Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Lars

28 jan 2020, 11:53

Ice schreef:
28 jan 2020, 11:15
Jazeker, na de trekking want dat noem jij een voorspelling. :twisted:
Tot zover uw paranormale gaves...
Ice

28 jan 2020, 12:16

Tot zover je kromme gedachtengang en onvermogen tot normaal, rationeel redeneren, zelfs met de bewijzen voor je neus. :roll:

Lars

28 jan 2020, 14:06

Ice schreef:
28 jan 2020, 12:16
Tot zover je kromme gedachtengang en onvermogen tot normaal, rationeel redeneren, zelfs met de bewijzen voor je neus. :roll:
Ik redeneer zoals elke rechtgeaarde democraat redeneert.
Iemand opsluiten omdat hij iets zou kunnen doen in de toekomst, dat lijkt mij pas krom.

E.T.

28 jan 2020, 20:02

Krom? Maar natuurlijk wel handig …
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.

28 jan 2020, 21:29

Lars schreef:
Iemand opsluiten omdat hij iets zou kunnen doen in de toekomst, dat lijkt mij pas krom.
Hij hoeft niet opgesloten te worden; hij moet beperkingen opgelegd krijgen, net zoals een pedofiel die zijn straf heeft uitgezeten.

En hoe gedraagt een democraat zich tegenover iemand die de democratie wil vervangen door een goddelijke wet en daarvan al blijk heeft gegeven? Hoe moeten we omgaan met die mensen?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Lars

29 jan 2020, 07:24

Wil. schreef:
Lars schreef:
Hij hoeft niet opgesloten te worden; hij moet beperkingen opgelegd krijgen, net zoals een pedofiel die zijn straf heeft uitgezeten.

En hoe gedraagt een democraat zich tegenover iemand die de democratie wil vervangen door een goddelijke wet en daarvan al blijk heeft gegeven? Hoe moeten we omgaan met die mensen?
Een ex-gevangene verbieden zich bij te scholen?
Is dat wat jij wil?

URSULAMI

29 jan 2020, 08:33

Ik heb geen tijd en energie meer om alles op sennet te lezen
Maar ik vermoed dat de meeste schrijvers hier "vergeten" dat
de "westerse" dus "Europese" dus "christelijke" democratieën
gebouwd zijn op uitroeiing van oudere culturen
Wie in de middeleeuwen niet knielde werd vermoord
Zo simpel is dat
Zo zijn ook de VS ontstaan : het uitschot van Europa bracht de bijbel en
ziektes bij de inheemse bevolking en noemde het veroverde gebied
"Land of the free"

Moet er nog zand zijn

tokkio

29 jan 2020, 11:00

URSULAMI schreef:
29 jan 2020, 08:33
Ik heb geen tijd en energie meer om alles op sennet te lezen
Maar ik vermoed dat de meeste schrijvers hier "vergeten" dat
de "westerse" dus "Europese" dus "christelijke" democratieën
gebouwd zijn op uitroeiing van oudere culturen
Wie in de middeleeuwen niet knielde werd vermoord
Zo simpel is dat
Zo zijn ook de VS ontstaan : het uitschot van Europa bracht de bijbel en
ziektes bij de inheemse bevolking en noemde het veroverde gebied
"Land of the free"

Moet er nog zand zijn
juist, alleen komt nu de "oostelijke" islamitische,dus moslim democratieën,gebouwd op haat en uitroeiing van al wat westers is naar hier ,en dat zal uitmonden op moord partijen X1000..........
En het uitschot van Afrika brengt de sharia mee......
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Ice

29 jan 2020, 11:02

@URSULAMI:
Zouden we daarom ons nu maar onder de voet moeten laten lopen door die 'oudere culturen' om zo terug in de middeleeuwen te belanden?
Je bedoelt dus dat wij niet zelf gewerkt hebben tot het niveau van welvaart dat we heden kennen maar door de uitroeiing van oudere culturen door onze machthebbende voorouders?
Wel héél simplistisch en te kort door de bocht...dat overblijfsel van christelijke zelfkastijding van die tijd blijft erin zitten?
Het is overigens zinloos om daarover te blijven peinzen, het is voorbij, voltooid verleden tijd en helemaal geen rechtvaardiging, argument of oplossing voor de maatschappelijke problemen die zich nu stellen.

@Lars:
Wie heeft het over opsluiten gehad?
Het minste dat mag verwacht worden is dat veroordeelde ronselaars, die zelf zeggen dat het ze zullen blijven doen, de mogelijkheid tot recidive niet gegeven wordt door ze bij kinderen te zetten.
Nét zoals pedofielen geen contact mogen hebben met kinderen en uit de omgeving van scholen geweerd worden!
Dát heet PREVENTIE
Een rechtgeaarde democraat zou pleiten voor een gelijke behandeling door dezelfde restricties voor elk tuig te hanteren voor de bescherming van kinderen, zowel tegen kindermisbruik als radicalisering.

URSULAMI

29 jan 2020, 12:45

Ice
Je eerste reactie was goed
Maar in je 2'de reactie leg je me zaken in de mond die ik helemaal niet gezegd heb
Ice

29 jan 2020, 14:01

URSULAMI schreef:
29 jan 2020, 12:45
Ice
Je eerste reactie was goed
Maar in je 2'de reactie leg je me zaken in de mond die ik helemaal niet gezegd heb
Dat is dan een misverstand want het is geenszins mijn bedoeling om iemand woorden in de mond te leggen maar om te begrijpen wat er bedoeld wordt.
Daarom vraag ik net wat je bedoelt?
"Je bedoelt dus dat wij niet zelf gewerkt hebben tot het niveau van welvaart dat we heden kennen maar door de uitroeiing van oudere culturen door onze machthebbende voorouders?"
Je zal het vast met mij eens zijn dat het verloop van onze voorgeschiedenis weinig tot geen invloed heeft om problemen die zich nu stellen op te lossen?

Wil.

29 jan 2020, 14:12

Lars schreef:
29 jan 2020, 07:24
Wil. schreef:
Lars schreef:

Een ex-gevangene verbieden zich bij te scholen?
Is dat wat jij wil?
Vaststelling: je beantwoordt de vraag niet. Waarom? Geen argumenten?

Ik heb echter wél argumenten om jouw wedervraag te beantwoorden en daarom geef ik die ook:
Men wil niet iemand verbieden zich bij te scholen. Maar het gaat wel over de manier waarop en over de plaats waar dat kan gebeuren.
Er zijn andere locaties dan lagere scholen waar getraumatiseerde kinderen zitten t.g.v. de moslimterreur die zo'n mensen als Jean-Louis Denis hebben goedgekeurd, toegejuicht of zelfs hebben veroorzaakt.

Het is hierboven al aangebracht: een ex-gevangene pedofiel mag zich evenmin nog in de buurt van een school vertonen. Die Jean-Louis moet een aantal restricties opgelegd krijgen.

En nu misschien een antwoord op mijn vragen?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

URSULAMI

29 jan 2020, 15:43

Ice
Ik bedoel dat de geschiedenis zich herhaalt , alleen zijn wij nu zelf de klos , en de moslims liepen tot nu toe 500 jaar achter
Wij , onze ouders en voorouders , uitgebuit door adel , bedrijven en politici , verliezen nu bijna alles
wat opgebouwd is
De slappe aanpak is al 40 jaar bezig , dus onherstelbaar , door politici die hun eigen afkomst verloochenen , voor wat centen ( zilverlingen )
Moordenaars/terroristen worden beschermd door hetzelfde systeem dat vroeger ongelovigen vervolgde ( van scheiding kerk/staat is hier nog steeds niet echt sprake : zie de euthanasie show )
Media , betaald met reclame (belastingaftrek)geld , huilen mee met de wolven
Ze weten dat het juiste relaas dat ze af en toe geven , toch niets helpt
En dan stappen de grootste opportunisten gewoon over ( Sterckx , Bracke enzovoort )

Al die vaststellingen zijn woorden , en woorden helpen ons niet
In de zogenaamde democratie krijgt de tijdelijk samenzwerende meerderheid gelijk
Niet zij die gelijk hebben
Eén troost : ook de kleinkinderen van politici en miljonairs zullen in de stront van morgen verder moeten
Ik ben hier toch niet zo lang meer

Lars

29 jan 2020, 17:42

URSULAMI schreef:
29 jan 2020, 15:43
Ice
Ik bedoel dat de geschiedenis zich herhaalt , alleen zijn wij nu zelf de klos , en de moslims liepen tot nu toe 500 jaar achter
Wij , onze ouders en voorouders , uitgebuit door adel , bedrijven en politici , verliezen nu bijna alles
wat opgebouwd is

De slappe aanpak is al 40 jaar bezig , dus onherstelbaar , door politici die hun eigen afkomst verloochenen , voor wat centen ( zilverlingen )
Moordenaars/terroristen worden beschermd door hetzelfde systeem dat vroeger ongelovigen vervolgde ( van scheiding kerk/staat is hier nog steeds niet echt sprake : zie de euthanasie show )
Media , betaald met reclame (belastingaftrek)geld , huilen mee met de wolven
Ze weten dat het juiste relaas dat ze af en toe geven , toch niets helpt
En dan stappen de grootste opportunisten gewoon over ( Sterckx , Bracke enzovoort )

Al die vaststellingen zijn woorden , en woorden helpen ons niet
In de zogenaamde democratie krijgt de tijdelijk samenzwerende meerderheid gelijk
Niet zij die gelijk hebben
Eén troost : ook de kleinkinderen van politici en miljonairs zullen in de stront van morgen verder moeten
Ik ben hier toch niet zo lang meer
Je kan niet opbouwen en tegelijk uitgebuit zijn.
Dat is nogal paradoxaal.

URSULAMI

29 jan 2020, 18:43

Ja , dat komt ervan als Ice geen privé berichten meer toelaat

Laatste idioot : alle kathedralen en kastelen zijn opgebouwd door slaven
net zoals de sportstadions nu in Qatar