In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Vloerbekleding in goede orde aangekomen.
Tien minuutjes op voorhand belde de chauffeur om zijn komst aan te kondigen.
Ze waren met twee, een van de twee sprak keurig Nederlands met een Frans accent.
De ene vroeg aan de andere: "On passe par ici?"
Waarop de andere antwoordde: "Non, on le fait comme madame l'indique. C'est vraiment un labyrinthe cette maison."
Ja, ik heb al meer dan eens grote stukken weten naar boven doen, ik weet dus hoe dat moet in dat labyrint.
De jongste was duidelijk de baas. De andere wou zijn zin doordrukken, wat niet lukte dus.
Ten minste een welopgevoede jongen die wou luisteren naar een raadgeving.
Wat het verwachte pakje betreft: Daar mailde Coolblue dat het pakje niet tot bij B-post geraakt was wegens te druk. Dat is voor morgen dus.
De plaatser komt tussen 11 en 13 uur.
Heb ik de tijd om naar de bank te gaan en naar de bakker en de beenhouwer.
Dan hoop ik dat ik die printer geïnstalleerd krijg voor donderdagmorgen, want dan komt de supervisor van de gezinshulp om mijn dossier in orde te brengen. Dat moet alle jaren opnieuw.
Die halen de pieren uit uw neus in verband met je inkomen.
Die moeten dan een bewijs hebben, een kopie van hetzij je belastingaangifte, hetzij een uittreksel van de bank.
Schijnt dat we een nieuwe verantwoordelijke krijgen.
Ik ben eens benieuwd hoe dat het dan gaat lopen.
Mijn eerste gezinshulp kwam op bezoek en ze zag er goed uit.
Ze wou mijn tuintje nog eens bewonderen.
Ze vond dat ik er goed uit zag en vermagerd was.
Dat laatste is inderdaad waar.
Ondertussen komen we van 72 naar 62...op negen jaar tijd.
Zonder extra moeite of dieet.
Nu zegt ze zelf dat ze niet gedacht had dat ze ergo zou geweest zijn.
Toen ze de diagnose kreeg dacht ze dat het met haar gedaan was.
De wetenschap staat altijd maar verder.
Nog een fijne avond ik ga wat te eten bijeenzoeken.
Daarna doen wat op het prentje staat van oma-C
Tien minuutjes op voorhand belde de chauffeur om zijn komst aan te kondigen.
Ze waren met twee, een van de twee sprak keurig Nederlands met een Frans accent.
De ene vroeg aan de andere: "On passe par ici?"
Waarop de andere antwoordde: "Non, on le fait comme madame l'indique. C'est vraiment un labyrinthe cette maison."
Ja, ik heb al meer dan eens grote stukken weten naar boven doen, ik weet dus hoe dat moet in dat labyrint.
De jongste was duidelijk de baas. De andere wou zijn zin doordrukken, wat niet lukte dus.
Ten minste een welopgevoede jongen die wou luisteren naar een raadgeving.
Wat het verwachte pakje betreft: Daar mailde Coolblue dat het pakje niet tot bij B-post geraakt was wegens te druk. Dat is voor morgen dus.
De plaatser komt tussen 11 en 13 uur.
Heb ik de tijd om naar de bank te gaan en naar de bakker en de beenhouwer.
Dan hoop ik dat ik die printer geïnstalleerd krijg voor donderdagmorgen, want dan komt de supervisor van de gezinshulp om mijn dossier in orde te brengen. Dat moet alle jaren opnieuw.
Die halen de pieren uit uw neus in verband met je inkomen.
Die moeten dan een bewijs hebben, een kopie van hetzij je belastingaangifte, hetzij een uittreksel van de bank.
Schijnt dat we een nieuwe verantwoordelijke krijgen.
Ik ben eens benieuwd hoe dat het dan gaat lopen.
Mijn eerste gezinshulp kwam op bezoek en ze zag er goed uit.
Ze wou mijn tuintje nog eens bewonderen.
Ze vond dat ik er goed uit zag en vermagerd was.
Dat laatste is inderdaad waar.
Ondertussen komen we van 72 naar 62...op negen jaar tijd.
Zonder extra moeite of dieet.
Nu zegt ze zelf dat ze niet gedacht had dat ze ergo zou geweest zijn.
Toen ze de diagnose kreeg dacht ze dat het met haar gedaan was.
De wetenschap staat altijd maar verder.
Nog een fijne avond ik ga wat te eten bijeenzoeken.
Daarna doen wat op het prentje staat van oma-C
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Goedenavond iedereen !
Dank u OMA C voor het aan en uit knopje !
Anjelierken : de vogels hebben die okkernoten nog het liefste .. ze zijn er verzot op !
HVT : ik wil graag de methode overnemen waarmee jij zo vermagerd bent
Aan alle seizoentjes : een rustige avond .. en een deugddoende nachtrust , liefst zonder ongemakken ....
Dank u OMA C voor het aan en uit knopje !
Anjelierken : de vogels hebben die okkernoten nog het liefste .. ze zijn er verzot op !
HVT : ik wil graag de methode overnemen waarmee jij zo vermagerd bent
Aan alle seizoentjes : een rustige avond .. en een deugddoende nachtrust , liefst zonder ongemakken ....
-
Ik denk het niet Wilde Eend, het is niet toevallig sinds ik alleen ben dat ik zo vermagerd ben...
Ik heb nog zelden echt honger en het smaakt mij ook zelden echt
Als het niet was dat je moet eten om in leven te blijven, ik sloeg dat gewoon over.
Ik heb nog zelden echt honger en het smaakt mij ook zelden echt
Als het niet was dat je moet eten om in leven te blijven, ik sloeg dat gewoon over.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes;
thuiswerkdag vandaag. in de "break" gaat ventje op boodschap. met mijn rug is het nog afwachten. er staat nog steeds een sterke wind, kan daar ook mee te maken hebben. gisteren een fijne babbel gedaan via messenger. gisteren dus alleen maar naar de boekhandel geweest, had rugwind in het heengaan en tegenwind in het terugkeren maar was blij dat ik weer thuis was. de bruidsmode ziet er in mijn ogen redelijk mooi uit, maar ga on-line een keer naar een paar winkels die aangeraden waren om te zien wat de bruidsmeisjesmode is, niet dat ik er een ben maar dan heb ik een idee naar waar mijn voorkeur uitga. ik weet nog geen details maar omdat nichtje de lieveling van schoonmoeder is heb ik het vage idee dat er wel een extra centje(s) bijgestoken zal worden.( en bovendien is de "vriend" van schoonmoeder ook niet onbemiddeld) bah, ik ben van straat en met niet te veel tralala. wat ik best vind maar nu wat krenterig. ik had graag een professionele fotograaf en gehad en videograaf maar dat kostte te veel voor een intieme wedding.
vandaag kaartjes maken want veel werk moet ik ook niet doen als ventje daar aan de pc in zichzelf zit te mompelen
( doet dat ook op zijn werk heb ik gemerkt)
HVT: ik heb geen woord begrepen wat die mannen zeiden. Frans kent mij, maar ik Frans niet. en langs hier is Frans verboden. Ha, ja. die sjiekès die geen woord nederlands spreken en hier al jaren wonen, dat was een doorn in het oog van Willy, die het buurtwinkeltje openhield. er kwam dan een oudere dame zijn vrouw ( ook tijdens het eten) lastig vallen met een nederlands opgestelde brief van haar bank of zo. ik wijs op mijn oor als teken dat ik geen Frans ken. en ik kèn hèt ècht niet, hè.
ik had engels als tweede taal op school en dan 7 jaar daar gewoond en geleefd...
bovendien ga ik vaak het huis uit zonder gsm en dan heb ik geen google-translate. sorry.
Wilde eend, ik dacht net hetzelfde ivm met vermageren sinds de opmerking van moeder die hier bij iemand in het verkeerde keelgat is gegaan. Mijn moeder en tact? nooit goede vriendjes geweest.
ze is een keer door een buschauffeur terug geroepen omdat ze te vluchtig haar stempelkaart ( toen was het nog met datum/uur stempel getoond had en verder de bus in liep. de litanie daarna in de bus op een redelijk luide toon: ik schaamde me dood.
tact? neen hoor.
chance dat ze nog niet op de bus van bertje bordeure zat.
die kon nooit zijn draai pakken en alle keren wipte die van de stoep. hops. je wipte ook in je stoeltje. Toen was moeder vele keren zwaarder dan ik nu. papa zei altijd dat je haar kon zien afkomen vanaf de kerk. op en neer als een kaatseballetje.
koffie op en ik ga kaartjes maken. veel kan ik niet doen, buiten de boerderij en klondike.
Fijne dag seizoentjes!
thuiswerkdag vandaag. in de "break" gaat ventje op boodschap. met mijn rug is het nog afwachten. er staat nog steeds een sterke wind, kan daar ook mee te maken hebben. gisteren een fijne babbel gedaan via messenger. gisteren dus alleen maar naar de boekhandel geweest, had rugwind in het heengaan en tegenwind in het terugkeren maar was blij dat ik weer thuis was. de bruidsmode ziet er in mijn ogen redelijk mooi uit, maar ga on-line een keer naar een paar winkels die aangeraden waren om te zien wat de bruidsmeisjesmode is, niet dat ik er een ben maar dan heb ik een idee naar waar mijn voorkeur uitga. ik weet nog geen details maar omdat nichtje de lieveling van schoonmoeder is heb ik het vage idee dat er wel een extra centje(s) bijgestoken zal worden.( en bovendien is de "vriend" van schoonmoeder ook niet onbemiddeld) bah, ik ben van straat en met niet te veel tralala. wat ik best vind maar nu wat krenterig. ik had graag een professionele fotograaf en gehad en videograaf maar dat kostte te veel voor een intieme wedding.
