In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

24 jan 2020, 08:12

Goede morgen seizoentjes,

gisterenavond was het paniek ten huize Maddy.
komt ventje thuis en zegt ik moet onmiddelijk op mijn werkpc want er is mogelijks iets mis met de verwerking. ok. hij haalt zijn tasje met allerlei kaarten uit en begint daar verwoed te zoeken naar zijn inlogkaartje voor het werk. niets. paniek sloeg toe. 3 keer via ID lezer geprobeerd, geen juiste code.
ondertussen bel ik naar het gemeentehuis en leg uit dat hij al 3 x zijn ID gebruikt heeft en zijn pin niet lukte. geen probleem, kom met dat grijze blaadje naar de balie en dan lossen we dan op. zitten we in de zetel, het was nog geen tijd om te gaan eten, voelt ventje naast zich in de zetel en wat heeft hij in zijn hand? Dat inlogkaartje. Gelukkig ben ik kalm gebleven en niet ben gaan roepen zoals mijn moeder zou gedaan hebben: dat heb je als je een sloddervos bent!!! ( had wel veel zin, maar de sfeer tussen ons zou een lang herstel nodig hebben)
dus moeten we vandaag niet eerst naar het gemeentehuis om zijn pin te laten herstellen.
ik ben brutaal wakker gemaakt door pursuit of vikings van amon amarth. ventje was al beneden voor de vuilniszakken en de blauwe zakken. had zijn wekker niet afgezet. kan gebeuren. maar zo'n half liedje is brutaal voor je oren! gelukkig zag ik als ik naar de badkamer ging dat de buren V op waren. ventje zat dus beneden en merkte niets.
ik heb mijn gekleurd papier gekregen. het is geen luxe papier en ventje mag die dan in twee snijden met de guillotine. heb nog twee kaartjes te maken. want moet deze voor febr. eerder op zenden want op de post kan je niet meer rekenen. prior of niet.
ontving ook een pakje voor de buren. stond een naam op die ik niet kende. bleek de oudste zoon van buurman te zijn die hier na lange tijd terug is. hij was heel beleefd en vroeg om zijn pakje. heb hem gevraagd of hij dus( naam) was en hij zei ja en bedankte me toen ik zijn pakje gaf. dus het is niet de jongste die hier weer zit te zingen maar wel de oudste. ( koptelefoon) van dat heb ik nog niets gezegd. niet tegen buurman en niet tegen buurvrouw. steek dan maar de tv aan. dan heb ik er geen last van.
ventje gaat straks beginnen met werken, ik met afwassen. tijdens de lunchpauze gaan we boodschappen doen.
ik heb nog een boek bij dat ik op mijn lijstje staan heb. stond in een van de apendixen van de krant die ik nu helemaal gelezen heb. twee leesvoer en 1 roddelblaadje. ik ben bij.
mijn door ventje gezette koffie is op. dan de tablet uit de keuken halen en naar hay-day en de klondike.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

clive

24 jan 2020, 08:32

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

HVT, is de kast ook voor jou of voor jouw zus ? Het gaat er alleszins mooi uitzien bij jou, de living op zijn paasbest :D .
Mijn lijstje voor vandaag is gemaakt, haalbaar want heb gisteren veel voorbereidend werk gedaan. Ben de slaapplaid van Matice aan het wassen, apart op een kort programma. Kan dat niet samen met mijn gewone was instoppen, dat vind ik een beetje vies.
Moet nog onder de douche, maar ga eerst de soep van gisteren invriezen en dan de keuken opruimen en afvegen en dan kan ik daar al dweilen. En dan hier beneden de WC, hal en de kamer van Matice dweilen. En dan ga ik wandelen met Matice en als ik daarvan terugkom, dweil ik pas de waskamer en de garage. Want komen via de garage binnen met natte pootjes ( Matice) en natte regenlaarzen. Kan die 2 ruimtes dus beter nadien doen. Anders is het werk voor niets.
Matice duidt hier net aan dat hij honger heeft, hij tikt dan tegen zijn eetkom met zijn nageltjes, hetzelfde doet hij als hij naar buiten moet, tikt dan tegen de wasmachine, heel grappig.
Ga dus zijn eten maar klaarmaken, dan kan hij beginnen, hij eet zijn dagelijkse portie op in 3 à 4X / dag. Is en blijft een matige eter. Maar blijkt volgens onze dierenarts eigen te zijn aan zijn ras. Maar zorg er wel voor dat hij genoeg eet en soms als het niet lukt, heel vaak na de hondenschool dat hij niet wil eten, dan geef ik hem een maxi jumbone, dat is een bom calorieën en hij kan die gebruiken.

Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een mooie vrijdag. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel.

Oma-C

24 jan 2020, 09:24

Afbeelding

Goede morgen een grijze alweer :roll:
maar ik hoop het beste...
Nog even doorwerken nu want ik moet vanmiddag
met zoon op de bank zijn, en afspraak is afspraak.

