Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

vera-maria

09 dec 2019, 10:22

Goede morgen allemaal!
Wat een guur weertje aan zee gisteren, wij waren uitgenodigd aan zee bij één van mijn zussen in Oostende en zij woont daar waar al die nieuwe hoge appartementen gebouwd worden aan de vissershaven en waaien dat het daar doet, ze wonen in een hoekappartement en de wind zoefde rond amai!
Niet veel te melden, we zijn gisteren voormiddag naar een aperitiefconcert geweest, was een beetje lastig opstaan gelukkig begon het concert oas om 11u want we lagen zaterdagavond pas om 3 u in bed na een etentje met het toneelgezelschap waar ik ook bij aangesloten ben!
Dus was weer een gevuld weekend, en deze namiddag heb ik een afspraak bij de huisarts want heb al een week diaree, het schijnt een plaagske te zijn maar ja het duurt mij te lang die diaree!
Corry veel succes daar bij Huis aan zee, en hopelijk bevalt het jullie te zeerste!
Omadina veel plezier bij het tennissen straks!
Rietjes mooie foto’s met die kerstverlichting.
Zo ik ben er weer mee weg, ben mijn huis aan het poetsen...nog een fijne dag aan Meme-rietje, Corry, Omadina, Viv, Erika, Michelly, Yvette, Rietjes en al degene die hier nog komen lezen daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm

09 dec 2019, 11:31

Goeiemorgen

WInd en regen...
't zal vlug moeten veranderen of de wandelschoenen zullen in de kast blijven .

Menu : worst, spruitjes, aardappel.... fruitsla.
Oud maar niet Out

corry

09 dec 2019, 13:27

Een voorgesprek heeft me met overtuiging terug naar huis gebracht.

Veveke, wij gaan daar niet heen, ik ga daar iemand wekelijks Agnes zo noemt deze dame bezoeken welke nu bijna niemand ziet. Ga met de tram, een wandeling naar en terug waarmee ik in beweging blijf.Hoop dat Agnes wat vreugde aan mijn bezoek mag ervaren.
Verder zie ik wel wat eventueel mogelijk is buiten een luisterend oor .

Heb boodschappen gedaan, en kom niet meer buiten, de wind rukt aan ons dak, hou niet van deze stormkracht🤞

Groetjes

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette

09 dec 2019, 15:33

Dag maatjes,

Ik heb de laatste dagen zoveel gekookt als voor een "echt" gezin!
Zaterdag heb ik 1 kg varkenswangetjes klaargemaakt.
Eigenlijk mocht ik ze vrijdag al halen, ik had ze besteld. Ze kosten nu 19€ per kg maar het zijn grote en er hangt geen velletje meer aan. Ik kocht ook nog champignons en wortels twijfelde of ik nog bruin bier had, nam voor alle zekerheid nog een bakje mee.
Meme-rietje zou zeggen :ik ben toch een kieken want toen ik dat bier uit mijn fietstas haalde prijkte er in grote letters BLOND op! Dus moest ik dat bier nog omwisselen. Die bruine Grimbergen kost 60 Ct duurder dus ik mijn beurt aan de kassa afwachten om die opleg te betalen dus was het intussen te laat om die wangetjes klaar te maken want ze moeten toch 1u30 garen op een klein vuurtje, ik heb ze graag zacht.
Nik en Els hadden bij hun boer prei, 10kg aardappelen, wortels, rapen gekocht voor mij.
Ze kregen al wat varkenswangetjes mee, ik heb er zaterdag en zondag gegeten met spätzle( brede linten, Duitse pasta), eet ik liever dan gewone pasta.
Vanmorgen hutsepot gemaakt : lekker met al die verse groenten!
Gisterennamiddag kon ik nog een tourke doen. Deze namiddag wou ik eens naar het Mammoet centrum (onderweg naar Roeselare) maar het weer is te guur!
Ik wou graag morgen naar de markt, ik heb geen vis meer maar ik hoorde Geert zeggen dat het morgenvroeg glad zou kunnen zijn, ik moet al om 8u20 op de bus dus ook dat zal ik niet aandurven!
Morgennamiddag is er Okra wandeling maar ook dat wacht ik nog af!
Ik zei het al dikwijls: het weer en de gezondheid zijn oppermachtig.

Ik wens alle studenten een goed rapport !
Vinden jullie dat ook niet vreselijk: die sjeik die in Leuven een heel luxe hotel afgehuurd heeft en dan houden wij hier "de warmste week" om wat geld in te zamelen?

