In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Net terug van een heel interessante uiteenzetting over het gevangeniswezen.
Was de moeite
Welgeteld drie eksters en twee duiven gezien gisteren in de tuin.
Dat zijn zo van die momentopnames.
Toen we hier in het begin woonden zaten er nog kwikstaartjes.
Nu sporadisch een roodborstje, enkele meesjes, en wat groot lomp gevogelte dat de rest weg jaagt.
Vlindertelweekend: geen pepeltje gezien.
Paar weken later de voortuin vol met van alle soorten...
Tot in den draai!
Was de moeite
Welgeteld drie eksters en twee duiven gezien gisteren in de tuin.
Dat zijn zo van die momentopnames.
Toen we hier in het begin woonden zaten er nog kwikstaartjes.
Nu sporadisch een roodborstje, enkele meesjes, en wat groot lomp gevogelte dat de rest weg jaagt.
Vlindertelweekend: geen pepeltje gezien.
Paar weken later de voortuin vol met van alle soorten...
Tot in den draai!
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
weer uitwerkdag voor ventje, him & me dag voor Gimly.
't regent en er is veel wind. moet nog om boodschappen. weinig kans volgens de meteo dat ik droog doorga en droog terug kom, maar wel snel aangezien de wind tegen de 50 km/u blaast.
had gisteren hoofdpijn en het gebeurt niet veel dat die de hele dag duurt. laat ons hopen dat er geen migraine van komt. ventje zei dat ze gezegd hadden dat er slechte lucht was.
Ging hem tonduezen maar dat is er niet van gekomen. was een slechte mail verbinding zowel hier als op de buro's. volgende week is het maar 2 dagen thuis wegens een vergadering in zeebrugge.
Maandag valt weg.
Woensdag komt de diepvries. heb kippesoepballetjes nodig. anders niets. nu alle dozen Nederlandse chinees weg zijn is de inhoud van mijn frigo zichtbaar en daar ligt nu niet veel meer in.
heb zelfs geen idee wat we vanavond gaan eten.
op de boerderij doen ze ook aan chinees nieuwjaar. dat was vorig jaar er nog niet. denk van een tip te sturen naar supercell om in de krant aan te geven of de betreffende boerderij hulp nodig heeft met de stad of alleen hun boot en boerderij. want je tikt dan op die boerderij en het tekentje van stad staat een eind verder. ik heb geen stad. ventje wel.
Die is hopelijk niets vergeten. ( gisterenavond geen plastiekske over mijn rest lasagne en niet in de frigo- durf dat nu niet opeten want mijn maag deed gisterenavond ook al raar.- maar kan aan die hoofdpijn aanval liggen)
vandaag ook naar de brievenbus kaartje posten want ik betrouw de post niet. het ander is maar voor te bussen in de straat. vandaag de vloer swifferen want Gimly heeft het wel erg vuil gemaakt aan zijn pot.
ventje lag vroeger in slaap dan ik. ik heb nog in Joyland gelezen. was wakker een half uur voor de wekker ging, wilde eerst lezen maar dan maak ik toch ventje wakker. Tien min. voor de wekker gaat slaat de verwarming aan en af om 10 uur want meestal zitten we al in bed voor 9.
Gimly kwam al miauwend de keuken binnen. heeft nog eten. was weer met zijn staart aan het beven. Ons Mies deed dat ook. Pas later ben ik er achter gekomen dat dit in Kattetaal: ik vind je leuk betekend. een kopstoot is dan weer: ik hou van je. ventje krijgt kopstoten, ik kopjes.
Leesvoerdag vandaag en benieuwd of alles deze keer zal in prijs zijn gestegen. denk van wel. net als de bustickets in februari. Ventje kreeg een mail van zijn werk met die info erin.
Hoop dat Paul met zijn bestelwagen ergens naartoe moet want hij blokkeert heel wat licht van mij.
Toen ik gisteren van Rita kwam, waren er weinig thuis. Joyce zit in Italië met het vriendje van haar ex. voor zijn papieren. Gisteren buurman gezien op zijn electrische fiets. das zeuren heb ik gezegd toen hij zei dat hij sportief bezig was. zo zou ik het ook kunnen behalve dat ik niet meer kan fietsen.
mijn rechterbeen wil niet mee en gisteren ook last van mijn linkervoet. die schoot met rgelmaat in de kramp.
