Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

08 jan 2020, 19:28

Hello

Nog vlug ff komen loeren
anders is mijn dag niet compleet ook al was hij goed gevuld.

Ivette, je gasten weten je te verwennen hé.
't zal wel dat het een SUPERdagje was met een mooie groepsfoto om te koesteren.
Oud maar niet Out

meme-rietje

09 jan 2020, 09:06

goeie morgen allemaal

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria

09 jan 2020, 09:47

Goedemorgen allemaal!
Het beloofd buiten een grijze natte dag te worden!
Gisterenvoormiddag met het kerkkoor een begrafenis opgeluisterd, de overledene was van 1935.
En dan in de namiddag mijn werk gehad met iets voor te bereiden voor het nieuwjaarsfeestje van het kerkkoor vrijdagavond...Er zijn enkele die iets gaan zingen of voordragen...En dus werd ik ook gevraagd om iets te doen...en ben de hele namiddag zoet geweest met het zoeken naar een partituur en een lied waar ik een andere tekst kon opzetten! En heb de melodie van 2 meisjes op het strand van Raymond van Het Groenewoud genomen met mijn tekst, en het klinkt goed!
Gisterenavond dan met een vriendin naar de nieuwjaarsreceptie van Femma, het was niet laat ik was al iets voor 22u weer thuis en dan hebben we nog naar “Dertigers” gekeken en dan ben ik gaan slapen!
En vandaag niets speciaals alleen een kleine 3/4u zangles deze namiddag, en vanavond normaal gaan thuiswachten bij Elise want haar ouders gaan naar de nieuwjaarsreceptie van hun werk!
En nu ga ik richting badkamer want moet ook nog boodschappen doen...
Nog een gezellige donderdag en tot later daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm

09 jan 2020, 13:12

Goiemiddag

Verschieten jullie ook telkens zo aan de kassa van het warenhuis.
Menslief wat is het leven duur geworden
maar op eten en drinken wil ik toch niet besparen hoor
'k doe het te graag :lol:

Menu : hamburger, witloof, gebakken aardappels
en straks
een stukje taart :?: :lol:
daar heb ik wel zin in
maar 't wordt een droog koekje

een lukke

Afbeelding
Oud maar niet Out

meme-rietje

10 jan 2020, 07:29

goeie morgen allemaal

Afbeelding

omadina

10 jan 2020, 09:09

Goede morgen,

Vera-Maria;je hebt nog een druk leven. Geniet er maar van, en gaan thuiswachten bij je lieve kleindochter, dat doe je wel graag, kan ik me voorstellen.

Deze week is voor mij een rustige week geworden, ik ben verkouden en ben toch wat voorzichtig. Ja eigen schuld, dikke bult, zeggen ze dan, ik verfoei om een muts of kap op te zetten, 't is toch niet koud...
Gisteren heb ik dan ook juist mijn boodschappen gedaan, en Rietjes, je hebt gelijk als je zegt dat alles duurder is geworden, maar op gezond eten wil ik ook niet besparen, en een een Jules Destrooperke, ja dat mag wel hé !

Vandaag blijf ik zeker ook niet de ganse dag binnen. Ik hoop maar dat het straks een beetje opklaart, want ik wil graag eens naar Oostende, naar de sportwinkel, en voor de rest wat wandelen . Morgen ben ik afgesproken om naar de cinema te gaan, ik wil die film ook zien, 1917, ja een film over de 1ste wereldoorlog, heel goed gemaakt volgens de kenners. 't Is natuurlijk triestig dat er nog steeds zoveel oorlog is in onze wereld.... ja die zogezegd machtige mannen.... en het grote geldmonster...

