wachtwoord
-
kaza - Lid geworden op: 16 jul 2006, 10:00
Hallo, ik ben vandaag in het bezit gekomen van de laptop van iemand die inmiddels overleden is.
Ik weet dat die dame bij de verschijning van Windows 10 geprobeerd heeft (zolang geleden al) om deze op deze laptop te plaatsen.
Dit is gelukt tot op het ogenblik dat er werd gevraagd naar een wachtwoord.
Toen kon ze niet meer verder, en heeft die laptop gewoon aan de kant geschoven.
En nu is deze in MIJN bezit gekomen, en zit ik met hetzelfde probleem.
Erger nog ik heb een wachtwoord gevonden, maar dat blijkt niet het gevraagde te zijn.
Daar ik het zonde vind om deze laptop volledig aan de kant te laten ,is mijn vraag :kan ik hier nog wat proberen.
Het is voor mij een hele uitdaging, maar ik ammuseer me daarmee.
bedankt bij voorbaat.
Ik weet dat die dame bij de verschijning van Windows 10 geprobeerd heeft (zolang geleden al) om deze op deze laptop te plaatsen.
Dit is gelukt tot op het ogenblik dat er werd gevraagd naar een wachtwoord.
Toen kon ze niet meer verder, en heeft die laptop gewoon aan de kant geschoven.
En nu is deze in MIJN bezit gekomen, en zit ik met hetzelfde probleem.
Erger nog ik heb een wachtwoord gevonden, maar dat blijkt niet het gevraagde te zijn.
Daar ik het zonde vind om deze laptop volledig aan de kant te laten ,is mijn vraag :kan ik hier nog wat proberen.
Het is voor mij een hele uitdaging, maar ik ammuseer me daarmee.
bedankt bij voorbaat.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
wil je de huidige installatie blijven gebruiken ?
Gebruik dan de Hirens boot CD om het paswoord te resetten......
en anders..... simpelste is Win10 opnieuw installeren.
Aangezien hij al op win10 stond zou de installatie normaal gezien automatisch zijn activatie moeten terugkrijgen.
Gebruik dan de Hirens boot CD om het paswoord te resetten......
en anders..... simpelste is Win10 opnieuw installeren.
Aangezien hij al op win10 stond zou de installatie normaal gezien automatisch zijn activatie moeten terugkrijgen.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
kaza - Lid geworden op: 16 jul 2006, 10:00
Bedankt voor de reactie charlie Maru,
Maar ik vrees dat dit voor mij niet haalbaar is: ik ben nu niet heel erg thuis met zulke zaken.
Ik weet zelfs niet wat een Hirens boot CD is.
Windows 10 terug instaleren, dat zou eventueel wel lukken, het probleem is echter dat ik de laptop niet open krijg. IK moet eerst de hindernis van het wachtwoord oplossen.
Maar ik vrees dat dit voor mij niet haalbaar is: ik ben nu niet heel erg thuis met zulke zaken.
Ik weet zelfs niet wat een Hirens boot CD is.
Windows 10 terug instaleren, dat zou eventueel wel lukken, het probleem is echter dat ik de laptop niet open krijg. IK moet eerst de hindernis van het wachtwoord oplossen.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Bij een nieuwe installatie heb je geen paswoord-hindernis hoor.
Gewoon installatie-media maken op DVD of stick en daarmee opstarten. De rest wijst zichzelf uit.
Om installatie-media te maken, op onderstaande link de "Mediacreationtool" (hulpprogramma) downloaden en laten lopen.
https://www.microsoft.com/nl-nl/softwar ... /windows10
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier