In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Lenk

30 dec 2019, 18:39

Oei Sita en Bertje gespookt deze nacht. Ik een beetje, het was half vijf, dat is niet meer echt spoken hé zoals jullie. Haha Sita een nachtelijk onderonsje met Bert. :lol: :lol:
Bert een smartphone kopen, moet je niet uit je bed. :idea:
En Sita een boek lezen oké, maar je strijk doen dat zou hier niet lukken denk ik. :o

Jadi jij een spooktekst en floep weg. Zonde van je moeite. Och en ikke maar je tekst proberen lezen en begrijpen, is mee deels gelukt hoor heel traag en langzaam zelf uitspreken en dan begreep ik het wel een beetje. Tot ik zag dat er onderaan de vertaling stond. Stomme snotkop dat ik heb :roll:

Bloemetje, je overslapen. Je kan er maar deugd van hebben. En was het niet druk in de winkels vandaag?

Marietteke jij ook al te lang geslapen. Beetje reserve opbouwen voor de 31ste dat je wakker in je zetel kan hangen. :lol:

Ik nog steeds maar een klein beetje stem. Dus ik zwijg maar de grootste tijd. Als ik dan al iets tegen wederhelft wil zeggen krijg ik een wablief, ja zeg …. :mrgreen:
Toch maar even langs de apotheker geweest om hoestsiroop en neusspul.
En uiteraard een lange wandeling met ons bruintje

Op het menu witloof in kasteelbier met blinde vinken (recept van de C.lr..t)

Miesje, Ghyra, Bekske en als de rest uiteraard een fijne avond

marietteke

30 dec 2019, 19:26

hallo
Marietteke jij ook al te lang geslapen. Beetje reserve opbouwen voor de 31ste dat je wakker in je zetel kan hangen.
ha ha Lenk , ja zal zoiets zijn hoor ,
maar wel half wakker en half slapend ,
want ik ben begot geen avondmens :D :D
geluk vind je onverwacht

zonnebloemetje

30 dec 2019, 19:28

halloooo een goeie avond alweer

deze namiddag wat kuiswerkjes gedaan , maar 't was tijd dat ik gedaan had want mijn nieuwe knie pruttelde tegen en mijn andere knie die ondertussen ook niet meer is wat ze geweest is na een artroscopie in 2014 laat zich ook voelen , ja versleten voor tijd zeker
we hebben zojuist ons avond eten binnen en ik ga dan nog efkes relaxen in een warm badje sè
het zal wel ergens deugd doen en daarna met mijn beentjes op de poef in mijn zetel voor de tv nadat ik een dafalgan genomen heb om mijn mankementen wat minder te voelen tegen dat ik in mijn bedje kruip

Lenk we zijn deze voormiddag naar den Aldi geweest en het was er inderdaad nogal druk
er waren zelfs mensen die mij bijna omver aan 't lopen waren omdat ze zo haastig waren , nog een geluk dat ik mijn winkelkar vast had want door de problemen met mijn evenwichtsorgaan kan ik niet goed mijn evenwicht houden
en gelukkig gaat het nog ondanks jou verkoudheid om met jullie doggie te gaan wandelen

marietteke mooie familiefoto hoor

Sita als ik soms eens wakker word 's nachts en niet direct weer kan inslapen , dan vertik ik het om uit mijn bed te komen en een tijdje later val ik dan toch weer in slaap , maar ja ieder mens is anders hé

jadi een mooi gedicht hoor dat je geplaatst hebt
en ik had de vertaling er van niet nodig want het is goed leesbaar geschreven

Bertje , Bekske , miesje en ghyra en alle andere leutertjes
nog een gezellige avond verder

daaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Lenk

30 dec 2019, 20:00

marietteke schreef:
30 dec 2019, 19:26
hallo
Marietteke jij ook al te lang geslapen. Beetje reserve opbouwen voor de 31ste dat je wakker in je zetel kan hangen.
ha ha Lenk , ja zal zoiets zijn hoor ,
maar wel half wakker en half slapend ,
want ik ben begot geen avondmens :D :D
Ik ben dus ook geen avondmens. Dus morgen wachten tot de taxi mijn ma om 1 uur komt ophalen dat is ......... lucifers onder mijn ogen steken. Pff Gelukkig maar 1 keer per jaar. En och ja mijn ma kan daar wel goed tegen. Ze wordt wel 88 morgen. Ze is goed bezig moet is zeggen. Heel alert nog, woont nog alleen en rijdt nog verantwoord met de auto. Tof hé. Ik ben er eerlijk gezegd fier op.

Lenk

30 dec 2019, 20:10

zonnebloemetje schreef:
30 dec 2019, 19:28
halloooo een goeie avond alweer
ik ga dan nog efkes relaxen in een warm badje sè
het zal wel ergens deugd doen en daarna met mijn beentjes op de poef in mijn zetel voor de tv nadat ik een dafalgan genomen heb om mijn mankementen wat minder te voelen tegen dat ik in mijn bedje kruip

Lenk we zijn deze voormiddag naar den Aldi geweest en het was er inderdaad nogal druk
er waren zelfs mensen die mij bijna omver aan 't lopen waren omdat ze zo haastig waren , nog een geluk dat ik mijn winkelkar vast had want door de problemen met mijn evenwichtsorgaan kan ik niet goed mijn evenwicht houden
en gelukkig gaat het nog ondanks jou verkoudheid om met jullie doggie te gaan wandelen

Afbeelding

Dat badje zal zekers deugd doen aan je knie. Helpt een kersenpittenkussen in je zetel ook niet een beetje tegen de pijn. Ja en een poef is heerlijk hé. Wij hebben zo van de relax zetel, lekker achteruit en je benen op een poef en dan onder een fleecedeken. Lekker warm

Maar mensen toch, die "feestdagen" mensen worden echt beesten hé. En maar hamsteren om zoveel mogelijk te hebben hebben. en volgende vrijdag zie je geen kat meer in de grootwarenhuizen. En dan puilen de vuilbakken uit omdat men teveel van alles had. Man, man toch. en jij en ook ik die gewoon hun wekelijkse boodschappen doen worden opzij geduwd of je zelfs uitgescholden.

Geef mijn portie van de feestdagen maar aan de hond.
Bert

30 dec 2019, 20:51

Hey leutertjes,

ben ik nu zo laat of denk ik dat maar?
Morgen de laatste dag van het jaar. Ik zal blij zijn dat dit klotejaar voorbij is.
Het kan niet rap genoeg gaan voor mij.
Te veel slechte ervaringen gehad met die ziekenhuis toestanden en zo.
Lenk en Bloemeke, ik geef jullie volkomen gelijk. Ze zouden zich verongelukken om de winkelkar vol te krijgen.
En dan moeten ze meer dan de helft in de vuilbak kieperen.
Ik doe er niet aan mee. Rustig thuis in de zetel.
Juist hé Marietteke :lol: :lol:
Als we eens goed nadenken, waarom moet er eigenlijk gevierd worden dat het jaar voorbij is?
Maar elk zijn goesting natuurlijk. Voor mij is een kaartje met beste wensen genoeg.
Sita, wie weet komen we elkaar hier nog eens tegen op een of andere nacht. :lol: :lol:
Maar het is een zeldzaamheid dat ik uit mijn bedje kom als ik niet kan slapen.
Maar volgens de boekskes komt men er toch beter uit om wat te lezen (of te strijken?) :lol:
Leutertjes, nu ga ik tv kijken. Nog een fijne avond verder.
Tot :roll: :roll:

marietteke

30 dec 2019, 21:30

Afbeelding
Afbeelding
tja ...wie is nu Bertje ,
en wie Sitake ,
allee nog veel "spookgenot" hoor ,
maar hopelijk kunnen jullie vannacht wel slapen , :D

bloemeke , ja is een drukte in de supermarkten vandaag hoor ,
morgen is het nog erger , de mensen hebben ook geen geduld meer , vind ik ,
zelfs als ik mijn boodschappen moet inladen ,
staan ze achter mij al met 'n lip tot op de grond ,
omdat het niet rap genoeg gaat , :D

Lenk amaai tot 1 uur,
dan zou ik ook zeker "stekjes" tussen m'n ogen moeten steken hoor ,
wel tof dat je mama nog zo'n kranige" vrouw is

allee slaapwel allemaal
geluk vind je onverwacht
Bert

30 dec 2019, 21:59

marietteke schreef:
30 dec 2019, 21:30
Afbeelding
Afbeelding
tja ...wie is nu Bertje ,
en wie Sitake ,
allee nog veel "spookgenot" hoor ,
maar hopelijk kunnen jullie vannacht wel slapen , :D
Marietteke, ik ben degene die niet aan het strijken is. :lol: :lol: :lol:

Lenk

30 dec 2019, 22:04

Waarom moeten we vieren dat de oude kalender bij het oud papier gaat en de nieuwe wordt opgehangen? Moeten we daarom vreten en zuipen? Moeten we daarom dieren de stuipen op hun lijf jagen door alle geknal? Dan zwijg ik nog over het milieu, .....

Is ons nooit duidelijk geweest. Hier nooit oud/nieuw gevierd wel mijn moeder haar verjaardag. Ooit komt het maar als het komt zal ik op mijn gewoon uur in bed liggen op 31/12.

Lenk

30 dec 2019, 22:07

Lenk schreef:
30 dec 2019, 22:04
Waarom moeten we vieren dat de oude kalender bij het oud papier gaat en de nieuwe wordt opgehangen? Moeten we daarom vreten en zuipen? Moeten we daarom dieren de stuipen op hun lijf jagen door alle geknal? Dan zwijg ik nog over het milieu, .....

Is ons nooit duidelijk geweest. Hier nooit oud/nieuw gevierd wel mijn moeder haar verjaardag. Ooit komt het maar als het komt zal ik op mijn gewoon uur in bed liggen op 31/12.
Oeps ik ben aan het zagen precies :P :P :P

Lenk

30 dec 2019, 22:12

Bloemeke zo delen wij mijn zetel en poef

Afbeelding
Bert

30 dec 2019, 22:14

Aha, ik heb het nu ook gezien sé. :lol: :lol:
Lenk, ik lig al jaren op een normaal uur in mijn bed op oudejaarsavond

Lenk

30 dec 2019, 22:23

Nonkel Bert schreef:
30 dec 2019, 22:14
Aha, ik heb het nu ook gezien sé. :lol: :lol:
Lenk, ik lig al jaren op een normaal uur in mijn bed op oudejaarsavond
Ik zal om 00.00 aan je denken, met veel zin, ....., naar mijn eigen bed. :P :P
Sita

30 dec 2019, 23:11

jadi schreef:
30 dec 2019, 17:05
Sita dul is ook gelijk aan boos
Maar hier is de betekenis
Dulle
stoutmoedig, dapper, kortdaad
vb: het meisje van Jadi is het enige meisje in de kleuterklas, maar het is een DULLE ze laat zich niet doen door de jongens

Jadi, dank je wel voor de uitleg. Weer wat bijgeleerd.

Bloemeke, ja iedere mens is anders he.
De ene staat 's nachts op en de ander draait zich nog eens lekker om :)

Bert, dan hoop ik dat 2020 een veel beter jaar wordt dan 2019.
Al die miserie wil je snel vergeten he.
Voor mij is het ook een jaar geweest waarop heel wat gebeurd is.
Gelukkig alles goed afgelopen, tot hiertoe. Dus niet echt een slecht jaar.
Stel je voor dat we elkaar hier 's nachts eens ontmoeten, als spoken dan nog :lol:
Maar ik kijk niet elke keer op mijn tablet als ik 's nachts opsta.
Eigenlijk meestal niet. Dus de kans is zeer klein.
Dat strijken van vannacht was een uitzondering hoor :wink: :lol:

Marietteke, liever slapen dan spoken hoor.

Lenk, vier de verjaardag van je moeder dan maar in plaats van Oud en Nieuw.
En veel eten en drinken moet daar zeker niet bij zijn.

Slaapwel voor straks allemaal.

Afbeelding
Bert

31 dec 2019, 09:00

Goede morrrrgen leutertjes,

zal het moeten kort maken.
Als we morgen ook nog willen eten moeten we vandaag nog iets binnen halen.
Maar we zullen een beetje vroeg vertrekken, dan zal het misschien nog niet zo druk zijn.
Sita, mooie bewerking.
Lenk, Marietteke, Bloemeke, Bekske, Ghyra, Sita, Jadi, Miesje,
nog een leuke dag.
En voor vanavond, elk zijn eigen manier hé :lol: :lol:

Afbeelding