In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

06 feb 2020, 18:28

Afbeelding

Allen een gezellige avond en een goeie nacht...
mijn toeristen hebben het zalig in Tenerife...
vandaag hebben ze een ferme wandeling gedaan
Ik hier ook, het was heerlijk zacht.... stilte voor de storm :roll: :oops:
Nu van mijn hutsepot eten en de rest invriezen :wink:
dat is altijd handig voor een andere keer...

Allemaal slaapwel en tot morgen... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

07 feb 2020, 07:40

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, goed gekozen dat broekpak met kanten jasje. Dan ben je in 1 keer gekleed. Je zal er mooi uitzien in september op de trouw van je nichtje. Heeft ventje al een outfit ?

Anjelier, daar heb ik nu ook een hartsgrondelijk hekel aan, aan loslopende honden. En meestal zijn dat de rassen die als " gevaarlijk" worden beschouwd en met een baasje ( eigenaar) die geen controle heeft over zijn hond. Jullie hebben Spaanse Woef en jullie weten dat hij niet gediend is van loslopende honden, maar jullie nemen perfect de verantwoordelijkheid en houden hem steeds aangelijnd. Ik ga soms met wat angst wandelen met Matice, hopend dat ik geen loslopende (agressieve) hond tegenkom. Op de cursus heb ik dit al geleerd, dat als je een loslopende agressieve hond tegenkomt, dat je hond de beste kans maakt hem los te klikken. Een akelig idee, maar hij heeft op die manier de beste kans er zonder kleerscheuren ervan af te komen. En nooit een hond in zijn ogen kijken, maar altijd jouw gezicht wegdraaien van hem.

Oma_C, heerlijk te lezen dat de toeristen het daar zo goed hebben.

Matice heeft hier juist zijn speelgoedbox omgekieperd :D .

Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilen en de was doen, zou die vandaag al moeten strijken, het is wel niet zoveel, want morgenvoormiddag moet ik om 09.00H al in Schilde zijn voor de cursus en daarna is het haasten geblazen naar de manicure/ pedicure.
Volgende week ook naar de huisdokter, liefst op een dag dat hij in de voormiddag zit.

Zo, ga mijn eerste deel van mijn ontbijt nuttigen, een heerlijk glas fruitsap. Na de douche de rest.

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een fijne vrijdag. Liefs en een knuffel voor wie hem nodig heeft.

