In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

16 jan 2020, 10:04

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
een zonnige dag vandaag... :wink: tot zover toch
want het is rap veranderd... we zien wel...
Vandaag na de huistaken de wekelijkse boodschappen doen
mijn briefje ligt al klaar zodat ik niks vergeet.. :wink:

clive moe, ja na die donkere dagen is dat wel een beetje normaal
denk ik... iedereen klaagt van moeheid, dat is een winterse kwaal
hopelijk krijgen we een paar droge windloze en zonnige dagen
dat doet eens deugd, dan kan je weer eens buiten komen... :roll:

M-M je was me even voor :lol: fijne dag
en rookmelders horen aan het plafond te hangen, één op elk verdiep
ik heb er een hangen in de kleine hall die zat er al toen ik hier kwam wonen
daar komt de living en slaapkamer op uit...
Ze mogen niet in de keuken en een plaats waar gerookt wordt

Hier is verder geen nieuws en de brievenbussen.?
de facteur weet het zelf nog niet allemaal hoe het zit...
er zou maar 2x per week post in de bussen komen en dan alleen
met priorzegel.. :roll: en de bussen zouden ook maar 2x per week
geleegd worden...wat een service hé...
we kunnen beter stoppen met kaartjes maken als ze zo behandeld worden
en zo kunnen ze weer mensen afdanken :roll: waar gaat het naartoe.. :?

Allen een fijne dag en tot later, en blijf of wordt gezond :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

16 jan 2020, 16:10

Hallo iedereen,

Deze morgend bij zoon geweest, manlief moest er een klusje doen.
Chinese familie was blij ons te zien.En ukkemeisje2 wordt vertroeteld nu de familie er is :D .

Heb nog een beetje in de tuin gewerkt bij zoon, kwestie van het onkruid onder controle te houden.
Chinese vader was ook druk bezig in de tuin.In het gazon groeien scheuten van bamboe , en die moeten verwijderd worden.Is wel een lastig werkje.Binnenkort wordt alles omgefreesd.Zoonlief heeft toch iemand gevonden die de klus wilt doen.En dan kunnen we eindelijk verder doen, zoals bomen planten.

Dochter is hier haar auto aan het wassen, moet er nog mee naar de keuring.Dan moet hij toch een beetje proper zijn.Niet dat hij zo vuil is , maar toch.Met dit weer is je auto vlugger vuil.

De rust in de straat ben je vlug gewoon.Voor mij mag het zo blijven :D .

Dames, tot morgen allemaal.

clive

16 jan 2020, 19:53

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Spring enkel nog even binnen om jullie allemaal nog een gezellige avond te wensen en voor later vandaag een zachte welterusten. Liefs aan jullie allen.

Helena van Troje

16 jan 2020, 21:19

even copy paste:

k heb een heel fijne dag gehad met mijn vriendin in Leuven. We zijn naar de Borman tentoonstelling geweest in museum M. Heel erg de moeite waard! In passant nog twee tijdelijke tentoonstellingen meegenomen. Voor we eraan begonnen een lekkere koffie gedronken in de Royal, over de middag zijn we buiten gaan eten, naar de Notre Dame. Het eerste waar we plaats vonden. Terug binnen met onze sticker op ons hand en verder gekeken. Voordat we naar huis reden terug in de Royal afgestapt. Ik was om half acht thuis en zij om acht uur. Ja, in de stille Kempen is de treinaccommodatie nog niet zo gemakkelijk. Ingewikkelde routes voor haar. Ik zag loffelijker gewoonte mijn bus naar huis vlak voor mijn neus wegrijden. Een lief meisje zocht op haar telefoon mijn volgende bus op. Als ik de 2 nam dan moest ik maar een kwartiertje wachten.Deze morgen wou ik met de fiets vertrekken. Buurvrouw was net buiten en heeft me met de wagen naar het station gebracht. Ook lief hé!

Muddy Maddy

17 jan 2020, 06:35

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren laat opgestaan en ventje was al druk aan het werk.
samen met Ir. een bibliotheekkast gedaan, we hebben er twee uur aangezeten.
ik wist niet dat ik zoveel boeken had! 8O en boeken dat ik niet meer wist dat ik ze had!
dan riep ventje voor de pauze, we hebben dan nog verder gekletst. Ir. heeft een boek op het oog dat ze wil lezen zodra ze tijd heeft. dan heeft ze de vloer van de keuken en de badkamer gedweild.
ik moet hier gewoon een nieuw tafelkleedje leggen en opruimen + om cola light gaan.
Om 10 uur leest Monique Gimly. daar moet ik voor thuis zijn.
de tenten worden vandaag geleverd en opgezet door de stadsdiensten. de generator moet ook nog gehaald worden. de muziekinstallatie is al gehaald en de brandblusapparaten ook. de helling voor rolstoelgebruikers en de speciale matten worden ook vandaag geleverd. de werfwc staat er al. overbuurvrouws hangslot hangt eraan. Gisteren kwam Joyce zeggen aan ventje dat zijn tuutje nog aan de verkeerde kant stond. met druk bezig te zijn was hij het vergeten. vanmiddag lees ik nu op messenger leveren ze pas de tenten. de dj heeft maar een vergunning tot 1 uur. jammer voor de feestbeesten.
geen kibbeling en wulken. ook jammer. die persoon zegt naar Menen te moeten. ze zetten daar echter een vraagteken bij. Mona heeft de late en ventje moet overwerken en ik zit met volk.
overbuurvrouw en de kinderen gaan helpen, vrienden van Joyce komen ook.
nadat Gimly gelezen is, swiffer ik hier en doe een mop. dat het fris ruikt. leg dan ook dat nieuw tafelkleedje op de salontafel.
gisterenavond boterhammen gegeten ipv frieten of spaghetti. ventje was moe en had zelfs geen goesting meer om nog naar de carref. te gaan. vrienden brengen voor vanavond nederlandse chinees mee. Suus gaat ventje een hoofdmassage geven en mij ook een. ze denkt dat ik er deugd van ga hebben. zaten er vroeg in gisteren en ik heb nog wat gelezen in 'alfie gaat op reis'. vannacht weer buikkrampen. heb toen loperamide genomen. het startschot is gegeven toen de wekker vanmorgen afliep. nu aftellen naar 16 uur. hopelijk hebben ze geen file.
moet nog vragen om Hans zijn parkeervergunning maar wil niet als 'zaag' overkomen.
kregen gisteren ook een pakje voor de asociale van het appartement op de hoek. Tot ventjes verbazing was die vriendelijk. normaal moet post nl zijn pakje ergens anders leveren, maar omdat ze hier toch met een doos rookmelders stonden, heeft de koerier gevraagd om het bij te houden.
De bel heeft hier verschillende keren gegaan! toen ik met de pauze naar beneden kwam, lag Gimly op mijn schoenen. ventje zat in de zetel de betaling te doen van het ziekenfonds. Is dit jaar niet gestegen in prijs. moet vandaag ook mijn wekelijks roddelblaadje halen, die is wel in prijs gestegen.
denk dat de ene krant morgen in prijs zal gestegen zijn, de andere is dat al. moet ook nog naar mijn moeder bellen om te zeggen dat ze zaterdag anders een man ( Hans) aan de lijn zal hebben. die is meestal na 8 uur op omdat hij dan zijn medicijnen moet nemen. Hans heeft iets aan zijn lever.
Suus moet ook medicijnen innemen maar dat na de middag. ik 's morgens , 's middags en 's avonds.
Hoop dat mijn menopauze zich gaat koest houden. heb gisteren dan toen ventje nog aan het werk was, het boek ' de schoonmoeder' uitgelezen. Verrassend einde. ben dan begonnen in karen slaughter 'gespleten'.
moet nog de boerderij doen en klondike.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

clive

17 jan 2020, 08:11

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, bamboe stond hier helaas ook in de tuin toen we het huis kochten. Was toen een heel karwei die volledig uit te doen. Gelukkig heeft zoon iemand gevonden om de tuin uit te frezen. Dat hebben we hier nadat we de zieke bomen in de tuin hadden laten wegdoen, ook moeten laten doen om alle wortels enz. weg te laten doen. Was vrij vlug gedaan als ik me dat nog goed herinner, maar dat was onmogelijk met de hand te doen. Fijn dat ukkemeisje 2 zo verwend wordt en Ukkepuk en ukkemeisje zullen ook wel van de aandacht genieten.

Oma -C, goed dat schoondochter haar onderzoek(en) goed verlopen zijn en de uitslag ook goed was.
Hoop van harte dat de dokter niet naar jou gebeld heeft deze week. En gisteren was het echt wel een zonnige dag, heb genoten van de wandeling met Matice.

