Belgische begroting ontspoort verder

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

07 feb 2020, 11:45

Wil. schreef:
07 feb 2020, 11:21
De feiten zijn anders.
Bron?
dejules

07 feb 2020, 11:48

Wil. schreef:
07 feb 2020, 11:22
Het zijn 65-ers. Volgens jou zijn ze dan mentaal versleten en fysiek hangen ze met haken en ogen aan elkaar. Niks van. Vitale ouderen zijn het.
Het zijn ambtenaren die 10-15 jaar voor hun pensioenleeftijd vrijwillig aan de kant zijn gaan staan : daguitstapjes maken, citytrips doen en wereldreizen maken.
dejules

07 feb 2020, 12:08

Wil. schreef:
07 feb 2020, 11:21
dejules schreef:
07 feb 2020, 11:13
Wil. schreef:
07 feb 2020, 10:45

In bijna alle Europese landen kan men langer aan het werk blijven. Hier vinden ze dat moeilijk. Komaan, hé.
Klopt niet, zelfs in Nederland en de Scandinavische landen waar mensen hopen tijdskrediet hebben, lange loopbaanonderbrekingen, prachtige uitloopbanen met oa deeltijds werken en betaald verlof werken mensen NIET langer.
Spijt me, jongen. De feiten zijn anders.
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... nmogelijk/

Werkgevers willen geen oudere werknemers, NERGENS!!!
Laatst gewijzigd door dejules op 07 feb 2020, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

07 feb 2020, 12:12

E.T. schreef:
07 feb 2020, 11:35
Peter De Roover (what's in a name) stelt dat als er meer mensen aan 't werk gaan dat dan de begroting in evenwicht komt. Ik wil hem wel geloven en de theorie zal ook wel juist zijn MAAR wat ik wel eens wil weten over hoeveel extra jobs hebben we het dan?
Ik betaal jaarlijks ronduit 2 maand netto pensioen terug als belastingsgeld ( en dus bovenop de directe afhouding per maand ). Dit is net zoals bij de ambtenarenweddes een vestzak/broekzak operatie waar het verschil door de werkenden wordt betaald.

Cruciale vraag is , waar gaat men al dat werk en de bedrijven vinden voor die extra jobs die het begrotingstekort en de staatsschuld gaan doen krimpen ? Gaan al die kreupele gepensioneerden, zieken en het relatief kleine aantal werklozen in Noord Frankrijk werk vinden zoals een eeuw geleden of moeten die allemaal geoutsourced worden naar China ? Per slot van rekening moet het geld uit het buitenland komen. Als men het geld binnen het land zelf haalt komt dit overeen met een slang die haar staart aan 't verorberen is.

Wil.

07 feb 2020, 13:48

dejules schreef:
07 feb 2020, 11:48
Wil. schreef:
07 feb 2020, 11:22
Het zijn 65-ers. Volgens jou zijn ze dan mentaal versleten en fysiek hangen ze met haken en ogen aan elkaar. Niks van. Vitale ouderen zijn het.
Het zijn ambtenaren die 10-15 jaar voor hun pensioenleeftijd vrijwillig aan de kant zijn gaan staan : daguitstapjes maken, citytrips doen en wereldreizen maken.
En voor hen geldt de wet van de veroudering die je hogerop kwam declameren niet? :lol:
(Ik zou het nog gaan geloven: aan zichzelf kent men een ander, hé?)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

07 feb 2020, 13:50

Fred1950 schreef:
07 feb 2020, 12:12
E.T. schreef:
07 feb 2020, 11:35
Peter De Roover (what's in a name) stelt dat als er meer mensen aan 't werk gaan dat dan de begroting in evenwicht komt. Ik wil hem wel geloven en de theorie zal ook wel juist zijn MAAR wat ik wel eens wil weten over hoeveel extra jobs hebben we het dan?
Ik betaal jaarlijks ronduit 2 maand netto pensioen terug als belastingsgeld ( en dus bovenop de directe afhouding per maand ). Dit is net zoals bij de ambtenarenweddes een vestzak/broekzak operatie waar het verschil door de werkenden wordt betaald.

Cruciale vraag is , waar gaat men al dat werk en de bedrijven vinden voor die extra jobs die het begrotingstekort en de staatsschuld gaan doen krimpen ? Gaan al die kreupele gepensioneerden, zieken en het relatief kleine aantal werklozen in Noord Frankrijk werk vinden zoals een eeuw geleden of moeten die allemaal geoutsourced worden naar China ? Per slot van rekening moet het geld uit het buitenland komen. Als men het geld binnen het land zelf haalt komt dit overeen met een slang die haar staart aan 't verorberen is.
Tekort aan arbeidskrachten in dit land. Vooral in Vlaanderen. Geen nieuws gehoord vandaag?

Wil.

07 feb 2020, 13:54

"Doordat steeds meer werkgevers en uitzendbureaus weten dat er voldoende 50-plussers zijn die werk zoeken, worden er vaker speciale trajecten aangeboden voor deze doelgroep. Sommige werkgevers zijn namelijk juist op zoek naar wat oudere werknemers die alle kennis in huis hebben om de boel draaiende te houden."

https://www.konvert.be/nl/nieuws/50plus ... -naar-werk

Werk genoeg!