Muddy Maddy

07 feb 2020, 08:06

Goede morgen seizoentjes,

ik ben al op voor de wekker want ventje zit thuis te werken en de vuilniszak + de blauwe zak moet buiten. Gisteren boodschappen gaan doen en ik vond ventje weer niet. aan iemand die aan het aanvullen was en die meestal onze kassa bediend gezegd dat ik weeral mijn man kwijt was. ze stuurde me naar links en daar was ventje bij het kat-eten. jammer genoeg waren zijn oranje pakjes op. moeten we een paar vlootjes gebruiken om de tijdspanne te overbruggen. volgende week is het online shoppen daar de LoMa vrijdag komt en ik naar de kapper moet voor die in verlof vertrekt. ( geen valentijn voor ons dit jaar) barbara's moeder zei, dan vier je het de zaterdag. best dat ik geweest was want zoals ik al schreef gaat barbara weer 2 weken in verlof. ventje vond dat ze er moe uitzag.
heb tegen haar moeder gezegd dat ze een sms naar me moet sturen de dag voordien want geen 3 de keer. nu ben ik de eerste. dat die problemen met de Loma nu eerst de deur uit gaan voor ze officeël in onderhoud gaat. Valentijn kunnen we het hele jaar door vieren. Normaal werkte ventje thuis. Gisteren had ik een redelijk goede dag en vandaag werk ik verder aan de kaartjes. nu die voor maart.
Clive: je vroeg me hoe zo'n thuiswerkdag verloopt. eerst drinken we samen koffie. dan doet ventje rond 8 u de mail in de zetel tot zijn "jus" op is of hij aan tafel moet voor met de papieren te rommelen. 's middags eten we en gaat hij indien nodig een boodschap gaan doen. na het eten ga ik meestal een rustpauze gaan inlassen waardoor ventje niet gestoord wordt en kan doorwerken. tegen een uur of 4 gaat de computer dicht. dan ben ik meestal al beneden en hoor ik dat hij een vruchtbaar dagje gehad heeft. maar net als op zijn buro staat er muziek te spelen. dat deed hij laatst ook en dat stoorde me wel een beetje. wie er wel helemaal niet mee akkoord gaat is Gimly. Die verdwijnt meestal naar boven waar we nu weten waar hij zit. ( onder de boekenkast)
ik doe meestal mijn mail/forum/ fb en de spelletjes en mijn ontbijt van pillen en fruit.
tegen 11 vandaag zal ik al de aardappelen geschild hebben voor bij ons stukje gestoomde vis.
gisteren frietjes gaan eten. ventje vroeg aan Sandro wat de Valentijnsburger ging zijn en zij rolde met d'r ogen toen hij zei: daar doen we niet aan me hoor!
ventje is de kluts kwijt met de dagen. dacht dat we gisteren al vrijdag waren. een geluk dat er agenda's bestaan!
Dit weekend storm. we gaan windstoten krijgen tot 100 km/u. ik ga naar de dokter waaien dinsdag.
nochthans heeft Henk van de buro rechtover gezegd dat het maandag al weer gedaan zou zijn. mijn meteo houdt vol dat het tot midden van de week winderig blijft en halveert tot 25 km/u. dat is voor mijn rug nog altijd te veel. nu staat ze gespannen. maar ik heb nog geen pijnstilling nodig.
Zo, tweede koffie gaan halen. Gimly is al lang het gat in.
dan eerst kijken naar de boerderij en klondike.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C

07 feb 2020, 09:22

Afbeelding

Goede (zonnige )vrijdagmorgen alle seizoentjes :wink:
heerlijk als het al zo vroeg licht is, de taken gaan eens zo goed...
hoewel het kalmaan moet want de handen willen niet...
pijn en stram... :oops: toch zal het wringtoestel z'n werk moeten doen
want ik moet toch de huistaken doen en op vrijdag is dat altijd ietsje meer :?

M-M, ik moet ook soms op de pc kijken om zeker te zijn welke dag het is....
het gaat al zo vlug en ik denk soms dat het ook al weekend is... :roll:
Een fijne dag verder :) ...

clive druk vandaag met de hand en voetverzorging erbij, jammer dat een dag
maar 24 uren telt hé, ik vind sommige dagen ook tekort :oops:

Alle seizoentjes (zonder namen om niemand te vergeten) :roll:
allen een aangename dag, maak er het beste van, dat moet je toch zelf doen... :wink:

anjelierken

07 feb 2020, 12:40

Hallo iedereen,

Clive: Spaanse woef los klikken ,gaan we niet doen, dan zijn we hem kwijt denk ik.Als hij één of ander spoor geroken heeft of een kat of konijn ziet, is hij weg, hij luistert dan niet meer, volgt enkel zijn neus, wat typisch is voor deze honden.Maar dank je wel voor de tips uit de les.Manlief zegt dat soms ook dat hij niet op zijn gemak is, als hij een loslopende hond ziet.

Had gevroren deze nacht, als het dak van de garage wit ziet , is het heel koud.Kan dat zien vanuit de keuken.
Nu is het heel mooi weer, maar ga toch poetsen , is nodig.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

07 feb 2020, 14:38

De was is mooi aan het drogen op de draad. Je ziet hem zo opdrogen in de zon.
Poessiekat ligt al van deze voormiddag te maffen in de zetel languit gestrekt in het zonnetje.
Op de radio is er mooie muziek wat willen we nog meer.
Volgende week weer huisje vol.
Student die weer komt
Jongste kleindochter, die van de dokter nu eens volledig moet genezen voor ze weer naar school mag gaan, komt dan ook van maandag tot donderdag bij grootmoeke uitzieken.
Gaat 's avonds wel naar huis.Plan B komt vaker aan bod gezien de gezondheidstoestand van plan A.
Het is weer erg in mijn omgeving...