Bon, gedaan met zeuren. ga het water laten lopen om de ovenschotel van de lasagne te laten weken.
Fijne dag seizoentjes.
weer uitwerkdag voor ventje, him & me dag voor Gimly.
't regent en er is veel wind. moet nog om boodschappen. weinig kans volgens de meteo dat ik droog doorga en droog terug kom, maar wel snel aangezien de wind tegen de 50 km/u blaast.
had gisteren hoofdpijn en het gebeurt niet veel dat die de hele dag duurt. laat ons hopen dat er geen migraine van komt. ventje zei dat ze gezegd hadden dat er slechte lucht was.
Ging hem tonduezen maar dat is er niet van gekomen. was een slechte mail verbinding zowel hier als op de buro's. volgende week is het maar 2 dagen thuis wegens een vergadering in zeebrugge.
Maandag valt weg.
Woensdag komt de diepvries. heb kippesoepballetjes nodig. anders niets. nu alle dozen Nederlandse chinees weg zijn is de inhoud van mijn frigo zichtbaar en daar ligt nu niet veel meer in.
heb zelfs geen idee wat we vanavond gaan eten.
op de boerderij doen ze ook aan chinees nieuwjaar. dat was vorig jaar er nog niet. denk van een tip te sturen naar supercell om in de krant aan te geven of de betreffende boerderij hulp nodig heeft met de stad of alleen hun boot en boerderij. want je tikt dan op die boerderij en het tekentje van stad staat een eind verder. ik heb geen stad. ventje wel.
Die is hopelijk niets vergeten. ( gisterenavond geen plastiekske over mijn rest lasagne en niet in de frigo- durf dat nu niet opeten want mijn maag deed gisterenavond ook al raar.- maar kan aan die hoofdpijn aanval liggen)
vandaag ook naar de brievenbus kaartje posten want ik betrouw de post niet. het ander is maar voor te bussen in de straat. vandaag de vloer swifferen want Gimly heeft het wel erg vuil gemaakt aan zijn pot.
ventje lag vroeger in slaap dan ik. ik heb nog in Joyland gelezen. was wakker een half uur voor de wekker ging, wilde eerst lezen maar dan maak ik toch ventje wakker. Tien min. voor de wekker gaat slaat de verwarming aan en af om 10 uur want meestal zitten we al in bed voor 9.
Gimly kwam al miauwend de keuken binnen. heeft nog eten. was weer met zijn staart aan het beven. Ons Mies deed dat ook. Pas later ben ik er achter gekomen dat dit in Kattetaal: ik vind je leuk betekend. een kopstoot is dan weer: ik hou van je. ventje krijgt kopstoten, ik kopjes.
Leesvoerdag vandaag en benieuwd of alles deze keer zal in prijs zijn gestegen. denk van wel. net als de bustickets in februari. Ventje kreeg een mail van zijn werk met die info erin.
Hoop dat Paul met zijn bestelwagen ergens naartoe moet want hij blokkeert heel wat licht van mij.
Toen ik gisteren van Rita kwam, waren er weinig thuis. Joyce zit in Italië met het vriendje van haar ex. voor zijn papieren. Gisteren buurman gezien op zijn electrische fiets. das zeuren heb ik gezegd toen hij zei dat hij sportief bezig was. zo zou ik het ook kunnen behalve dat ik niet meer kan fietsen.
mijn rechterbeen wil niet mee en gisteren ook last van mijn linkervoet. die schoot met rgelmaat in de kramp.
Bon, gedaan met zeuren. ga het water laten lopen om de ovenschotel van de lasagne te laten weken.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
HVT, kan heel goed geloven dat de uiteenzetting van het gevangeniswezen erg interessant was. Moest hier zoiets in de buurt zijn, zou ik zeer zeker gaan.
Muddy Maddy, ventje dan gewoon gaan werken vandaag. Hoe valt het hem ( jullie) mee, dat thuiswerk ? Kan hij zich genoeg focussen op zijn werk als hij thuis is ? Manlief gaat morgen van thuis uitwerken wat betekent dat ik mijn HH wat anders moet inplannen. En jij gaat vandaag swifferen. Matice kan ook zo morsen als hij aan het eten is, daarom eet hij beneden in de garage, waar ook zijn zak brokken staat en zijn natte voeding.