HVT, heel fijn te lezen dat jullie gisteren zo'n fijne dag genoten hebben. Hopelijk krijg je na zo'n drukke dag als gisteren geen klop met de denkbeeldige hamer.

Muddy Maddy, alles netjes maken voor het bezoek vanavond, dan moet inderdaad alles spic en span zijn.
Morgen dan het buurtfeest. Hoop echt dat jullie jullie gaan amuseren.

Ik ga meteen aan het HH beginnen want heb gisteren weer niet alles gedaan gekregen wat op mijn lijst stond :oops: . Maar was deze ochtend al om 06.00H wakker en heb datgene al gedaan wat gisteren dus niet gedaan is geraakt, nu ben ik wel terug bij om de 2 benedenverdiepingen te dweilen. Ook nog was instoppen , de strijk ervan is voor morgen voor 12.00H want mag morgen mijn nagels gaan laten doen. Die 3 weken zijn weer omgevlogen. Weet nog niet welk kleurtje ik ga kiezen, zeer zeker geen blauw of zo, blijf altijd in de roze pastelkleuren af en toe afgewisseld met een zacht rood. Manlief vindt enkel deze kleuren allemaal mooi en is geen favoriet van donkere kleuren en zeer zeker niet voor glitternagellak, dat vindt hij er te goedkoop uitzien.
Heb dat in het verleden eens glitter laten doen en hij vond dat echt niet mooi. Dus doe ik dat ook niet meer.

Zo, ik wens jullie allemaal een aangename vrijdag. Liefs en een knuffel wie hem nodig heeft.

Oma-C

17 jan 2020, 10:05

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
dat mooie weer van gisteren zijn we al rap gewoon
vandaag weer regen voor de verandering :roll:
maar 't moet iets doen.... het is eigenlijk geen winterweer
mar we moeten pakken wat komt ... :oops:

clive dank voor je overzichtje, ik ga het niet herhalen
en nee de dokter heeft me nog niet opgebeld
ik veronderstel dat alles wel goed zal zijn voor zover het kan :wink:

M-M, geniet van je bezoek en het buurtfeest :wink:

anjelierken het was gisteren goed weer om in de tuin te werken :)

Helena, een fijne uitstap gehad, en genoten, meer moet dat niet zijn :lol:

Ik ga nog wat verderpoetsen, op vrijdag is dat altijd wat meer
dan de andere dagen, ik wens jullie allen een fijne dag,
maak er het beste van...:) tot later

anjelierken

17 jan 2020, 13:24

Hallo iedereen,

MM: jullie gaan een tof weekend tegemoet, geniet ervan.

Manlief is met Spaanse woef wandelen want volgens zijn app gaat het om 14u regenen.Is wel redelijk betrouwbaar al moet je wel ongeveer een half uurtje speling op de tijd nemen.Vorige keer zou het om 13u regenen en begon het om 12u20.De tijd is bij benadering.

Volgens buurvrouw hebben we nieuwe buren een eindje verder.Ik wist zelfs niet dat dat huis verkocht was.Er hing ook geen affiche op van een woonbureau.Niemand weet wie of wat, zelfs buurvrouw die er recht over woont niet.Ja, tegenwoordig worden we vreemden in eigen buurt.

Morgen een dagje uit met vriendin.Ons vorig dagje uit is in het water gevallen toen vader zo slecht lag.We gaan naar een naburig stadje waar het markt is, en tevens eens naar de winkels.De dag zal weeral vlug voorbij zijn.

Oma-C

17 jan 2020, 18:35

Afbeelding

Een winderige vieze dag... ben de boodschappen gaan doen
en de lege bokaals in de container gaan gooien, alle glas is weg nu
nog even bij de apotheek langs en de boodschappen bij Colr***
Echt koud vond ik het niet maar de wind is niet aangenaam :roll:

Straks kabeljauw met prei eten, en op tijd nar m'n kofferke :wink:
Ik wens iedereen een goeie nacht en morgen gezond weer op :)

clive

17 jan 2020, 18:52

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Vandaag dan toch eens alles gedaan gekregen wat ik van plan was, alles ligt er weer netjes bij.

Oma-C, hier is de wind ook terug aan het aanwakkeren, Matice is weer nerveus.

Anjelier, heel veel plezier morgen met jouw vriendin, fijn naar de markt en dan shoppen, heerlijk.

Muddy Maddy, voor jullie ook , geniet van het weekend met Suus en Hans. En is Gimly " gelezen" ?

Ik spring nog even onder de douche en ga me klaarmaken voor de nacht, manlief is net thuis van zijn werk en we hebben besloten nergens meer naar toe te gaan, dus ook geen boodschappen meer gaan doen. Hebben toch niet zoveel nodig en manlief gaat die morgen doen als ik mijn nagels ga laten doen.
Heb net de kaarsjes aangedaan en het is gezellig in de living nu. Matice heeft ondertussen een speeltje genomen uit zijn speelgoedbox en is daardoor wat rustiger.

Zo, liefs aan jullie allemaal en maak er nog een gezellige avond van.

wilde eend 2

17 jan 2020, 20:44

Aan alle seizoentjes : een goed weekend !
Afbeelding

Muddy Maddy

18 jan 2020, 06:45

De tent staat tot aan de lantaarnpaal, onze vrienden slapen nog en Gimly is weer naar boven.
Is gisteren toch een paar keer komen "loeren" maar verder bleef hij idd op een afstandje.
nederlandse chinees gegeten, lang niet zo lekker als onze chinees maar je kan niet alles hebben natuurlijk. ik ben er vroeger ingekropen dan zij. en ben dus nu op. straks koffie maken, eerst mijn druppels.
vandaag fondue met 1 pan, hadden ze het geweten dan hadden ze de hunne meegebracht.
ventje moest niet overwerken en heeft dan meegeholpen in de tent tot de vrienden hier waren.
Die moet vandaag om de stokbroden en de fondue. daarna feest in de tent.
Joyce zei dat de freule gezegd had dat we het beter op het kerkplein hadden gedaan. Ze zei dat ze antwoordde dat een straat gezelliger was dan een koud kerkplein.
Brouwer komt vandaag leveren. En binnen moet het gezellig gemaakt worden.
Clive: Gimly is dus door Monique "gelezen". ze heeft zijn chacra's gezuiverd en aangevuld, en heeft hem dus duidelijk gemaakt dat ze hem in een "cocon" ging plaatsen wat hij aangaf fijn te vinden.
ze daagde hem wel uit, met opgeheven staart tussen het bezoek te lopen maar zich gewoon laten zien was al voldoende. hij zit dus in z'n cocon. vanmorgen heb ik hem een aai gegeven en is die dan terug naar boven gegaan. hij blijft in die cocon zitten tot maandag. ik moest het bezoek wel zeggen dat ze hem moesten "negeren". zo zou hij moeten leren dat bezoek niet eng is. hij gaf aan dat hij het erg aardig van mij vond dat ik zo'n maatregel voor hem trof. dat ik met hem inzit. een schootkatje zal hij nooit worden, maar de tijd zal het uitwijzen. ventje mag hem dan ook niet dwingen want dat "pushen" vind hij niet fijn. als ventje hem op schoot neem, zeg ik altijd "maar ik wil niet". en dat is juist. Ze heeft hem ook uitgelegd waarvoor die tent dient.
mocht de cocon verslappen dan moet ik haar even contacteren en dan spant ze die weer aan.
Ondertussen heb ik een tweede koffie gehaald. we hebben gisteren veel bijgepraat want Suus zit niet meer op Fb. nu weet ik wie het is en waarom. ik had het niet gedacht van die persoon.
Dus we brengen vandaag weer veel tijd met hen door. vandaag krijgt ventje ook een hoofdmassage met een apparaat. ik heb gisteren een nekmassage gehad. deed deugd.
Suus en ventje hebben de afwas gedaan. maar nu vind ik mijn stop niet.... :lol:
Ze heeft alles opgewarmd in de wok. nu vandaag tegen de avond om de fondueschotel gaan en dan naar de foute party. Dj mag maar draaien tot 1 uur en ik heb een vermoeden wie daar achter zit.
denk niet dat we buren Veranda gaan zien, noch nummer 14. En natuurlijk de freule en Ronny.
de rest van de straat gaat of zit in het comitè opexgirls.
Hopelijk hebben we een beetje fun.
zo, ik ga van de stilte genieten en mijn boerderij doen en klondike. dan nog een criminal case of twee. en ook kijken of fb want Joyce was foto's aan het maken.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Oma-C

18 jan 2020, 10:08

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
een zonnetje is ook al aanwezig maar
er zitten ook nog wolken, zien wie de bovenhand haalt

clive, Matice is ook een weervoorspeller, hij voelt aan
als er veel wind is en heeft er last van.. ik heb dat ook
ik kan niet tegen wind maar ja wat doe je ertegen... :roll:
rustig proberen blijven, is makkelijk gezegd...