Helena jij hoopt dat het vlug Pasen zal zijn denk ik
proficiat met de aankoop en hopelijk kan je nog
veel genieten van je salon, :wink: en zus van haar kast

clive, een fijne dag vandaag, ook nog druk :wink:

M-M je ventje thuiswerk vandaag, ja dan zal
je rustig moeten zijn om hem niet te storen
en hij heeft geluk gehad met het kaartje :roll:

Alle seizoentjes een aangename dag vandaag,
ik ga verderdoen....tot later :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

24 jan 2020, 11:03

Hallo,

Mijn boek is ondertussen uit gelezen geraakt.
Lezen aan tafel is niet gezond, maar alleen eten is niet plezant dus...

De kast is voor de zus, Clive.
Ondertussen zijn de Kewloxkasten bij haar al zo dikwijls uiteen en en ineengezet.
Ze was aan een nieuwe toe.
Haar appartementje is heel fijn ingericht.
In tinten van zacht grijs en wit, donkergrijs voor de vloeren in grote tegels.
De gordijnen heeft ze gerecupereerd van bij mijn moeder.
Die passen perfect in de inrichting al dateren ze van 1965.
Dat was tenminste nog degelijk materiaal toen.
Die zijn nog intact, zelfs niet verschenen van de zon.

Voorlopig zet ik dat nieuw salon nog uit mijn hoofd.
Anders duurt het wachten nog te lang.

Vandaag zijn we opnieuw samen op stap.
We gaan op bezoek bij een nichtje.
Die woont ondertussen tot haar grote tevredenheid al twee jaar in hun nieuwe appartement.
Kunnen ze vergelijken.

Soms kunnen dagen raar verlopen.
Eerste berichtje: droevig nieuws
Tweede mailtje heel blij nieuws...

Het is hier grijs en donker.

Amuseer jullie de rest van de dag

anjelierken

24 jan 2020, 11:33

Hallo iedereen,

Clive: ja, dat virus in China, ik denk wel dat ze het opvolgen, ze hebben veel contact met de familie via skype enz. Afwachten.

Wij gaan vanavond Chinees Nieuwjaar vieren.Is de eerste keer dat we dat doen, ook omdat de ouders hier zijn.Meestal zijn zoon en schoondochter ginder.Ben eens benieuwd :D .

Gisteravond een leuk uitje met schoonbroer en schoonzus.Een leuk restaurantje ontdekt en niet ver uit de buurt.

HVT: je zal in het nieuw zitten, fijn.Ik heb 2 jaar geleden ook nieuwe meubelen gekocht ( een eetkamer)en ben er heel blij mee.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

24 jan 2020, 12:23

Tja, het was van moeten, ze waren er door gezakt.
Ik hoop er nog en paar jaartjes genot van te hebben van het nieuwe.
Een gemakkelijk zeteltje voor mij met een poef en één lange zetel.
Er komt toch nooit veel volk ineens behalve vier keer per jaar.
Dan moeten ze hun stoel maar meebrengen van in de eethoek.
Willen jullie geloven dat ik in die super gesofistikeerde relax zetels niet goed zat?
Dat eenvoudig zeteltje was voor mij op maat gemaakt precies.

Oma-C

24 jan 2020, 18:35

Afbeelding

Allen een fijne avond en een goeie nacht voor straks :wink:
Groetjes allen en slaap lekker :)

Muddy Maddy

25 jan 2020, 08:49

Goede morgen seizoentjes,

de wekker liep weer af, ventje vergeten hem af te zetten. ben nog effen blijven liggen en dan naar beneden. we moeten nog naar de beenhouwer om vlees voor zondag. ik denk lam.
Maandag werkt ventje ook van thuis. ik moet vandaag kaartjes maken.
moet ook naar mijn moeder bellen en maandag naar de dokter want ik zit zonder bepaalde medicatie. aangezien dat dit nu electronisch gebeurd....
Enfin, mijn dag zit vol. morgen verder doen aan star trek enterprise. want ik zelf denk dat ik deze middag weer een dutje ga doen, gisteren had ik een stijve linkerarm en donderdagmorgen terwijl ik hier zat te wachten op de koerier na in 7 haasten om brood naar Rita te zijn geweest, had ik last van een zwaar gevoel op mijn borstkas, wat maar kort duurde. zal het aankaarten bij de doc de 11 de, als het nog gebeurd, anders was het gewoon "stress". het is dan ook hectisch geweest en dan nog die hottentottententententoonstelling: er was toch maar weinig volk merkte iemand op sociale media op. ik zelf denk rond de 100. niet 250 man die zich opgegeven hadden als "ik ga".
ik ging ook gaan. ja. maar we kennen die uitslag.
ik ga mijn pillen innemen na zijne majesteit bedient te hebben en een pakje frambozen uitgehaald te hebben. moet ook nog om yoghurt. maar eerst koffie uitdrinken.
bekomen van die wekker. hop, Gimly hoort ventje en denkt: eten!
ventje die nog om twee kranten moet waarvan 1 vandaag zijn prijs verhoogd.
Gimly is het aan het uitleggen tegen ventje. die is een kletskous maar alleen 's morgens. overdag komt er geen gemiauw uit tenzij het dringend moet geventileerd worden. af en toe antwoord hij ook als ik hem aan zijn bord iets vraag maar dat is uiterst zelden.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C

