Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

omadina

26 jan 2020, 10:29

Goede morgen,

Gelukkig, er is niet meer zo een dikke mist als gisteren. Ik heb gisteren ook boodschappen gedaan, maar dan voor mijn eigen behoeften, en ook voor als mijn bovenburen eens een glaasje komen drinken. Het is een heel lief koppel, en zijn steeds bereid te helpen als het nodig is.
Rietjes, ik wens je veel succes, en ja dat gepieker.... maar veel moed hoor, 't zal allemaal veel beter zijn achteraf, zo hoor ik wel van veel kameraden.

Mémérietje, ja soms stap je moe uit bed, ook al heb je tamelijk goed geslapen, raar toch, maar een flinke douche kan soms al wonderen doen, om je te doen herleven.
Ik verlang ook naar de zon, ja die mag zich wel eens laten zien, want die mistige grijze dagen hebben lang genoeg geduurd.

Voor alle maatjes van dit hoekje, Viv, Erika, Corry, VeraMaria, Michelly, Yvette, aan iedereen, een rustige, fijne zondag !

Ja Yvette, al die typische Westvlaamse woorden, toch wel opvallend dat vele(verbasterd) Frans zijn.... dat getuigt over het verleden van West Vlaanderen. Ik kende de meeste wel, maar wat je niet meer gebruikt raakt vergeten hé ! De kinderen, en zeker de kleinkinderen zouden niks meer herkennen, denk ik.

En nu naar de bakker !
omadina

Nog nog eens, en nu ga ik naar de bakker !
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

viv

26 jan 2020, 13:05

Goede middag,

Volop zonneschijn hier, dat doet een mens deugd na die grijze en mistige dagen!
Nog een late gelukkige verjaardag voor de kleinzoon van Rietjes en het achterkleindochtertje van Corry.
Volgende week wordt mijn petekind 11 jaar. Hij heeft een smartphone gekregen voor zijn verjaardag en heeft het mij al laten weten zodat ik zijn nummer heb. Wat vliegt de tijd - in september gaat hij aan het ASO beginnen - alleen met de bus naar school - vind hem nochtans zo jong...

Verschillende maatjes met zorgen...
Corry - veel moed en sterkte. Begrijp je en ook je man. Het is moeilijk als je nog dingen wil doen en niet meer kan. Hopelijk worden jullie snel geholpen. Want onzekerheid doet piekeren. Ik heb het ook meegemaakt - hoe langer het duurde voor ze mijn man konden helpen, hoe meer zijn toestand achterging. Maar elke situatie is anders hé
En jij doet daarbij nog vrijwilligerswerk. Gelijk heb je dat je niet te veel hooi op de vork neemt. Chapeau dat je het überhaupt nog doet!

Rietjes, niet goed geslapen...
Wens je een succesvolle operatie morgen en een spoedig en vooral volledig herstel!
Weet niet of je die dikke boeken gaat nodig hebben... de revalidatie wordt al snel na de operatie ingezet.

De zon roept mij naar buiten... ga een wandelingetje maken.

Fijne zondag nog aan iedereen!

vera-maria

26 jan 2020, 13:46

Goedenamiddag allemaal!
Rita wens jou het beste voor jou ingreep en een voorspoedig herstel!
Proficiat aan de jarige kleinkinderen 🎉🎉🎉
Vandaag word mijn mama 87
Afbeelding
Wij gaan straks met de zussen en wederhelften ons mama verassen met taart en koffie!
Zo ga tandjes poetsen en me klaar maken om te vertrekken, nog een fijne zondag aan jullie allen en tot later daag...
You only have one life...live it!

Ivette

26 jan 2020, 16:47

Rietjes, ik wens je een rustige dag morgen, je zult achteraf zo blij zijn dat het gedaan is, niets aan te doen als een operatie nodig is moet het, je zal liefdevol omringd worden en je bent zo'n sterke madam, je zal rap weer in de wandelgroep en op jouw fiets thuishoren!
En de zon zal gauw ook weer van de partij zijn! veel courage en een goed resultaat maatje!We duimen allemaal voor jou!

