In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)
Sita

02 feb 2020, 19:52

Afbeelding

Zonnebloemetje en Bert, ik leef nog, hoor :oops: Niet ongerust zijn :)

Omadina, wat een mooie winterfoto van de duinen.
Het kort maandeke kan nog koud worden. Al krijgen we dit keer een dag extra :)

Bert, ik was nog een uur vroeger wakker dan jij :roll:
We kunnen de bakker gaan helpen om de winkel te openen of het brood in de rekken te leggen ...

Lenk, hopelijk kunnen wandelen tijdens de opklaringen.

Bloemeke, dat ziet er een heel lekker taartje uit, geen stuk meer over, vrees ik :)

Marietteke, je mag jezelf zeker eens belonen, anders is het niet vol te houden, hé.
Als je maar op tijd weer stopt :)
Beterschap met je knie.
Wat een schattig hondje, maar Valentijn is toch op 14 februari en niet 14 maart ... ?

Op deze speciale palindroomdag moest ik toch nog eens langskomen.

02-02-2020

Marietteke, Bloemeke, Lenk, Miesje, Jadi, Ghyra, Bert en Bekske, nog een gezellige avond gewenst.

Bekske

03 feb 2020, 08:46

Afbeelding

jadi

03 feb 2020, 09:14

Afbeelding
goede morgen iedereen, hier doet de zon een lichte poging..

Nog mijn schoenen aantrekken en dan naar de markt,stadhuis en bank.Afspraak om 11u
Toedeloe
menu: kieken met een bruin stutje denk ik..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Bert

03 feb 2020, 11:03

Hey leutertjes,

ben hier ook nog eventjes om een koffie te drinken.
Gisteren naar de cross gekeken en de beste heeft gewonnen hé. Dat was bijna zeker dat hij dat zou winnen.
De Belgen rijden goed, maar komen ietske te kort. Ze kunnen hem gewoon niet bijhouden.
Hallo Sita 😉😊. Ja, hoe je het draait of keert, het blijft altijd hetzelfde hé.
Is wel tof zo'n palindroom dag. En zeldzaam hé👌.
Nu nog gaan helpen zo vroeg in de bakkerij, zie ik niet meer zitten hoor. Ik ben al
mijn pensioen ritme gewoon.😂😂
Hallo Bekske.
Lenk, met die gatenkaas moet u opletten hoor. Voor u het weet is het één gat...zonder kaas 😜
Marietteke, wat een schattige puppy😍!! Marietteke, nog geen verbetering in de knie?
Kunnen ze best zien met een MRI scan wat er mis is. Hopelijk niks ernstig. Veel beterschap alvast.
En is uw zus al aan de beterhand?
Omadina, ik zou ook nog graag eens een witte winter hebben zoals vroeger.
Het moet daarom niet overmatig sneeuwen, maar toch een witte laag.
Bloemeke, u bent slim hoor. De vuilniszak "laten" buiten zetten😂😂
Jadi, zo gehaast om naar de markt te gaan? 😊😊
Ghyra, Miesje,
Nog een prettige dag allemaal.
🚴‍♀️🚴‍♀️

marietteke

03 feb 2020, 17:12

hallo goeieavond

Afbeelding
Marietteke, je mag jezelf zeker eens belonen, anders is het niet vol te houden, hé.
Als je maar op tijd weer stopt
Sita , zover zal ik het niet laten komen hoor ,
ik zal nooit mager zijn , nooit geweest ,
maar ik moet die 5 kilo wintervet eraf krijgen ,
of ik kan niks meer aandoen :D :D :D

Berje mijn knie doet echt veel pijn ,
vannacht ni kunnen slapen , en om half 3 dan maar pijnstiller genomen ,
met mijn zus gaat het wel ietsjes beter ,
maar nog altijd cortisone voor de lever ,
en in maart terug op kontrol ,
lief van je dat je ernaar vraagt , :D

jadike naar 'tstadhuis ,
ge gaat toch ni opnieuw trouwen zeker :D :D

bekske hallo

Lenk heb jij nog in Reet gewoond ,
zo dicht in ons geburen ,
ja daar is goeie tearoom ergens een zijstraat van de kerk ,
vroeger heette dat 't pleintje , maar nu ,
't hofke van Reet ,

bloemeke miesje ghyra ,
fijne avond , ik ga effe koken ,
geluk vind je onverwacht

zonnebloemetje

03 feb 2020, 19:33

halloooo een goeie avond leutertjes allemaal

tis hier al van na 17u aan 't regenen en het heeft al gegoten bij momenten
maar we zitten gezellig binnen
deze namiddag zijn we gaan shoppen naar Oostende en toen was het gelukkig nog droog
dus enkele winkels gedaan waar we iets nodig hadden en de nodige eurootjes uitgegeven en zo blijft gans de boel draaien hé :roll: :lol:
en toen we thuis waren hadden we dan nog bezoek want er kwam iemand iets kopen dat we te koop gezet hadden en tis verkocht en in 't weekend hadden we ook al iets verkocht

oei marietteke ineens zoveel pijn aan je knie , hopelijk kan je vlug geholpen worden maar als het zo erg is dan vrees ik voor een operatie
en de puppy van je zoon ziet er echt schattig uit en tis gelukkig niet lang meer om hem naar huis te halen
hopelijk komt het met Rozetteke ook weer goed , doe haar maar eens de groetjes van mij en mijn ventje
nog proficiat met je 3 kilo die er af zijn

