mekaar zien,tablet versus smartphone
-
ouderloos - Lid geworden op: 22 apr 2007, 01:21
Beste,bestaat er zoiets als dat er een beeldspraak is tussen tablet en een smartphone.tablet heeft geen Face Book gedoe,smartphone heeft android en Face Book.
Mijn vrouw is met pozen in het buitenland,en sommige dingen kan je best tonen om het goed over te brengen.
Van Pc's geen kaas gegeten,laat staan van smartphones.
In de hoop een info te ontvangen,dank voor de inzet.Vanwege ouderloos
Mijn vrouw is met pozen in het buitenland,en sommige dingen kan je best tonen om het goed over te brengen.
Van Pc's geen kaas gegeten,laat staan van smartphones.
In de hoop een info te ontvangen,dank voor de inzet.Vanwege ouderloos
Wat je doet,doet je goed!
-
*Joy*
.
Ik dacht zomaar iets
https://support.skype.com/nl/faq/FA3475 ... -of-tablet
Zelf gebruik ik het niet.
Maar dit moet zeker lukken.
Ik dacht zomaar iets
https://support.skype.com/nl/faq/FA3475 ... -of-tablet
Zelf gebruik ik het niet.
Maar dit moet zeker lukken.
-
Joy,bedankt voor de snelle reactie.Heb vroeger skype geprobeerd,maar die nam alles over,een nummer intikken en het was al prijs.Ga het morgen uitproberen,want de lady is al gaan slapen.
In de hoop dat het lukt,groet Ik U van harte,namens Ouderloos.....
In de hoop dat het lukt,groet Ik U van harte,namens Ouderloos.....
-
*Joy*
.
Ik werk met whatsApp.
Helaas werkt het niet met tablet hé.
Skype zou geen probleem mogen zijn.
Graag gedaan.
Goede nachtrust.
Ik werk met whatsApp.
Helaas werkt het niet met tablet hé.
Skype zou geen probleem mogen zijn.
Graag gedaan.
Goede nachtrust.
-
janneke dust2 - Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Over welke tablet en smartphone gaat het?
Face book is niet voor videofoon enkel om berichten en foto's of filmpjes uit te wisselen.
Of bedoel je soms facetime van Apple?
Face book is niet voor videofoon enkel om berichten en foto's of filmpjes uit te wisselen.
Of bedoel je soms facetime van Apple?
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019
-
franç - Lid geworden op: 10 jul 2003, 12:34
WhatsApp werkt ook op tablets !
Ik heb dat op dit forum in het verleden al eens uitgelegd, maar een forumverantwoordelijke heeft de meeste van mijn berichten op Seniorennet verwijderd. Ik zal het nog eens uitleggen.
1. Ga op uw computer naar deze website: https://web.whatsapp.com
2. Je ziet daar aan de rechterkant een grote QR-code staan (met een telefoon in het midden).
3. Start op uw smartphone WhatsApp en kies in het menu of in Instellingen van WhatsApp:
WhatsApp Web.
4. Tik op uw smartphone op de knop waarmee je de code kunt scannen (soms is dat een plusteken). Er zal dan op je smartphone een groot vierkant verschijnen.
5. Controleer of op uw computer de QR-code nog zichtbaar is; indien niet, dan 1 keer op de groene cirkel klikken om de code te herladen.
6. Je moet nu je smartphone zodanig voor het scherm van uw computer houden dat de QR-code op de computer precies in het vierkant op uw smartphone 'past'. Automatisch (dus zonder ergens op te tikken of klikken) start dan WhatsApp op uw computer, waarmee je dan hetzelfde kunt doen als op uw smartphone (maar tekst invoeren en bijlagen toevoegen is op uw computer natuurlijk veel gemakkelijker dan op uw smartphone).