vandaag kaartjes maken want veel werk moet ik ook niet doen als ventje daar aan de pc in zichzelf zit te mompelen
HVT: ik heb geen woord begrepen wat die mannen zeiden. Frans kent mij, maar ik Frans niet. en langs hier is Frans verboden. Ha, ja. die sjiekès die geen woord nederlands spreken en hier al jaren wonen, dat was een doorn in het oog van Willy, die het buurtwinkeltje openhield. er kwam dan een oudere dame zijn vrouw ( ook tijdens het eten) lastig vallen met een nederlands opgestelde brief van haar bank of zo. ik wijs op mijn oor als teken dat ik geen Frans ken. en ik kèn hèt ècht niet, hè.
ik had engels als tweede taal op school en dan 7 jaar daar gewoond en geleefd...
bovendien ga ik vaak het huis uit zonder gsm en dan heb ik geen google-translate. sorry.
Wilde eend, ik dacht net hetzelfde ivm met vermageren sinds de opmerking van moeder die hier bij iemand in het verkeerde keelgat is gegaan. Mijn moeder en tact? nooit goede vriendjes geweest.
ze is een keer door een buschauffeur terug geroepen omdat ze te vluchtig haar stempelkaart ( toen was het nog met datum/uur stempel getoond had en verder de bus in liep. de litanie daarna in de bus op een redelijk luide toon: ik schaamde me dood.
chance dat ze nog niet op de bus van bertje bordeure zat.
koffie op en ik ga kaartjes maken. veel kan ik niet doen, buiten de boerderij en klondike.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Een goede morgen alle seizoentjes,
ieder heeft z'n bezigheid zie ik... dan is het goed...
bezig blijven is nog altijd het beste
Weer grijs zoals gisteren maar ik heb de indruk
dat de wind ietsje minder is, ik heb toch beter geslapen
ben wel 4x moeten opstaan, maar dat is al lang de gewoonte
als ik dan terug kan slapen ben ik al tevreden...
Helena ik hoop dat je kamer mooi wordt met het nieuwe tapijt
mij smaakt het eten ook zelden maar ik eet wel 3x per dag een kleinigheid
omdat ik zoveel pillen moet nemen... maar ik vermager niet, helaas...
ik wou dat het zo was....
M-M, sssssst rustig zijn ...als je man thuiswerkt, zodat
hij niet gestoord wordt... en dat hij in zichzelf praat
dat is gewoon, ik doe dat ook...
amuseer je met de kaartjes, ik ben ook weer voorraad aan 't maken
dat is makkelijk dan kan je nog kiezen welk je naar wie stuurt
clive , toch in een heerlijk fris opgedekt bed kunnen slapen, fijn hé
hopelijk vallen de studie's nogal mee, want na zoveel jaren is studeren
niet zo simpel meer.... goeie moed...
Voor alle seizoentjes, ook wie ik niet genoemd heb... een aangename dag vandaag
het weer is nog niet echt wat we willen, maar we moeten het ermee doen
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Oma-C: hoop dat de optieker die brillen terug neemt, ga ze al klaar leggen zodat ik het niet vergeet.Er is zelfs een kinderbril bij van dochter , dus da's ook al 20 jaar geleden.
Wilde eend2: nog even afwachten of ze de okkernoten lekker vinden, en zo ja, mogen ze ze allemaal hebben.Misschien er ook wat aan de kippen voederen, eens proberen.
Daarstraks al naar plaatselijk tuincentrum geweest voor een nieuw nestkastje voor meesjes.Ik heb er 3 hangen waarvan 1 licht beschadigd is( door de vogels zelf) en merk dat dat steeds niet bewoond is.Straks moet manlief het ophangen en dan afwachten.
Dames, tot morgen allemaal.
Oma-C: hoop dat de optieker die brillen terug neemt, ga ze al klaar leggen zodat ik het niet vergeet.Er is zelfs een kinderbril bij van dochter , dus da's ook al 20 jaar geleden.
Wilde eend2: nog even afwachten of ze de okkernoten lekker vinden, en zo ja, mogen ze ze allemaal hebben.Misschien er ook wat aan de kippen voederen, eens proberen.
Daarstraks al naar plaatselijk tuincentrum geweest voor een nieuw nestkastje voor meesjes.Ik heb er 3 hangen waarvan 1 licht beschadigd is( door de vogels zelf) en merk dat dat steeds niet bewoond is.Straks moet manlief het ophangen en dan afwachten.