Best niet teveel naar Het Nieuws kijken, dan kan ik me niet voortdurend ergeren!

Kijk eens bij www.demeibloem.be bij Reisblog er staat een verslag van mij en enkele foto’s van Groen Spanje(reis dit jaar)
Het is nog klaar, ik zal maar een zoom instrijken van een T-shirt waarvan ik de rekker onderaan verwijderd heb, die kroop de hele tijd omhoog dus nu is zijn liedje uit!
Groetjes, tot later...
Ivette

meme-rietje

09 dec 2019, 17:20

Ivette schreef:
09 dec 2019, 15:35
Het is nog klaar, ik zal maar een zoom instrijken van een T-shirt waarvan ik de rekker onderaan verwijderd heb, die kroop de hele tijd omhoog dus nu is zijn liedje uit!
Groetjes, tot later...
ik heb ook zo'n bloes met rekker
en is die dan niet te wijd langs onder als je die rekker uithaald?
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

09 dec 2019, 17:37

Tussen de buien door toch een flinke wandeling gemaakt.
Nu tijd voor een warm badje.... zalig !
Meteen pyjama aan ook al is het nog vroeg.
Ik verwacht toch niemand meer.

Ivette, die wangetjes zijn net zo lekker met een blond biertje daarvoor zou ik niet teruggaan hoor.
Oud maar niet Out

Ivette

09 dec 2019, 18:25

Meme Rietje, ik heb die rekker afgedaan, die bloes plat op tafel gelegd, het voorste, langere stuk ingespeld op dezelfde lengte als de rug, bloes geprobeerd en dan de boord afgesneden
Op het bedankingsfeest van Sander voor zijn ma (Christa met bloemen), Sarah naast mij op stoel, Nik,Els, Jolien en Jonathan rechts achter) heeft die bloes me met haar rekker de laatste keer geambeteerd (wel gazetfoto)
Afbeelding

Rita, ik verkies toch bruin bier en zo heb ik er ook weer in huis!
Ivette

majoker

10 dec 2019, 09:39

Goedemorgen alllemaal

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fijne dag Joke
ken je zelf,deel je kennis.

Ritavdm

10 dec 2019, 09:52

Majoker :wink:

Goeiemorgen

JOEPIE, we gaan vandaag op stap met 8 klasgenootjes van 6HA van 50 jaar geleden.
Er zal nogal wat afgetaterd worden denk ik.
'k zal nu al maar Sorry zeggen tegen die mensen die toevallig in hetzelfde restaurant zitten vanmiddag :lol: als toemaatje blijft er hier vanavond eentje slapen.
Oud maar niet Out

viv

10 dec 2019, 15:10

Hallo Oaserkes,

Ja ik ben er nog... kom regelmatig lezen maar kom niet aan reageren toe.
Heb weinig nieuws...
Natuurlijk kost een simpele (en welgemeende) goedendag wensen weinig tijd en toch...

Hier gaat het leven zijn gangetje.
Ooit zou ik daar geld voor gegeven hebben... maar nu vind ik het vaak te stil.
Mijn rug speelt me parten bij het wandelen en dus heb ik al heel lang geen echte wandeling meer gemaakt. Toch doe ik zo veel mogelijk alles te voet en ook het vrijwilligerswerk doe ik ook nog altijd twee keer per week. En op maandag volg ik nog steeds de cursus fotografie. Moet me nu inschrijven voor de volgende module. Het is nog steeds "studiowerk" en dat doe ik dus niet graag. Ik leer er van bij maar ga die kennis weinig gebruiken. Dus twijfel ik, ook al omdat mijn fototoestel stuk is (gevallen). Het is binnen voor herstelling - als het onder garantie valt laat ik het maken maar anders?
Gebruik nu in de lessen mijn oud toestel maar voor die gevorderden cursus is het eigenlijk te beperkt. Ik wacht dus af.

Leuk Rita, zo'n uitstap met klasgenootjes... 50 jaar geleden al.
Zou dat ook fijn vinden zo'n samenkomt... Misschien moet ik mijn schoolmaatjes van toen eens uitnodigen. Ondertussen zijn we allemaal een paar jaar met pensioen. Zou toch moeten lukken. Wij zijn ook middelbare schoolverlaters juni '69 - een halve eeuw geleden!!! Wat vliegt de tijd.

En het is zoals Ivette schrijft - het voetbal van Genk daar word ik momenteel niet blij van. Maar ik laat het niet aan mijn hart komen hoor!
Supporteren is gemakkelijk en plezanter als het goed gaat maar zeker nu hebben ze onze support nodig hé.
Ach voetbal... wie zei het ook weer "de belangrijkste bijzaak"
Ben benieuwd voor vanavond... hopelijk kunnen enkele jongens zich tonen want meer zit er niet in vrees ik.

Vandaag schijnt de zon nog eens - doet deugd na die natte en winderige dagen
Geniet er van!

Viv

corry

10 dec 2019, 23:07

Nog even voor het slapen gaan.
Kleinzoon papa van onze kindjes is op bezoek geweest.
Een echt plakijzer, altijd fijn om hem hier te hebben.
Een gesprek over zijn dochtertjes, ken als geen ander zijn kinderen.

Kerstboom staat, er is nog plaats genoeg om te bewegen, en vermist we naar de schaatsbaan gaan, ook gaan zwemmen, samen met moeke een binnenspeeltuin aandoen.
Gaan onze kindjes hier 4 dagen hen niet vervelen en bompa tijdens onze afwezigheid rust kan vinden.
Dag Joke, fijn je hier te treffen 🥰

Vivke ook op appel, je hebt veel omhanden verveling je onbekend.
Jammer dat het wandelen niet meer vlot. Dikke zoen met twee 🤗

Slaap wel voor wie nog wakker is.

Corry 🤗

meme-rietje

11 dec 2019, 09:41

goeie morgen iedereen
gisteren naar de kookles geweest voor een feestmenu te maken
was weer lekker vooral het dessert :lol:
vrijdag is het kerstmarkt in Elckerlyc
voor de eerste maal buiten
de vorige jaren was het altijd binnen
vandaag boodschappen en morgen alles rustig

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry

11 dec 2019, 10:00

Afbeelding

Aan wie doe jullie deze foto denken🥺

Nog een fijne donderdag, wij gaan op den draai met de auto, kerstverlichting voor tuin kopen. Zal maar thuis blijven als ze geplaatst worden.

Groetjes en tot dan

Corry

Ritavdm

11 dec 2019, 10:23

Goeie voormiddag

Gisteren een reuze gezellige dag gehad, samen met 8 meisjes :lol: tussen de 68 en 70 op stap geweest.
Ja, we waanden ons op sommige ogenblikken weer schoolmeisjes, enorm uitgelaten :wink:
om een paar tellen later heel serieuze oudere dames te zijn met elk hun eigen kwaaltjes.
Carrière, kinderen, kleinkinderen, huis en tuin, echtgenoot, familie, hobby's... het kwam allemaal aan de beurt.
Voor we het wisten was het tijd om naar huis te gaan maar niet zonder de belofte volgend jaar opnieuw samen te komen.
Met de van verst komende (mijn beste vriendin toen en nog steeds) hebben we er dan hier thuis nog een gezellige avond en ochtend aangebreid. Ze is net terug vertrokken Brusselwaarts.

Vandaag : wat hh werk inhalen :|

Menu : eitjes met karnemelstovers

Meme-Rietje, je weet receptjes zijn altijd welkom hé bij mij; ik probeer graag nieuwigheden uit.
Oud maar niet Out

vera-maria

11 dec 2019, 13:18

Goedemiddag allemaal!
Ventje is net weer vertrokken naar zijn werk, en ik ben aan het lezen in mijn nieuwe Libelle maar kom nu eerst hier even goeiedag zeggen!
Ben deze voormiddag al eens tot bij mijn make geweest, volgende maand word ze 87 wat ben ik blij dat ik haar nog heb en ze nog een goede gezondheid heeft op enkele oudersdomskwaaltjes na!
Yvette mooi verslag op de website van de meibloem, ik ga volgende week een dagje weg met Femma en dat is ook altijd met de meibloem!
Corry ja aan wie doet die foto denken...ik zou zeggen dat de dame op Meme-rietje gelijkt maar dan ouder dan meme-rietje? Sorry als ik mis ben is maar een gok!
Rita, is altijd fijn om te babbelen met schoolvriendinnen, je waant je dan weer dat meisje van toen, ik heb ook nog schoolvriendinnen!
Viv en Majoker leuk dat jullie eens langskomen!
Deze namiddag eens een wandeling maken naar ‘t stadje heen en terug, is goed voor 40 minuten stappen!
Zo ga verder lezen in mijn Libelle daag...
You only have one life...live it!