was nog niet klaar met de voorbereidingen.
Ik moest even bekomen van een minder fijn telefoontje.
Weeral de K die toegeslagen heeft in de zeer nabije omgeving...
Een mens hoort niet anders.
Morgen een heel drukke dag.
Om 9:48 uur aan het station zijn.
Naar Leuven voor tentoonstelling.
Gevolgd door etentje.
Nog kleren klaar leggen, centen nakijken, treinticket kopen, buienradar nazien.
Hopelijk niet te nat, want ik ga nog liefst met de fiets naar het station.
Die bussen rond dat uur, niet te betrouwen...
Voorzien om rond 16 uur thuis te zijn.
Niet vergeten student in te lichten vanavond.
nog een fijne avond allemaal
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedenavond Seizoentjes,
MJ, fijn dat je tenminste hier al terug kunt komen schrijven. Heel veel succes morgen bij jouw provider, hoop op een degelijke en volledige oplossing. Laat de kaas niet van je brood eten morgen.
Oma-C, gelijk heb je te wachten na de feestdagen om extra taken te doen. En ik moet jou telkens bewonderen dat jij zoveel over computers weet, petje af.
HVT, ik wens jou een hele leuke dag morgen, het zal alleszins al een stuk droger zijn dan vandaag. Ben zelfs nimmer met Matice kunnen gaan wandelen, het was plots zo donker en dan loop ik niet graag op straat met mijn krullenbol. Hen net wel nog even met hem zijn oefeningen gedaan.
Anjelier, hier is de buurvrouw deze middag ook koffie komen drinken, zij was aan een rustpauze toe en ik ook.
Had leuk gedekt met mijn nieuwe placemats en mijn tassen met hetzelfde melkkannetje en suikerpotje en het koekjesbord, allemaal roze met witte stippen. Buurvrouw vond het mooi en is langer blijven zitten dan het geplande uurtje. Heel gezellig. Ben daarna met frisse moed terug aan de huistaken begonnen. En zij ook.
Zij vertrekken op Sinterklaas op reis en nu moeten de kindjes zondag daar al hun Sint gaan halen en dat vond ze spijtig. Maar nu mogen ze op 6 december bij mij hun Sint komen halen, gaan die woensdag halen en was ze toch een beetje gerustgesteld en of ik die nu vrijdag zet of in het weekend, dat blijft voor mij hetzelfde.
Manlief belde net, had een ongelukje gehad met de spiegel van de auto. Heel vervelend, maar een drama is dat nu ook weer niet. Auto moet maandag op onderhoud. Gek genoeg had ik eergisteren gedroomd dat er iets met de auto ging gebeuren, iets kleins, ben daar zelfs van wakker geworden En heb hem dat gisteren dan ook gezegd, nu zei hij dat ik een spook ben
Wilde eend, mamyretro en al wie ik nu vergeet, ik wens jullie allemaal nog een leuke avond en voor straks een zachte welterusten. Liefs en een dikke knuffel.
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Goede avond, dames,
Het begint er hier bij mij al wat op te trekken, met dank aan omaC
Zo zijn de financiële instellingen en mijn e-mailaccounts al gemarkeerd met bladwijzers, heb ik al een foto op het bureaublad. Ik zal nog wel plooitjes hebben gladgestreken en ik zal het hier bij laten voor vandaag. Het grootste ding dat nog moet gebeuren is de printer 'installeren', daar heb ik al heel wat tijd vandaag ingestoken, zonder succes........ Ik weet het nu efkes niet meer.
En nu schei ik er uit, het is genoeg geweest voor vandaag, mijn schouder en arm doen pijn van met de muis te schuiven en te doen ....... Ooit is die eens 'geforceerd' geweest en daar blijft toch altijd wat van over.....
Morgen eens naar de pc winkel bellen, eens horen of ze me daarmee kunnen helpen. Intussen mijn andere grieven ook eens blootleggen, ik vind dat ze geen nieuwe dingen er moeten op plaatsen en andere dingen weglaten ....
Wordt vervolgd .....
Iedereen nog een fijne avond.
Dames, tot de volgende (morgen dus !
)
Het begint er hier bij mij al wat op te trekken, met dank aan omaC
Zo zijn de financiële instellingen en mijn e-mailaccounts al gemarkeerd met bladwijzers, heb ik al een foto op het bureaublad. Ik zal nog wel plooitjes hebben gladgestreken en ik zal het hier bij laten voor vandaag. Het grootste ding dat nog moet gebeuren is de printer 'installeren', daar heb ik al heel wat tijd vandaag ingestoken, zonder succes........ Ik weet het nu efkes niet meer.
En nu schei ik er uit, het is genoeg geweest voor vandaag, mijn schouder en arm doen pijn van met de muis te schuiven en te doen ....... Ooit is die eens 'geforceerd' geweest en daar blijft toch altijd wat van over.....
Morgen eens naar de pc winkel bellen, eens horen of ze me daarmee kunnen helpen. Intussen mijn andere grieven ook eens blootleggen, ik vind dat ze geen nieuwe dingen er moeten op plaatsen en andere dingen weglaten ....