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Dag dames,
Hier efkes 'rust'
Gisteren was het 'pedicuur-dag' , dus de voetjes weer 'in orde ', ook uitslag van ons bloed bij de 'vampier ' (dokter):mrgreen: opgevraagd met telefoon(!), deze voormiddag nieuwe tv gaan kopen, binnenkort valt 'de kabel ' bij tele**t weg en moet iedereen een diggi-box hebben, dus , we raken wel 'in orde ' tegen dat het zover is. Ook voor aan zee moeten we zo een box voorzien, onze tv van thuis wordt vervangen door een nieuwe en de oude gaat aan de zee degene moeten vervangen die er nu staat. Die is volledig 'out', is nog een hele 'dikke', dus die leveren we binnen.....
Oef, kunnen jullie er nog aan uit ?!
Al weet ik wel dat er al veel mensen zo'n box gebruiken, maar alles marcheerde hier nog goed, dus waarom veranderen? Heb intussen ook een voordeligere formule voor ons pakket van internet, telefoons en tv samen, dus dat is ook al in orde !
Dat zal het ongeveer zijn, denk ik !
Anjelierken, komen de meesjes echt in zo'n nestkastje kort bij jullie huis? Hier hebben we er ook eens 1 omhoog gehangen, maar er is nooit in gewoond of zo, het zal dan toch niet bevallen zijn.
En die pindakaas, speciaal voor vogeltjes? Nog nooit van gehoord of ook gezien. Hier hangen veel bollen in de takken van frambozenstruiken en zo, ook netjes nootjes, zelfs gedroogde meelwormen zijn tot hun beschikking, alles met dank aanvaard want ze komen er toch op af ! Als ik er nu nog pindakaas kon bijhangen..... Verkopen ze dat in dierenzaken of ergens anders?
Al bedankt voor de info.....
Hier komen geen merels meer, dat probleem is er nog, ze zullen zich stilaan terug vermeerderen, zeker? Maar mezen, roodborstjes en mussen zijn er veel hier. Mooi om te zien ! En zelfs ruzie dat die maken, met de vleugels open, omdat er eentje durft te komen eten aan het bolletje waar hij aan het eten is .... en dan zeggen dat er zoveel hangen, maar ja, ze moeten het zelf maar uitzoeken hoor !
En nu ga ik nog wat voortdoen met huistaken, was wat aan het wachten tot alles droog was, en ik terug alle stoelen enz. op zijn plaats kon zetten. Weeral proper dus !
Dames, hou jullie zo goed mogelijk , en tot .... de volgende !
Hier efkes 'rust'
Gisteren was het 'pedicuur-dag' , dus de voetjes weer 'in orde ', ook uitslag van ons bloed bij de 'vampier ' (dokter):mrgreen: opgevraagd met telefoon(!), deze voormiddag nieuwe tv gaan kopen, binnenkort valt 'de kabel ' bij tele**t weg en moet iedereen een diggi-box hebben, dus , we raken wel 'in orde ' tegen dat het zover is. Ook voor aan zee moeten we zo een box voorzien, onze tv van thuis wordt vervangen door een nieuwe en de oude gaat aan de zee degene moeten vervangen die er nu staat. Die is volledig 'out', is nog een hele 'dikke', dus die leveren we binnen.....
Oef, kunnen jullie er nog aan uit ?!
Al weet ik wel dat er al veel mensen zo'n box gebruiken, maar alles marcheerde hier nog goed, dus waarom veranderen? Heb intussen ook een voordeligere formule voor ons pakket van internet, telefoons en tv samen, dus dat is ook al in orde !
Dat zal het ongeveer zijn, denk ik !
Anjelierken, komen de meesjes echt in zo'n nestkastje kort bij jullie huis? Hier hebben we er ook eens 1 omhoog gehangen, maar er is nooit in gewoond of zo, het zal dan toch niet bevallen zijn.
Al bedankt voor de info.....
Hier komen geen merels meer, dat probleem is er nog, ze zullen zich stilaan terug vermeerderen, zeker? Maar mezen, roodborstjes en mussen zijn er veel hier. Mooi om te zien ! En zelfs ruzie dat die maken, met de vleugels open, omdat er eentje durft te komen eten aan het bolletje waar hij aan het eten is .... en dan zeggen dat er zoveel hangen, maar ja, ze moeten het zelf maar uitzoeken hoor !
En nu ga ik nog wat voortdoen met huistaken, was wat aan het wachten tot alles droog was, en ik terug alle stoelen enz. op zijn plaats kon zetten. Weeral proper dus !