Bertje ja slim zijn is winter en zomer goed hé :P :P

jadi en heb je wat genoten op de markt vandaag , want ik vond dat het toch niet echt koud was

Bekske hopelijk niet teveel pijn aan je schouder , sterkte

Sita ik heb altijd van die taart in voorraad hoor , ik koop die ingevroren voor de diepvries en das een taart die in 10 stukken gesneden is en ik kan die per stuk uithalen en die dan in mijn koude berging laten dooien en ze smaakt echt als vers , super lekker

Lenk hier was het gisteren ook een rustige zondag bij ons
en nog bedankt voor het kaarsje

omadina , toen wij jaren geleden nog in een wandelclub waren hebben we ook heel veel gewandeld aan de kust en dat deden we heel graag , maar nu kan dat helaas niet meer met mijn nieuwe knie die niet goed is

miesje ook een goeie avond

ghyra nog een fijne avond samen met Dieseltje

allé tis tijd voor een warm badje sè
en morgen ist alweer dinsdag en in de voormiddag maak ik een lekkere Vlaamse hutsepot , mjammie dat zal weer eens smaken sè zelfgemaakt
voor iedereen nog een gezellige avond verder

daaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Lenk

03 feb 2020, 20:11

Hey Leuterkes

Hier is het goed aan het regenen. Man vertrekt net met bruintje voor haar avond mandeling. Heeft maar volledig regenkleding aangedaan. Bruintje zit er niet mee in. Wel wil ze afgedroogd worden als ze binnenkomt. Ze ziet na heel nadrukkelijk naar haar badhanddoek

Bloempje, lekker gaan shoppen. Haha hier zet de man ook de vuilbak buiten.

Marietteke zou je eens niet naar de dokter gaan. Ja ik zag waar je geweest bent. Ik weet het zijn. Is wel 23 geleden dat ik in Reet woonde maar we zijn daar vroeger ook geweest. Ja dichtbij maar nu nog hoor. Elk jaar gaan we naar de Fuchsiatentoonstelling in het Fort. En sterkte met je zusje hé.

Ja Sita, lekker gewandeld hoor enkel wat miezer, och we hebben regenkleding is allemaal niet zo erg hé. En jij ook al zo vroeg wakker. En inderdaad zeer speciaal die palindroomdag. En ja hebt gelijk valentijn is 14 februari

Jadi naar de markt en het stadhuis. Was het kieken lekker. Van de markt veronderstel. Njam, Njam ruikt en smaakt zo lekker

Bertje gelijk hoor op pensioen is op pensioen niets mag alles kan. En ja hoor zal opletten met de gatenkaas.

Ja Omadina stiekem verlang ik ook naar winterweer. Maar aub in de krokusvakantie kunnen veel mensen genieten en is er minder verkeer. Dus minder ongelukken en dan lekker sneeuwen zo. En dan sneeuwlandschap en zonnig en blauwe lucht. Foto weer.

Ghyra, Miesje, Beske altijd met mooie prentjes elke dag.

Ik kruip lekker onder mijn warm fleece dekentje nu

Voor strakst slaap lekker iedereen

marietteke

03 feb 2020, 21:47

hallo goeieavond

sita ...euh ja ...is dus wel 14 februari he ,
met valentijn :D :D

Lenk ben al naar de dokter geweest hoor lieveke ,
woensdag moet ik naar ziekenhuis voor echo én platen ,
dan zal ik wel wat meer weten ,

ja bloemeke , is zo plots gekomen die pijn aan knie ,
maar ik hoop toch dat het geen operatie gaat worden ,
en wat spuitjes ofzo :D :D
En altijd leuk dat je wat spullen kan verkopen , vind ik

omadina voor mij mag het ook wat winter zijn hoor ,
is ook beter voor de natuur ,

Bertje , miesje ghyrake jadike

Afbeelding
geluk vind je onverwacht
Bert

03 feb 2020, 22:34

Ben nog even komen loeren of jullie braaf zijn. 😂😂
Slaapwel allemaal.
😴😴😴😴😴

Bekske

04 feb 2020, 08:33

Afbeelding
Bert

04 feb 2020, 09:27

Goede morgen leutertjes,

goed geslapen allemaal? Ik toch wel hoor.
Maar ik was weer zo vroeg wakker, maar ben blijven liggen deze keer. Ben natuurlijk
terug in slaap gevallen. Resultaat, het was 8.30 uur toen ik weer wakker werd😊😊.
Hier reeds een paar pittige buien gepasseerd. En veel wind.
Hopelijk is het niet voor gans de dag.
Niets op de agenda vandaag, dus zou het een rustige dag moeten worden.
Ik heb me nog eens gewogen deze morgen.
Iets meer dan 5 k..... er af. Marietteke, we blijven volhouden hé. U doet het ook goed heb ik gelezen.
Nu ga ik even een luchtje scheppen buiten. Het blijkt dat het gestopt is met regenen, maar voor hoe lang hé.
Beste leutertjes, tot latersss...