Die is eergisteren terug besteld en komt vandaag of morgen aan.
Gisteren dan de keuken en de living moeten herdweilen wegens pootjes van Matice en dan ben ik eerst met hem gaan wandelen en toen ik thuiskwam, heb ik dan ook maar meteen de kamer van Matice, de hal, waskamer en garage ook opnieuw gedweild . Vandaag dan alles boven poetsen en nieuwe dekbedden leggen. Weet niet of ik vandaag kan gaan wandelen met Matice, want het kan zijn dat vandaag al zijn voeding aankomt, moet dadelijk nog eens kijken op de pagina van de leverancier.
Zo, ik ga onder de douche en trek dan meteen het bed af, stop de eerste wasmachine in en ga dan de dons halen en laat die met een wasverzachterdoekje 20 minuten luchten in de droogkast en als die gelucht is, kan ik beginnen in de slaapkamer en zo alle kamers afwerken. Dan daar alles dweilen, alles laten drogen en alles terugzetten. En dan de slopen rond de kussens doen en het dekbed al openleggen, kleren van manlief voor morgen en de pyjama's voor vanavond klaarleggen. En dan nog de strijk van de dekbedden en dan denk ik dat ik genoeg heb gedaan en ga me dan wat rusten in de namiddag , samen met Matice.
Deze avond dan nog de vuilbak buitenzetten.
Ik wens ALLE seizoentjes een prettige dinsdag, stuur jullie veel groetjes en een warme knuffel. Liefs.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes
hoewel "goede"
en of we het leuk vinden
clive een volle werkdag en straks in een vers bed
M-M ik heb alleen een tv-blaadje en dat komt met de post
Helena, een fijne uiteenzetting gehad, interessant zal het geweest zijn
anjelier, ik vraag me af of de Chinese familie geen last zal hebben
om terug naar huis te gaan,
nu nog niet aan de orde is maar toch, het doet ginder
overal wel lelijk
Kunnen ze eventueel langer hier blijven
Allemaal een aangename dag, buiten deugt het niet
dus binnen bezig zijn
groetjes allen en tot later...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Oma-C: wij hebben daar zondag ook over gepraat, het is afwachten.Ze blijven tot midden april, hun visum is 3 maanden geldig.
Manlief is de gesnoeide takken aan het verhakselen, die gaan op de composthoop.
Binnenkort start het tuinseizoen, zal blij dat we kunnen beginnen in de tuin.Maar evenzeer ben ik content dat het ook even stopt( in de winter)
.
Vind mijn yoga-boek niet.Ga op zoek naar buik- en rugspieroefeningen.Vorige week terug lage rugpijn gehad , al de 2de keer op enkele maanden tijd.Volgens internet helpen deze oefeningen goed.Buurvrouw heeft ook vaak last van haar rug, is de ouderdom, zegt ze.
Zie dat de jonge postbode hier passeert, da's wel vroeg.Onze huidige postbode komt veel later.
Dames, tot morgen allemaal.
Oma-C: wij hebben daar zondag ook over gepraat, het is afwachten.Ze blijven tot midden april, hun visum is 3 maanden geldig.
Manlief is de gesnoeide takken aan het verhakselen, die gaan op de composthoop.
Binnenkort start het tuinseizoen, zal blij dat we kunnen beginnen in de tuin.Maar evenzeer ben ik content dat het ook even stopt( in de winter)
Vind mijn yoga-boek niet.Ga op zoek naar buik- en rugspieroefeningen.Vorige week terug lage rugpijn gehad , al de 2de keer op enkele maanden tijd.Volgens internet helpen deze oefeningen goed.Buurvrouw heeft ook vaak last van haar rug, is de ouderdom, zegt ze.
Zie dat de jonge postbode hier passeert, da's wel vroeg.Onze huidige postbode komt veel later.
-
Hallo hallo en nu weet ik bijna alles over het gerestaureerde schilderij "Het Lam Gods"
Met de bus heen en terug. Koud, jongens, koud...
Gelijk ik voorspeld had waren we veel te vroeg en konden nergens binnen wachten.