Dames, hou jullie zo goed mogelijk , en tot .... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
-
Nu effe verder reageren op de mooie verhalen van de seizoentjes
MJ : groot gelijk dat jullie tot nu toe de TV gebruikten zo lang alles werkte . Ze verplichten de mensen nu weer tot aankopen hé . Ik heb hier ook nog zo'n oude " dikke " TV ,maar wel een digibox van B°lgac°m //
Fijn dat jullie goed zorgen voor de vogels , dan kan je er ook van genieten ...
Die pindakaas voor vogels verkopen ze in potten in de speciale (tuin)centra met dierenvoeding . ook met meelwormen erin . Ik heb dat nog niet gekocht omdat ik geen plaats heb om dat op te hangen .tis te zwaar om aan een boomtak te hangen . De kippen zullen de okkernoten ook wel lusten , denk ik .
Clive : volop aan het studeren . Het is altijd tof om bij te leren , zeker als het ten goede komt voor Matice .
OMa C : heb je een wandeling kunnen doen vandaag ? Het was zonnig maar toch koud .
HVT : jammer dat je door verdriet de kilos bent kwijt geraakt ... Maar we moeten verder hé ...
Ik snoep te veel , en " elk pondje komt door het mondje "
/ Tot nu toe heb ik maat 42/44 , en ik probeer dat zo te houden ......
Verder wens ik aan iedereen , zonder namen , een goede avond . Groetjes ook aan Wingerd en Senga als ze kunnen meelezen ...
MJ : groot gelijk dat jullie tot nu toe de TV gebruikten zo lang alles werkte . Ze verplichten de mensen nu weer tot aankopen hé . Ik heb hier ook nog zo'n oude " dikke " TV ,maar wel een digibox van B°lgac°m //
Fijn dat jullie goed zorgen voor de vogels , dan kan je er ook van genieten ...
Die pindakaas voor vogels verkopen ze in potten in de speciale (tuin)centra met dierenvoeding . ook met meelwormen erin . Ik heb dat nog niet gekocht omdat ik geen plaats heb om dat op te hangen .tis te zwaar om aan een boomtak te hangen . De kippen zullen de okkernoten ook wel lusten , denk ik .
Clive : volop aan het studeren . Het is altijd tof om bij te leren , zeker als het ten goede komt voor Matice .
OMa C : heb je een wandeling kunnen doen vandaag ? Het was zonnig maar toch koud .
HVT : jammer dat je door verdriet de kilos bent kwijt geraakt ... Maar we moeten verder hé ...
Ik snoep te veel , en " elk pondje komt door het mondje "
Verder wens ik aan iedereen , zonder namen , een goede avond . Groetjes ook aan Wingerd en Senga als ze kunnen meelezen ...
-

Goede avond allen, zopas de vuilzak en het papier buiten gezet
dan moet ik dat straks niet meer doen...
er stond al buiten bij de buren dus ik dacht ik doe het ook
dan vergeet ik het niet
Ik ben niet gaan wandelen, heb nog wat kaartjes gemaakt
en wilde eend jouw kaartje gaat morgenvroeg in de bus
ik hoop dat je het op tijd hebt, ik moet morgen bij de kinderen
zijn en dan kom ik voorbij een bus...
M-J, mijn tv is ook pas weggedaan als die kapot was, te zot
om een toestel weg te doen zolang het nog werkt hé
't is allemaal niet zo goedkoop...
ik hoop dat je succes hebt met het nieuwe toestel
't is altijd afwachten ...
ik kan hier geen vogelhuisjes hangen er zitten teveel poezen in de buurt
en 't is te dicht bij de woning... bij zoon hangen er 4 en daarvan
zijn er elk jaar 3 bewoond door meesjes, mooi om die te zien uitvliegen
zij hebben in hun tuin ook veel vogels ze krijgen daar ook alle soorten eten
en ze weten het...ze komen daar dicht tegen de living-raam om
de zaadjes te pikken...leuk om ze bezig te zien, alleen jammer
dat die grote kauwen veel kleintjes wegjagen, de schrokkoppen...
maar ja die hebben ook honger hé
Ik wens jullie allen een gezellige avond, het is droog voor de verandering
een rustige nacht straks en een goeie slaap... tot morgen...
-
Amai dat is vakwerk van die mannen van de tapis-plain...
Het is geen gemakkelijke kamer, maar ze hebben nergens een naadje!
Ze hebben ook enkele vierkantjes uitgesneden om onder de pootjes van het meubilair te steken.
Vanaf overmorgen kampeer ik op het hoogste om dat daar weer mooi in te richten.
Ondertussen ben ik bijna klaar met het proper maken van de oprit.
Ja, 15m maal 3m, dat is niet in één keer te behappen met het speciale borsteltje.
Nog 2 meter en ik ben er door.
Ons dochter had met de vlammenwerper het onkruid kapot gebrand.
Ik ben nu dus die zwarte slierten aan het verwijderen en het onkruid dat al terug zijn kop opsteekt.