omadina

04 feb 2020, 09:37

Goede morgen,

Dank aan jullie allemaal om de toffe reacties op mijn duinenfoto.
Gisteren ben ik hier niet geraakt, in de voormiddag, mijn sportuurtje , en in de namiddag heb ik pannenkoeken gebakken, en dan mijne tennismaat eens gebeld om te vragen als hij, na zijn middagdutje geen zin had in een verse pannenkoek. Dat moest ik geen 2x vragen, en zo is de namiddag ook zo voorbij gevlogen. We kennen elkaar al meer dan 20 jaar, G heeft mijn kleinkinderen weten geboren worden, mijn kleindochters Luna, 18 jaar en Maïté, 17 jaar noemen hem nog altijd opa....maar we zijn wel tot de conclusie gekomen dat het beter is vrienden te blijven, en apart te wonen.

Tot daar een persoonlijk verhaal, Marietteke, proficiat met je afslanken hoor, zeker niet overdrijven en je moet je ook nu en dan eens een lekkernij gunnen. Ik heb weinig last van overgewicht, moest ik niet meer kunnen sporten en wandelen, en fietsen, ja dan zou ik ook wel meer moeten oppassen wat ik eet, denk ik.

Ik kijk hier naar buiten en zie de hoge bomen waaien, en daardoor komen er mooie blauwe plekken tussen de wolken, dus die sneeuw.... hier aan zee zullen we die niet meer zien deze winter denk ik... maar ja het kan vlug veranderen, dus hoop ik toch nog op een "dun" laagje !
Voor jullie allemaal, Nonkel Bert, (op kop), Lenk, Bekske, Jadi, Zonnebloemetje, aan iedereen, wiens naam me nu direct te binnen schiet, hou jullie allemaal goed, en spoedig beterschap voor die zich een beetje ziekjes voelt.
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

jadi

04 feb 2020, 11:55

Afbeelding

Goede morgen iedereen, alhoewel het is bijna middag
De vergadering met de syndic is pas ten einde
Veel tijd heb ik niet want ik moet aan het eten beginnen
Deze namiddag naar de oma..
Met een tussenstop voor medicamenten voor mij bij de apotheek
zo wordt onze dag ook gevuld
En nu naar de keuken
Ik wens iedereen een fijne namiddag toe
toedeloe
menu: rest hutsepot met worst dat ik nu ga bakken sé
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

ghyra

04 feb 2020, 15:44

goede middag allemaal...
hier wind en regen,brrrr
maar gauw gaan vriezen voor al die virussen,,,,een uit china erbij brrrr
zondag geen lessen gehad,mensen hadden afgemeld,te vies weer.....
maar had s middags feest dus goed uit....
zieken beterschap...….
hier alles ok druk,maar dat is ok....
marietteke aan de knie oei....hopelijk niet te ernstig....
wens jullie fijne middag/avond stuur jullie veel gezondheid toe
groetjessssssssssssssssssssssss.
groetjes GHYRA

voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............

zonnebloemetje

04 feb 2020, 18:06

halloooo een goeie avond alweer leutertjes

ik kom efkes koekeloeren want ik ben nog aan wat kuiswerkjes bezig voor het avondeten
hier al gans de dag droog maar een klein uurtje geleden is er al wat nattigheid gevallen , dus afwachten wat het verder nog zal doen maar voor morgen word er droog weer voorspeld
en morgen komt onze bestelling binnen in de meubelwinkel , dus das leuk en het zal er weer mooi uitzien in onze living
de hutsepot die ik deze voormiddag gemaakt heb was weer super lekker en zo'n lekkere hutsepot kan je echt niet kopen in de winkel , maar ja niet iedereen kan dat zelf maken hé :roll: :roll:
na de middag zijn we vandaag een koffietje gaan drinken in onze favoriete tearoom aan de rand van Brugge en daarna nog wat in de buurt gaan shoppen en we zijn ook een nieuwe laptop gaan bestellen voor mijn ventje want zijn laptop was aan vernieuwing toe na 9 jaar en vertoont toch al wat mankementen maar die zou hij nog houden om als reserve te gebruiken als dat zou nodig zijn en we hebben meteen maar een redelijke dure besteld en van een degelijke kwaliteit en een gekend merk en met een groot scherm , want goedkope brol dat moeten wij niet hebben
allé ik zal nu nog maar een poging doen om de rest van mijn kuiswerk verder te doen en dan ist alweer tijd voor het avondeten

marietteke , Bertje , omadina , Bekske , ghyra , jadi , Lenk , Sita en miesje
nog een gezellige avond voor jullie allemaal

daaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***