In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

05 dec 2019, 06:47

Goede morgen seizoentjes,

vandaag heeft ventje cohesiedag. met een ander woord: ze hebben een bedrijfsuitje. ze gaan naar het martelmuseum en het frietmuseum en ik mag op mijn kin kloppen wat de frieten uit het frietmuseum betreft, want ik kan er geen eten omdat Poets Ir. komt. Bon, kan ik dan eens iets eten wat ventje toch niet graag lust, alleen weet ik niet wat.
gisteren was ventje een halve dag thuis en zijn we naar de action geweest. ze hadden veel stansblokken dus ik kan een tijdje verder, maar dat bukken vergde te veel voor me dus ventje aan de kassa en ik naar de auto om te zitten. nadien de standaard geplunderd. enfin, had een paar tips gekregen voor nieuwe boeken, maar 1 "las" precies niet goed, de andere is al een oud engels boek dat moest besteld worden. en dan heb ik nog "de schoonmoeder" mee, mss vind ik raakpunten met die oude heks! volgens wat ik "niet hoor" is die ferm aan het trunten.Haar zus is ver in de 90, zit wel in een wzc omdat ze bijna blind is.
enfin, dus3 boeken gescoord, theelichtjes van 8 u, grote van 10 u 1 speciale kaars voor Vinny, dikke nylonkousen voor zaterdag onder mijn kleed. daarop gaat een zwarte riem met zilverblauw accent, blauwe oorbellen en een blauwe ketting en zeg nu nog eens dat ik niet voor blauw/zwart ben. :lol:
Ir mag de badkamer poetsen en de keuken en de hele beneden. als er dan tijd over is mag ze beslissen of ze meehelpt met de versiering of de bib. al deeltelijks op orde zetten.
zei gisteren toen we terug waren tegen ventje, dat hij zijn ijsschild moest leggen. is niet nodig zei hij en wie moest er krabben vanmorgen? heeft wel zijn groot glas water gedronken en zegt dat hij al veel minder last heeft. ( wishfull thinking aan zijn kant?)
Postbode sjeede door dus geen post. even later wel een pakje. doe het open, bleek het mijn verjaardagskado aan mezelf te zijn. "cat's eye" drie korte stephen king verfilmde verhalen, gezien door het oog van een....je raad het al...een kat. die hebben we dan bekeken na ons uitstapje en verder gedaan met "bones" 11, onderwijl de petaten gekookt en gebakken en het vlees ook.
afwas is er niet! Ventje heeft die gedaan om mijn rug te sparen. ( had al weer last tijdens het preparen van het eten- lang rechtstaan) Moet vandaag dus niet naar buiten. ga vanavond denk ik ventje om een hamburger met sla en verse uitjes sturen. die is normaal op het gewone uur thuis. En aangezien die al frieten gegeten heeft in het frietmuseum....
Gimly heeft zijn lied over de Poes-ta al gezongen en ligt op tafel, buikje vol, mammie op. streeltjes on demand.
vandaag dan verder werken aan kaartjes. zowel kerst als een begin maken voor die van januari.
over kerst gesproken, heb een mini-mini kerstboompje in zilver gekocht alsmede een lichtslinger in multicolor voor aan de kast aan de ander kant. batterijen voor moeder en kaartje voor haar buurvrouw ligt klaar op de kast in de gang.
ventje is er: ze zijn met 21 om op cohesie te gaan. ken dat, ze blijven dan in hun eigen groepje. ( en praten over het werk!!!)
vroeger jaren geleden toen ventje nog in zeebrugge werkte mocht ik van de commandant daar altijd mee als het cohesie dag was, al was ik een burger, niet echt verbonden met het leger. wij zijn eens naar het ruimtevaartmuseum geweest waar ik de meeste vragen juist had en dan naar het boekendorp, maar ben de naam vergeten. het enige cafè dat open was in het boekendorp heeft een maandrecette gehad die dag. :lol: ( waren met de bus- en BOB bestond nog niet)
koffie is op, ga eens kijken of mijn mortel al klaar is. en met het vrachtwagentje de valley doorkruisen en nu proberen de 4 taken af te krijgen en een kip te vangen!
Fijne dag seizoentjes en hou het warm!
Cats Rule!

clive

05 dec 2019, 08:17

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, hoop dat de pijn wat minder wordt. En dat Ir. alles wat jij opsomt gedaan krijgt. Dan zit je weer netjes.

Gisteren dan naar Hasselt geweest, vooral om de Sint en de Kerst te gaan halen voor Baby D en Baby C. En dan meteen het verjaardagsgeschenk gekocht voor Baby C die 26 januari jarig is. Manlief vond dat ik wat teveel had gekocht, maar heb daar een reden voor. Voor kort hadden we hier 2 mooie winkels voor kinderkleding en die zijn nu beiden dicht. En door het jaar kocht ik vaak nog kleding voor de 2 kleintjes, zo maar. En ik heb besloten dat er geen geschenkjes meer worden door het jaar, zonder reden. Want dat telde ook altijd door. Dus krijgen ze nu een fatsoenlijke Sint, Kerst, Pasen en op hun verjaardag natuurlijk. Toen ik dat tegen manlief zei, vond hij dat wel goed op voorwaarde dat ik me daaraan houd en dat ga ik zeker doen. Had in de speelgoedwinkel een volle klantenkaart en dat bedrag ging er dus vanaf. Maar we vonden beiden wel dat ik mooie dingen gekocht had voor de kleintjes, educatief en degelijk speelgoed.
Kwamen dan nog voorbij een mooie kledingswinkel die ook gaat sluiten. Vond daar een heel leuk broekje in mijn maat en daar een mooie lange cardigan op. Manlief vond me er heel mooi in en rekende vlug het te betalen bedrag uit, want op het broekje kreeg ik 70%korting en op de cardigan 60% korting. Moest voor beiden 76€ betalen tegenover 232€, dat is een verschil van maar liefst 155€.
Ga dat vandaag aandoen, manlief was vooral verliefd op het broekje en vond dat ik een goede koop had gedaan. En kon wel een broekje bij gebruiken. Moet ik daar al nimmer naar op zoek.
Dan zijn we naar huis gekomen en even gestopt aan de dierenspeciaalzaak, want Matice had nog niets voor zijn Sint. Een snuffelmatje gekocht waarin je kleine snoepjes moet stoppen en een lichtgevend bot.
Hij krijgt zijn Sint zaterdag nadat zijn trimster is geweest, want die komt zaterdag tussen 13.00H en 13.30H.

Heb zijn plaidje al gewassen en dat is al droog en het WC matje zit ook al op kort programma in de wasmachine. Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilklaar maken voor morgen en als ik kan nog een extra taak. Maar dat valt af te wachten hoe ik mij straks voel.

Matice kon gisteren niet begrijpen waarom hij niet mee mocht. Maar dat ging deze keer echt niet omdat we in die speelgoedwinkel moesten zijn. Ondanks dat die 3 verdiepingen heeft, staat daar toch nog alles dicht bij elkaar en wou ongelukjes vermijden dat hij ergens iets zou omstoten.

Zo, ik ga beginnen. Ik wens iedereen een mooie donderdag en stuur jullie veel liefs en een warme knuffel.

Oma-C

05 dec 2019, 10:07

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes
een nevelige dag voorlopig nog, het was mistig vanmorgen :roll:
en die mis was aangevroren, krabben vandaag weerom...
De vuilkarren zijn er weer, alles tegelijk weg en opgeruimd.

clive ferm op de koop geweest, en allemaal mooi dingen
geniet ervan ook van de cadeautjes voor de kindjes
ja alles is duur tegenwoordig en het budget wordt meestal niet hoger :roll:

M-M, al een hoop voorraad om kaartjes te maken, dan kan je bezig blijven
ik heb hier ook altijd een voorraad, mijn kast zit vol genoeg
en ik koop voorlopig niks meer bij, als alles eens verwerkt is
zijn we al een eind verder in de tijd...
Ik verwerk ook gewone kaarten in plaats van ze bij het oud papier te doen,
met een beetje fantasie kan je er ook iets moois van maken
en bewaar alleen de mooie zelfgemaakte kaarten,
je krijgt na jaren wel een berg bijeen :lol:
Geniet van je werkjes, 't is een mooi amusement in de winter :lol:

wilde eend, een fijne dag, hier was het nevelig als ik opstond
de mist zal vannacht geweest zijn... gevaarlijk weertje..