Mijn ene oog is nogal gezwollen want die wratten die vervroren werden zijn nogal dicht onder mijn oog maar ook dat is maar een luxe probleem en komt wel goed!

Ik heb naar de cross gekeken op 11 en zoals Eli zei: Mathieu gaat er vandoor wanneer en waar hij wil, wat vandaag alweer duidelijk was, een superkampioen is hij!

Morgennamiddag komt Vicky, mijn poetsvrouw, doodbraaf maar ik moet haar voortdurend in het oog houden en commanderen. Morgen ga ik de 3 schoven van mijn diepvriezer ontvriezen en schoonmaken, het onderste kan zij dan doen want als het regent kan er weer buiten niet veel gedaan worden. We kunnen wel koffie drinken met wat lekkers maar er moet toch ook wat gewerkt worden, het mag niet op een hele koffiekletsnamiddag uitdraaien hé
Ivette

omadina

27 jan 2020, 09:07

Goede morgen,

Voor jullie allemaal, een fijne maandag !
Ik denk aan Rietjes, hou er de moed maar in, alles komt goed !

Vera-Maria, mooie foto van je make, ze ziet er stralend uit ! Dus heel hartelijk proficiat met haar mooie verjaardag, en nog vele gezonde gelukkige jaren.

Yvette, voor jou wou ik nog zeggen, spoedige genezing, ik ken dat ook dat bevriezen, maar bij mij was het niet in mijn gezicht, dat is wel een gevoelige plaats. Maar 't al allemaal wel goed komen.

En nu ga ik naar mijn badkamer , mijn sportkleren liggen al klaar, want om 10u30 wordt ik op het terrein verwacht voor ons dubbeltje. Ik hoop dat ik dat nog lang kan doen, eens winnen, eens verliezen, niet erg als we maar een sportief spel hebben.

Veel groetjes en een mooie dag met hopelijk een "beetje" zon !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje

27 jan 2020, 09:16

goeie morgen iedereen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry

27 jan 2020, 11:04

Afbeelding
Rietjes
Komt allemaal beter, ik verwacht je in het voorjaar aan zee.

Goedemorgen iedereen

Een nieuwe deurmat, wat waren ze trots op hun nieuwe naam.
Voor mij niet gelaten. Geld moet rollen en dat hebben ze hiermede bewezen.

Ik voel me goed bij mijn oudjes, allemaal mensen met kapitaal anders kom je daar niet terecht. Toch is met geld niet alles te koop. Eenzaamheid eender waar even erg.

Heb al grondwerken gedaan, was even aan rust toe.

Windstil en grijs, ga straks op den draai, morgen komt dochter en vriend, woensdag oudjesdag, donderdag komt buurtje scrabble spelen, is al verwittigd dat ik pienter ben maar nu en dan een steek laat vallen wat schrijfwijze betreft. Het groene boekje een noodzaak. VRIJDAG KOMEN ONZE KINDJES OP WEEKEND !
Groetjes en tot de volgende keer

Corry

Michelly ik zag je in de lijst,van bezoekers , groetjes ❤️
ik tel alleen de zonnige dagen.

corry

27 jan 2020, 11:10

Rietepetietje,

Heb heel veel boeken op mijn externe schijf staan, er komen er nog . Indien je interesse hebt laat maar weten, dan zet ik ze op een stick, of stuur ze per mail in mondjesmaat door. deze zijn allemaal 👍 om.door te sturen, niet elke schrijver zal je aanstaan. Dan is de prullenmand een oplossing.