We zijn de Wibra dan maar even onveilig gaan maken...
Wat verkopen ze daar allemaal!
Nog goed nieuws! Ik heb ontdekt vanmorgen waar Poessiekat woont.
Dat ze gechipt is weet ik ondertussen ook.
Je kan dat voelen zitten als je weet waar je moet zoeken.
Voila nu ben ik gerust se.
Ik ben er alleen nog niet over uit of ik de baasjes ga contacteren.
Ik ga ervan uit dat het ook geen ander adresje is, waar ze terecht kan als ze bij mij niet binnen kan.
Gezellige verder zetting van de dag!
Met de bus heen en terug. Koud, jongens, koud...
Gelijk ik voorspeld had waren we veel te vroeg en konden nergens binnen wachten.
We zijn de Wibra dan maar even onveilig gaan maken...
Wat verkopen ze daar allemaal!
Nog goed nieuws! Ik heb ontdekt vanmorgen waar Poessiekat woont.
Dat ze gechipt is weet ik ondertussen ook.
Je kan dat voelen zitten als je weet waar je moet zoeken.
Voila nu ben ik gerust se.
Ik ben er alleen nog niet over uit of ik de baasjes ga contacteren.
Ik ga ervan uit dat het ook geen ander adresje is, waar ze terecht kan als ze bij mij niet binnen kan.
Gezellige verder zetting van de dag!
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal ,
Ben vanmorgen wakker geworden om 6u door hevige regen , stormwind en onweer ....
Nu schijnt de zon ,maar er waait een felle , koude wind ....
Ik heb zaterdag ( en vorige dagen) de vogels , die kwamen eten , proberen te tellen . Alles samen waren het er 105 . Daar zijn de 19 fazanten ook bij
en 1 sperwer die regelmatig een dikke duif komt halen ...
Zaterdag en zondag ook naar verschillende balletvoorstellingen geweest ... Zoveel mogelijk nog proberen te genieten van klassiek ballet , zo lang het nog bestaat .....Want het wordt steeds moderner en daar is heel veel brol bij..
Verder hoop ik dat jullie van griep en andere ongemakken gespaard mogen blijven .....
en voor iedereen duim ik voor straks een goede nachtrust ...
Ben vanmorgen wakker geworden om 6u door hevige regen , stormwind en onweer ....
Nu schijnt de zon ,maar er waait een felle , koude wind ....
Ik heb zaterdag ( en vorige dagen) de vogels , die kwamen eten , proberen te tellen . Alles samen waren het er 105 . Daar zijn de 19 fazanten ook bij
Zaterdag en zondag ook naar verschillende balletvoorstellingen geweest ... Zoveel mogelijk nog proberen te genieten van klassiek ballet , zo lang het nog bestaat .....Want het wordt steeds moderner en daar is heel veel brol bij..
Verder hoop ik dat jullie van griep en andere ongemakken gespaard mogen blijven .....
en voor iedereen duim ik voor straks een goede nachtrust ...
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Goede avond iedereen,
MH, hier enkel enkele meesjes gezien en voor de rest mussen. En de vlindertjes komen hier niet, er zijn nog geen aanplantingen gebeurd waardoor ze aangeklokt worden. Dat komt mettertijd wel, wacht nog gewoon tot er verder kan gewerkt worden om de afsluiting van ons te verhogen, zodat we niet steeds moeten zien op betonnen palen van de buur. Denkelijk gaan die binnen een tijdje wel wat schrikken.
Dat komt ervan als je 'woordbreuk' pleegt, gelijk zij dat gedaan hebben. Ons hebben ze er in elk geval niet mee liggen, maar we moeten eerst de offerte toekrijgen. Als alles gedaan is dan kan ik pas denken aan beplantingen, en dan ga ik ook kijken welke aantrok hebben voor de vlindertjes......
Het is Home & Away op Vitaya, daar kijken we elke dag naar, ga gauw kijken....
Dames, een fijne avond verder en tot .... de volgende
MH, hier enkel enkele meesjes gezien en voor de rest mussen. En de vlindertjes komen hier niet, er zijn nog geen aanplantingen gebeurd waardoor ze aangeklokt worden. Dat komt mettertijd wel, wacht nog gewoon tot er verder kan gewerkt worden om de afsluiting van ons te verhogen, zodat we niet steeds moeten zien op betonnen palen van de buur. Denkelijk gaan die binnen een tijdje wel wat schrikken.