Wordt vervolgd .....
Iedereen nog een fijne avond.
Dames, tot de volgende (morgen dus !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ons Gimly is in form. George clooney heeft kuren. zal hem straks eens zeggen dat ik bijna verjaar en dat ik met ons moeder naar media-markt ga.... zou een groter toestel kunnen gebruiken want ik drink graag uit grote tassen. en dan verbruik je meer capsules.
ventje vandaag op zending en we weten niet wanneer hij thuis is. dus late boodschappen.
hebben redelijk veel nodig voor beest. zand en eten.
hij heeft al een volledige zak korrels naar binnen gewerkt in nog geen maand. gelukkig heb ik nog een zak, dus volgende maand bestellen bij zoo+. we hebben daar een spaarkaart. en komt met die spaarkaart nog goedkoper uit.
Gisteren kreeg ik een mailtje van mijn nederlandse vriendin. ze gaan een paar dagen naar zeeland omdat ze 14 jaar samen zijn en twee jaar samenwonen. wij hebben er al meer op de teller staan zei ik. hun katertjes worden "geil" en binnenkort geholpen.
( ze zijn zowat 6 mnd)
ventje wilde weten wat ze met kerst deden, deden ze niets dan konden ze hier kerst komen vieren, maar nu dat de beenhouwer gesloten is....
ventjes collega kan aan een hammetje geraken dat een beenhouwer dan vacuum zou trekken. de bereiding en de saus zijn dan voor ons. we gaan wss met ons moeder nog eens naar een A gaan waar er een beenhouwerij aan is. voor fondue. die houdt vast aan haar fondue. Toen vader zieker werd van die grote K. aten ze voorbereide wildschoteltjes. was gedaan met kreeft en oesters en champagne. ( nu die was altijd cava of procecco)
buurman zie ik net gebruikt een dolce gusto machine. geen fan van. hebben futuristisch lijkende machines. lelijk.
Clive: dan ben jij helderziende zeker? ik heb ook zoiets vreemds meegemaakt toen ventje jaren terug zijn zwaar ongeval kreeg. ik "zag" hem wazig in zijn zetel zitten. twee uur later ging de telefoon. ook had ik die avond shnitsel gegeten. het heeft jaren geduurd eer ik dat gegeten heb.
bij ons heeft het bijna 5 mnd geduurt eer de spiegel hersteld werd ( wel met een noodspiegel) want die gerechterlijke procedure hing nog. er hangt nog een maar die kan jàren aanslepen zei de advocaat en dan verticaal geklasseerd.
Het was idd gisterenavond vroeg donker. daarstraks zag ik Heidi met haar nieuwe hond op wandel. ook zo vroeg wakker zei ze. ja. ook zo vroeg wakker en soms nog vroeger. ( 5 u 30)
de sensorlamp in de gang moet nieuwe batterijen hebben en de lamp aan de wasbak ook. denk dat het lampje in de gang vooraan ook aan nieuwe toe is. moet toch boodschappen gaan doen in de richting van de bakker dan meteen batterijen gaan halen in de winkel die zijn goedkoper en kerst komt eraan dus extra voor de led verlichting en andere spulletjes die van kleur veranderen.
moet ook nog een zak extra grote theelichten hebben.
MJ: wij hadden eens een externe HS, maar bij het opzetten van DS9 is daar iets fout gegaan. kaput.
ik werk met cd-roms als ik moet een back-up maken. geef maar gas tegen T en aanverwanten.
HVT: ik wens je een fijne uitstap. hopelijk met weinig hindernissen. wij hebben ook een waterontharder. volgend jaar of zo komen ze voor onderhoud. moet wel weer een extra zak zout gaan halen. toestel is 15 jaar. ze begonnen te zeggen dat we weldra een nieuwe nodig zullen hebben.
en een fijne dag aan Oma C en wilde eend.
gaan een belletje aan de gangdeur hangen zodat we horen of Gimly binnen of buiten gaat want opendoen dat gaat ja, maar dicht? hij heeft geen duimen.
ga zijn tweede placemat met ducttape aan elkaar plakken, zijn eten ligt al halverwege de living.
en nu een perfect gezet kopje koffie. daarna ontbijt en dan pas pillen dan heb ik minder last van mijn maag.
Fijne dag seizoentjes!
ons Gimly is in form. George clooney heeft kuren. zal hem straks eens zeggen dat ik bijna verjaar en dat ik met ons moeder naar media-markt ga.... zou een groter toestel kunnen gebruiken want ik drink graag uit grote tassen. en dan verbruik je meer capsules.
ventje vandaag op zending en we weten niet wanneer hij thuis is. dus late boodschappen.
hebben redelijk veel nodig voor beest. zand en eten.
hij heeft al een volledige zak korrels naar binnen gewerkt in nog geen maand. gelukkig heb ik nog een zak, dus volgende maand bestellen bij zoo+. we hebben daar een spaarkaart. en komt met die spaarkaart nog goedkoper uit.