Helena, anjelier M-J en alle seizoentjes, ik ga verder doen
want ik moet om half 2 klaar staan heb een afspraak bij de notaris met zoon :roll:
en morgen op doktersbezoek... elke dag wel iets...
Groetjes allen en tot later :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

05 dec 2019, 11:30

Goede middag,

Buiten de keuken declutteren heb ik nog niet veel uitgespookt vandaag.
Het is dieseltjesdag.
Trouwens ik weet nog niet goed wat ik ga doen de rest van de dag.
Wel heel goed geslapen vannacht.
Vergeten de beveiliging aan te zetten.
Ik begin gaan te denken dat dat klaviertje slechte stralen uitzend.
We zullen eens vragen of dat mag verplaatst worden naar de gang.
De zon is hier van de partij.
Na de middag voorzichtig naar de winkel.
Gezien C. niet geweest is wegens ziek dinsdag heb ik ook geen voorraad kunnen inslaan.
Ik ga eens goed nagaan wat ik allemaal kan in voorraad hebben moest het slechter weer worden.

Dames een fijne dag nog.

Oh ja, Clive de "zwerf" poes is weer geweest.
Ze komt alle dagen goede dag zeggen en mag dan eventjes binnen.
Ze is wel beleefd en gaat altijd weer buiten als ik ze buiten lok.
Ze is duidelijk van iemand want ze is zeker niet ondervoed en haar pels blinkt en is heel zacht.
Ze kent een pc want ze ging op het toetsenbord liggen om aandacht te vragen...

anjelierken

05 dec 2019, 12:03

Hallo iedereen,

Heel koud en mistig, zou in de namiddag een beetje verwarmen.

Hiernaast zijn de dakwerkers bezig , met als gevolg dat hun wagens voor de oprit staan.Nochtans een eindje verder , hebben ze plaats genoeg, maar ja, dat zal te ver zijn.

Hebben foto's doorgekregen van zoonlief toen de ukjes bij de Sint waren.Ukkemeisje weent op de schoot van de Sint en ukkepuk kijkt sip.Die waren duidelijk bang :D .Ik weet zelf ook nog dat ik niet veel moest hebben van de Sint, was daar zelf ook een beetje bang van.En van die Zwarte Pieten ook :D .

Gisteravond een veggie nasi goreng gegeten, was lekker.Manlief vind het ook prima, dat we minder vlees eten.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

05 dec 2019, 15:45

Afbeelding

Goede namiddag alle seizoentjes,
pas terug van de notaris, alles wat opgeschreven
stond om te vragen is beantwoordt,
zoon is ook tevreden hij had ook wat vragen...
dus nu even goeiedag zeggen met een taske thee :wink:
Heb alles opgeslagen op de pc, ik kan nog eens terug gaan kijken

anjelierken, die ukjes hebben het niet zo voor de sint :lol:
ja zo zijn er meer, dat hoort erbij hé...dat betert wel met de jaren
en ik eet ook nog weinig of geen vlees meer, ik heb er
een tegenzin voor tegenwoordig, ik heb liever vis of gewoon een eitje :wink:

Helena, een beleefde poes dus, :lol: toch lief dat ze af en toe
een goeiedag komt zeggen, als je ze makkelijk terug weg krijgt :)
ze ruikt misschien jullie andere poes en komt ze eens kijken... :lol:

Mijn theetje is op en ik ga nog wat rusten, 'k heb er een
ferme wandeling opzitten en er zat een koude wind,
bij terugkomen was het beter toen hadden we de wind mee

Morgen nog eens die afstand afleggen want ik
moet bij de dokter zijn voor voorschriften medicatie
Nog een fijne dag verder, het wordt al donker :roll:
Allen een warme groet en een goeie nacht (veel later) :)
tot morgen...

Helena van Troje

05 dec 2019, 16:14

Volgens een van mijn buren ben ik bij de dieren gekend voor mijn dierenliefde naar het schijnt.
Die hun poes (is deze zomer van ouderdom gestorven) kwam ook altijd bij mij zitten als ik op mijn terrasje zat te lezen.Ik geef die nochtans alleen maar streeltjes en een babbeltje.
Hun honden, waarvan ook al ene wijlen, de jongste nog wel, komen ook altijd goeie dag zeggen aan de draad.
Als ik bij hen al eens binnenkom --- heel sporadisch, te weinig zegt buurvrouwtje, maar die mensen gaan werken en hebben kindjes, dus die hebben volgens mij werk genoeg te doen --- dan komt de overgebleven hond ook altijd dicht bij mij zitten. Net of hij op mij moet passen en mij beschermen voor ik zou niet weten wat. Lief beest, moet je weten dat ik bang ben van honden....

mammyretro

05 dec 2019, 20:48

goede avond,allen
clive ,ja ,hoor het is hier ook koud,ligt al gans de week in de lappen mand
een verkoudheid die te lang duurt volgens mij ,

ik zoek een post die ik gisteren schreef,vind ik hem niet meer terug ,dus
schrijf ik het nogmaals een keertje
omac, dank je voor het kaartje ,het staat op de kast,

fijne avond,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C

06 dec 2019, 09:45

Goede morgen alle seizoentjes
een natte morgen, het regent
Ik zal maar een paraplu meenemen
want ik moet om 11 u bij de dokter zijn

eerst geraakte ik niet binnen bij sennet
met dit vieze weer zit iedereen aan de pc denk ik dus overbelast...
Ik ga douchen en me klaar maken
't is zo'n 20 minuten tevoet

mammyretro, beterschap en graag gedaan dat kaartje :lol:

Helena, dieren voelen veel aan... fijne dag

Alle seizoentjes een fijne dag,
misschien kom ik nog wel eens terug
maar nu moet ik me klaarmaken.... tot later :)

clive

06 dec 2019, 09:53

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Mammyretro, jij bent maandag jarig, maar ik kan jou helaas geen kaartje sturen, want ben deze week niet op de Post geraakt om postzegels voor het buitenland te gaan kopen. Maar ik beloof jou dat jij een extra mooie kaart met de feestdagen krijgt. Verzorg je verkoudheid goed. Liefs.

Heeft iedereen zijn schoentje gezet ? Ben ik glad vergeten.
Vandaag extra vlug werken, want zou met alles graag klaar zijn rond 15.00H. Kan ik de geschenkjes zetten voor Baby D en Baby C. Ben wel zuinig geweest met snoep, vind persoonlijk dat Baby D. teveel snoept.
Verder hebben ze beiden 2 geschenkjes. Dat is meer dan voldoende. Baby D krijgt blokken waar je een politiekantoor van kunt maken, compatibel met zijn DU*LO blokken en een xylofoon en Baby C een bal die hem gaat leren kruipen, want dat doet hij nog niet en kleurrijke zachte blokken met diertjes op en het alfabet.
Hoop dat ze er blij mee zijn. Maar dat zal wel.

Zo, ga douchen en boven de slaap- en de badkamer doen en daar stofzuigen en dan kan ik de keuken en de living al dweilen, maar eerst de was sorteren en al een wasmachine instoppen. Heb er 3 want heb woensdag niet gewassen omdat we naar Hasselt waren.
Na de keuken en de living neem ik een korte pauze en dweil dan beneden alles.

Matice krijgt morgen zijn Sint na de trimster is geweest.

Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een mooie dag.
Liefs en een warme knuffel.