Het is Home & Away op Vitaya, daar kijken we elke dag naar, ga gauw kijken....
Dames, een fijne avond verder en tot .... de volgende
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Als je wil laat ik je een lijst met vlinderminnenden planten.
Mijn voortuin staat er vol van.
De hommels, alle andere soorten bijen en insecten zijn ook heel aanwezig in de zomer.
Mijn voortuin staat er vol van.
De hommels, alle andere soorten bijen en insecten zijn ook heel aanwezig in de zomer.
-

Een goede morgen alle seizoentjes
een donkere dag, maar het is nog vroeg
we zien wel welk weer het wordt
Ik wens allen die het kunnen gebruiken
dat ze aan de verkoudheden ontsnapt zijn
en de winter goed doorkomen zonder ziek te zijn
groetjes en een aangename dag... tot....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ventje werkt vandaag van thuis maar moet straks op zending.
gimly is nu pas ècht wakker. nu komt er miauw uit daarstraks nada. moest hem wel een tafelknuffel geven. hij was gisterenavond ook erg spraakzaam.
hebben gehaktballen in tomatensaus gegeten. vandaag?
las gisteren een bericht in een kattengroep waar iemand vroeg hoeveel men voor zijn katten uitgaf. de meeste antwoorden waren dat ze voor zichzelf met 80 euro per week met 4 uitgeven.
ik kom soms nog niet toe met mijn budget en Gimly's eten! vermoed dat het eten en het zand wel het goedkoopste merk zijn. omdat de vraag van Nederland kwam kan dat best zijn. die 80 euro per week.
ventje is zijn koffie aan het maken. Er zijn werken in Wenduine en hij gaat langs een andere weg.
gisteren naar het secretariaat geweest en er hing een groot blad met de uitleg waarom de hoofdgeneesheer afwezig was. hij blijkt een tumor in zijn maag te hebben! en mag voor de operatie niet in aanraking komen met ziektekiemen. Er stond ook op, de andere dokters niet onnodig te belasten. mijn vriendin was er en ik vroeg naar haar kerstkaartje. het was heel mooi zei ze. ze verjaart in april ( de eerste godbetert!) maar ik heb deze week de jarigen van februari te doen. Of ik moet genoeg inspiratie krijgen, dan neem ik die van maart erbij en daar zijn er twee of drie bijgekomen. Vrouw van de beenhouwer oa. Die stuurde me vlak nadat onze Nederlandse vrienden weg waren een fb vriendschapsverzoek. Die heeft ventje ook ondertussen aanvaard.
Er was hèèl veel wind gisteren, dus heb ik geen zware boodschappen gedaan, want ik was al blij dat het maar kort was dat de apotheek vlakbij de dokterspraktijk ligt en gewoon m'n leesvoer gaan halen.+ een zwarte viltstift met fijne punt.
heb weer een nieuw boek op de lijst: er zijn postuum boeken van Luc Defloo uitgebracht. 4 in totaal.
hij had vlak voor zijn dood daar toestemming voor gegeven.
Dus zaterdag nà het telefoontje, naar het winkelcentrum.
Hopelijk gaat de wind liggen. vandaag is het niet het geval.
weer muts op en hopen dat ik weer geen hoofdpijn krijg.
31 januari is het Brexit. ik weet nog goed na die kiezing kreeg ik een telefoontje van mijn oude buurvrouw ginder die zei dat ze samen met d'r zoon naar oostende ging verhuizen. vermoedelijk tegengehouden door de schoonzoon. Richard had een ego, zo groot als en huis. heb dikwijls gehoord: ik mag dit niet van Richard en dat niet. Ik heb waarschijnlijk al verteld over die ruzie met onze vriend over die patio terwijl ik daar aan het catsitten deed.
ventje was gisteren moe. ik heb nog gelezen maar dan hoorde ik dat hij sliep. heb het hoofdstuk van Joyland uitgelezen en ook mijn licht uitgedaan. 't was weer vroeg: na Mc Guyver ( de echte) naar bed. nu is die vervangen vandaag door baywatch. daar kijk ik niet naar. ook niet voor de mannen in een rode zwembroek. En al helemaal niet voor David Hasselhof.