Gisteren kreeg ik een mailtje van mijn nederlandse vriendin. ze gaan een paar dagen naar zeeland omdat ze 14 jaar samen zijn en twee jaar samenwonen. wij hebben er al meer op de teller staan zei ik. hun katertjes worden "geil" en binnenkort geholpen.
( ze zijn zowat 6 mnd)
ventje wilde weten wat ze met kerst deden, deden ze niets dan konden ze hier kerst komen vieren, maar nu dat de beenhouwer gesloten is....
ventjes collega kan aan een hammetje geraken dat een beenhouwer dan vacuum zou trekken. de bereiding en de saus zijn dan voor ons. we gaan wss met ons moeder nog eens naar een A gaan waar er een beenhouwerij aan is. voor fondue. die houdt vast aan haar fondue. Toen vader zieker werd van die grote K. aten ze voorbereide wildschoteltjes. was gedaan met kreeft en oesters en champagne. ( nu die was altijd cava of procecco)
buurman zie ik net gebruikt een dolce gusto machine. geen fan van. hebben futuristisch lijkende machines. lelijk.
Clive: dan ben jij helderziende zeker? ik heb ook zoiets vreemds meegemaakt toen ventje jaren terug zijn zwaar ongeval kreeg. ik "zag" hem wazig in zijn zetel zitten. twee uur later ging de telefoon. ook had ik die avond shnitsel gegeten. het heeft jaren geduurd eer ik dat gegeten heb.
bij ons heeft het bijna 5 mnd geduurt eer de spiegel hersteld werd ( wel met een noodspiegel) want die gerechterlijke procedure hing nog. er hangt nog een maar die kan jàren aanslepen zei de advocaat en dan verticaal geklasseerd.
Het was idd gisterenavond vroeg donker. daarstraks zag ik Heidi met haar nieuwe hond op wandel. ook zo vroeg wakker zei ze. ja. ook zo vroeg wakker en soms nog vroeger. ( 5 u 30)
de sensorlamp in de gang moet nieuwe batterijen hebben en de lamp aan de wasbak ook. denk dat het lampje in de gang vooraan ook aan nieuwe toe is. moet toch boodschappen gaan doen in de richting van de bakker dan meteen batterijen gaan halen in de winkel die zijn goedkoper en kerst komt eraan dus extra voor de led verlichting en andere spulletjes die van kleur veranderen.
moet ook nog een zak extra grote theelichten hebben.
MJ: wij hadden eens een externe HS, maar bij het opzetten van DS9 is daar iets fout gegaan. kaput.
ik werk met cd-roms als ik moet een back-up maken. geef maar gas tegen T en aanverwanten.
HVT: ik wens je een fijne uitstap. hopelijk met weinig hindernissen. wij hebben ook een waterontharder. volgend jaar of zo komen ze voor onderhoud. moet wel weer een extra zak zout gaan halen. toestel is 15 jaar. ze begonnen te zeggen dat we weldra een nieuwe nodig zullen hebben.
en een fijne dag aan Oma C en wilde eend.
gaan een belletje aan de gangdeur hangen zodat we horen of Gimly binnen of buiten gaat want opendoen dat gaat ja, maar dicht? hij heeft geen duimen.
ga zijn tweede placemat met ducttape aan elkaar plakken, zijn eten ligt al halverwege de living.
en nu een perfect gezet kopje koffie. daarna ontbijt en dan pas pillen dan heb ik minder last van mijn maag.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy , manlief gaat voor zijn werk naar de garage om de spiegel in eerste instantie te laten tapen en maandag al wordt hij gemaakt, het is enkel het binnenstuk dat stuk is, maar de spiegel wappert op en neer zoals de wimpeltjes op de stoomboot van de Sint
Waren beiden spontaan wakker geworden om 05.15H en klaarwakker. Zijn dus maar opgestaan. Heb dan maar meteen de laatste kast in de living uitgerommeld en ze uitgewassen en ze terug keurig ingericht. Alle kasten van de keuken en de living zijn nu officieel uitgewassen. Ben blij.
Kwamen waterglazen voor alle dagen te kort en heb er gisteren bijbesteld, weer van BLOND AMSTERDAM. Manlief vindt ze echte leuk toen ik mijn bestelling gisterenavond aan hem liet zien. Ze komen deze namiddag aan, controleer ze dan grondig en als alles in orde is, betaal ik ze onmiddellijk.
Matice is aan het proberen op te staan. Gekke krullenbol.
Vandaag dan de 2 benedenverdiepingen dweilen en de was doen, de strijk is voor morgenochtend.
Ga er terug aan beginnen.
Ik wens ieder een mooie ( black) vrijdag. Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie hem kan gebruiken.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes,
er is overal wel iets dat niet echt meewil
maar het komt allemaal in orde met geduld en boterhammen
Hier heeft het vannacht weer goed geregend, nu is het over
en ik hoop dat het een droge dag blijft vandaag
dat s aangenamer om de poetswerken te doen
M-J, ik wens je een deugddoende dag en zeg maar
eens goed wat je op de lever ligt... betalen mag je wel
maar hun werk goed doen... dat is iets anders...