Toch wil ik met een vrolijke noot eindigen: jaja, de wolken trekken open, straks is de zon daar !!!
Voor jullie allemaal, een mooie vrijdag !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

omadina

10 jan 2020, 09:21

Hallo yvette,

Ik had je berichtje gemist, en je mooie foto met je familie ! Ze zien er allemaal heel gelukkig uit !
Dat is fijn, zo eens allemaal samen, en Sluis, daar heb ik ook nog herinneringen aan, 't is wel al enkele jaren geleden dat ik daar was , kan je inderdaad mooie wandelingen maken.
groetjes, omadina
Afbeelding
Uit een ijsblok gekapt, ja ondertussen al gesmolten .... en hier zijn ze ook de schaatsbaan en de kerstversiering aan het wegnemen.

Ritavdm

10 jan 2020, 09:56

Goeie voormiddag

Kijk ik naar links zie ik een stralende zon
Kijk ik naar rechts zie ik dreigende regenwolken
en daar tussenin een mooie regenboog.

Nature is beautiful
laat ons er met zijn allen zorg voor dragen

Mijn halve voormiddag is weeral verlopen aan wachten en onderzoeken :x
eenmaal je binnen raakt bij dokter en ziekenhuis is het niet zo makkelijk vlug buiten te zijn.
'k wou al een dikke maand verder zijn.

Menu : zalm met soepgroentjes en kreeftensaus

Elke morgen als ik op mijn hometrainer zit neem ik een aantal oude receptenbaadjes door, zo verstrijkt dat kwartiertje vlugger, raken die oude foldertjes eens opgeruimd en eten we eens iets anders.
Oud maar niet Out

vera-maria

10 jan 2020, 14:30

Goede namiddag allemaal!
Ik sta aan school te wachten, de school is pas om 15u uit maar als je een parkeerplaats wil moet je vroeg zijn...ik had al de voorlaatste plaats!
En zo ben ik hier wat bezig met mijn I phone...
Omadina nieuwe sportkleding nodig?
Daarstraks onder een mooie regenboog gereden, maar nu is die weer weggeregend!
Deze avond ga ik naar het nieuwjaarsetentje van ons kerkkoor Amuzang en volgende week is het dan nieuwjaarsreceptie van het koningklijk koor en orkest Zanglust... ja er zijn weeral veel wknds volzet in mijn agenda! Heb gisteren een zondagse daguitstap vastgelegd met mijn vriendin en haar wederhelft en dat kan pas eind maart...zo vol staan onze agenda’s al!
Ga afsluiten hopelijk verveel ik jullie niet met te vertellen over mijn volle agenda en drukke leven...
Wens jullie allen een fijn weekend daag...
You only have one life...live it!

Ivette

10 jan 2020, 15:04

Voor de liefhebbers van Duitse shows:
Zaterdagavond om 20u15 is er op ARD Das grosse Fest der besten met Florian Silbereisen
Ik heb het reclamespotje ervoor gezien, het zijn weer de gekende namen als Andrea Berg, Roland Kaiser enz die zullen zingen enfin, ge ziet wel of ge het opneemt of kijkt!

Er is hier Nieuwjaarsreceptie in onze sporthal morgenavond, misschien ga ik er wel eens naartoe, ik zal zien of het niet teveel regent en of ik er goesting voor heb.
Nu ga ik bij mijn buren, feliciteren met de geboorte van RAV (raar hé met die V achteraan)
Hij is nog geboren helemaal op de laatste dag van 2019, als dat niet speciaal is!
Ivette

corry

11 jan 2020, 08:45

Afbeelding

Goedemorgen

Bezoek bij cardioloog heeft duidelijk gemaakt dat er een hartoperatie voor Staf noodzakelijk is.
7 voorgaande onderzoeken, waarvan een dagopname .
Zijn conditie zal bepalend worden hoe het verder verloopt.
11 februari weten we meer

Heel wat verplaatsingen vooraf, kruis mijn vingers dat we onze plan kunnen trekken.

Dochter en haar kinderen volgen alles van kortbij. Indien nodig kunnen wij op hen rekenen.