HVT: volgende week vrijdag spelen ze op Q2, 3 billboards outside missouri. Ik ga die progammeren. Dus je hebt de woonplaats van poessiekat gevonden. En je weet nu alles over het lam gods.
zou ik ook wel intressant gevonden hebben. wij hebben in Brugge indertijd met school naar het memlingmuseum geweest en daar stond het schrijn van St- Ursula, uit 1489. Vond ik mooi.
ik hou wel van die oude schilderijen. Daar staat elk dètail op hè!
ik ga me gaan klaar maken. mag eens mee met ventje. is toch maar binnen en buiten.
Fijne dag seizoentjes!
ventje werkt vandaag van thuis maar moet straks op zending.
gimly is nu pas ècht wakker. nu komt er miauw uit daarstraks nada. moest hem wel een tafelknuffel geven. hij was gisterenavond ook erg spraakzaam.
hebben gehaktballen in tomatensaus gegeten. vandaag?
las gisteren een bericht in een kattengroep waar iemand vroeg hoeveel men voor zijn katten uitgaf. de meeste antwoorden waren dat ze voor zichzelf met 80 euro per week met 4 uitgeven.
ik kom soms nog niet toe met mijn budget en Gimly's eten! vermoed dat het eten en het zand wel het goedkoopste merk zijn. omdat de vraag van Nederland kwam kan dat best zijn. die 80 euro per week.
ventje is zijn koffie aan het maken. Er zijn werken in Wenduine en hij gaat langs een andere weg.
gisteren naar het secretariaat geweest en er hing een groot blad met de uitleg waarom de hoofdgeneesheer afwezig was. hij blijkt een tumor in zijn maag te hebben! en mag voor de operatie niet in aanraking komen met ziektekiemen. Er stond ook op, de andere dokters niet onnodig te belasten. mijn vriendin was er en ik vroeg naar haar kerstkaartje. het was heel mooi zei ze. ze verjaart in april ( de eerste godbetert!) maar ik heb deze week de jarigen van februari te doen. Of ik moet genoeg inspiratie krijgen, dan neem ik die van maart erbij en daar zijn er twee of drie bijgekomen. Vrouw van de beenhouwer oa. Die stuurde me vlak nadat onze Nederlandse vrienden weg waren een fb vriendschapsverzoek. Die heeft ventje ook ondertussen aanvaard.
Er was hèèl veel wind gisteren, dus heb ik geen zware boodschappen gedaan, want ik was al blij dat het maar kort was dat de apotheek vlakbij de dokterspraktijk ligt en gewoon m'n leesvoer gaan halen.+ een zwarte viltstift met fijne punt.
heb weer een nieuw boek op de lijst: er zijn postuum boeken van Luc Defloo uitgebracht. 4 in totaal.
hij had vlak voor zijn dood daar toestemming voor gegeven.
Dus zaterdag nà het telefoontje, naar het winkelcentrum.
Hopelijk gaat de wind liggen. vandaag is het niet het geval.
weer muts op en hopen dat ik weer geen hoofdpijn krijg.
31 januari is het Brexit. ik weet nog goed na die kiezing kreeg ik een telefoontje van mijn oude buurvrouw ginder die zei dat ze samen met d'r zoon naar oostende ging verhuizen. vermoedelijk tegengehouden door de schoonzoon. Richard had een ego, zo groot als en huis. heb dikwijls gehoord: ik mag dit niet van Richard en dat niet. Ik heb waarschijnlijk al verteld over die ruzie met onze vriend over die patio terwijl ik daar aan het catsitten deed.
ventje was gisteren moe. ik heb nog gelezen maar dan hoorde ik dat hij sliep. heb het hoofdstuk van Joyland uitgelezen en ook mijn licht uitgedaan. 't was weer vroeg: na Mc Guyver ( de echte) naar bed. nu is die vervangen vandaag door baywatch. daar kijk ik niet naar. ook niet voor de mannen in een rode zwembroek. En al helemaal niet voor David Hasselhof.
