In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

31 jan 2020, 15:13

Weeral twee plaatsen af te vinken op de grote kuis lijst.
Haal en gang zijn gedaan. Hallkastje uitgemest: sjaals, mutsen, handtassen en zo nog wat.
Schoenenkast idem dito en toch kan ik zo weinig weggooien...
Voor vandaag genoeg gedaan.
Er is altijd wel als je wil dus nu stop.

Morgen strijken en eventueel wassen.
Alles opzijzetten voor als ze de tapijt komen leveren.
Hoe die man dat gaat doen met een rol van vier meter dat weet ik niet.
Dat is niet mijn, maar zijn probleem...
Ik kan alleen maar proberen het hem gemakkelijker te maken.

tot in den draai

clive

31 jan 2020, 18:51

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Hier nog eentje dat alles gedaan heeft gekregen en naar de kapster is geweest en op een drafje naar de apotheek. De apotheek in shopping wel te verstaan, want de onze was vandaag dan toch nog gesloten wegens ziekte, gaat maandag pas open, maar moest nu wel medicatie hebben. Toen ik uiteindelijk thuiskwam, moest ik de benedenverdieping nog dweilen, had net gedaan toen manlief aankwam rijden.
En nu gaan we de boodschappen nog doen en dan zal ik blij zijn als we terug thuis zijn, de boodschappen weggezet en dan mij onmiddellijk gaan klaarmaken voor de nacht, want ben echt wel moe.

Zo, ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen nog een gezellige avond en voor later een deugddoende nachtrust. Liefs aan jullie allemaal.

Oma-C

31 jan 2020, 20:05

Afbeelding

Een gezellige avond en slaapwel straks :wink:
Morgen is het februari en die telt één dag
meer als gewoonlijk, ja het is schrikkeljaar dit jaar :wink:

Beterschap aan wie het nodig heeft en een aangename avond verder :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

01 feb 2020, 09:00

Goede morgen seizoentjes,

Toen ik wakker werd was er al licht. Opgestaan en beneden was Gimly nog niet helemaal wakker. tafelknuffel gegeven. Gisteren om groene koffiecapsules naar de aldi. geen. zeg tegen ventje neem dan 3 oranje mee. we doen de toer, het was ventje vooral om de damartjes te doen die in promo stonden, maar niets gevonden. kom ik aan de kassa: liggen daar koffiecapsules, groen, oranje een bruin! direct 8 dozen ingedaan. met de rest die we hadden kwamen we ver aan de som die we uitgeven in de carref. daar hadden we alleen kateten ingedaan. komen we thuis met de folder: staat duidelijk: vanaf 1 februari damarthemdjes voor dames. tsja. twee van mijn bestelde boeken zijn binnen en al gehaald. zal wel langer moeten wachten op "beastly" want die heb ik in het engels nodig.
Telenet kwam gisteren een nieuwe kabel trekken bij buurman, in het weggaan zeiden moeder en dochter geen goede dag. dat feestje met onze Nederlandse vrienden zal hun nog zwaar op de maag liggen.( en wat moeten wij dan zeggen als zij tijdens de zomer bbq na bbq doen met familie en vrienden? dan is het nooit voor 12 stil.)
ventje wil morgen met mij gaan eten. gewoon zonder moeder. want die maakt toch opmerkingen over het extra glaasje ammareto dat ik drink nadien.( je hebt al twee cava's binnen!)
ga haar sebiets bellen, en dan een ontbijtje van meloenen. met pillen.
Clive: veel plezier op de cursus!
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Oma-C

01 feb 2020, 09:43

Afbeelding

Goede (grijze) morgen iedereen... :wink:
een regenachtig weekend zou het worden
we maken het zelf maar gezellig dan

M-M dat gebeurt meer in die winkels dat ze
reclame maken en dan maar een klein aantal
stukken binnen krijgen :roll: die zijn dan
binnen de kortste tijd verkocht natuurlijk...
Je moet dikwijls al heel vroeg gaan aanschuiven de eerste dag
om dan nog te laat te komen... ik heb het ook al meegemaakt
ik ga nu naar de echte Damart, daar kan je 't zeker kopen
wel wat duurder maar ja, 't is dan ook kwaliteit :roll:

Een fijn weekend alle seizoentjes, tot later :wink:

wilde eend 2

01 feb 2020, 14:33

Dag seizoentjes allemaal ..
De dag begon somber met héél veel regen en..... klokslag 8u begon de ergerlijke buurman met een graafmachine buiten tegels los te boren en op te breken / er staat opnieuw een container klaar .. waarschijnlijk gaat hij een terras aanleggen ???
Dan denk ik aan Wingerd : die had ook zo'n "klusser" als gebuur ...... en dat kan lang duren . Ik had gehoopt dat de winter maanden tenminste rustig zouden verlopen .. :roll: :roll: 8O
Proberen de geluiden niet te horen door muziek op te zetten ......
// Enfin, ik bewonder de dames hier die wél de moed hebben om het HH te doen ....
Verder voor iedereen een goed weekend zonder pijn, ziektes of ongemakken . Groetjes aan iedereen !!

Helena van Troje

01 feb 2020, 15:04

Poessiekat heeft zich geïnstalleerd op mijn bureautafel.
Ze is uitgebreid toilet aan het maken, dus alle kans dat ze een tijdje blijft liggen als ze daarmee klaar is.

Het gebeurt niet gemakkelijk, maar nu ben ik toch echt mijn hersenen aan het pijnigen om een zinnige bezigheid te zoeken die niet teveel tijd in beslag neemt.
Al mijn huiswerk dat gedaan moest worden is gedaan.
Ik heb eten genoeg in huis om het weekend te overleven.
Ik heb al gekookt zowaar.
Vanavond onverwacht een uitje met de schoonzus en schoonbroer.

Hmmm denkt ze ik lig niet echt gemakkelijk op dat hoesje van de pc.
Neen, mijn rekenmachine ligt eronder, dat is hobbelig...
Het is toch echt een mensenkat.
Ik heb nochtans de indruk dat ze een goede thuis heeft.
Anders zouden d mensen toch geen twee katten in huis halen.
Maar ja, het zijn jonge mensen en misschien is het gelijk bij onze jongste.
Hij had ene kat en zij had een kat en nu hebben ze samen twee katten.
Die absoluut niet overeenkomen...
Gelukkig hebben ze een groot appartement.

De zon komt er hier door, wie had dat gedacht?

Nog een prettige zaterdag verder.

anjelierken

01 feb 2020, 22:31

Hallo iedereen,

Oma-C: ik had het vandaag ook gezien dat het een schrikkeljaar is .

Ukjes zijn hier geweest, en ze zijn braaf geweest, geen enkele keer ruzie gemaakt.Zoon en chinese familie zijn gaan shoppen in de namiddag en dat was heel relaxt zonder de ukjes.
Met ukkemeisje2 gaat alles heel goed, die groeit als kool, volgens zoon eten en slapen, is bijna 1kg bijgekomen op 4 weken tijd.Ukkemeisje daarentegen, die eet zo weinig.Zie dat ook als ze hier is.Energie heeft ze genoeg , maar zo weinig eten.Zoon en schoondochter maken zich daar een beetje zorgen over, maar ja, hoe doe je een kind eten?Als ze echt niet willen , kun je daar niet veel aan doen.In de créche eet ze wel goed, volgens de verzorgsters.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

02 feb 2020, 00:09

En wie kwam er mij tegemoet als ik daarnet thuiskwam van het toneel?
Poessiekat! Heeft die van 19 uur minstens tot nu bij mij gezeten.
Ik dacht dat ik die buiten gelaten had...
Waar ze zich verstopt had? Wie weet dat.
Och arme de baasjes zullen nogal ongerust geweest zijn... :oops: :oops: :oops: :oops:

Muddy Maddy

02 feb 2020, 09:45

Goede morgen seizoentjes,

Zwaar bewolkt met af en toe regen. 't is dat we gereserveerd hebben anders kwam ik de deur niet uit.
Morgen moet ik er wel door want moet eten hebben voor 3 dagen.
Ventje heeft morgen een zware vergadering. die gaat viesgezind thuis komen. hij zegt nu ik had een jaar eerder met pensioen moeten gaan. gisteren hem getondeusd, maar er zit in zijn haar een soort "weerborstel" dat ik niet goed kan snijden, voor het huwelijk van nichtje krijgt hij alleszins de opdracht naar barbara te gaan. die doet ook heren. wij hadden hier vroeger een echte barbier, maar die is het gestopt. ( was meer ziek dan open)
De pastoor roept zijn gelovigen op en ik heb koffie. gisteren een meloenmelange gegeten: drie soorten meloen maar ze waren buiten de water, niet rijp. vandaag frambozen.
Gimly lag nog op tafel toen ik beneden kwam. Sinds die handdoek er ligt heeft hij het gevonden. als die niet scheurt van de honger, blijft hij liggen en moet je hem eerst knuffelen. nadien als ik bezig ben op het forum komt hij naast me zitten.
ben samen met ventje wakker geworden. die ligt nog in bed de digitale krant te lezen.
seffens die afwas tackelen, al heb ik daar maandag genoeg tijd voor.
Gimly die heeft hier zijn 5 min zot uurtje. die ogen! :D
Wilde eend: wat jammer dat die buurman zoveel lawaai maakt. toen ventje eens vroeger wakker was begon buurman V ook lawaai te maken en ventje was een beetje boos toen ik zei, als je om 10 uur zijn vader ziet is het inderdaad weer een klusje. Ik kijk daar niet meer van op.
die 6 huizen zijn aan elkaar geschakeld door de kruipkelder en ik denk dat die de geleider van het lawaai is.
Anjelier: Ukkemeisje eet zo slecht? ik moet zeggen dat ik vroeger ook niet culinair was aangelegd.
pap van bananen: zo binnen, zo eruit. kon ze niet verteren. en nu nog niet. Huisdokter zei tegen moeder: dan niet meer geven. en aangezien moeder niet kan koken.... het is misschien een fase?
HVT: Poessiekat voelt zich duidelijk heel goed thuis bij jouw. wij hadden de broertjes en later bleek dat Vinny altijd wou spelen en deugnieterij uitsteken terwijl Gimly met rust gelaten wilde worden. dat was regelmatig battaille. Blazen en grommen. Na de Dood van Vinny, bloeide Gimly op. een tweede kat/kattin erbij nemen is nu niet meer aan de orde. hij wil alleen zijn en zijn eigen goesting doen.
Hoe ga je dat dan doen als Poes op logement komt? :wink:
Oma C: ik heb een damartje uit den damart zelf: thermo 5 en nog geen 1 keer moeten aandoen.bestelde wel online want anders moesten we naar stad. en zo ver wandelen ben ik niet gewoon. Maar de sokken: thermo 2 zijn fantastisch. ik moet ze zelfs in bed uitdoen. maar dan kom ik 's ochtends wakker van koude voeten. 't is een of 't ander.
Hoe zou Clive het gesteld hebben op cursus? het is nu nog hondenschool erbij. volgens mijn meteo is het 4° gevoelstemperatuur. terwijl in werkelijkheid we 11° moeten voelen.
vandaag is het lichtmis als ik me niet vergis (hè dat rijmt :lol: ) moeten we pannekoeken bakken. ventje heeft geen zin in pannekoeken. die wil osso bucco gaan eten.
Dinsdag naar de dokter: bloedafname. dan een paar dagen later bespreking ervan. en dan weer om de 6 weken. want dan is het meeste van mijn medicatie op.
Fijne dag nog seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C

02 feb 2020, 10:03

Afbeelding

Goede morgen iedereen hier bij de seizoentjes :wink:
een natte dag maar daar is niks aan te veranderen
pakken wat komt en er het beste van maken :oops:

Vandaag lichtmis dus pannenkoekendag... voor wie ze
graag eet...ik bak ze niet voor mij alleen :roll:

M-M ik doe alleen een damarken aan als het
echt vriest dat het kraakt, en sokken in bed
heb ik nog nooit aangehad :lol: ik heb niet zo rap kou :lol:

wilde eend ik hoop dat de buren uitregenen :oops: :oops:
maar ja het werk zal toch een keer moeten gedaan worden
je kan er maar vanaf zijn... :roll: :oops: :?

Alle seizoentjes een aangename dag, zondag = rustdag...hier

clive

02 feb 2020, 12:32

Afbeelding
Goedemiddag Seizoentjes,

Muddy Maddy, bedankt voor overzichtje, ik ga het niet allemaal herhalen.

Zijn terug van de hondenschool, modderkleren uitgetrokken en wasmachine gevuld en meteen terug gaan douchen en een warme en vooral droge comfy outfit aangedaan. Was nodig, het regent pijpenstelen.
Matice heeft zijn best gedaan, behalve de laatste 10 minuten, toen was hij het moe en begon overal naar te kijken, behalve naar mij. Hij heeft dan ook niet graag regen. Het licht HH had ik al gedaan voordat we vetrokken en had meteen tafel al gedekt voor een lichte brunch. Namiddag hou ik me rustig. Doe dan de kaarsjes al aan, want het is wel echt een sombere dag.

En dan de cursus, ja dames, dat is geen kattenpipi om het wat beleefd uit te drukken. De eigenaar/ therapeut van de hondenschool zei vandaag tegen manlief dat dat een behoorlijke zware cursus is met een examen in maart. Het examen is niet verplicht, maar ga dat toch meedoen, gewoon om te weten waar ik na 5 lesdagen nog mis ben. Manlief brengt me, maar doet niet mee aan de cursus, gewoon wegens tijdsgebrek.
En dat is nog maar MODULE 1. Amai. Maar wel enorm interessant en er mag veel interactie zijn. Vond het leerzaam maar ook erg leuk.

Anjelier, Ukkemeisje eet als een vogeltje. Niet te ongerust zijn. Het schijnt dat ik als baby en kleuter bijna niets at en toch ben ik groot geworden, het groeit er waarschijnlijk wel uit, maar begrijp jullie wel, dat jullie je daar zorgen om maakt.

Zo, wij gaan aan tafel, dan deze opruimen en de vaatwasser vullen en dan ga ik lezen.
Liefs aan jullie allemaal.

anjelierken

02 feb 2020, 13:15

Hallo iedereen,

MM en Clive: wij hopen ook dat het een fase is, nochtans heeft die altijd goed gegeten tot ongeveer 6 maanden geleden.Dan heeft ze 2x op korte tijd heel ziek geweest met hoge koorts en niet willen eten en sindsdien is het zo gebleven.

De woonkamer ligt hier al spic en span, als manlief meehelpt hebben we op 1 uurtje gedaan.

Deze namiddag gaan we met de familie een pannenkoek eten , omdat het Lichtmis is.Vroeger deden we dat elk jaar met de ouders thuis.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

02 feb 2020, 14:55

Ik ben alweer terug van Antwerpen waar e erin de Elisabethzaal een concert was met Lucas Vondrascec of hoe schrijf je die kerel zijn naam. Het was overdonderend.
En honger dat ik had. We zijn in het station een wafel gaan eten. Ons bus was weer net ribbedebie...

Nog een prettige zondag iedereen!

mariajohanna

02 feb 2020, 17:41

Fijn, MH, dat kunnen ze je weer niet afpakken . Ik kom tegenwoordig nergens meer.......

Fijne avond, dames,
Hier een rustig tv-avondje, is hier heel de dag al rustig geweest, terwijl de wind buiten huilde.

Clive, op tijd het wat rustig aan doen, anders komen er probleempjes opduiken. Die cursus is weer wat anders dan op het plein gaan, he ?! En dan ook nog examen achteraf. Courage ...... Maar het lukt je wel, als Mattice ook wat meewerkt 😉.

OmaC, ook rustig bij jou? Hier vandaag wel maar gisteren was dochter hier en dan was er ambiance genoeg, op haar eentje 😏, maar dat zijn jongere mensen, he, die zijn nog vlug met alles 😊.

En bij Anjelierken is een slecht etertje..... Denkelijk is het maar tijdelijk en eet ze daarna meer dan anders. Moest ze last hebben van iets dan zou ze Wenen, denk ik, ze kunnen niet zeggen dat ze pijn hebben, he. Maar het is voor jullie wel wat ambetantig dat het momenteel zo is.....
Komt wel goed hoor.....

Dames, zal de tafel eens dekken voor ons boterhammetje.......

Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende. 😊
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen