In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)
Bert

22 jan 2020, 09:37

Goede morgen leutertjes,

ik heb eerst proberen een boterham te eten. Kreeg het bijna niet binnen.
Amai, en dan nog zo slecht geslapen.
Keelpijn, hoesten, niezen....🤧. Het ganse pakket ineens.
Heb al een afspraak bij meneer doktoor gemaakt. Is maar voor morgen 😖
Dus vandaag zal er niet veel gebeuren. Lekker thuis blijven zal de boodschap zijn.

Bert niet ziek worden man. Mijn halve trouwboek heeft net hetzelfde word ik ziek of word ik toch niet ziek, ja toch wel neen toch niet. Een goede grog helpt soms wel. Lekker hete thee, honing, citroen, en echte rhum, heet uitdrinken en bed in.
Lenk, dat is waarschijnlijk wel een goede tip, maar ik kan tegen geen alcoholische dranken 🙄😲.
Toch bedankt hoor 😉.
Ben ermee weg, tot latersss...

🧔🏻

omadina

22 jan 2020, 10:10

Goede morgen,

Wat lees ik, een jarige in ons midden, dus van harte een heel gelukkige verjaardag Miesje, en nog veel mooie gelukkige jaren.
Ja, 22 januari, voor mij ook een "speciale dag", het is ook de verjaardag van mijn oudste kleinzoon Danté, hij is vandaag 18 jaar, dus toch wel een beetje een "speciale" verjaardag.

Ik heb hier ook veel mooie hondjes gezien. Ghyra, mooi puppy, echt een lief snuitje. Jammer van je Herder, want dat zijn ook wel heel trouwe honden.

Oei, en velen die een beetje op de sukkel zijn met verkoudheden, maar Bloemetje, je zal nu wel volledig genezen met een tweede dosis antibiotica. Eens een goede grog kan zeker wel helpen, en dan lekker warm in bed.

Gisteren heb ik weer mijn best gedaan met ons dubbelspel, deze keer dubbel gemengd, toch de eerste set gewonnen met 6/4 en dan was het alweer 2/1, maar dan was het uur voorbij; 't was spannend en we hebben ons "gejeund" zoals de Westvlamingen zeggen, enfin ons goed geamuseerd, al ken ik mijn tennismaat dat hij vlug opmerkingen maakt, is die bal wel "in" of "out", maar nu hield hij zich kalm, enfin we spelen voor ons plezier, dat begint hij nu misschien wel in te zien... we mogen ons gelukkig prijzen dat we het nog kunnen..

Vandaan moet ik zeker boodschappen doen, mijn lijstje ligt al klaar, en van avond eens op bezoek bij een vriendin uit de buurt, samen een beetje babbelen, bij een wijntje, meer moet dat niet zijn.

Voor jullie allemaal, ik ga geen namen noemen want dan vergeet ik vast nog iemand, een heel mooie winterdag, aan zee vandaag toch minder mistig dan gisteren, geniet er maar van !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

ghyra

22 jan 2020, 13:20

Afbeelding

goede middag allemaal,
miesje gefeliciteerd..fijne dag :wink:
dank allemaal, ja zeker jammer van mijn herder,ghyra :lol: :wink:
ze is 14jaar geworden,toch al oud dus ze was oma voor Diesel.....
mis ze allebei hoor,Bono ook die was 9jaar geworden.
bertje beterschap hoor,voor de keel zout water spoelen lauw warm...
fijne middag allemaal....moet er vandoor.....doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
groetjes GHYRA

voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............

marietteke

22 jan 2020, 13:40

HALLO GOEIEMIDDAG
hey er is er eentje jarig !
Miesje een heel gelukkige verjaardag gewenst ,
en een dikke "verjaardagsknuffel " van mij
Afbeelding

vanmorgen al naar de markt geweest ,
wel met de auto , was ietsje te koud voor 't fietske , :D

Ghyra , ja altijd erg als je je geliefde diertje ,
eens moet afgeven , Maar nu is Diesel wel een schatje hé :D

omadina , leuk dat je wint met de tennis ,
ik moet je echt bewonderen hoor ,
zo een actieve sport ,

Bertje , mo vent toch .....ziekjes aan t worden ,
hopelijk vlug weer beter ,

Bekske fijne woensdag ,

Lenk ge zult je toch ook eens een fietske moeten aanschaffen hoor :D

bloemeke hey tof , op 't fietske

fijne dag allemaal
geluk vind je onverwacht

miesmarpel

22 jan 2020, 17:16

Goede namiddag allemaal,

eerst en vooral nen dikke mercie voor jullie verjaardagswensen , doet altijd deugd...
bloemeke, vergeet Picasso ook ni te bedanken, hé

nog altijd niet 100 %, zeurende hoofdpijn , beetje keelpijn ..
dafalganneke gepakt, en toch maar mee uit eten geweest ….

Lenk k ga je raad opvolgen … vanavond ipv cava/champagne.... nen hete thee met citroen en stroh rum en onder een fleeske wat naar tv kijken ….
goh, waarom verjaar ik niet in de zomer ????????dan heb je daar allemaal geen last van .

zou het nog vergeten …… voor elk wat wils…. tast toe !

Afbeelding

Nog een fijne avond , Bertje, Bloemeke, marietteke, Ghyra, Jadi, Bekske Lenk omadina, Sita
en voor straks

SLAAPWEL !

Afbeelding

zonnebloemetje

22 jan 2020, 17:59

halloooo een goeie avond leutertjes allemaal

zojuist een beetje met mijn zeemvel rond geweest om het nodige stof weg te vegen , want ik heb nogal veel glaswerk staan en daar mag volgens mij geen stofje op te zien zijn of das nie proper , dus het ziet er nu weer allemaal picobello uit en ondanks dat het wel niet zo goed gaat met mijn verkoudheid voel ik mij gedwongen om dat toch te doen en niet gaan staat niet in mijn woordenboek
deze voormiddag een ganse autokoffer vol uitgeladen aan de kringwinkel en ze waren content hoor dat we zoveel mee hadden en ik ben blij dat ik het kwijt ben

miesje mjammie die taartjes zien er echt wel lekker uit hoor , merciekes da zal smaken en hopelijk heb je van je etentje genoten en ik ben in de zomer geboren en dat vind ik wel leuk maar je kan daar niet in kiezen hé
en mijn ventje Picasso* komt wel niet meer schrijven ( door omstandigheden) maar hij leest wel nog iedere dag alles mee en dus moest ik jou van hem ook een gelukkig verjaardag wensen

marietteke ik heb mij hier op het forum ook een fietsje aangeschaft ondanks dat het niet goed gaat om te fietsen met mijn nieuwe knie maar ik kon toch niet achterblijven hé :lol: :P

ghyra toch altijd jammer hé dat we onze dieren moeten afstaan die we zo graag zien
wij hebben het ook al verschillende keren meegemaakt

omadina een dikke proficiat met de verjaardag van jou oudste kleinzoon en 18 jaar is inderdaad toch een speciale verjaardag vind ik
en geniet maar van je bezoekje aan je vriendin vanavond

Bertje oei oei ook al in de lappenmand , dat beloofd
de verkoudheden zijn tegenwoordig in solde hoor , ik heb er ook zo één te pakken en het geneest echt niet rap vind ik , verzorg je maar goed en vlug weer beterschap

Bekske hopelijk ook van jou woensdag genoten vandaag

Lenk tis de moment hé om je een fietsje aan te schaffen op het forum want 't zijn nu nog solden hé :P :P
en wij zijn vandaag zoveel mogelijk binnen gebleven in de warmte want ik voel me nog niet echt goed , maar 't zal wel eens beteren zeker en geduld is een schone deugd

jadi nog niet gezien vandaag , hopelijk alles goed met jou

Sita nog een fijne avond voor jou

allé tis alweer bijna etenstijd
voor iedereen nog een gezellige warme avond verder

daaaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Lenk

22 jan 2020, 18:49

Miesje

Van harte

Afbeelding
Bert

22 jan 2020, 18:51

Hey leutertjes,
ik zit inderdaad in de lappenmand. Gans de nacht niet veel geslapen, hoesten, niezen, keelpijn, hoofdpijn, gloeien maar geen koorts...🥵😤.
Al gans de dag geen fut en kan geen eten binnen krijgen. Dus wat kan er nog bij komen hé 😕😕.
Deze namiddag wist ik het. Een sprintje moeten zetten naar het toilet. Inderdaad, diarree. Dat ontbrak er nog aan 🥴 🤢.
Of zoals de belgen die denken dat ze frans kennen zeggen, "de jardin de corridor". Dat is een mopje hé van een koppel die op reis was in Frankrijk.
Plots moest madam in een restaurant dringend naar het toilet maar ze kon zich niet uitdrukken in het frans tegen de ober. Dus dacht ze, den hof is de jardin. En gang is corridor. Dus den ofgang. Dacht ze ik zal het dan maar zo zeggen 🙄.
Ze zet het op een loopje naar de ober en vraagt waar het toilet is, want het is dringend, ik heb de jardin de corridor. Staat die man daar te kijken, zo van wat zegt die allemaal....😂
Leutertjes, ik zal het kort houden want ik val bijna van mijn stoel. Zo mottig dat ik me voel. Nog een leuke avond allemaal en tot latersss...
😴😴
🤠