HVT: volgende week vrijdag spelen ze op Q2, 3 billboards outside missouri. Ik ga die progammeren. Dus je hebt de woonplaats van poessiekat gevonden. En je weet nu alles over het lam gods.
zou ik ook wel intressant gevonden hebben. wij hebben in Brugge indertijd met school naar het memlingmuseum geweest en daar stond het schrijn van St- Ursula, uit 1489. Vond ik mooi.
ik hou wel van die oude schilderijen. Daar staat elk dètail op hè!
ik ga me gaan klaar maken. mag eens mee met ventje. is toch maar binnen en buiten.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-

Goedemiddag Seizoentjes,
Ben laat vandaag, maar manlief werkt van thuis uit, was dus al heel vroeg alles aan het stofzuigen en nu ben ik machines was aan het draaien.
Zijn deze ochtend, manlief had de voormiddag vrij ingevuld, met Matice naar de dierenarts geweest. Voor zijn jaarlijkse spuiten. Het is beslist geen spuitenliefhebber heb ik vandaag gemerkt.
Hij is dan volledig onderzocht, alles is oké , maar hebben een beetje eczeem gevonden onder zijn oogje moeten daar nu een week zalf opdoen. Maar verder is het een kerngezonde hond. In ons contract staat dat wij hem moeten laten castreren, maar noch wij, noch de dierenarts of de therapeut op onze hondenschool trekken daaraan. Nu hebben we besloten dat hij wel mag gesteriliseerd worden, dat betekent dat zijn zaadleiders afgebonden worden. Ik ga nu dus contact opnemen met de fokster in Nederland en onze dierenarts gaat hetzelfde doen. En dan hopen dat dit ook mag in plaats van castreren wat heel slecht is voor zijn vacht en nog wat nadelen. In het contract gaat het erom dat hij niet als dekhond mag gebruikt worden . Als dat wel zou gebeuren hangt er ons een boete van 8000€ boven ons hoofd. Dus denk ik dat steriliseren wel mag want dan kan hij ook geen puppy' s meer maken en het gaat uiteindelijk enkel daarom.
En een sterilisatie is veel minder ingrijpend dan een castratie.
Zo, ik ga doordoen met de was, ik wens elkeen een hele fijne dag en stuur jullie veel liefs.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
MJ: een vlinderstruik is een topper voor de vlinders.
Deze voormiddag de veranda een beurt gegeven, met de zon was het aangenaam werken.De vloer heeft wel even tijd nodig gehad om te drogen.De citroenboom verliest zijn bladeren , is altijd een moeilijke periode de winter.Geef hem terug voeding.De grote vruchten rijpen toch.
Clive: wist niet dat castratie nadelig was voor de vacht.Spaanse woef is ook gecastreerd in Spanje en zijn vacht ziet er toch gezond uit.
Straks naar vriendin, moet daar nog iets afgeven.Deze vriendin woont niet zo ver.
MJ: een vlinderstruik is een topper voor de vlinders.
Deze voormiddag de veranda een beurt gegeven, met de zon was het aangenaam werken.De vloer heeft wel even tijd nodig gehad om te drogen.De citroenboom verliest zijn bladeren , is altijd een moeilijke periode de winter.Geef hem terug voeding.De grote vruchten rijpen toch.
Clive: wist niet dat castratie nadelig was voor de vacht.Spaanse woef is ook gecastreerd in Spanje en zijn vacht ziet er toch gezond uit.
Straks naar vriendin, moet daar nog iets afgeven.Deze vriendin woont niet zo ver.
-
@ Anjelier, Matice heeft krullen en moet dus ook getrimd worden, als hij gecastreerd wordt, gaat hij veel meer klitten in zijn vacht krijgen. Spaanse Woef heeft denk ik een gladde vacht, die heeft daar geen last van. Het geldt dus niet voor elk ras, onze Labradors waren ook gecastreerd en die hadden ook een korte en gladde vacht, dus voor hen was dat geen probleem.
Veel plezier met jouw vriendin.
Liefs.
Veel plezier met jouw vriendin.
Liefs.
-

Een goede avond iedereen,
ik heb mijn wandeling gedaan en ik vond het koud
De wind waait los door je kleren... maar goed ingeduffeld
ging het nog...navenant in welke straat ik kwam... bbrrr
Heb al een deel van de boodschappen meegebracht
die moet ik dan morgen niet meer doen