25 jan 2020, 09:30

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
weer een grijze dag, nemen wat komt denk ik dan :roll:

M-M, dan heb je goed geslapen, dat kan deugd doen :lol:
vandaag weer je dagje vol... met vanalles :lol:
Hopelijk is het aangenaam, geniet ervan...

clive, Helena, anjelierken, M-J, wilde eend, omasenga,
mammyretro, bobijntje, en al wie ik zou vergeten
hier draait al een wasje, de vaatwasser doet ook z'n best
en ik heb al een broodje inzitten, dat trekt z'n plan :lol:
ik moet het tegen de middag maar uit het toestel halen
'k heb nog genoeg voor vanmiddag :)
Geen nieuws verder...
ik wens jullie allen een aangenaam weekend :wink:

anjelierken

25 jan 2020, 10:21

Hallo iedereen,

Oma-C: al een drukke bedrijvigheid met al die machines in werking :D .

HVT: dat gemakkelijk zeteltje stond te wachten op u :wink: .En inderdaad een zetel moet gemakkelijk zitten.Als wij indertijd ons salon ging kopen( ook al 20 jaar geleden) hebben wij daar zeker 2 uur rond gelopen en uitgetest.Die verkoper kwam zelfs al kijken waar we zolang bleven.Maar ja, het moet toch goed zijn, je zit er tenslotte toch dagelijks in.En het zijn echt gemakkelijke zetels, vele bezoekers hebben het al gezegd.Spaanse woef vindt het ook, is niet weg te slaan uit de zetel(op een dekentje natuurlijk) :D .

Gisteren een leuke avond gehad met Chinese familie.Heb hen in het chinees een gelukkig nieuwjaar gewenst.Had aan zoon gevraagt , hoe je dat zegt.Ze waren verrast, maar heel blij.Zijn toch wel hartelijke mensen.Tijdens de avond kregen de kleinkinderen elk een rode enveloppe met geld erin.Dat is traditie.Ze kopen geen geschenken maar geven geld.

Deze middag soep op het menu, denk van komkommersoep te maken, is al een tijdje geleden.

Hier heel mistig, over het preiveld hangt een dikke mist.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

25 jan 2020, 10:29

@ anjelierken, jaja daar zijn machines voor :lol:
en in 't weekend goedkopere elektra, daar moeten we van profiteren
ik laat die niet 's avonds of 's nachts draaien, dat stoort de buren
ik hoor dat ook bij hen... :roll: maar ja, mensen
die gaan werken kunnen niet anders hé :oops:

fijn genoten van de Chinese nieuwjaar, fijn dat het aangename
mensen zijn alleen jammer van de taalgrens hé :oops:

clive

25 jan 2020, 10:29

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

@ Oma Senga, als je hier komt lezen, ik wens jou een heel gelukkige verjaardag. Proficiat.

Ben al van 06.00H op , heb dan meteen de strijk gedaan en het licht HH heb ik gedaan in pyjama. Want ik zit hier op dit moment op mijn paasbest en heb een nieuw kleedje aan. Want om 11.00H begint het verjaardagsfeestje van Baby C, die wordt morgen al 1 jaar. De tijd vliegt. Heb een superleuk cadeau voor hem. Een houten wagentje in de vorm van een lieveheersbeestje waar hij kan mee rijden door zijn voetjes op de grond te zetten. Was voor de leeftijd van 1 jaar +. Heb dat in Hasselt gekocht in een speelgoedwinkel waar ze veel houten speelgoed hebben, ook ander speelgoed natuurlijk.
Gisterenavond dan nog de boodschappen gaan doen. Denk dat het feestje tot een uur of 17.00H duurt. Dan zijn de kleintjes moe.
Doe mijn zwart leren vestje over dit kleedje aan. Dat past er goed bij.

Zo, ik wens iedereen een mooie zaterdag, lief en een dikke knuffel voor wie hem nodig heeft.

Oma-C

25 jan 2020, 10:33

Aan omasenga een hele fijne verjaardag
nog mooie jaren erbij in goeie gezondheid :lol:
Proficiat...

Afbeelding

Aan clive een fijn feestje vandaag.... en dank
voor de herinnering aan de verjaardag van omasenga :wink:

wilde eend 2

25 jan 2020, 10:38

Voor Oma Senga :
Van harte : een fijne verjaardag !!
Afbeelding
Ook groetjes aan alle seizoentjes ! Goed weekend !

Oma-C

25 jan 2020, 17:33

Afbeelding

Goede avond 't is al donker van 17u,
ik ben niet weg geweest ... er viel natte mist naar beneden
en de donkere lucht brengt alleen maar microben mee :roll: :oops:
Ik heb naar skiën gekeken, die amuseren zich wel in de kou... :roll:

Ik kom iedereen een goede avond en een rustige
warme nacht wensen :wink: tot morgen allemaal...en
slaap lekker :) Beterschap aan wie wat sukkelt... :?