Blij zijn met wat we hebben.

Oma-C

07 feb 2020, 16:21

@ alle seizoentjes, een aangename dag verder
hier was het vanmorgen ook allemaal wit van de vorst
Nee niet de koning maar de vriezeman, :lol: :)
maar 't zonnetje heeft alles netjes weggewerkt
Het was goed te doen voor een wandelingetje
natuurlijk nog wel goed gekleed want het is nog altijd winter :oops:

De vrijdagse poets is klaar en terug van de wandeling
een warme thee en rust...meer heb ik niet nodig
de rest van de dag...straks een broodje versgemaakte krabsla
en een grote kop kippensoep vers gemaakt,
van de rest van de kip maak ik vol au vent en kip-sla
dat is weer genoeg om in leven te blijven :lol: :lol:
veel heb ik niet nodig want honger ken ik niet
maar ik moet eten voor de medicatie die 3 x
per dag moet genomen worden :roll:

Voor alle maatjes een fijne avond verder en
een goeie nachtrust straks... :wink: tot morgen...
Met dit weer zie je al dat het langer licht is hé

Helena van Troje

07 feb 2020, 17:35

oma-C receptje van kipsla geheim of wil je delen?
Ik ben altijd maar op zoek naar alternatieven voor bij mijn boterham

Muddy Maddy

08 feb 2020, 05:15

Goede morgen seizoentjes,

het is nog vroeg maar ben opgestaan. moest rupital hebben en dan kan ik net zo goed beneden blijven want senor snor is dan niet welgezind. ( die is nu in een z'n zotte 5 min)
Gisteren kaartjes gemaakt, kom ik tot de constatatie dat ik de aanstaande man van nichtje vergeten ben. die zal ik vandaag maken. dan is maart voorlopig gedaan. in april heb ik er heel wat meer. tenzij ik via Fb nog een paar vind die in maart jarig zijn en waarvan ik het adres heb of gewoon kan bussen vind, dus we hebben nog onze bezigheid tijdens het thuiswerk.
gisteren gestoomde vis en ja, ventje heeft zijn hand verbrand. de hele keuken is een ravage van onderdelen van het toestel. maar bon, vandaag hot- dogs en morgen kip in de oven. beleg hebben we niet nodig, enkel brood, sandwishes en kranten. ventje werkt enkel maandag thuis, de rest is gereserveerd voor brussel, LoMa en vergaderingen. bij mij zijn de reservaties: dokter en kapper.
Gimly heeft mijn schoenen ingepalmd. straks naar moeder bellen en zien dat ik al gegeten heb en pillen gepakt heb, of het loopt zo uit dat ik de dosis van 's morgen ook 's middags moet nemen en van sommige mag dit niet. het is ook al geweest dat zij eerder belde en dat ik helemaal niet aan pillen pakken kon denken. :?
Gimly heeft mijn schoenen verruilt voor zijn dweil. lag daar gisteren ook al op als ventje hier beneden bezig was. hij is pas content als we alle twee in de zetel zitten wat we dan ook doen.
gisteren naar star trek discovery gekeken, ventje snapt er niets meer van. dus kan ik die serie voor mij houden. vandaag geen idee waar we naar gaan kijken maar we moeten verder doen met Enterprise, want DS9 staat ook nog te wachten om bekeken te worden. ventje wil die box in een map steken want de discs zitten raar in de dozen. straks koffie, ik ga eerst wachten tot mijn primperan goed werkt. dat was dus ook een van de reden dat ik opgestaan ben. mijn eten teert weer niet. hoeven we dus niet uit eten te gaan want anders....
maar dat hebben we verleden week gedaan en ventje was dat al vergeten. Zijn hoofd zit vol met dat werk en de dagen lopen ineen. denk dat Gimly nog een dutje gaat doen. is moe poessie.
denk dat ik zo langzamerhand mijn kopje koffie kan gaan maken. de ergste krampen zijn aan het verdwijnen. na de koffie de boerderij doen, heb nog twee dagen voor mijn derbytaak en het is weer zo'n mysteriederby. moet wel tot 9 uur wachten tot ik met het vrachtwagentje door de vallei kan rijden maar dan hang ik al aan de telefoon aangezien ik nu zelf moet bellen. maar denk van eerst die criminal case af te werken.
Zo, ik hoop dat iedereen goed geslapen heeft en een fris hoofd heeft ( Clive).
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C