M-M geniet van je bezoek en straks van het feestgedruis
en nee de Nederlandse chinees vind ik ook niet lekker
mijn dochter bracht dat vroeger ook al eens mee maar ik
heb gezegd dat ze dat niet meer moet doen,
ik ga dan liever naar onze uithaalchinees... die is goed
en als ik een uur opgeef wanneer ik het ga afhalen dan
is die nog heel heet, en klaar om te eten...

wilde eend, een fijn weekend :)

anjelierken, Helena, mammyretro en alle seizoentjes,
ik hoop dat we een beetje een zonnig weekend krijgen :roll:
koud is niet erg ,het is tenslotte winter, maar droog, dan
kunnen we eens buiten komen
Groetjes allen en tot..... :)

anjelierken

18 jan 2020, 21:10

Hallo iedereen,

Vandaag dagje uit met vriendin.Denk wel dat ik meer dan 10.000 stappen heb gedaan :D Maar het was leuk en natuurlijk vloog de dag voorbij.Vriendin wou een nieuwe jurk en heeft er 2 gevonden voor de prijs van 1.Ikzelf heb niks gevonden in de solden, overal te grote maten.Blijkbaar is de maat small populair.Heb wel een mooie trui gekocht van de nieuwe collectie.Is nu wel een "rare" mode, de truien zijn kort en nogal breed met afhangende mouwen.Als je het zo ziet , ziet het er raar uit, maar wanneer je het aanhebt valt het goed mee.Vriendin vond het mooi.

Bij thuiskomst was dochter hier.Die vertelde dat ze op internet het dierenleed had gezien van de bosbranden in Australië.Ja, dochter en dieren.Die kan niet tegen dierenleed.Ze kreeg er de tranen van in de ogen.Ja, het is verschrikkelijk.Ik kan daar ook niet tegen, ben daar ook gevoelig voor.Dochter zet spinnen buiten, ja, zover ga ik niet.Ooit toen ze naar haar vorig werk reed met de fiets, zag ze in de goot een duif liggen.Ze stopte, stak die in haar rugzak.Op haar werk belde ze me op , om de duif op te halen en naar het vogelopvangcentrum te doen, wat ik ook gedaan heb.Of die zieke kat , die al lang ronddoolde op haar werk.Niemand keek ernaar.Dochter kon die kat vangen en bracht ze naar de dierenarts.Na onderzoek bleek die ongeneeslijk ziek en moest ingeslapen worden.Het siert haar, maar tegelijkertijd brengt die overgevoeligheid haar soms in de problemen.

Muddy Maddy

19 jan 2020, 08:16

Wij zijn niet naar de foute nieuwjaarsdrink geweest. het zit zo: ik maakte met de vrienden een wandeling in de buurt en we stopten in de tent, waar ze aanzien werden voor een rariteit. Nou, vond ik persoonlijk dat de sfeer niet snor zat. nadat we gegeten hadden, wilden we dus ons klaarmaken, had ik rugpijn en Suus voelde zich niet erg lekker. en ik dacht: we gaan daar met z'n viertjes zitten en dat is het. hebben we besloten een filmpje te bekijken. wilden ze er ons echt bij hadden ze aan de bel moeten trekken, is mijn mening. ja, voor te helpen was ventje wel goed. en die had ook rugpijn van te sleuren. ik ben in mijn bed gekropen, was al van 6 uur op en viel als een blok in slaap. heb dus niet naar de dj moeten luisteren en me ergeren.
Gimly is weer ziek. straks een message naar Monique voor hulp.
Suus en Hans blijven hier nog middageten. stoofpotje van kip.
ventje is ook al op. zitten we hier met zijn twee. straks een koffie.
we gaan hier zitten wachten tot er iemand van ons bezoek naar beneden komt.
Suus heeft gisteren geslapen tot 11 u 30! Hans had ook goed geslapen in elk geval in slaap gewiegd door de regen op de dakpannen. ventje vertelde dat er vannacht een soort windhoos door de straat ging want de zijtentjes vielen om. de tenten ( 6 in totaal aan elkaar geschakeld) zijn verankerd met blokken van 400 kilo.
Dus maandag wordt de boel hier weer afgebroken. weer lawaai.
ga mijn koffie opdrinken en dan eventjes loeren op fb. er zullen zeker al beelden erop gezet zijn.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!