7. Als het beschrevene onder punt 6 is gelukt, klik dan op uw computer in de linker kolom bovenaan op het icoon links van de 3 puntjes, je ziet dan uw contactpersonen verschijnen. Als je een persoon hebt aangeklikt kun je een bestand voor die persoon toevoegen door rechtsboven op de paperclip te klikken.
Succes ermee!
-
*Joy*
.
@ Franç
Mijn moeder had een tablet gekocht (Appel).
Ik installeerde whatsApp....
Lukte langs geen kanten.
Ging er terug mee naar de winkel, en er werd mij toen gezegd dat het niet kon.
Heb zelf ook een Appel tablet, en gebruik die enkel om eens iets op te zoeken.
Verder doe ik alles met smartphone.
En inderdaad het "smoelenboek" heeft daar niks mee te maken.
Nu ik denk dat voor ouderloos het simpelste (skype) de oplossing zou zijn ...
Maar goed ...wie ben ik,
@ Franç
Mijn moeder had een tablet gekocht (Appel).
Ik installeerde whatsApp....
Lukte langs geen kanten.
Ging er terug mee naar de winkel, en er werd mij toen gezegd dat het niet kon.
Heb zelf ook een Appel tablet, en gebruik die enkel om eens iets op te zoeken.
Verder doe ik alles met smartphone.
En inderdaad het "smoelenboek" heeft daar niks mee te maken.
Nu ik denk dat voor ouderloos het simpelste (skype) de oplossing zou zijn ...
Maar goed ...wie ben ik,
Laatst gewijzigd door *Joy* op 28 dec 2019, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Beste mensen,er komt straks iemand om het (on)mogelijke te doen.Mijn tablet is een Microsoft Go 64 GB.Mijn vrouw heeft een Nokia 8.1.We moesten elk wat nieuw kopen omdat half januari dingen gaan gebeuren,die maken dat onze toestellen niet meer gaan kunnen werken.
Ik zou ook voor skype gaan,maar mijn vrouw heeft niet graag dat Skype alles naar zich toetrekt.
In elk geval,mogen Jullie vanavond lezen hoe het is verlopen.
Met dit willen we Jullie nog fijne feestdagen wensen,en voor het nieuwe jaar(2020)alle goeds!
Vanwege ouderloos.....
Ik zou ook voor skype gaan,maar mijn vrouw heeft niet graag dat Skype alles naar zich toetrekt.
In elk geval,mogen Jullie vanavond lezen hoe het is verlopen.
Met dit willen we Jullie nog fijne feestdagen wensen,en voor het nieuwe jaar(2020)alle goeds!
Vanwege ouderloos.....
-
Dan is men in die winkel slecht op de hoogte.
Het gaat echt wel, zowel met een android-tablet als met een apple-tablet.
Probeer het maar eens op de manier zoals ik hierboven heb uitgelegd.
Ook van mij de beste wensen voor 2020 !
-
*Joy*
.
Tablet van moeder verkocht.
Ze kwam crazy...wel ééntje van 750eur.
Mens is 87 jaar.
Was er niet bij...wel mijn dochter.
Moet je daar geen tekening bij maken?
Je zal het wel verstaan zeker?
Winkel waar ze hem kocht ( Proximus)
Ook voor jou nog een fijn einde jaar !!
Tablet van moeder verkocht.
Ze kwam crazy...wel ééntje van 750eur.
Mens is 87 jaar.
Was er niet bij...wel mijn dochter.
Moet je daar geen tekening bij maken?
Je zal het wel verstaan zeker?
Winkel waar ze hem kocht ( Proximus)
Ook voor jou nog een fijn einde jaar !!
-
janneke dust2 - Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Wat Franç voorstelt zal niet werken om WHATSAPP te gebruiken voor een videogesprek.
Videogesprek of gewoon gesprek werkt niet op een Windowstablet met Whatsapp.
Nog een bijkomend probleem in het buitenland is dat de openbare WiFi's of hotel WiFi's geen verbinding toelaten tussen toestellen, dus de WhatsApp op de tablet kan geen verbinding maken via de smartphone.
Dus ouderloos zal iets anders dan WhatsApp moeten gebruiken voor zijn videogesprekken op de tablet.
Whatsapp van smartphone naar smartphone kan natuurlijk wel voor een videogesprek.
Nog een bijkomend probleem in het buitenland is dat de openbare WiFi's of hotel WiFi's geen verbinding toelaten tussen toestellen, dus de WhatsApp op de tablet kan geen verbinding maken via de smartphone.
Dus ouderloos zal iets anders dan WhatsApp moeten gebruiken voor zijn videogesprekken op de tablet.
Whatsapp van smartphone naar smartphone kan natuurlijk wel voor een videogesprek.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
-
*Joy*
Zo is dat !!!janneke dust2 schreef: ↑28 dec 2019, 11:17Whatsapp van smartphone naar smartphone kan natuurlijk wel voor een videogesprek.
Dus een nieuwe smartphone als nieuwjaarsgeschenk voor de lady
Toch benieuwd naar verdere reacties van ouderloos.
Begrijp niet goed waarom lady iets tegen "skype" heeft.
Enfin we zullen het wel te weten komen.
Men is nooit te oud om iets bij te leren.
-
Ik ben echt niet de enige bij wie dat wél werkt. Je moet (uiteraard) wel je smartphone aan laten staan, voor WhatsApp is immers een telefoonnummer nodig.janneke dust2 schreef: ↑28 dec 2019, 11:17Wat Franç voorstelt zal niet werken om WHATSAPP te gebruiken voor een videogesprek.
Of je een gesprek met een smartphone waarbij je elkaar ziet een videogesprek, een telefoongesprek, of wat anders moet noemen, daarover laat ik me niet uit.
Wat uw opmerking over het gebruik in het buitenland betreft, kunt u gelijk hebben, ik heb het in het buitenland niet getest.
-
Beste mensen,eindelijk een schrijven.
Skype is geïnstalleerd op de smartphone van mijn vrouw en op mijn nieuw tablet.Het gaat fantastisch goed,alleen nog wat leren.Heb aan de lady gevraagd hare smartphone horizontaal(dwars)te houden i.p.v verticaal,zo heb je een volledig beeld.Alleen het nieuwe aan de smartphone is,dat die pictogrammen zo klein zijn.Uiteraard is het de bedoeling dat als mijn vrouw,een week op schrijf cursus en in het buitenland zit.Toch even een visuele kontakt kan maken.
Heb hierbij nog een vraag,vermits er een wifi verbinding moet zijn,is het ook voldoende met een hotspot(voor in België)om die video gesprek te voeren?
Ga straks nog een vraag stellen,maar dit is beloofd om jullie op hoogte te stellen.
Met deze dank aan jullie allemaal,want soms kleine dingen vanuit verschillende hoeken maken een goed einde.
Hartelijke groeten vanwege Ouderloos.....
Skype is geïnstalleerd op de smartphone van mijn vrouw en op mijn nieuw tablet.Het gaat fantastisch goed,alleen nog wat leren.Heb aan de lady gevraagd hare smartphone horizontaal(dwars)te houden i.p.v verticaal,zo heb je een volledig beeld.Alleen het nieuwe aan de smartphone is,dat die pictogrammen zo klein zijn.Uiteraard is het de bedoeling dat als mijn vrouw,een week op schrijf cursus en in het buitenland zit.Toch even een visuele kontakt kan maken.
Heb hierbij nog een vraag,vermits er een wifi verbinding moet zijn,is het ook voldoende met een hotspot(voor in België)om die video gesprek te voeren?
Ga straks nog een vraag stellen,maar dit is beloofd om jullie op hoogte te stellen.
Met deze dank aan jullie allemaal,want soms kleine dingen vanuit verschillende hoeken maken een goed einde.
Hartelijke groeten vanwege Ouderloos.....