Helena, geniet van de tentoonstelling en hopelijk droog
tot aan 't station
clive gelukkig maar alleen een autospiegel, als je zo ziet wat er op de baan
allemaal gebeurt sta je versteld dat er nog niet méér ongevallen zijn..
en voorspellend dromen heb ik ook al gehad, dat is niet leuk...
en Black Friday, dat is allemaal commerce.... om maar de mensen
geld uit de zakken te kloppen... als je de dingen koopt die je nodig hebt
op het ogenblik dat je ze nodig hebt, en er zuinig op bet dan ben je
altijd voordeliger als dat ze maar reclame maken en de mensen
verleiden om te kopen... sommigen kunnen het niet laten en zijn
nadien dikwijls gefopt door de zogezegde "goedkopere" prijzen
M-M, onkosten met Mr Cloony... die is toch nog niet zo oud.
moet die ook niet regelmatig ontkalkt worden? ik zeg maar iets hé
ik ga me niet moeien... zo'n toestellen vragen ook hun onderhoud...
Maar tegen de feestdagen gooien ze ermee naar je hoofd,
maar 't is allemaal duur
anjelierken, fijn de samenkomst met de buren... gezellig zo'n uurtje koffiekletsen
wilde eend en iedereen die ik niet genoemd heb, een fijne vrijdag
en hopelijk een beetje zon...
Groetjes allen en tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
@ Oma C: ik ontkalk juist geen koffiezetmachine meer. ventje heeft een senseo op de buro en al 5 jaar niet ontkalkt, werkt nog perfect. mijn vader ontkalkte die wel en telkens opnieuw een nieuwe senseo, ook al deden ze ons ontkalkte water erin of fleswater. van Georgeke hier is geweten wat het probleem is. te veel koffiewater in het opvangbakje nadat je gezet hebt. ( en vergeten zijt uit te halen) als je eenmaal met speciaal produkt of zelfs met azijn begint zei een vakman eens tegen collega van ventje dan heb je juist grote kans dat hij na het ontkalken kapot is. ( meestal rubber binnenin) kreeg ook eens de tip een waterverwarmer te ontkalken met citroenschijfjes. ( 4 à 5) en een halve tas water. was ook proper en doet het nog altijd goed. ( en neen, ik doe niet bedweterig hoor
) en george is al 6 jaar oud.
Cats Rule!
-
@ M-M, ik krijg van Philips een zakje poeder toegestuurd
als het tijd is om de Senseo te ontkalken, dat is al jaren zo
en ik denk dat mijn Senseo een van de eerst was toen die uitkwamen
omdat ik per dag maar één kop koffie drink en een
koffiemachine teveel is voor mij alleen , ik gebruik die
alleen als ik bezoek heb....zo zie je maar
ik hoop dat je blijft overeen komen met Mr Cloony
grts....
als het tijd is om de Senseo te ontkalken, dat is al jaren zo
en ik denk dat mijn Senseo een van de eerst was toen die uitkwamen
omdat ik per dag maar één kop koffie drink en een
koffiemachine teveel is voor mij alleen , ik gebruik die
alleen als ik bezoek heb....zo zie je maar
ik hoop dat je blijft overeen komen met Mr Cloony
grts....
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Iedereen goede avond gewenst.
Nog niets bijgelezen, wel verder gepoetst, morgen nog juist stof afnemen in de living. Volgende week eens een paar ruiten binnen kuisen......
Daarstraks dus met laptop & Co naar pc-winkel. Ze hebben dus wel degelijk de HD gebruikt maar die zet enkel de documenten over, ook accounts. Je moet het enkel vinden, he. Ook de printer was er uit, dus die heb ik er in de winkel laten opzetten. Normaal, zei die gast, kost dat € 15,00, maar ik ging in discussie, hij zei dan dat ik niet moest betalen. Het is toch waar, zeker, denk je dat alles op die HD staat en kan overgezet worden, maar het is maar 1 vierde, de rest zijn van programma's die er bij opgezet zijn, betalend dus, en er wordt verondersteld dat je dat er terug kunt opzetten.
Wij zaten thuis al met de printerschijf bezig, maar dat ging niet naar de goesting, en die gast deed het via internet. Moest thuis wel pc openen (was niet afgesloten, juist toegelegd), printer opzetten, en op pc printer afsluiten. Dat moest thuis gebeuren omdat hij zou verbonden zijn met de draadloze printer.
Het was wel ergerlijk, heel die toestand.Die gast startte de pc en daar stond dus alles toch wel op, zeker? De foto op bureaublad, alle bladwijzers.... Ik thuis 2 x opgestart, en alles weg, gewoon het Windows scherm, en die gast komt daar 1 x aan en het gaat.... Ik kon direct niets zeggen. Zijn gezicht stond op 'alle, waar kom je nu voor, het is toch in orde volgens mijn.