Die onkruiden met penwortel zijn koppige plantjes.
Ik ga de grove middelen gebruiken.
Met een injectienaald ter plekke het middel in de wortel injecteren.
De paasbloemen, krokusjes, hyacinten steken hun kopjes boven.
Hopelijk gaat het nu nog niet dadelijk vriezen.
Ik zou eens willen gaan zien of ze al viooltjes verkopen...
Het kriebelt...
Ik ga ook met die warme sloffen in mijn zetel ploffen!
Nog een rustige avond allemaal!
Het is geen gemakkelijke kamer, maar ze hebben nergens een naadje!
Ze hebben ook enkele vierkantjes uitgesneden om onder de pootjes van het meubilair te steken.
Vanaf overmorgen kampeer ik op het hoogste om dat daar weer mooi in te richten.
Ondertussen ben ik bijna klaar met het proper maken van de oprit.
Ja, 15m maal 3m, dat is niet in één keer te behappen met het speciale borsteltje.
Nog 2 meter en ik ben er door.
Ons dochter had met de vlammenwerper het onkruid kapot gebrand.
Ik ben nu dus die zwarte slierten aan het verwijderen en het onkruid dat al terug zijn kop opsteekt.
Die onkruiden met penwortel zijn koppige plantjes.
Ik ga de grove middelen gebruiken.
Met een injectienaald ter plekke het middel in de wortel injecteren.
De paasbloemen, krokusjes, hyacinten steken hun kopjes boven.
Hopelijk gaat het nu nog niet dadelijk vriezen.
Ik zou eens willen gaan zien of ze al viooltjes verkopen...
Het kriebelt...
Ik ga ook met die warme sloffen in mijn zetel ploffen!
Nog een rustige avond allemaal!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy, hoe valt het jullie mee, als ventje van thuis uitwerkt ? Manlief zegt altijd dat hij hier meer gedaan krijgt dan op zijn werk, want daar komen ze hem vaak storen. En met de moderne technologie kun je rustig vergaderen via PC als elkeen zich inbelt.
Oma-C, hoorde gisteren dat het veldrijden was. En het is inderdaad fijn slapen in vers gewassen beddengoed.
En ja, die cursus, ben er heel veel mee bezig. Maar het staat ons vrij een examen te doen of niet. Ik zal zien wat ik eind begin maart ga doen, hangt een beetje van de moeilijkheidsgraad af van de volgende 4 zaterdagvoormiddagen.
Anjelier, fijn dat nieuwe nestkastje. Hoop dat het vlug verhuurd is
MJ, jij loopt weer op wolkjes, ik ben zaterdag na de cursus aan de beurt, een manicure en een pedicure. Wat leuk, een nieuwe TV en de oude gaat dan naar zee. Zo'n dikke hebben wij ook nog lang gehad. Nu hebben we een TV op elke verdieping, ook in de kamer van Matice. Die staat daar omdat Niels nimmer de trappen wou doen. Dan kom ik beneden bij hem blijven en toch naar TV kijken
Wilde eend, dat kaartje is heel graag gedaan, had het inderdaad speciaal voor jou uitgekozen.
En maatje 42 / 44 valt heus nog wel mee hoor. Dat noem ik geen grote maten.
HVT, tapijtmannen hebben dan goed werk geleverd, fijn zo. En de bloemetjes gaan al open. Met dit (warme ) weer, zijn ook de teken al actief. Matice heeft nu al een speciale halsband aan, die werkt 6 maanden. Zijn daar heel tevreden van.
Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilklaar maken, dan heb ik morgen minder werk en kan ik onmiddellijk dweilen en de was doen. Zaterdag zal het haasten zijn, want moet na de cursus meteen naar de manicure / pedicure. Heb ze gisteren al gebeld, dat het 5 minuten later kon zijn, maar dat was geen enkel probleem. Ik haat dat, ergens te laat komen.
Zo, ik ga starten.
Ik stuur jullie allen heel veel groetjes. Maak er als het kan een mooie dag van. Liefs en een dikke knuffel.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
van het weekend voorspellen ze storm. mij zal je niet buiten zien. De pijnaanval van maandag was slechts een voorsmaakje.
ik heb mijn outfit voor de trouw al gekozen. bij wish. een elegant broekpak in grijs tule met een jasje in kant. heb ik nog tijd om een coupeuze te vinden want de mouwen & broekspijpen gaan te lang zijn. daar ga ik me beter in voelen dan in kleedjes.
ik had gezegd tegen ventje dat ik voor een broekpak ging gaan en met rond te neuzen op wish... de kosten zijn ook niet zo groot als ik bij een couture winkel was geweest. Hoewel, we hebben nog geen details. zie dat ze op een locatie trouwen? ik maak mijn kop niet zot hoor!