08 feb 2020, 10:04

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
de zon probeert hier haar best te doen :roll:
maar ik vrees dat de was niet buiten zal kunnen straks :oops:
dan maar in de linnendroger, die is er voor hé
en dan kan ik alles opruimen, weg is weg... mijn bedje is al verschoond :)

clive zit op de cursus, sterkte en succes :?

M-M hangt misschien al aan de telefoon met mama...
ook sterkte :roll:
Vandaag alles wat kan wegwaaien vasthangen voor de zekerheid
ik heb de tuinstoelen binnen gezet en wat niet binnen kan
hangt vast met stevige snelbinders aan de tralies van het terras
zeker is zeker...je weet maar nooit...

Helena ik maak dat "kipsmeersel" heel gewoontjes hoor,
het kippenvlees klein uiteenhalen of kleinsnijden en vermengen
met fijngesneden kleine augurkjes en een klein gesnipperd sjalotje
of zilveruitjes een paar kerstomaatjes zonder pitjes, beetje fijngesneden pijpajuintje of
bieslook ...pe-zo naar smaak en mengen onder een beetje alles kleingesneden
mayonaise gemengd met magere yoghurt (ik moet wel zo mager mogelijk doen hé)
je gooit er maar onder wat je lekker vindt... of in huis hebt dat is wat uitzoeken...
kwestie van smaak rauwe paprika's of zo verteer ik niet maar dat kan ook....
Ik maak dat meestal voor 2 dagen....Smakelijk :lol:

Alle seizoentjes een zo aangenaam mogelijk weekend, tot later :)

Helena van Troje

08 feb 2020, 11:21

Dank je wel oma-C, maar da tis wel veredelde kipsla hé :)
Ik had nog niet aan die pijpajuintjes gedacht.
Paprika rauw is ook niet zo mijn ding.

Ik ben al terug van boodshcappen doen, er hangt al een was aan de draad.
Ben ik toch nog worteltjes vergeten zeker.
En ik kan niet weg hé van de week met mijn snottenbellenkind.
Ik moest het maar vragen als ik iets nodig had van de winkel.
Voorlopig heb ik alles denk ik.
De lievelingstoespijs van de student, brood, boter, eitjes, aardappelen, groentjes, behalve dan worteltjes.
Het was weer puzzelen om alles in de fietstassen te krijgen.

De linnendroger roept. Alleen de grote stukken hangen aan de draad vandaag.
De rest zal in de linnendroger verder doen.

Aan iedereen een fijne zaterdag gewenst.

mariajohanna

08 feb 2020, 12:27

Kom ook nog even binnenwaaien ! Goede middag iedereen,
Ook op boodschappen geweest en inpassant naar AVEwinkel voor potjes pindakaas voor de meesjes, en hangt intussen ook al buiten ! Nu hopen dat er hier ook wat op af komt, he, het is weer eens iets nieuws !
Soep staat al te warmen en voor de rest zullen we zien waar we zin in hebben, voorlopig nog voor niets, veel te geenerveerd door dingen die serieus misgaan, maar dat komt allemaal wel goed, met tijd en boterhammen....

MH, mag ik eens iets vragen? Heb hier ooit eens gelezen dat je een wandelstok met een zitje aan vast hebt, waar zou ik zo iets kunnen kopen? Niet in bandagewinkel waar ik gewoonlijk ga, daar hebben ze wel wandelstok met paraplu aan. Het is voor mijn man, voor als we eens een stapje verder gaan, als hij moe wordt (zijn been) dat hij dan even kan rusten.....

