In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wilde eend 2

02 dec 2019, 20:01

Afbeelding
Goeden avond iedereen :-)
Dit is dus een foto van het namaakvuur in de open haard in mijn living .
Om een of andere reden staat de foto op zijn zij , alhoewel het in mijn afbeeldingen rechtop staat ... :oops: :roll: 8O Misschien is de afbeelding te groot of zo .... ik heb al alles geprobeerd . :x :wink:
Voor alle seizoentjes een goede nacht en morgen gezond weer op ...

wilde eend 2

02 dec 2019, 20:03

Afbeelding
Groetjes van Poes :-D :-D zij wil slapen ..... :D :D

Helena van Troje

02 dec 2019, 21:41

we zullen onze pc draaien of ons hoofd wilde eend... :D

Muddy Maddy

03 dec 2019, 06:53

Goede morgen seizoentjes,

we zijn weer op want na gisteren vruchteloos gewacht te hebben, komen zijne majesteits korrels vandaag toe tussen 9 u 15 en 13 u 15. in dat laatste geval doe ik mijn boodschappen deze middag.
Broodje van Rita zal moeten wachten tot woensdag. dan heb ik geen wachtertjes.
en pas vanavond wassen. 't zijn nog dagen dat het zo gegaan is. de planning overboord want ventje zou theoretisch gezien morgen thuiswerken want vandaag komen ze de werk pc op orde stellen.
gisteren dus niet ( en niemand) naar de apotheker geweest want ventje deed al zijn sleffen aan als die thuiskwam. dat wil al veel zeggen. was aan het mopperen dat hij geen beleg had, ik vroeg wat dat potje martino daar in de frigo stond te doen. dacht dat het voor mij was. neen, ik heb nog een lookworst en half en soep. gisteren worst gegeten met niets erbij. als ik het had geweten dat deze eerder op moesten, dan had ik een aardappel geschild. ventje heeft de worst gebakken èn alles afgewassen want ik zat met mijn schouderverwarmer op. combinatie flexium en warmte en na een half uurtje ebde de pijn langzaam weg. 90 min later schakelde de schouderverwarmer zich uit.
in extremis heb ik ook nog smeerbare pijnstiller type dafalgan. die moest ik gebruiken na mijn genaaide wenkbrauw. die doet soms ook nog pijn. en het is bijna 3 jaar geleden. dit jaar is het "slechte" ziekenhuis van spoed. dus oppassen. mijn ziekenhuis pakt dus de even weken.
dus 't zal nog eens nadenken zijn wat Ir. zal mogen doen. als ze wil mag ze mee helpen de kerstversiering aan brengen. kreeg gisteren een mail van de ziekenbond. ze had m'n enveloppe ontvangen. nu nog verwerken. ( had haar gezegd dat ik op alle correspondentie een stempel van een kattepoot zet, dus ging ze er naar uitkijken.)
een postbode ( niet de onze) vloog gisteren voorbij. geen brieven, geen pakjes van wish en geen betalingen. ( moet nog 1 afkomen van mijn bloedafname)
Gimly is naar boven. zal wel naar beneden komen als 'em goesting heeft. heeft gisteren de hele dag gemaft op tafel. en is nu moe van maffen. moest gisteren zeker 2 keer door ventje geknuffeld worden en die vond dat nu eens niet leuk. 8O ( waren naar "castle" aan het kijken)
moet vandaag tellen hoeveel kaartjes er moeten verstuurd worden en hoeveel gebust in het gebuurte. ook een pak "gewone" halen. je weet nooit. ventje moet alleszins naar het postpunt met enkele kaartjes voor het buitenland. dat moet voor 15 december gebeuren anders zijn ze niet op tijd of komen ze nooit aan.( zoals verleden jaar naar frankrijk)
Gimly is nu beneden. voelde tocht aan mijn linkerkant en ja, daar stond meneer in de deuropening: Miauw. moest hem eten geven en verse korrels. het is de eerst keer na zoveel jaar Hills ID digestive care met kip dat hij binnen 1 maand bijna 2 zakken opgegeten heeft. nu is zijn buikje vol en zit ie op tafel. waar hij gaat maffen.
ik heb een wollen sjaal aan onder mijn peignoir voor mijn nek. het is dus warmte dat ik moet hebben ( buiten is het 1°) maar als ik dan een opvlieger heb, is dat lastig.
Wilde eend, ondanks dat de foto gedraaid was, vind ik de haard mooi. wij hebben ook zo'n haard maar dan in mini-mini versie. En Poes! :D mooi.
over haarden gesproken: ons moeder steekt bij het zien van vogels de cassette aan. ze denkt dat ze weer in de schouw gaan nesten. ik heb haar gezegd dat ze niet achterover mag vallen van de rekening. de gewone verwarming is ook op gas. maar ik denk niet dat moeder naar mij geluisterd heeft. ( heeft ze ooit naar mij geluisterd?)
bon, ventje is er, moest op een gegeven moment stoppen langs de baan, het water van op de voorruit bevroor. hij reed toen langs de landelijke baan. open velden met koetjes en schaapjes.
Clive: is Matice al wakker? hij neemt er de tijd voor om wakker te worden. ken er nog zo een. ( ventje) en heb ik mislezen of zet je idd zaterdag al de boom? Het is zeker Matice zijn eerste kerst bij jullie? of ben ik weer mis? in dat geval, onbreekbare ballen want daar speelt hij graag mee toch?
in brugge is er nu het hele jaar door een winkel in kerstgerief. ( reclame tussendoor in Klondike)
Een van mijn nederlandse vriendinnen op fb zet haar kerstboom tot pasen. haalt er dan een paar valse takken van tussen en versiert die dan voor pasen. :roll: dan pas gaat de boom weer in de doos.
gisterenmorgen kregen we een overzicht van wat er al gedaan is voor de nieuwjaarsparty. vroeg Joyce of we iets vergeten hadden. ik schreef: onszelf. die lag in een deuk. zeg nu zelf van 's morgens vroeg...
zo, koffie is op, nu gaan kijken of mijn dakpannen in klondike gedaan zijn want ik heb de koekjesfabriek nodig. in hay-day start een nieuwe derby en is er 10 dagen vallei- rally.
ik haal echter nooit de 4 taken dat je vrachtwagentje moet doen, al heb ik gisteren een kip gescoord.
Fijne dag aan alle seizoentjes!
Cats Rule!

clive

03 dec 2019, 08:27

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Wilde eend, ik was eigenlijk Oma Senga vergeten :oops: . Spijtig dat ze hier nimmer binnen kan.
En wat een leuk en mooi idee, al die mooie kerstboompjes en jouw krans dan ook nog. Op de foto zie je dat het supergezellig is bij jou thuis. En dan jouw mooie poes die een dutje aan het doen is, zo mooi. Nu heb je toch heel wat kerstsfeer in huis, brengt warmte in deze koude periode .

Oma-C, ik wou net zeggen dat je je warm moest induffelen, maar het is nog maar dinsdag en het is morgen dus pas maar markt.

HVT, dat is er eigenlijk toch wel een beetje over wat de gezinshulp overal moet doen, kan geloven dat ze ziek valt. En jouw huisje blinkt weer, fijn is dat. Vandaag dan naar de kine en de kapper. Hetzelfde voor jou, duffel je warm in.

Muddy Maddy, Hill's is een topvoeding, dat krijgt Matice ook en ik geloof de poes van Wilde eend ook.
Een tip, in Nederland is dat een stuk goedkoper. Wij bestellen dat daar altijd, wel omdat we een grote hoeveelheid nodig hebben. En dat scheelt zich dan een hoop centjes.
Matice is van zijn bench naar zijn zetel gegaan in zijn kamer om wakker te worden, heb hem om 06.45H opgeroepen en het is nu 08.03H, dus hij heeft weer veel tijd nodig om echt wakker te worden :D .
En het is zijn 2° Kerst, vorig jaar was hij 9 weken oud . En hij is op 2 december bij ons komen wonen.
We gaan de Kerstboom inderdaad zaterdag , of meer waarschijnlijk zondag zetten. Doen dat altijd meteen het weekend na Sinterklaas. Trouwens, nog 22 dagen en dan is het al Kerst. We hebben allemaal nieuwe kerstballen sinds vorig jaar, allemaal van doorzichtig glas of plastic, heel mooi. En Matice blijft van de Paasboom af, dus gaat hij ook de kerstboom met rust laten. En op zijn hoogte hang ik de niet breekbare ballen. Verheug me erop om hem en de rest van Kerst te zetten, dan is het supergezellig in huis.

Gisteren heb ik de vensters van de keuken en de living gewassen, dat moest omdat de Kerstboom voor het venster gaat staan. Maar toen ik daarmee gedaan had , was het tijd om naar de tandarts te gaan. En het was te laat daarna om nog de rest van de vensters te doen.
Dus heb ik dan nog maar alle keukenkasten afgewassen, uitgewassen waren ze dan. Met dit te doen is de ganse keuken en living volledig binnenkant en buitenkant gedaan, ben heel blij.
Vandaag boven poetsen, dus geen extra taak vandaag en morgen moeten we naar Hasselt de Sint gaan halen voor de kleinkindjes van onze buren, Baby D en Baby C. Die komen hun sint vrijdag al halen want de buren vertrekken die dag op verlof. En dan hebben ze toch op Sinterklaas zelf iets.

Wat is dat toch met die granaten en kogelvuur in onze provincie ? Nu hier ook al in mijn woonplaats.
Dat is thans een heel rustig straatje, of was het tenminste.

Zo, ik ga eraan beginnen, het is hoog tijd.

Ik wens iedereen een hele fijne dinsdag. Liefs en een warme knuffel voor elk van jullie.

Oma-C

03 dec 2019, 09:44

Afbeelding

Ik kom goedemorgen zeggen met de gezellige haard van clive :lol:
ik heb het beeld recht gekregen, 't was inderdaad veel te groot clive
wel heel mooi, maar ik heb het in orde gekregen, een fijne dag verder :lol:
Je kan het kopiëren en opslaan in een mapje... :lol:

Alle seizoentjes een fijne dinsdag, ik ga niet op alles reageren sorry
ik wou dat ik bij de poes van wilde eens kon liggen :oops: :oops:
lekker lui :lol: :lol: groetjes en tot later...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

03 dec 2019, 10:54

Hallo iedereen,

Wilde eend2: gezellige kerstsfeer daar bij jou, heel mooi versiert.Bedankt om het met ons te delen.Ik ga volgende week de kerstboom zetten, eerst de Sint laten passeren.

HVT: ik denk dat vele jonge mensen het niet makkelijk hebben, werken , kleine kinderen , bouwen of verbouwingen doen, enz.Het is toch altijd druk, druk, druk.Bij zoon komt na Nieuwjaar ukje nr.3, die gaan ook fulltime blijven werken, ik zou het niet kunnen :oops: Denk daar vaak aan, of die dat wel gaan kunnen "bolwerken".Wij helpen waar we kunnen ( als het gevraagt wordt, we willen ons niet moeien).Ukjes komen in het weekend 1 dag, zodat ze eens een dagje "vrij" zijn.Dat waarderen ze echt.

Straks naar vader, maar ga eerst langs bij nichtje, die daar in de buurt woont.Ga het Sinterklaasgerief afgeven.Zondag komen we met de familie samen bij haar, de ukjes krijgen daar hun Sint.

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2

03 dec 2019, 15:10

Dag seizoentjes allemaal ,
Dank je OMA C voor het rechtzetten van de foto :-D Het is wel makkelijker om te bekijken op deze manier :-)
Deze foto is van twee jaar geleden .... Nu ben ik nog volop bezig met opruimen, beetje poetsen en plannen ... Sint is ook nog niet voorbij hé ... we hebben nog wat tijd ... ;-)
Vandaag boodschappen gaan doen en naar de kine geweest , dus de dag vliegt weer voorbij .....
Groetjes aan iedereen .....

clive

03 dec 2019, 19:50

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes ,

Kom jullie allemaal nog een fijne avond wensen en voor straks een zachte slaapwel.
Liefs en een warme knuffel voor ieder.

Helena van Troje

03 dec 2019, 20:24

Ik kom er ook nog door.
Drukke dag vandaag.
Voormiddag bedden verschoon.
De boel ook gewassen ineens en in de linnendroger gedraaid.
Ik had een beetje al te optimistisch het zaakje deze middag, als de zon erdoor kwam, buiten gehangen.
Ik had beter moeten weten, want de terrastegels droogden niet.
Namiddag kine en kapper.
Tussen de twee door een koffie gaan drinken en een pannenkoek gratis erbij.
Een toffe ex-collega en echtgenoot tegengekomen.
Toch maar alleen ergens binnen stappen loont soms...
Dan naar de bib en bij de beenhouwer ineens luie wijven eten gekocht: stoofvlees en puré..
Ik heb er wat witloof bij gesneden en het was lekker en allemaal op...
De kine heeft gestretcht en ik voel het wel.
Ofwel is het van krampachtig en angstig door de binnenstad over de kasseien naar de bib te rijden.
Daar was het muis stil, want de studenten waren aan het studeren in de bib.
Dat is daar wel heel goed georganiseerd en heel streng: alleen drinken mag, niet eten en studeren en zwijgen.
Echt gelijk in de studie bij ons vroeger.

Deze morgen dan ook nog te voet naar de badkamerwinkel om poetspasta en een nieuw rubbertje voor mijn aftrekker in de badkamer.
Ik had blijkbaar niet echt de slimste of snuggerste aan de hand.
De verkoopsters wisten beter waar alles in het magazijn lag dan de magazijnier zelf vrees ik.
Ze hadden ook niet echt goesting om me te helpen.
Ik heb daar ik weet niet hoelang lucht staan wezen aan de toonbank....
Tot ik mijn handtas met een bonk op de toonbank heb neergezet en toen kwam er reactie.
Ik had al een paar keer heel beleefd gekucht.
De poetspasta vond hij, het rubbertje niet.
Dan maar een nieuw aftrekkertje, want de rubber moest ik in Leuven gaan halen.
Bleek zowel een aftrekker als een rubber in de voorraad aanwezig te zijn.
Alleen moest je weten waar zoeken in de computer.
Verschil in prijs: rubber 2,5€ ---aftrekker 25 €!!!!!!!!!
De verkoopster in de toonzaal vond dat ik maar beter een nieuwe rubber kon kopen.
Dacht ik ook....
Ik heb er twee besteld, dat is goed voor tien jaar.
Daartegen ben ik 82 of al dood.

Zo ik wens iedereen nog een fijne avond

Oma-C

03 dec 2019, 20:41

Afbeelding

Goede avond alle seizoentjes,
alles wat gepland was is gedaan, nu nog
naar het snooker kijken op Eurosport...

Helena, tegenwoordig ben je lucht in sommige winkels
tot je probeert buiten te gaan (of doet alsof je buiten wil gaan)
Ik heb ook al gehad dat ik goed hard zeg
"als ik dan toch niet moet betalen salut dan" dan schieten ze wakker... :lol:

Ik wens allen nog een fijne avond en straks een goeie nacht
slaapwel en tot morgen... :wink:

clive

04 dec 2019, 07:58

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, genoten van de snooker gisterenavond :) ? Hoop van wel.

Anjelier, de Ukjes zullen wel op verschillende plaatsen hun Sint moeten gaan halen. De kleinkindjes van hiernaast komen nu vrijdag hier hun sint halen. Die moeten we vandaag gaan halen in Hasselt in een speelgoedwinkel waar je zowat van alles vindt, ook heel veel houten speelgoed. Breng dan meteen het verjaardagsgeschenk voor Baby C ook mee, want die wordt 1 jaar op 26 januari. En dan moeten we niet speciaal terug naar Hasselt daarvoor.
Buren vertrekken de 6° net op vakantie en die hebben vorig weekend al de sint gegeven aan de kleinkindjes. Maar Baby D, snapte niet zo goed dat de Sint dan de 6° niet opnieuw kwam daar en daarom dat ze dan die dag hem hier mogen komen afhalen .

Wilde eend, fijn dat Oma-C jouw foto heeft recht gezet , je hebt het daar wel heel gezellig gemaakt. En je hebt inderdaad nog tijd voordat de Sint komt, bovendien gaat het werk niet lopen. ( hoor wie het zegt :oops: ).
Hoop dat de kine jou wat deugd doet.

HVT, wat een drukke dag voor jou gisteren. Hopelijk vandaag een wat kalmere . Als ik in een winkel niet of slecht bediend wordt, zeg ik dat gewoon en als ze dan nog niet reageren laat ik de manager erbij halen. Gelukkig is dat niet om de haverklap het geval.

Muddy Maddy nog niet hier. Was dat vandaag dat ventje thuis ging werken ?

Strijk van gisteren, bed- en badlinnen + een tafellaken zijn al weggelegd. Machine is op kort programma aan het draaien, daar zitten de dweilen in en de gebruikte poestdoekjes.
Ga nu meteen ( nog in pyjama) de 2 benedenverdiepingen stofzuigen, dan zijn die al netjes voordat we vertrekken. Dan douchen en de slaap- en badkamer opruimen en de laatste afvegen en daar dan daar nog vlug even stofzuigen. Maar eerst Matice zo ver krijgen dat hij ontbijt, zijn Viyo heeft hij al op.

Zo, ga niet alle namen noemen, maar wens ieder een fijne woensdag. Liefs en een warme knuffel.

Muddy Maddy

04 dec 2019, 09:03

Goede morgen seizoentjes,

we hebben liggen dommelen nadat de wekker om 5 u 30 was afgelopen en Gimly al in de slaapkamer stond. groot concert. kon niet rap genoeg gaan.
gisteren rond kwart na 11 kwam zijn zak met eten eindelijk toe. dus kon ik nog alle boodschappen doen, broodje bij rita, apotheek, winkel voor krieltjes die we vanavond gebakken met lamsvlees gaan eten.en ik was nèt voor sluitingstijd in de krantenwinkel voor mijn leesvoer waar nu nog alleen de libelle moet gelezen worden. het was gisteren te rap donker en als ventje thuis kwam waren er andere zaken te doen.
Clive: neen, ventje werkt vandaag niet van thuis uit. Brussel was maar op de middag gekomen om de werk pc juist te zetten en de aanvraag om thuis te werken was dan ook te laat. 't zal voor een andere keer zijn. veel succes in Hasselt met je aankopen.
vandaag een traag dagje inlassen. moet ik voor iets buiten dan ga ik, maar anders blijf ik binnen.
afwas heeft ventje gedaan. heb weer een paar uur met mijn electrische schouderverwarmer moeten zitten. in de winkel heeft de kassierster geholpen met alles in mijn trolley te steken want ik had rugpijn en was op mijn adem gepakt van de pijn met zweten er nog bij. ze zei dat ze het zag.
gelukkig heb ik alles mee dat ik nodig had.
vrijdag dan met koeien van letters op het boodschappenbriefje schrijven wat we verleden week vergeten waren ( afwasmiddel) en wat we nu dringend nodig hebben: wc-papier!
collega overkant had aan ventje gevraagd of hij geen zegeltjes over had voor de spaaractie van de carref. ik had nog 1 zegeltje. het was in de mand met mijn pillen gevallen nadat ik de kaart volgekleefd had. dat is 10 euro minder. ik weet niet of hij met mijn zegeltje er komt. hij was vergeten dat de actie op 1 december afliep. dat is ons ook al overkomen.
ventje klaagde van pijn rond zijn nieren en dat hij soms gruis plast. heb hem onmiddelijk de opdracht gegeven om voor het slapen een groot glas water te drinken en voor hij vertrekt ook, nadat hij zijn pillen en de actimel heeft genomen. anders vliegt 'em volgende week naar de dokter! zeggen dat ze moeten drinken is geen must want ze hebben het nu te druk. 1 mnd te laat voor de trimestriële en nu de beginfase voor het rekenhof. en normaal is koffie een vochtafdrijvend middel waardoor hij juist zou meer moeten drinken.
Morgen Ir. ze mag de badkamer dweilen en hier de beneden. en dan mag ze kiezen. meehelpen met de bib op orde te zetten of de kerstversiering mee aanbrengen. strijken is niet nodig. ventje heeft nog genoeg hemden in zijn kast op het werk liggen zegt hij. ben nog een koffie gaan halen en Gimly wilde nog wat te eten. het lege pakje zakjes lag op de tafel. moest ik aan beest uitleggen waarom ik weer naar de keuken moest. :?
vandaag werk maken van een nieuw tafelkleedje op de salontafel te leggen. de eettafel kan nog wachten. ik moet eerst 1 van mijn drie kersttafelkleden vinden. :?
zo, nadat de koffie op is, gaan loeren of mijn cement al klaar is en er was alleen een boottaak.
maar het vrachtwagentje in de valley kan meer punten opleveren.
Fijne dag seizoentjes! Duffel jullie warm in want hier is het -1°.
Cats Rule!

Oma-C

04 dec 2019, 09:30

Goede morgen alle seizoentjes,
een prachtige zonsopgang vanmorgen
en nu straalt ze weer, het is wel koud
maar dat is normaal in december,
beter koud en droog dan dat nat altijd :roll:
De chauffageman heeft de verwarmingsketel nagekeken
en gekuist, ik kan deze winter weer gerust zijn...(hoop ik)

clive geniet van de uitstap naar Hasselt :lol:

M-M maak er een fijne dag van, als je niet buiten moet...
sterkte voor de pijn... :roll:

Alle seizoentjes een aangename dag en tot later
ik ga het berghok kuisen... :wink:
de man heeft het wel proper achtergelaten
maar met wat nat is het weer kraakproper :wink:

Afbeelding

wilde eend 2

04 dec 2019, 09:50

Dag seizoentjes allemaal ,
Clive : je treft het met het weer vandaag ! het is koud maar zonnig ! een fijne dag in Hasselt .:-)
MM : poes eet hier ook de voeding van Hills met name S/D voor de urinewegen . Maar zij mag maar één zak van 1,5 kg per maand eten hoor , en ze vraagt ook niet naar meer .
Aan alle seizoentjes een prettige dag , hopelijk zonder pijn ...