Enfin, heb geluk dat ik de pc niet moest ginder laten en dat hij de printer gratis heeft geïnstalleerd, ter plaatse. Hij zal misschien gezien hebben dat mijn gezicht op onweer stond.
Tot zover mijn relaas. Hopelijk houdt de pc nu lang 'deftig' ! Moet mijn weg er nog wat in zoeken maar dat zal stelselmatig moeten. Eens kijken eerst wat dat gratis programma allemaal inhoud, wat hij er op heeft gezet. Ik was word en exelle gewoon, maar dat heeft dochter op pc gezet, ook nog een ander programma maar ik weet niet zo direct hoe dat weer noemt. Ze zal het er wel terug opzetten. Uiteindelijk is alles goedgekomen en dat is het belangrijkste.
Ziezo dames, vanaf nu kan ik terug mee 'een babbeltjes doen, al is dit al wel een hele pagina van een krant geworden !
Iedereen een fijne avond dus, en tot .... de volgende !
Nog niets bijgelezen, wel verder gepoetst, morgen nog juist stof afnemen in de living. Volgende week eens een paar ruiten binnen kuisen......
Daarstraks dus met laptop & Co naar pc-winkel. Ze hebben dus wel degelijk de HD gebruikt maar die zet enkel de documenten over, ook accounts. Je moet het enkel vinden, he. Ook de printer was er uit, dus die heb ik er in de winkel laten opzetten. Normaal, zei die gast, kost dat € 15,00, maar ik ging in discussie, hij zei dan dat ik niet moest betalen. Het is toch waar, zeker, denk je dat alles op die HD staat en kan overgezet worden, maar het is maar 1 vierde, de rest zijn van programma's die er bij opgezet zijn, betalend dus, en er wordt verondersteld dat je dat er terug kunt opzetten.
Wij zaten thuis al met de printerschijf bezig, maar dat ging niet naar de goesting, en die gast deed het via internet. Moest thuis wel pc openen (was niet afgesloten, juist toegelegd), printer opzetten, en op pc printer afsluiten. Dat moest thuis gebeuren omdat hij zou verbonden zijn met de draadloze printer.
Het was wel ergerlijk, heel die toestand.Die gast startte de pc en daar stond dus alles toch wel op, zeker? De foto op bureaublad, alle bladwijzers.... Ik thuis 2 x opgestart, en alles weg, gewoon het Windows scherm, en die gast komt daar 1 x aan en het gaat.... Ik kon direct niets zeggen. Zijn gezicht stond op 'alle, waar kom je nu voor, het is toch in orde volgens mijn.
Enfin, heb geluk dat ik de pc niet moest ginder laten en dat hij de printer gratis heeft geïnstalleerd, ter plaatse. Hij zal misschien gezien hebben dat mijn gezicht op onweer stond.
Tot zover mijn relaas. Hopelijk houdt de pc nu lang 'deftig' ! Moet mijn weg er nog wat in zoeken maar dat zal stelselmatig moeten. Eens kijken eerst wat dat gratis programma allemaal inhoud, wat hij er op heeft gezet. Ik was word en exelle gewoon, maar dat heeft dochter op pc gezet, ook nog een ander programma maar ik weet niet zo direct hoe dat weer noemt. Ze zal het er wel terug opzetten. Uiteindelijk is alles goedgekomen en dat is het belangrijkste.
Ziezo dames, vanaf nu kan ik terug mee 'een babbeltjes doen, al is dit al wel een hele pagina van een krant geworden !
Iedereen een fijne avond dus, en tot .... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal,
MJ : blij dat je hier terug kan komen vertellen en dat de PC terug werkt .
Geen winkeltoestanden hier met" black Friday ...." ik zou eerder weer wat kleding moeten sorteren ..
Ben vandaag gaan helpen op de kleinkinderen passen bij mijn zus ..... vermoeiend ....
zoveel energie dat die nog hebben aan het eind van de week en nà de school .... kan er niet meer tegen..
Clive: je doet me zin krijgen om dit jaar toch ook nog eens de kerstversiering boven te halen ....Jammer dat ik geen plaats meer heb voor mijn grote kerstboom ... het is nochtans een hele mooie (namaak) zilverspar / maar ik heb te weinig stopcontacten in dit jaren 60 huis ... , dus zet ik terug een kleinere boom op de buffetkast . En vermits ik nog een ouderwetse open haard heb ( die ik niet mag aansteken ..) heb ik er een namaak haardvuur in staan , nog van mijn ouders zaliger .// Veel bezoek zal hier niet komen .. maar toch maar na sinterklaas er eens aan beginnen.
Verder voor alle seizoentjes een goede avond en een rustige nacht ....
Geen winkeltoestanden hier met" black Friday ...." ik zou eerder weer wat kleding moeten sorteren ..
Ben vandaag gaan helpen op de kleinkinderen passen bij mijn zus ..... vermoeiend ....
zoveel energie dat die nog hebben aan het eind van de week en nà de school .... kan er niet meer tegen..
Clive: je doet me zin krijgen om dit jaar toch ook nog eens de kerstversiering boven te halen ....Jammer dat ik geen plaats meer heb voor mijn grote kerstboom ... het is nochtans een hele mooie (namaak) zilverspar / maar ik heb te weinig stopcontacten in dit jaren 60 huis ... , dus zet ik terug een kleinere boom op de buffetkast . En vermits ik nog een ouderwetse open haard heb ( die ik niet mag aansteken ..) heb ik er een namaak haardvuur in staan , nog van mijn ouders zaliger .// Veel bezoek zal hier niet komen .. maar toch maar na sinterklaas er eens aan beginnen.
Verder voor alle seizoentjes een goede avond en een rustige nacht ....
-
Goede morgen seizoentjes,
slecht geslapen. Telenet Tv had kuren. hopelijk vandaag niet of ventje kan weer na het werk naar een winkel rijden voor een nieuwe digicorder. gelukkig zit alles in de "cloud" zodat we niets kwijt zouden zijn: in theorie ten minste. dus gisteren een paar dvd's bekeken en ventje kwam tot de conclusie dat hij meer films had dan hij gedacht had.
vandaag opening nieuwe bakkerij. aan de overkant heeft ze een soort van koffieshop gedaan. dat winkeltje was vroeger een automatenzaakje. je kon daar melk krijgen, cola, snoep, koffie& thee en brood. (mits je genoeg "klutters" had) dus gaat ventje daar vandaag op verkenning bij Rita. ze heeft wel een rare sluitingsdag: de vrijdag! concurende bakkerij die anderhalve dag toe is, is gestart met een spaaraktie. dan gaat hij door naar de boekhandel om mijn twee kranten. Joyce kwam toe en beetje gekletst, heb mijn vrees voor rellen en de jeneverbar geuit en ben gerustgesteld. buurman kwam ook toe en moest nog naar de ardennen voor een weekend maar zag het niet zitten omdat hij verkouden aan het worden is. ventje gaat door Joyce verkleed worden als hawaïaan. is ook een platform besteld omdat de straat hier niet level ligt voor de discobar. ventje kon ook gaan zei ik als de bearded lady met mijn lange zwarte pruik. hij moet maar een kleedje aandoen van mij en een bh en volstoppen met kleenex. ventje protesteerde en zei dat 'em dan concita worst zou zijn. enfin we gaan zien. buurman kan als hippie gaan met zijn haar. ( eigenlijk een nerd, zeker nu met zijn bril)
als de tv weer kuren heeft ( george niet meer, Oma C
) ga ik verder kaartjes maken. ventje moet maar dvd-en. het gaat maar 7° worden. het is er nu 2°.
vandaag moet ik ventje tondeuzen, hij heeft meetings aan de lopende band en mag al twee dagen van zijn zuurverdiende conge opgeven omdat de Louise- Marie in orde zou zijn voor ze voor 2 jaar in onderhoud gaat. ipv de 15 de gaat hij maar de 17 de in verlof en de 15 de komen ze voor de boiler te onderhouden als ze dat ten minste niet alweer vergeten zijn.
gisteren in de carref. aan de afdeling beenhouwerij gezien dat hun frigo om Black Angus Beef te laten rijpen lekte. dat gezegd en ze waren blij. ja zo'n enorme stukken vlees kost waarschijnlijk erg veel geld. ( geloof dat het 22 maand gerijpt wordt- zal duur stukske zijn om van de zomer op de barbie te leggen)
Gimly is in zijn zetel gekropen nadat hij van mij eten gekregen had en ventje uit bed moest gaan miauwen. was gisteren ook weer ambetant omdat het na 9 was eer we naar bed gingen want buurman V. had bezoek en het was leutig. ( buurman heeft een bulderende lach en de stoelen kon je horen verschuiven- was ook al na 1-en eer hun lichten uit waren zag ik) ik denk van achteraan nieuwe gordijnen te hangen, deze in stof die op luxaflexen gelijken. iemand in de zijstraat heeft een feeën tuin aangelegd met veel gekleurde lichtjes. als die aan zijn ( op solar wss) zie ik die door mijn gewoon overgordijn. en dan hebben we nog iemand langs de grote baan die zijn living achteraan gemaakt heeft en ik dus daar tot meestal 2 uur licht zie branden. in de zomer heb ik daar totaal geen last van gehad, maar nu.... ( kan ook aan ons moeder oude witte lakens vragen en de overgordijnen voeren, ze heeft er genoeg- ze zijn donkerblauw) en eerlijk gezegd dat gordijn dat er nu hangt komt van engeland. Is dus uit de mode. moet eigenlijk ook dringend gewassen worden. moest eigenlijk aan een roede maar dan beschadigen we ons raam dat al een paar jaar dubbel glas is. en dat systeem span je vast tussen de zijkanten.
heb een nagel ingescheurd toen ik de batterijen van de sensorlamp in de gang verving. het is niet zo erg dat ik er mee naar de manicure moet.
omdat ik dus niet kon slapen van de schouderpijn aan de linkerschouder waar de zwaarste onstekingshaard zat/zit, heb ik wat gelezen in mijn boek. maar omdat het lampje steeds verschoof bij het draaien van een bladzijde begon dat ambetant te worden. en toen was het bijna 4 uur.
gan nog een koffie maken en dan is het ver tijd om te ontbijten en pillen te nemen. dan wachten op telefoontje en gsm/pc spelletjes spelen om de tijd te verspillen. Er staat afwas maar het is maar tegen 8 u 30 aan het licht worden.
in ieder geval voor alle seizoentjes een fijne zaterdag!
slecht geslapen. Telenet Tv had kuren. hopelijk vandaag niet of ventje kan weer na het werk naar een winkel rijden voor een nieuwe digicorder. gelukkig zit alles in de "cloud" zodat we niets kwijt zouden zijn: in theorie ten minste. dus gisteren een paar dvd's bekeken en ventje kwam tot de conclusie dat hij meer films had dan hij gedacht had.
vandaag opening nieuwe bakkerij. aan de overkant heeft ze een soort van koffieshop gedaan. dat winkeltje was vroeger een automatenzaakje. je kon daar melk krijgen, cola, snoep, koffie& thee en brood. (mits je genoeg "klutters" had) dus gaat ventje daar vandaag op verkenning bij Rita. ze heeft wel een rare sluitingsdag: de vrijdag! concurende bakkerij die anderhalve dag toe is, is gestart met een spaaraktie. dan gaat hij door naar de boekhandel om mijn twee kranten. Joyce kwam toe en beetje gekletst, heb mijn vrees voor rellen en de jeneverbar geuit en ben gerustgesteld. buurman kwam ook toe en moest nog naar de ardennen voor een weekend maar zag het niet zitten omdat hij verkouden aan het worden is. ventje gaat door Joyce verkleed worden als hawaïaan. is ook een platform besteld omdat de straat hier niet level ligt voor de discobar. ventje kon ook gaan zei ik als de bearded lady met mijn lange zwarte pruik. hij moet maar een kleedje aandoen van mij en een bh en volstoppen met kleenex. ventje protesteerde en zei dat 'em dan concita worst zou zijn. enfin we gaan zien. buurman kan als hippie gaan met zijn haar. ( eigenlijk een nerd, zeker nu met zijn bril)
als de tv weer kuren heeft ( george niet meer, Oma C
vandaag moet ik ventje tondeuzen, hij heeft meetings aan de lopende band en mag al twee dagen van zijn zuurverdiende conge opgeven omdat de Louise- Marie in orde zou zijn voor ze voor 2 jaar in onderhoud gaat. ipv de 15 de gaat hij maar de 17 de in verlof en de 15 de komen ze voor de boiler te onderhouden als ze dat ten minste niet alweer vergeten zijn.
gisteren in de carref. aan de afdeling beenhouwerij gezien dat hun frigo om Black Angus Beef te laten rijpen lekte. dat gezegd en ze waren blij. ja zo'n enorme stukken vlees kost waarschijnlijk erg veel geld. ( geloof dat het 22 maand gerijpt wordt- zal duur stukske zijn om van de zomer op de barbie te leggen)
Gimly is in zijn zetel gekropen nadat hij van mij eten gekregen had en ventje uit bed moest gaan miauwen. was gisteren ook weer ambetant omdat het na 9 was eer we naar bed gingen want buurman V. had bezoek en het was leutig. ( buurman heeft een bulderende lach en de stoelen kon je horen verschuiven- was ook al na 1-en eer hun lichten uit waren zag ik) ik denk van achteraan nieuwe gordijnen te hangen, deze in stof die op luxaflexen gelijken. iemand in de zijstraat heeft een feeën tuin aangelegd met veel gekleurde lichtjes. als die aan zijn ( op solar wss) zie ik die door mijn gewoon overgordijn. en dan hebben we nog iemand langs de grote baan die zijn living achteraan gemaakt heeft en ik dus daar tot meestal 2 uur licht zie branden. in de zomer heb ik daar totaal geen last van gehad, maar nu.... ( kan ook aan ons moeder oude witte lakens vragen en de overgordijnen voeren, ze heeft er genoeg- ze zijn donkerblauw) en eerlijk gezegd dat gordijn dat er nu hangt komt van engeland. Is dus uit de mode. moet eigenlijk ook dringend gewassen worden. moest eigenlijk aan een roede maar dan beschadigen we ons raam dat al een paar jaar dubbel glas is. en dat systeem span je vast tussen de zijkanten.
heb een nagel ingescheurd toen ik de batterijen van de sensorlamp in de gang verving. het is niet zo erg dat ik er mee naar de manicure moet.
omdat ik dus niet kon slapen van de schouderpijn aan de linkerschouder waar de zwaarste onstekingshaard zat/zit, heb ik wat gelezen in mijn boek. maar omdat het lampje steeds verschoof bij het draaien van een bladzijde begon dat ambetant te worden. en toen was het bijna 4 uur.
gan nog een koffie maken en dan is het ver tijd om te ontbijten en pillen te nemen. dan wachten op telefoontje en gsm/pc spelletjes spelen om de tijd te verspillen. Er staat afwas maar het is maar tegen 8 u 30 aan het licht worden.
in ieder geval voor alle seizoentjes een fijne zaterdag!