Gimly wou ons gisteren in bed. lastig doen tot en met. nu sta ik op en gunt hij me nauwelijks een blik waardig. ja, om eten te geven. zijn pot korrels te vullen enz daar ben ik nu goed voor. best dat hij nooit de katinnen de tafel van vermenigvuldiging heeft moeten leren. 1 zakje...2 zakjes...
Balls to the wall!
ventje belde me omdat hij me een sms stuurt als hij er is en ik als ik opsta. hij zei dat ik zelfs niet gereageerd heb op zijn kus want dat ik weer diep in slaap was gevallen. anders mompel ik voorzichtig.
heb wel een enorm rare droom gehad voor ik wakker werd om de badkamer te gebruiken.
Gracienne moet ergens naartoe. Zie juist dat Paul de ramp voor haar rolwagen naar beneden heeft gelaten. anders kart ze er gewoon naartoe. hij staat geparkeerd voor de freule. dat mag, alle auto's liever dan de onze.
maar als de liftreparateur er ook het hele weekend staat is het dan ook niet wel. Ronny de pony, hare man is gisteren naar het containerpark geweest. met bitter weinig en je hebt maar 12 beurten. dat hij dan vraagt, moet ik niets meedoen aan de straat? nada. en dat zijn dan "christenen". bah, zal maar zwijgen of ik stort me net als ventje dat kan op een religeuze rant.
leeslampje is opgeladen en ik had weer licht. en nu weet ik hoe het boek zal eindigen. heb hem al gelezen: is van Micheal Palmer. Nu mijn bibliotheek bijna in orde is, is het fijner te kiezen. Ir. moet nog twee planken doen en dan strijk. eerst die planken natuurlijk! want ze heeft zelf aangegeven dat ze niet graag strijkt. en ik vind dat ze het te traag doet. Ging gisteren kaartjes maken maar met laat op zijn en ventje die aan de eettafel werkte ben ik op fb blijven plakken. ben daar iets van een oud -libeleke te weten gekomen dat me danig heeft doen schrikken. omdat ik haar privacy in ere hou zal ik er niets van zeggen maar het is erg.
ventje zei dat hij mss 2.6 bijeen kan sprokkelen (thuiswerk telt ook mee) en dat hij dan vanmiddag thuis zal zijn. dan dadelijk boodschappen doen. moeten we die tijdens zijn middagpauze van morgen thuiswerk niet doen. het belangrijkste eerst: kateten en zand. ons meneer gaat dus voor.
ik ken er nog die hun eten uit hun mond zouden sparen opdat poes( zen) op de eerste plaats komt.(en) maar nu ga ik wel kaartjes maken. na het ontbijt. heb de borden en het bestek al afgewassen. ventje doet de vettige dinges en ik doe de dingen die hij niet graag doet, maar we zouden dat samen moeten doen. want meestal heeft hij al gedaan met eten en de pan afwassen.
en dan komt de aap uit de mouw: maagzuur. te rap gegeten.
nu ontbijt. yoghurt. Gimly wilde gisteren het potje. was met framboos.
Fijne dag seizoentje en waai niet weg!
van het weekend voorspellen ze storm. mij zal je niet buiten zien. De pijnaanval van maandag was slechts een voorsmaakje.
ik heb mijn outfit voor de trouw al gekozen. bij wish. een elegant broekpak in grijs tule met een jasje in kant. heb ik nog tijd om een coupeuze te vinden want de mouwen & broekspijpen gaan te lang zijn. daar ga ik me beter in voelen dan in kleedjes.
ik had gezegd tegen ventje dat ik voor een broekpak ging gaan en met rond te neuzen op wish... de kosten zijn ook niet zo groot als ik bij een couture winkel was geweest. Hoewel, we hebben nog geen details. zie dat ze op een locatie trouwen? ik maak mijn kop niet zot hoor!
Gimly wou ons gisteren in bed. lastig doen tot en met. nu sta ik op en gunt hij me nauwelijks een blik waardig. ja, om eten te geven. zijn pot korrels te vullen enz daar ben ik nu goed voor. best dat hij nooit de katinnen de tafel van vermenigvuldiging heeft moeten leren. 1 zakje...2 zakjes...
Balls to the wall!
ventje belde me omdat hij me een sms stuurt als hij er is en ik als ik opsta. hij zei dat ik zelfs niet gereageerd heb op zijn kus want dat ik weer diep in slaap was gevallen. anders mompel ik voorzichtig.
heb wel een enorm rare droom gehad voor ik wakker werd om de badkamer te gebruiken.