En nu gaan kijken of de soep al eetbaar is !
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot .... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

08 feb 2020, 12:47

Hier voorlopig nog niet veel wind maar ik ben
bij de kinderen in de tuin toch alles gaan wegzetten
of vastleggen voor morgen, dan kunnen ze ook gerust zijn
zoon heeft een nieuwe beschermbache over de jaccouzi
en die ligt nog niet echt goed vast, ik heb ze eraf gehaald
en in de berging weggelegd, zo kan die niet wegwaaien
bij de buren hebben ze er niks aan en het is te duur om kwijt te spelen
ik wist het niet maar hij belde er voor... ma dus weer op wandel... :lol:
wat bloempotten weggezet die kunnen omwaaien en het vogelhuisje
op poten vastgezet...de beestjes kunnen nog eten ...alleen een beetje verder
Nu een broodje bakken en eten maken... ik heb nog kipsla
volgens Helena "veredelde" :lol: :lol: kipsla
maar kip in mayonaise alleen dat heeft geen smaak en alle groentjes erbij zijn welkom :lol:

M-J ik heb zo eens een stoeltje zien staan in een boekje van
www.walzvital.be Daar vind je soms goeie tips in...
Ik heb ooit zo eens een boekje in de bus gehad...
ik heb er nog nooit besteld ...maar schijnt goed te zijn volgens vrienden

Groetjes allen en tot .... :lol:
Misschien eens gaan kijken..? kijken kost niks hé, zeker niet op internet

Helena van Troje

08 feb 2020, 14:42

MJ ik vraag het mijn dochter. Ik kreeg die van haar.
Maar gaat hij niet met de rollator?
Dat is toch veel gemakkelijker voor hem.
Normaal gezien is daar toch een zitje aan.
Mijn tante van 96 deze zomer gaat nog alle dagen een uur tot twee uur op trot.
Ik viel bijna oma als ik dat hoorde, dat kan ik zelfs niet meer zolang.
Ja maar, zegt ze, ik neem de rollator en als ik moe ben ga ik gewoon eventjes zitten rusten onderweg.
Ik laat iets weten via mail.

Hé hé ik ben erin geslaagd zonder hulp mijn nieuwe printer te configureren en draadloos te laten werken! Mijn neus krult nogal...

Oma-C: huis en comfort ons moeder haar vriend in de huishouding...
Goed dat die niet met de pc kon werken, ze had bij wijze van spreken heel haar fortuin erdoor gedraaid met nutteloze prullen te bestellen... Ze verkopen daar ook toffe dingen, maar anderzijds heb je er geen idee van wat ze nog allemaal uitvinden...

wilde eend 2

08 feb 2020, 15:31

Goede late namiddag aan alle seizoentjes
Groetjes van op de "bouwwerf" ................................................ :evil: 8O :roll:
Ik denk dat ambetante gebuur een schuilkelder aan het graven is , want de werken zijn al bezig van vorige week zaterdag morgen . Dinsdagavond heeft hij doorgewerkt met zijn graafmachine tot 23u .. zucht . Ja, hij heeft van die sterke lampen aan het huis en op zijn machine .....(vlak bij mijn slaapkamer )
Enfin ....... niks aan te doen ....
Nog maar weinig(geen ) kaartjes van de familie ontvangen voor mijn verjaardag ... Slechts één van een vriendin en vier van lieve seizoentjes die er gestuurd hebben ... waarvoor dank .(oma C : is nog onderweg ;-) )
Ik denk dat de postbode de gewone post gisteren helemaal niet gebracht heeft ... ///
Ik heb nu ook een pot met pindakaas voor de vogels gelegd , maar ze kennen het nog niet . Het is ook minder koud , dan eten ze minder ...
Verder niet veel nieuws :
hopelijk heeft iedereen toch een rustige nacht , zonder pijn of ongemakken / Groetjes !