Jobs - Jobs - Jobs
-
dejules
200 jobs in gevaar bij babywinkel Orchestra-Prémaman
https://www.tijd.be/ondernemen/retail/2 ... ce=dlvr.it
https://www.tijd.be/ondernemen/retail/2 ... ce=dlvr.it
-
Ice
En vinden jullie die keerzijde positief dan?Dicksy schreef: ↑07 jan 2020, 15:04Maar die keerzijde staat ook in het artikel vermeld:Lars schreef:
Elk verhaal heeft een keerzijde.
'De stijging is te wijten aan recente wijzigingen in wet- en regelgeving voor het bedrijfsleven en mag daarom volgens Graydon niet gedramatiseerd worden.
Vandaag kunnen bijvoorbeeld ook vzw’s en vrije beroepen in faling gaan en een tweede kans krijgen. Daarnaast gebruiken verschillende rechtbanken ook de mogelijkheden die ze gekregen hebben om zogenaamde spookbedrijven op te doeken.
Men moet natuurlijk wel van slechte wil zijn, zoals dejules, om (bewust) enkel de titel te lezen.
Zelfs vzw's kunnen dan hun 'vereniging zonder winstoogmerk' leegzuigen door allerlei fiscale trukjes, in faling gaan met de centen in hun zak en ongestoord opnieuw een vzw opstarten!
Hoeveel falingen zijn te wijten aan mismanagement? Hoeveel falingen zijn bedrog?
En nu krijgen nog meer fraudeurs opnieuw een tweede kans om de staat (lees: úw en mijn belastingpot) op te lichten en leeg te zuigen.
Zelfs het vestigingsattest werd afgeschaft, dat indertijd net verplicht werd om het aantal faillissementen terug te dringen zodat nu de eerste de beste analfabeet, zelfs zonder onze taal machtig te zijn of enige kennis van bedrijfsbeheer een bedrijf kan opstarten, laten failliet gaan (vaak zelfs met kwijtschelding van miljoenenschulden!) om dan ook nog eens opnieuw te kunnen beginnen.
Er zijn criminelen die van het opstarten van bedrijven en failliet laten gaan een lucratieve sport gemaakt hebben en de politiek maakt het nu zelfs nog gemakkelijker...
Enerzijds gebruiken rechtbanken eindelijk de mogelijkheden om spookbedrijven op te doeken terwijl de politiek anderzijds het gemakkelijker maakt om opnieuw te beginnen met spookbedrijven - logica??? Of misdadig beleid om de schuldenput weer wat dieper uit te graven?!
Om met de auto te mogen rijden na een rijverbod moet je opnieuw examens doen maar om een bedrijf op te starten mag je zelfs failliet gaan en dan doodleuk opnieuw beginnen!
En dat is de fiscus (en de belastingbetalers) meermaals mógen oplichten en intussen gooien bedrijven langs alle kanten maar werknemers op straat...
Dat noem ik allerminst een positieve ontwikkeling.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Vorig jaar had ik dit al vermeld:
Vandaag hoorde ik op het nieuws dat 2019 opnieuw een recordjaar was voor de buitenlandse investeringen. Daar zijn 5000 nieuwe jobs bij gecreëerd.
Ineos neemt de hoofdbrok voor zijn rekening en met name door de investering in Antwerpen nog wel.
Allemaal werkers en bedrijven die van plan zijn om de ambtenarenpensioenen te blijven betalen. Yééé-haaa!
In 2018 heeft België een recordaantal van 278 buitenlandse investeringsprojecten aangetrokken, of 29 procent meer dan het vorige recordjaar 2017.
Vandaag hoorde ik op het nieuws dat 2019 opnieuw een recordjaar was voor de buitenlandse investeringen. Daar zijn 5000 nieuwe jobs bij gecreëerd.
Ineos neemt de hoofdbrok voor zijn rekening en met name door de investering in Antwerpen nog wel.
Allemaal werkers en bedrijven die van plan zijn om de ambtenarenpensioenen te blijven betalen. Yééé-haaa!

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
dejules
In de regio Eindhoven werden vorig jaar 17.000 nieuwe arbeidsplaatsen gecreëerd door buitenlandse investeerders.Wil. schreef: ↑22 jan 2020, 09:35Vorig jaar had ik dit al vermeld:
In 2018 heeft België een recordaantal van 278 buitenlandse investeringsprojecten aangetrokken, of 29 procent meer dan het vorige recordjaar 2017.
ps Vlaanderen betaalt meer aan emissierechten dan Ineos aan belastingen opbrengt.Dat was ook de reden waarom Ineos niet welkom was in Rotterdam.
ps 2 : economische werkloosheid in Vlaanderen terug op record hoogte!
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
-
dejules
De voorwaarden om met vervroegd pensioen te gaan is voor ambtenaren strenger geworden waardoor de werkzaamheidsgraad kunstmatig gestegen is. Onderwijzers die vanaf 55 jaar met tbs gaan is bijvoorbeeld niet meer mogelijk. Tot kort ging 90% leeglopen in dit stelsel eens ze 55 jaar waren.
Verder zien we dat het aantal mensen met een ziekteuitkering tegen het miljoen loopt waarvan 425.000 mensen die langer dan 1 jaar onafgebroken ziek zijn. De grootste groep zijn 55+ers. Met cijfers kan je olifanten laten vliegen.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
U onderschrijft perfect uw stelling.dejules schreef:
Verder zien we dat het aantal mensen met een ziekteuitkering tegen het miljoen loopt waarvan 425.000 mensen die langer dan 1 jaar onafgebroken ziek zijn. De grootste groep zijn 55+ers. Met cijfers kan je olifanten laten vliegen.
-
dejules
450 mensen dreigen hun job te verliezen bij CG Power Systems dat faillissement aanvraagt.
https://www.gva.be/cnt/dmf20200122_0481 ... obs-redden
https://www.gva.be/cnt/dmf20200122_0481 ... obs-redden
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat is nog niet alles. Ineos gaat ECO subsidies van België/Vlaanderen krijgen omdat ze ooh zo goed trachten hun CO2 uitstoot te beperken .....
Die 400 jobs is een verliespost, de "Vlaamsche Staat" gaat meer overhouden als ze die 400 aan de dop zouden houden en Ineos geen vergunning had gegeven.
-
dejules
De helft van het TOTAAL investeringsbedrag in Vlaanderen komt van 1 bedrijf nl INEOS.
De rest voornamelijk wegens de Brexit.
Maw, slecht nieuws want EENMALIG!!
Dat bedrijf werd in tal van andere Europese havens GEWEIGERD omwille van de veel te hoge CO2 uitstoot.
Tegen 2050 zou België en dus ook de haven, volgens de akkoorden van Parijs, klimaatneutraal
moeten zijn om een opwarming van de aarde onder de 1.5 graden te houden. Dit wil zeggen dat de
CO2 uitstoot gereduceerd wordt tot 0 of dat de uitstoot die er nog is in het ergste geval opgevangen
wordt. De Vlaamse regering heeft zich BORG gesteld voor de uitstoot van Ineos. Die rekening kan in de tientallen miljarden Euro's oplopen. Daarom dat dit bedrijf nergens welkom is!