Gracienne moet ergens naartoe. Zie juist dat Paul de ramp voor haar rolwagen naar beneden heeft gelaten. anders kart ze er gewoon naartoe. hij staat geparkeerd voor de freule. dat mag, alle auto's liever dan de onze.
leeslampje is opgeladen en ik had weer licht. en nu weet ik hoe het boek zal eindigen. heb hem al gelezen: is van Micheal Palmer. Nu mijn bibliotheek bijna in orde is, is het fijner te kiezen. Ir. moet nog twee planken doen en dan strijk. eerst die planken natuurlijk! want ze heeft zelf aangegeven dat ze niet graag strijkt. en ik vind dat ze het te traag doet. Ging gisteren kaartjes maken maar met laat op zijn en ventje die aan de eettafel werkte ben ik op fb blijven plakken. ben daar iets van een oud -libeleke te weten gekomen dat me danig heeft doen schrikken. omdat ik haar privacy in ere hou zal ik er niets van zeggen maar het is erg.
ventje zei dat hij mss 2.6 bijeen kan sprokkelen (thuiswerk telt ook mee) en dat hij dan vanmiddag thuis zal zijn. dan dadelijk boodschappen doen. moeten we die tijdens zijn middagpauze van morgen thuiswerk niet doen. het belangrijkste eerst: kateten en zand. ons meneer gaat dus voor.
ik ken er nog die hun eten uit hun mond zouden sparen opdat poes( zen) op de eerste plaats komt.(en) maar nu ga ik wel kaartjes maken. na het ontbijt. heb de borden en het bestek al afgewassen. ventje doet de vettige dinges en ik doe de dingen die hij niet graag doet, maar we zouden dat samen moeten doen. want meestal heeft hij al gedaan met eten en de pan afwassen.
en dan komt de aap uit de mouw: maagzuur. te rap gegeten.
nu ontbijt. yoghurt. Gimly wilde gisteren het potje. was met framboos.
Fijne dag seizoentje en waai niet weg!
Cats Rule!
-

Goede donderdagmorgen alle seizoentjes,
hier is een zonnetje en het is eens zo leuk
als het veel lichter is
Helene, mooi werk geleverd dat is zoals het hoort te zijn hé
jij kan nu ook weer inrichten...
clive ja de lentebloemen bloeien al, bij zoon staan
de paasbloemen al van vorige week te bloeien,
veel te vroeg.... maar wat kan je er aan doen
M-M, ja in het weekend geven ze voor onze regio 5à6Bft
en dat is veel het zal aan zee nog erger zijn...
dat wordt weer weinig slapen...
Alle seizoentjes een aangename donderdag
ik ga straks na de huistaken ook de boodschappen doen
dan moet ik in het weekend niet buiten zijn
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
MJ: pindakaas voor tuinvogels kun je bij Horta en Aveve.Ik vind het superhandig.
Onze nestkastjes hangen niet te dicht bij het huis, zorg wel dat de vliegopening gericht is naar het noordoosten en zorg voor afstand tussen de nestkastjes.Als ze te dicht bij elkaar hangen, blijven er onbewoond.En heel hoog in de boom hoeft niet, een kleine 3 meter is voldoende.
Wilde eend2: wij hebben een houten houdertje voor het potje pindakaas( ooit eens gratis gekregen bij een actie) en dat hangt aan de stam van de boom.Voor een tak is het te zwaar.De hoogte is dat ik er nog aan kan , ongeveer 2 meter.
Hebben net een grote wandeling gedaan, met zulk mooi weer kunnen we moeilijk binnen blijven.Onderweg terug een onverantwoord baasje tegen gekomen met loslopende hond.Confrontatie met Spaanse woef, dat ze toch eens hun honden aanlijnen, maar nee, als je dan iets zegt, zijn ze kwaad
.Ik roep nochtans op voorhand dat onze hond het niet leuk vindt, maar ja, die trekken hun dat niet aan.De laatste tijd al verschillende keren tegen gekomen.Sommige baasjes excuseren zich, maar er zijn ook andere.
MJ: pindakaas voor tuinvogels kun je bij Horta en Aveve.Ik vind het superhandig.
Onze nestkastjes hangen niet te dicht bij het huis, zorg wel dat de vliegopening gericht is naar het noordoosten en zorg voor afstand tussen de nestkastjes.Als ze te dicht bij elkaar hangen, blijven er onbewoond.En heel hoog in de boom hoeft niet, een kleine 3 meter is voldoende.
Wilde eend2: wij hebben een houten houdertje voor het potje pindakaas( ooit eens gratis gekregen bij een actie) en dat hangt aan de stam van de boom.Voor een tak is het te zwaar.De hoogte is dat ik er nog aan kan , ongeveer 2 meter.
Hebben net een grote wandeling gedaan, met zulk mooi weer kunnen we moeilijk binnen blijven.Onderweg terug een onverantwoord baasje tegen gekomen met loslopende hond.Confrontatie met Spaanse woef, dat ze toch eens hun honden aanlijnen, maar nee, als je dan iets zegt, zijn ze kwaad