Register fout-
-
tantelut - Lid geworden op: 02 dec 2019, 10:45
De laatste dagen lukt het me niet altijd mijn PC op te starten en/of uit te zetten. Drie dagen geleden kreeg ik plots een "register fout" melding. Nu vind ik op mijn C:/drive onder "Windows" het volgende tekstbericht : "Windows Update Logs are now generated using ETW (Event Tracing for Windows). Please run the Get-WindowsUpdateLog Powershell command to convert ETW traces into a readable WindowsUpdate.log".
Mijn kennis van computers is niet groot genoeg om dit te begrijpen. Kan ik iemand mij zeggen of ik iets moet doen en hoe dat moet gebeuren?
Alvast bedankt.
Mijn kennis van computers is niet groot genoeg om dit te begrijpen. Kan ik iemand mij zeggen of ik iets moet doen en hoe dat moet gebeuren?
Alvast bedankt.
Windows 10 / Intel Core i7
-
hovel - Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
U vind waarschijnlijk in map C:\Windows het bestand WindowsUpdate.log en in dit bestand staat de bovenvermelde tekst. Hoe kom je hier? Waarom ga je naar dit bestand?tantelut schreef: ↑02 dec 2019, 11:15Nu vind ik op mijn C:/drive onder "Windows" het volgende tekstbericht : "Windows Update Logs are now generated using ETW (Event Tracing for Windows). Please run the Get-WindowsUpdateLog Powershell command to convert ETW traces into a readable WindowsUpdate.log".
Deze tekst betekend dat de Windows Update Logs nu aangemaakt worden door ETW (Event Tracing for Windows) (in plaats van in WindowsUpdate.log) en dat indien je deze leesbaar wil maken je het Powershell commando WindowsUpdateLog moet gebruiken. (nog steeds chinees)
Wil jij het Windows Update Log leesbaar maken?
Heb je andere foutmeldingen?
-
tantelut - Lid geworden op: 02 dec 2019, 10:45
Dag hovel.
In dit bestand ben ik terecht gekomen omdat ik een uitleg zocht voor wat ik de 3 laatste dagen
meegemaakt heb. Na de melding "Registry Error" moest ik een nieuw paswoord maken om toegang te krijgen tot mijn computer, daarna kreeg ik bericht dat ik me weer moest aanmelden bij Windows, gevolgd door het bericht dat mijn instellingen voor mijn skynet-account verouderd waren. Malwarebytes en AdwCleaner werkten niet meer, ik heb de nieuwste versies van beide heropgeladen. En gisteren startte mijn PC niet : het scherm bleef zwart en ik kreeg hem alleen uitgezet met lang op de in/uit knop te drukken. Vandaag heb ik op dat gebied geen probleem gehad.
Als ik het goed begrijp moet ik dus niets doen. Moet ik het Windows Update Log leesbaar maken (wat dit ook wil zeggen- het is inderdaad nog chinees voor mij) om geen problemen meer te hebben?
Sorry hovel voor mijn gebrek aan kennis en bedankt voor je geduld.
In dit bestand ben ik terecht gekomen omdat ik een uitleg zocht voor wat ik de 3 laatste dagen
meegemaakt heb. Na de melding "Registry Error" moest ik een nieuw paswoord maken om toegang te krijgen tot mijn computer, daarna kreeg ik bericht dat ik me weer moest aanmelden bij Windows, gevolgd door het bericht dat mijn instellingen voor mijn skynet-account verouderd waren. Malwarebytes en AdwCleaner werkten niet meer, ik heb de nieuwste versies van beide heropgeladen. En gisteren startte mijn PC niet : het scherm bleef zwart en ik kreeg hem alleen uitgezet met lang op de in/uit knop te drukken. Vandaag heb ik op dat gebied geen probleem gehad.
Als ik het goed begrijp moet ik dus niets doen. Moet ik het Windows Update Log leesbaar maken (wat dit ook wil zeggen- het is inderdaad nog chinees voor mij) om geen problemen meer te hebben?
Sorry hovel voor mijn gebrek aan kennis en bedankt voor je geduld.
Windows 10 / Intel Core i7