Corry

meme-rietje

27 jan 2020, 13:48

OK Corry doe maar per mail
want ze lezen als koekebrood, leuk en gezellig
thx, knufje en een grote pieper :lol:

meme-rietje

28 jan 2020, 12:59

goeie middag allemaal
hier was niemand op bezoek de laatste +- 24h.
geen morgen koffie wel
namiddag koffie

Afbeelding

viv

28 jan 2020, 20:44

Goede avond,

Ja meme-rietje het is nu wel héél erg stil in de Oase...
Rietjes kwam trouw elke dag op bezoek.
Mis haar hier - zoals ook andere maatjes van vroeger...
Ik las op facebook een berichtje van haar dat de operatie goed verlopen is.
Nu duimen dat de revalidatie ook voorspoedig mag verlopen en dat ze weer snel te been is.

Zelf heb ik geen nieuws. Heb het moeilijk om weer zin in mijn leven te vinden. Na een volwassen leven gezorgd te hebben voor anderen voel ik mij nu "nutteloos". Doe wel twee keer per week vrijwilligerswerk, volg nog een cursus maar het is allemaal zo vrijblijvend. En van het "nieuws" dat je elke dag leest en hoort in de media word je ook niet vrolijk...
En toch heb ik nog veel om dankbaar voor te zijn, denk ik.

Dag maatjes in deze stille Oase...
Laatst hoorde ik op tv - weet niet meer welk programma - iemand zeggen:
"Als stilte de taal wordt, dan is alles gezegd"

Viv

corry

29 jan 2020, 09:33

Afbeelding

We waren niet volledig op deze foto, als vrijwilliger kregen een mooi cadeau en werden met applaus door de bewoners onthaald.

Vivke, eenzaam kan je ook met twee zijn, heb het bij mijn ouders gezien. Ze hadden niets tegen mekaar noch te zeggen, aten apart enz. Was zielig om zien.
Ik was 56 wanneer het uitwerken gaan erop zat, een nieuwe omgeving aan zee en kleinzoon welke bij ons kwam wonen, toch miste ik ook de contacten op mijn werk.

Oase een oord van rust ,ooit het het meest bezochte forum.

Rietjes, moest je komen lezen, van hieruit tot weldra op deze plek.

Voor de rest is alles hier afwachten, morgen nog een onderzoek in Blankenberge, volgende week het laatste in Knokke. 11 februari eindresultaat. Stafke heeft geduld, ik trek de kar , het trekpaard kraakt nu en dan. 😂

Vivke heb mijn verzet bij het lezen terug, , IPad grote tekst duidelijk lettertype en heel veel boeken op mijn externe harde schijf.

Groetjes hou de moed erin, moet ik regelmatig ook een beetje van bijtanken.

Corry

meme-rietje

29 jan 2020, 10:27

mijn berichtje was hier weg of had ik vergeten op verstuur te drukken, ook mogelijk
dus.....goeie morgen iedereen
hier schijnt het zonneke

Afbeelding

meme-rietje

30 jan 2020, 08:59

waw weer een dag ertussen
goeie morgen allemaal
het zonneke is op komst

Afbeelding

majoker

30 jan 2020, 11:02

Goedemorgen,
Januari bijna voorbij .
Een zachte maand.
Toch gebeuren er vele dingen.
Beterschap en geduld ,aan de kliniekgangers ,
Rietjes straks thuis genezen
Corry ,nog onderzoeken voor Stafke , komt wel in orde .
Vooral die wachtkamers zijn vervelend .
Afbeelding

Het zonneke komt kijken,straks naar de serre ,we beginnen de zaaibakken klaar te maken .
Gelukkig kunnen we naar school.Oefenen in de studio , licht en flitsinstallatie.
Samen met Technische camera , heel anders dan de digitale camera.

We hebben kennis gemaakt met de nieuwe huisbaas , weten nu wanneer er een verhuis aankomt.
Geeft even rust , zal niet voor dit jaar zijn.

Afbeelding

Toch ben ik moe , meer zon is nodig ,anders vitamine D
Maatjes allemaal, jullie houden je allemaal bezig, tennis , bezoekjes, soms een nieuwe uitdaging vinden ,alles valt wel in zijn plooi .
Knuffels Joke
ken je zelf,deel je kennis.