mammyretro

06 dec 2019, 09:53

goede morgen
htv je heeft een privee berichtje ,
hoop dat je het kan lezen

hier ook een natte dag, straks om 11u45 afspraak dokter,

Muddy Maddy

06 dec 2019, 10:36

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren Ir. haar sint gegeven. vond ze heel lief. En er zat een flinke lading verjaardagskaartjes in de brievenbus! Bedankt afzenders!
heb van ventje uit het frietmuseum ook een kadootje gehad een petattenzak van vroeger waar een theelichtje in kan.
had zin in pizza maar dat heb ik me beklaagt. bestelling doorgeven rond 4 u 30 en ze is pas geleverd om 7 uur: een half uur nadat ze er al moest geweest zijn. lookbroodjes waren lauw en de pizza hebben we terug moeten opwarmen. dacht van een flinke negatieve revieuw te schrijven, maar ze hebben de link losgekoppeld. ventje kreeg al ferm honger en ik moest mijn avondpillen nemen.
overlaatst had die pizzaleverancier me ook bij 't zevende knoopsgat: ik had een X-aantal punten dat ik mocht opdoen in de hema. produkten gekozen, code ingevuld: is niet meer geldig! geweldig!
straks eens naar de echte site van de pizzaleverancier opzoeken of ik contact kan opnemen anders dreig ik er mee de boel op fb te zetten bij het oostends nieuws.
Moeder belde gisterenavond om te vragen of haar kaartje al toegekomen was. ( ze had nl non-prior zegels gekocht en ik had gezegd dat dit 3 dagen ging duren voor het ging toekomen) en dan heeft ze nog 't een en 't ander gezegd.
postbode sjeest voorbij: niets in de bus meer. ( Horloge zal voor volgende week zijn)
ventje is examens aan het afleggen. niet hij, maar zijn studenten waar hij al les aan heeft gegeven.
deze middag boodschappen en de zoon van buurman is hier weer aan het kwelen. zelf Gimly is terug naar de tafel omdat je het hoort tot in de salon.
het is maar grijs en zou nog eerst moeten boodschappen doen, maar ik zie dat de buienrader regen voorspelt en heb geen zin om naar buiten te gaan. Mss vragen aan ventje dat hij eerst doorrijdt naar de grotere liedl in de buurgemeente waar je op die parking daar nu je blauwe schijf moet zetten.
en reken maar dat ze komen zantjes schrijven.
Ir. heeft alles gedaan wat ik gevraagd had en ze had nog 10 min over. te kort om nog mee te helpen met de kerstversiering. Ze heeft me ook een adresje in nederland gegeven waar het lekker eten is.
Zo, ga nu proberen te ontbijten: zou het beter aperitieven noemen... :?
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

anjelierken

06 dec 2019, 12:50

Hallo iedereen,

Wij hebben deze ochtend bij het ontbijt een mini-sintje gegeten.Had een zak gekocht, waarvan manlief er al verschillende van heeft opgegeten :roll: Zag het pas toen ik de zak nam.Als manlief weet dat er zoetigheden in huis zijn , kan hij daar moeilijk aan weerstaan.Toen de kinderen nog thuis waren, moest ik het verstoppen, want ze aten alles direct op :roll: Ik kan daar gerust van af blijven.

Regen en nog eens regen.Spaanse woef zal vandaag niet veel buiten gaan, 1 druppeltje op zijn neus, en direct terug binnen :D

Ga in de namiddag boven een beetje kuisen, is ook nog niet gebeurd.
Morgen komen de ukjes.

HVT: een hond weet dat je bang van hem bent, die ruiken angst.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

06 dec 2019, 14:52

Afbeelding

Goede namiddag alle maatjes,
wat een hondenweer, je waait uit je kleren
ik ben met de bus naar de dokter gegaan
en met de bus terug gekomen
Het was geen weer om een hond door te jagen
maar er was een afspraak gemaakt en dan moet je gaan hé
zoveel koude wind en regen, bbbrrr niet leuk :roll:
vandaag ga ik niet meer buiten,
meestal maak ik er een wandeling van maar dat was
de boodschappen zullen voor morgen zijn...
het was zo druk bij de dokter dat alles een uur
opgeschoven was tegen dat het mijn beurt was...
ik was pas tegen 13 u terug thuis, tijdens het nieuws een boke gegeten
en dan aan het HH begonnen, nu is het even koffiepauze
en seffens verder doen want deze week is het met de lange arm....
alle dagen iets wat ertussen kwam... dan blijven de huistaken staan :oops: :oops:

Ik wens jullie allen een fijne vrijdag, tot later... ik ga verder doen :roll:

mammyretro

06 dec 2019, 16:35

was deze morgen bij de dokter,volgens haar is mijn kaak geblokeerd ,daarom
heb ik pijn als ik mijn mond opend,,voor eten ,bbij vb
kon deze morgen bijna niet eten ,
ik dacht dat het vanuit mijn oor was niet dus