NACHTUILTJES (17)2019
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Helaba, we genoten van een heel sfeervol Kerstconcert, zoals elk jaar trouwens.
volgend jaar zal ik het eens aankondigen want iedereen kan naar de Gulden Zonne komen, de prijs is maar 7€ en heel afwisselende muziekshow, ik laat het weten volgend jaar!
Ons Viv zit zeker in de patatten met haar geliefkoosde Genk dat niet vooruitkomt!
Mijn vaste telefoon werkt weer , de technieker kon gisteren komen vanaf 8u maar hij daagde maar op om 10'voor12u Ik had verse soep gemaakt en die jongeman was content met een tas, soep doet altijd deugd als het koud is hé!
Even kijken of het niet glad is om het geld voor ons Kerstfeestje in de bus te werpen
Doeiiii
volgend jaar zal ik het eens aankondigen want iedereen kan naar de Gulden Zonne komen, de prijs is maar 7€ en heel afwisselende muziekshow, ik laat het weten volgend jaar!
Ons Viv zit zeker in de patatten met haar geliefkoosde Genk dat niet vooruitkomt!
Mijn vaste telefoon werkt weer , de technieker kon gisteren komen vanaf 8u maar hij daagde maar op om 10'voor12u Ik had verse soep gemaakt en die jongeman was content met een tas, soep doet altijd deugd als het koud is hé!
Even kijken of het niet glad is om het geld voor ons Kerstfeestje in de bus te werpen
Doeiiii
Ivette
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Goede frisse morgen
Het ziet er veel belovend uit, moet boodschappen doen, kleinzoon Günther samen met Ineke komen eten.
Gisteren heeft dochter van buurtje welke in een verzorgingshuis te Blankenberge werkt langs geweest. Weet nu meer , het spreekt me aan. Maandag op gesprek met verantwoordelijke. Ga mijn diensten aanbieden welke in mijn mogelijkheden liggen, voel me daar goed bij. Zo leer ik mensen kennen die daar ook een handje toesteken.
Okra, geeft geen teken van leven. Informeerde bij iemand welke er ook bij was. Stelde mijn hoop voor het eerst samen te gaan. Niet dus ze heeft deze vereniging verlaten, de groepjes hadden geen opening voor andere. Ben niet zo hopeloos om me daar als mag ik er aub bij aan te dienen.
Met volle overtuiging ga ik maandag op gesprek.
Gisteren dochter op bezoek, samen naar Paria Diaza was het onderwerp. Stelde voor om rolstoel te voorzien, antwoord van mijn ventje daar ga ik niet inzitten. Ik zou nooit aan zulk gesprek begonnen zijn. Dochter sprak in naam van haar kinderen en kleinkinderen welke graag bompa erbij zouden hebben. Weten ook wat niet meer gaat. OEF heeft zich erbij neergelegd, de rolstoel gaat mee, indien nodig kan er gebruik van gemaakt worden.
Bianca mama van onze kindjes heeft er nog een staan van haar oma, dus ook opgelost.
Groetjes en tot dan
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeiemiddag
't is genen vetten buiten, dikke mist en temperatuur rond het vriespunt; 'kheb geen zin om buiten te komen maar 't zal toch moeten want heb een afspraak bij de bank en er moet brood gehaald... of 'k moet nog bakken.
Misschien wordt het wel het laatste dan geeft de geur van zelfgebakken brood een sfeer van gezellige warmte in huis; samen met een kaarsje !
Menu : friet met spiegeleitje en witloofsalade.
Corry, vrijwilligerswerk om onder de mensen te komen JA
MAAR
laat je niet volledig inpalmen. Ik ken dat een beetje, geef ze je een hand dan willen ze je arm
.
Zelf doe ik ook vrijwliggerswerk maar dan wel een systeem dat ik zelf bepaal wanneer ik het doe.
Mensen vanaf hun 80ste jaarlijks een verjaardagsbezoekje brengen met een kleine attentie vanwege het OCMW met als doel vereenzaming tegen te gaan, en zien of ze noden of vragen hebben.
Het heeft ook een tijdje geduurd voor de bomma ergens mee wilde in de rolstoel maar eens ze het comfort ervan ontdekt had wou ze steeds overal mee. Minder mobiel zijn is toch geen schande Stafke en zo kun je nog overal bijhoren en meegenieten.
OKRA : gisteren ook lidgeld betaald voor iets waar ik eigenlijk (bijna) nooit naartoe ga, alleen soms de rummiclub eens op woensdagnamiddag als ik echt niets anders te doen heb en het slecht weer is.
't lijkt me ook teveel op een kliekjesclubje waar het niet makkelijk is een plaatsje te veroveren
't is genen vetten buiten, dikke mist en temperatuur rond het vriespunt; 'kheb geen zin om buiten te komen maar 't zal toch moeten want heb een afspraak bij de bank en er moet brood gehaald... of 'k moet nog bakken.
Misschien wordt het wel het laatste dan geeft de geur van zelfgebakken brood een sfeer van gezellige warmte in huis; samen met een kaarsje !
Menu : friet met spiegeleitje en witloofsalade.
Corry, vrijwilligerswerk om onder de mensen te komen JA
MAAR
laat je niet volledig inpalmen. Ik ken dat een beetje, geef ze je een hand dan willen ze je arm
Zelf doe ik ook vrijwliggerswerk maar dan wel een systeem dat ik zelf bepaal wanneer ik het doe.
Mensen vanaf hun 80ste jaarlijks een verjaardagsbezoekje brengen met een kleine attentie vanwege het OCMW met als doel vereenzaming tegen te gaan, en zien of ze noden of vragen hebben.
Het heeft ook een tijdje geduurd voor de bomma ergens mee wilde in de rolstoel maar eens ze het comfort ervan ontdekt had wou ze steeds overal mee. Minder mobiel zijn is toch geen schande Stafke en zo kun je nog overal bijhoren en meegenieten.
OKRA : gisteren ook lidgeld betaald voor iets waar ik eigenlijk (bijna) nooit naartoe ga, alleen soms de rummiclub eens op woensdagnamiddag als ik echt niets anders te doen heb en het slecht weer is.
't lijkt me ook teveel op een kliekjesclubje waar het niet makkelijk is een plaatsje te veroveren
Oud maar niet Out
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Goede namiddag allen
Het weer daar zal ik maar niet veel over zeggen,
slechter kan bijna niet, een beetje zon zou welkom zijn
Jadi men ziet het goed als een bejaarde een Blaasontsteking heeft,
zijn veel zenuwachtiger dan normaal,
die mensen kunnen het niet zeggen wat hun probleem is, het personeel moet het zien
sommige zien het andere niet,
Yorkske tof dat je een fijne dag gehad hebt met Lily, is voor herhaling vatbaar hé
Corry niet overdrijven, heb het ook gedaan ze profiteren gemakkelijk
ik ben er mee gestopt daar ik Alyssia ging bijhouden, daar had ik veel meer aan
Rietjes wat jij doet is rechtstreeks mensen helpen, is veel beter
Ik denk dat ik vandaag geroosterd brood ga eten,
mijn maag en darmen liggen overhoop
Wens aan allen een fijne dag, assa
Aan de zieken veel sterkte
Het weer daar zal ik maar niet veel over zeggen,
slechter kan bijna niet, een beetje zon zou welkom zijn
Jadi men ziet het goed als een bejaarde een Blaasontsteking heeft,
zijn veel zenuwachtiger dan normaal,
die mensen kunnen het niet zeggen wat hun probleem is, het personeel moet het zien
sommige zien het andere niet,
Yorkske tof dat je een fijne dag gehad hebt met Lily, is voor herhaling vatbaar hé
Corry niet overdrijven, heb het ook gedaan ze profiteren gemakkelijk
ik ben er mee gestopt daar ik Alyssia ging bijhouden, daar had ik veel meer aan
Rietjes wat jij doet is rechtstreeks mensen helpen, is veel beter
Ik denk dat ik vandaag geroosterd brood ga eten,
mijn maag en darmen liggen overhoop
Aan de zieken veel sterkte
Groetjes van assa
-
Inderdaad Rietjes ik ga me een namiddag in de week ten dienste stellen. Dochter komt wekelijks op bezoek. Ga graag nu en dan, soms met mijn man
op den draai, een rolstoel voor hier buiten te komen is gelukkig niet nodig. Met Af en toe een etalagestop , wandelen veel in de winkelstraat te Blankenberge, zodat Stafke niet opvallend staat te recupereren tot zijn hartslag terug normaal is.
Ik verzeker jullie dat ik de angst om wat kan gebeuren terug moet overwinnen, en niet altijd in de buurt kan blijven om erger te voorkomen.
Zelf neemt hij het niet zo ernstig, gaat regelmatig ALLEEN met de auto weg.
Ons dochter kan bet niet vatten , verantwoordelijk naar andere op de baan dat dit niet doordringt. Het heeft geen zin om daar ruzie over te maken, zulk iets moet hij zelf uitmaken.
De avond valt , zal vroeg donker zijn
Corry
Ik verzeker jullie dat ik de angst om wat kan gebeuren terug moet overwinnen, en niet altijd in de buurt kan blijven om erger te voorkomen.
Zelf neemt hij het niet zo ernstig, gaat regelmatig ALLEEN met de auto weg.
Ons dochter kan bet niet vatten , verantwoordelijk naar andere op de baan dat dit niet doordringt. Het heeft geen zin om daar ruzie over te maken, zulk iets moet hij zelf uitmaken.
De avond valt , zal vroeg donker zijn
Corry
-

Goede morgen allen
sinds gisteren avond geraakte ik hier niet binnen,
Het weer valt niet mee, regen en bitter koud
deze namiddag naar de dokter, ben niet ziek is voor mijn medicatie
zal wel terug een stagiaire zijn, die kunnen zagen als de beste
als de toestand van mijn dokter erger wordt, verander ik van dokter
Corry zolang je man het kan, laat hem doen
zo blijft in onder mensen, en in beweging sterkte
Groetjes van assa
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Goede morgen deze morgen
Allemaal goed geslapen ?
Maar te weinig ventje en ik hebben te lang tv gekeken..
Bingwatch noemen ze dat zekers ?
Soit een kermis is een geseling waard zegt men altijd
Deze morgen geraakte ik hier niet binnen "error"..
En nog altijd kan ik geen plaatje opladen....
Tjah dan maar begonnen met mijn HH
Intussen is het hoogtijd dat ik aan de hutsepot begin sé
Deze namiddag vergadering met de bewoners, voor ons is het onze vuurdoop
Ik wens jullie een aangename dag toe
toedeloe
menu: hutsepot
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereen
regen, wind en koud
deze morgen ben ik gaan ontbijten naar Elckerlyk
sinterklaas ontbijt, leeeekker
zitten altijd met de zelfde 7 personen
en hebben al afgesproken voor de volgende bijeenkomst, kerst aperitief
volgende week zijn er ook enkele dagen dat ik weg moet
KVLV en Femma
en heb me ingeschreven voor volgend jaar april naar cirque du soleil in Rijsel
we moesten rap zijn in een dag was het volzet

regen, wind en koud
deze morgen ben ik gaan ontbijten naar Elckerlyk
sinterklaas ontbijt, leeeekker
zitten altijd met de zelfde 7 personen
en hebben al afgesproken voor de volgende bijeenkomst, kerst aperitief
volgende week zijn er ook enkele dagen dat ik weg moet
KVLV en Femma
en heb me ingeschreven voor volgend jaar april naar cirque du soleil in Rijsel
we moesten rap zijn in een dag was het volzet

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeiemorgen
'k ben dan toch binnen geraakt, vanmorgen was het niet te doen, steeds ERROR
Miezerig buiten, 'k vrees dat ik niet buiten kom vandaag. Ventje is met een ex-collega gaan eten en alleen te voet zie ik het niet zitten om buiten te komen, 'k zal alvast uitrusten voor morgen want dan ben ik de hele dag de baan op. Kerstmarkt Brussel.
Gisterenavond een heel mooie maar heel trieste gezien in het kader van Filmuniversiteit waar wij lid van zijn. CAPHARNAUM. Je moet het maar eens googelen.
Een Dramafilm over het onwaarschijnlijke verhaal van een kind op zoek naar zijn identiteit en dat rebelleert tegen het leven dat hem opgelegd wordt.
Het doet ons weer eens beseffen dat onze wieg toch wel op een goede plek stond.
Meme-Rietje Cirque du Sloleil, iets om naar uit te kijken. Wij zijn er ook eens naartoe geweest en 'k wil nog wel eens.
Menu : soep en koelkastrestjes aangezien ik alleen ben om te eten.
'k heb wel al een grote pot spaghettisaus gemaakt met heel veel groentjes voor de diepvries en voor W morgen.