De opkomende zon geeft een roze gloed, vandaag mijn neus eens buiten steken, hier of daar een koffie gaan drinken, liefst waar het zeetje zichtbaar is.

Tot later

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

11 jan 2020, 10:30

goeie morgen iedereen
knufje corry

Afbeelding

omadina

11 jan 2020, 11:27

Goede morgen,

Vanmorgen was het prachtig gekleurde lucht bij het opkomen van de zon. Ik heb er van genoten van door mijn raam natuurlijk.

Vera -Maria, ik hoor je alvast graag vertellen over je drukke leven, nee hoor je verveelt ons daar niet mee. Denk dat de andere maatjes daar ook zo over denken. Geniet maar van alles.

Corry, ik besef dat het voor jou en Staf nu wel moeilijker is. Natuurlijk wachten is nooit plezant, maar 't zal vlug februari zijn. Hopelijk wordt je man goed geholpen en kan hij weer wat meer genieten van jullie wandelingen en van de zee. Veel goede moed Corry, en je dochter en kleinkinderen zullen jullie zeker bijstaan in alles. Probeer jij je ondertussen maar wat te ontspannen, en ja genieten van ons zeetje is de beste ontspanning, voor mij trouwens ook.

Gisteren ben ik met de tram tot in Oostende geweest, verwonderd was ik wel dat er, ondanks het mottige, natte weer en de grijze lucht toch zoveel volk op weg was. In het terugkeren zelfs een eind moeten rechtstaan, alle plaatsen bezet. Ik heb dan toch nog een nieuw truitje gevonden aan een soldenprijsje -50%, van het merk Nike, gemakkelijk te wassen, want na een uurtje sporten en zweten....De ballen waren niet in reclame natuurlijk, ja daar staat geen mode-jaar op hé !

Mémérietje, Michelly, Erika, Viv, Ivette, Rietjes, aan alle vriendinnen uit dit sympathieke hoekje wens ik een heel mooi weekend ! Geniet van wat je doet, ook van een beetje rust !
Groetjes, omadina

Ritavdm

11 jan 2020, 13:07

Goeiemiddag

't was precies een kortere voormiddag dan normaal :?
Zou het eraan kunnen liggen dat ik tot 8u15 in bed gelegen heb ???? Helemaal niet mijn gewoonte.
De markt en een paar boodschappen en 't was weeral etenstijd; boterhammetjes dan maar deze middag.

Menu voor vanavond : lekkere verse roggevleugel met veel boter en kappertjes .... mjamie... een van mijn lievelingsmaaltjes.
Roggelvleugels zijn momenteel zo mooi dik dat mijn visboer zelf voorstelde ze te fileren, dat heb ik dus maar laten doen.

Corry & Stafke, er komt een zware tijd op jullie af maar samen sla je je er wel doorheen, het kan nadien alleen maar beter worden. Sterkte, moed houden en elkaar steunen.

'k ga me nu at in de keuken bezig houden.
Morgen drink op het dorpsplein en dan hoef ik alleen maar op te warmen als we thuiskomen.
Morgen namiddag ook bezoek van Mauricke en die wil een koekjestaart van oma :wink: die moet dus ook nu gemaakt worden m morgen lekker te zijn.

Afbeelding
Oud maar niet Out

Ritavdm

12 jan 2020, 10:09

Goeiemorgen

't is hier wel heel rustig
kom op steek er eens wat vuur in

Hebben jullie dat ook van die dagen dat je bergen zou verzetten en dan andere waar je geen stro van aarde zou rapen :?: :?:
Vandaag heb ik er zoeentje van het eerste soort; vanmorgen vroeg al een was ingestoken, een andere van gisteren nu gestreken en de broek van mijn huispak dat ik dan toch gevonden heb is al 8 cm korter geworden ook. Nu nog verse soep maken; de rest hoeft straks alleen opgewarmd.
Oh ja fietsen (hometrainer) heb ik ook al gedaan.
Oud maar niet Out