Bekske

23 jan 2020, 08:08

Afbeelding

zonnebloemetje

23 jan 2020, 09:54

halloooo een goeie morgen allemaal

ja lap tis hier ook van da
mijn ventje is deze morgen ook ziek opgestaan en zoals het spreekwoord zegt , als je bij de hond slaapt dan vang je zijn vlooien awel dat is hier nu van toepassing
dus daar juist rap gekeken online of er nog voor vandaag een afspraak vrij was bij de dokter en we hadden geluk want er stond er maar ééntje meer vrij en die hebben wij vlug gepikt zodat mijn ventje deze namiddag ook naar de dokter kan voor de nodige medicatie
ik ga dadelijk een broodje in de oven steken sè voor vanavond vers van te eten en voor de middag wil nog wat boven kuisen maar verder houden we ons rustig vandaag want we zijn alletwee niet in orde met die verkoudheid en het zal zijn tijd moeten hebben hé

Bekske ook een goeie morgen

marietteke , ghyra , jadi , Bertje , miesje , Lenk , omadina en Sita
nog een gezellige dag voor jullie allemaal

daaaaaag

Afbeelding

jadi

23 jan 2020, 10:07

Afbeelding

Goede morgen iedereen
Stilletjes aan neem ik al wat deel aan het dagelijks leven
Deze morgen voor eerst even naar buiten op boodschappen.
Veel weet ik niet te vertellen
* NORO VIRUS is op toer onder de mensen;
Diarree en braken is besmettelijk. Dus goed handen wassen
Wens iedereen een super fijne dag toe
toedeloe
menu: ik denk voor mij ossentong met puree mee te brengen. En ventje
Chineze noedels. (traiteurdienst)
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Bert

23 jan 2020, 11:05

Hey leutertjes,

kom ook nog even koekeloeren.
Weer weinig geslapen. Ik heb het goed zitten. Mannen hé, het zwakke geslacht als ze ziek zijn zeggen ze 🙄🙄. Ik zal er maar niet verder op ingaan 😜.
Gelukkig mag ik deze namiddag naar meneer doktoor.
We zullen hier een ziekenboeg moeten inrichten bij de leutertjes met al onze zieken hier😤.
Bloemeke, het is net zoals u zegt van die vlooien😁.
Jadi, haha, ik las eerst het Nero virus......🤣🤣.Wij zijn ook altijd op ons hoede voor deurklinken en winkelkarren en zo. Inderdaad, veel de handen wassen met Dettol zeep. Doen wij heel veel.
Ik zag het onlangs nog in Colruyt, een madammeke die daar liep te hoesten, dan eens goed niezen in de handjes en dan de winkelkar vastnemen.
Hey Bekske, elke dag een nieuw plaatje 👌🏻.
Ik ga nog wat rusten, dan voel ik me wat beter 🛌🏻. De grijze massa wil niet goed meewerken.
Leutertjes, tot laters. Groetjes aan allemaal.
🚴🏻‍♂️ zit er niet in.

zonnebloemetje

23 jan 2020, 19:36

hallooooo een goeie avond allemaal

ik voel mij vandaag precies een zombie en als ik stap dan heb ik de indruk dat ik ieder moment door mijn benen zal slaan en ik denk dat het komt door al die antibiotica die ik moet nemen , dus nu nog een doos er bij en ik heb er nu nog voor vier dagen , maar ja veel keuze heb ik niet hé
mijn ventje heeft vandaag ook een doos antibiotica gekregen van de dokter en is er vanavond al mee gestart , dus hopelijk helpt het goed genoeg en geneest hij rapper dan ik
het was vandaag een zonnige dag maar binnen bij de verwarming was het toch best als je je niet goed voelt , en voor vannacht word er een koude nacht voorspeld

Bertje ook naar de dokter geweest vandaag , hopelijk ben je vlug weer beter want die verkoudheden kunnen hardnekkig zijn en dat heb ik al zelf ondervonden

jadi hopelijk heeft je ossetong gesmaakt deze middag
en ik was altijd al mijn handen heel veel , toch zeker wel 50 keer op een dag en nu ik verkouden ben was ik ze nog meer want ik heb toch een beetje last van smetvrees denk ik maar dat vind ik niet erg

allé ik zal nu maar eens een warm badje nemen sè en dat kan ook deugd doen
voor iedereen nog een gezellige warme avond verder

daaaaag

Afbeelding
Bert

23 jan 2020, 21:26

zonnebloemetje schreef:
23 jan 2020, 19:36
Bertje ook naar de dokter geweest vandaag , hopelijk ben je vlug weer beter want die verkoudheden kunnen hardnekkig zijn en dat heb ik al zelf ondervonden
Ik hoop het dat het rap zal gedaan zijn Bloemeke, ik heb geen antibiotica gekregen van mijn huisarts hoor.
🤧🤧🤢🤢😖

marietteke

23 jan 2020, 21:33

hallo goeieavond

ja ben wat laat , maar de pedicure is vandaag gekomen ,
en die werkt 'n half uur aan ene voet ,
en er moesten er 4 gedaan worden , die van mijn ventje ook ,
dus id die dik 2 uren bezig geweest , en is de avond zo voorbij ,

Afbeelding
en jeetje ...zoveel zieken , ocharme toch ,
soigneer jullie goed hoor ,
zodat je snel weer beter bent ,