'k ben dan toch binnen geraakt, vanmorgen was het niet te doen, steeds ERROR
Miezerig buiten, 'k vrees dat ik niet buiten kom vandaag. Ventje is met een ex-collega gaan eten en alleen te voet zie ik het niet zitten om buiten te komen, 'k zal alvast uitrusten voor morgen want dan ben ik de hele dag de baan op. Kerstmarkt Brussel.
Gisterenavond een heel mooie maar heel trieste gezien in het kader van Filmuniversiteit waar wij lid van zijn. CAPHARNAUM. Je moet het maar eens googelen.
Een Dramafilm over het onwaarschijnlijke verhaal van een kind op zoek naar zijn identiteit en dat rebelleert tegen het leven dat hem opgelegd wordt.
Het doet ons weer eens beseffen dat onze wieg toch wel op een goede plek stond.
Meme-Rietje Cirque du Sloleil, iets om naar uit te kijken. Wij zijn er ook eens naartoe geweest en 'k wil nog wel eens.
Menu : soep en koelkastrestjes aangezien ik alleen ben om te eten.
'k heb wel al een grote pot spaghettisaus gemaakt met heel veel groentjes voor de diepvries en voor W morgen.
Oud maar niet Out
-
greetie - Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17

Deze morgen kon ik ook niet binnen, niet buiten geweest.
Poetske is nog bezig
In het begin ook moeten aanpassen in de verenigingen, nooit gedacht dat ik me lid ging maken, door de ziekte van A. werd ik zo geïsoleerd, en zoals Yorkske schrijft al veel mensen leren kennen
Zondag kerstmaaltijd van de KVLV, en A. heeft graag soep
Wens jullie een fijn weekend
Greetie
-

Goedemorgen
Jullie ervaringen met Okra zijn allemaal positief, wat ook de reden mag zijn dat ik geen antwoord kreeg. Had evengoed nogmaals deze mail kunnen herhalen. Misschien ben ik niet zo sociaal ingesteld en daardoor minder moeite doe om toch binnen te raken.
Wat me ook een beetje tegenhoud om voluit te gaan is de ingesteldheid van mijn ventje. Telkens ik iets onderneem verandert hij van koers, is meer aanwezig, TV nu en dan uit....De afspraak maandag gaat door, komt daar meer uit de bus zoals kennis maken met vrijwilligers en samen ook iets ondernemen, de tijd zal het uitmaken, ik sta daar voor open.
Auto rijden is geen optie, zelfs zijn dokter raden het af. Samen buiten komen krijgt altijd voorrang. Zal mijn plaats in het dagelijks leven terug op rails zetten, ben 80 en wil thuis niet vastroesten.
Dochter van buurtje is kandidaat om gezelschapspelletjes te komen spelen, doet het graag maar heeft niemand. We zien wel, mijn ventje zal blij zijnmet twee storende vrouwen in zijn huis.
Zo heeft elk zijn dagindeling, samen oud worden en een van beide jong van hart blijven kan ook problemen geven .
Groetjes en tot dan
Corry
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Goeie morgen iedereen
Niet veel te vertellen
Beetje boodschappen doen
Ik heb geen goeie hervaring met okra
Al van jaaaaren geleden
Niet veel te vertellen
Beetje boodschappen doen
Ik heb geen goeie hervaring met okra
Al van jaaaaren geleden
Groetjes van meme-rietje,
-
Goede morgen allen
Donker triestig weer niet aangenaam,
mooie bewerkingen gezien,
straks enkele boodschappen gaan doen,
eens bij JBC binnen wippen, is op mijne weg
ik zoek een lang kleedje, hopelijk is er iets dat past en mij ook aanstaat,
Verder niets te vertellen, zal een rustige dag worden
Donker triestig weer niet aangenaam,
mooie bewerkingen gezien,
straks enkele boodschappen gaan doen,
eens bij JBC binnen wippen, is op mijne weg
ik zoek een lang kleedje, hopelijk is er iets dat past en mij ook aanstaat,
Verder niets te vertellen, zal een rustige dag worden
Groetjes van assa
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede avond iedereen, het is al donker..
We hebben de kerstboom gezet en die "gepimpt"
Tussen door kokje en wasvrouw geweest...
Veel weet ik niet te vertellen
Wens je jullie alvast een super gezellige avond toe
toedeloe
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.