Cats Rule!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
MJ, fijn dat alles nu is opgelost. Heel blij dat je hier weer kunt komen schrijven zonder hindernissen.
Wilde eend, ik heb ook een kunstkerstboom hoor. Een echte heb ik nooit gezet, want als die dan naalden verliest, kunnen die tussen de kussentjes van de pootjes van Matice komen en dat kan dan ontsteken.
Maar het is wel net een echte boom. En als jij enkel een kleintje kunt zetten, is dat ook gezellig. Een kennis van mij heeft geen plaats om een boom te zetten en zij laat elk jaar een mooie adventskrans maken, ook heel mooi.
De zwerfkatjes hadden deze nacht veel gegeten, denk dat dat door de koude komt .
Muddy Maddy nog aan het slapen
Matice had deze ochtend een beetje gespuwd. Dadelijk alles opgeruimd en even met een sopje met Dettol opgeveegd. Maar hij heeft geen koorts en is nu gewoon aan het spelen, moeten dus niet naar de dierenarts.
Het heeft serieus gevroren deze nacht, alles is wit. Dus als jullie buiten moeten, duffel je dan heel warm in.
Oma-C, Anjelier, HVT, Mamyretro, en ieder die ik vergeet, maak er een gezellige zaterdag van. Wij krijgen deze avond bezoek van een vriend die onze zoon zou kunnen zijn wat zijn leeftijd betreft. Het wordt een lekkere kaasschotel, dat was zijn keuze. En is heel gemakkelijk voor mij en vlug opgeruimd.
Zo, en nu ga ik strijken en daarna het licht HH doen. Liefs aan jullie allen.
-

Goede morgen alle seizoentjes,
eerst alles bijgelezen en 't was de moeite
plezant zo...
M-J, goed dat je bijna alles op z'n plooi hebt met de pc
't is wat uitzoeken natuurlijk wat je echt nodig hebt
en wat niet
clive een fijne kaastafel straks, lekker en makkelijk
M-M jammer dat je geen rolluiken hebt dan kon je
alle licht buitensluiten, een fijne dag vandaag...
wilde eend mijn kerstboom is ook een nep-boom
een zilverspar maar ik zet die al en aantal jaren niet meer
ik hou niet van al die overhoop in huis, ik versier
het wel een beetje met kanten raamdecoratie en
deurkransen en als de kaartjes binnenvallen dan hang
ik die op in 2 mooie kaarthouders dan is er genoeg versierd
ik hou sowieso niet van die feestdagen
Helena, anjelierken, mammyretro, en alle seizoentjes
nog een zonnig weekend, geniet ervan
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
De ukjes zijn net naar huis.De opkuis is voor morgen, ga een beetje vroeger opstaan.Dat speelgoed van de bib kwam goed van pas, ze vonden het leuk.Eigenlijk is de dag goed verlopen.Morgen gaan ze naar de Sint in de plaatselijke sporthal.Ukkepuk vind de Sint leuk, maar de Zwarte Pieten niet.Ukkemeisje is nog wat te klein om het te begrijpen.
Gisteren nog eens een wandeling gemaakt met de wandelclub, was ook een tijdje geleden.Het weer was perfect, zonnig en geen wind.Later op de avond heeft manlief bij dochter nog een speelgoedkeukentje in elkaar gezet.Dochter had dit gekocht voor ukkemeisje haar Sint, maar dit was een pakket dat je zelf nog moest monteren.Manlief zei na afloop dat het een mooi keukentje was, ben eens benieuwd wat ukkemeisje ervan zal vinden.
De ukjes zijn net naar huis.De opkuis is voor morgen, ga een beetje vroeger opstaan.Dat speelgoed van de bib kwam goed van pas, ze vonden het leuk.Eigenlijk is de dag goed verlopen.Morgen gaan ze naar de Sint in de plaatselijke sporthal.Ukkepuk vind de Sint leuk, maar de Zwarte Pieten niet.Ukkemeisje is nog wat te klein om het te begrijpen.
Gisteren nog eens een wandeling gemaakt met de wandelclub, was ook een tijdje geleden.Het weer was perfect, zonnig en geen wind.Later op de avond heeft manlief bij dochter nog een speelgoedkeukentje in elkaar gezet.Dochter had dit gekocht voor ukkemeisje haar Sint, maar dit was een pakket dat je zelf nog moest monteren.Manlief zei na afloop dat het een mooi keukentje was, ben eens benieuwd wat ukkemeisje ervan zal vinden.