Fred1950

07 feb 2020, 14:06

Tekort aan arbeidskrachten ? Sommigen vragen 50 plussers ?

Hoeveel zijn er dat in totaal en hoeveel gaan die betaald worden .... Aan een hongerloon betaalt de werknemer amper belastingen en RSZ ( en met een salariswagen erbij nog minder). Daarmee gaat men het begrotingstekort niet dichtrijden.

Het is trouwens nog allemaal veel promotie voor de "jobs jobs jobs" slogan, waarvan we nu al duidelijk weten dat die amper iets heeft opgebracht aan de rijkdom van het land ( maar wel aan een bepaald soort upperclass ).

Wil.

07 feb 2020, 14:12

Word eens wakker, Sof.

Al 188 knelpuntberoepen in Vlaanderen, een record.
Vandaag in De Tijd.

Dat is omdat niemand nog aan een job geraakt, zeker? Werk zat!

Fred1950

07 feb 2020, 14:31

Een patissier , een schoenlapper , een beerruimer , en ga zo maar door .... en ja hoor , ook veel ICT'ers in de hogere VDAB categorie "Onderzoek en ontwikkeling, ICT en Techniek" maar dan voor een interim of tijdelijke job.

Wat brengt dit allemaal op ? Het zijn laagbetaalde jobs die de eigen staart van de Vlaamse slang verorberen, niets met een meerwaarde om staatsschulden of een begrotingsevenwicht ten goede te komen.

Een paar dagen geleden vernam ik dat de windmolens in Vlaanderen voor 100 % gesubsidieerd worden via allerhande kanalen. Eénmaal dat die er zijn draaien die pure winst voor de eigenaren ervan. Het rendement is gemiddeld maar 16 % van wat ze aan stroom zouden kunnen produceren, maar meer dan genoeg om een Fernand Huts van te doen watertanden. Het erge is ook nog dat de bouwers/makers van die molens allemaal buitenlandse bedrijven zijn of toch tenminste in buitenlandse handen. De winst van die verkoop gaat dus ook nog eens naar het buitenland. Wij, de belastingbetalers, betalen dus die buitenlanders de volle pot voor wat hier door een paar bedrijven aan windwinst wordt binnengehaald.

Ik doe u een voorstel. Ge leent me gratis uw wagen en ik speel er taxi mee. Al wat ik aan ritgeld verdien gaat in mijn zak, maar het onderhoud en de benzine blijf jij betalen. Akkoord ? Dat is wat nu met de windmolens gebeurt en wat ook met zoveel andere zakens gebeurt. ( Ineos in Antwerpen )

Met al die bedrijfssubidiëring wordt Vlaanderen ook nog eens armer, en anderzijds lukt het Jambon blijkbaar amper om buitenlandse investeerders naar Vlaanderen te halen. Ineos is gelukt omdat de Nederlanders en de Duitsers het niet op hun grondgebied willen. En Tesla zag in ons ook geen brood ...

Wil.

07 feb 2020, 15:10

Daar gaat het niet over.

Er zijn werkkrachten te kort in alle bedrijfstakken. Jobs, jobs, jobs.

Wil.

07 feb 2020, 15:16

Afbeelding

(blijvende) werkloosheidsuitkeringen ontmoedigen de ontvangers om nog een job aan te nemen. In de ganse Oeso is dat heel anders dan hier. De hangmat ligt toch zo goed, hé.

Wil.

07 feb 2020, 15:19

Waar ligt het kalf gebonden?

Afbeelding

gast43

07 feb 2020, 15:25

[https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/02/07 ... begroting/][/url]

UNIZO wil personeelsstop bij overheid om begroting bij te sturen: "Federale regering is als orkest op zinkende Titanic"

Ondernemersorganisatie UNIZO wil dat er geen overheidspersoneel wordt aangeworven tot er een nieuwe federale regering is, om het gat in de begroting bij te sturen. "Ja, dat gaat pijn doen", zegt topman Danny Van Assche, "maar ons land lijkt nu wel het orkest op de zinkende Titanic, dat maar blijft doorspelen." De taxshift bijsturen, zoals PS-voorzitter Paul Magnette gisteren voorstelde, ziet Van Assche niet zitten. Dat zou "de economische welvarendheid in gevaar brengen".

Oeps zo zie je maar daar stop en op ander knelpuntberoepen , en dan geraken ze aan geen personeel
Kun je nog volgen en dan grote berg schulden bovenop groeit nog altijd .

Moet maar eens stielman vragen , als je tijd hebt van wachten ist oké , maar als er morgen één aan deur komt aankloppen is niet in orde ga die dan ook zeggen t'is oké denk het niet .

Zie zo graag tabellen maar in de realiteit ligt wel anders .

Er is niemand maar ook niemand die er zal uit geraken als ze niet alles gaan opvolgen en de riem aantrekken gelijke welke partij , en de dupe gaan de burgers die gaan de factuur wel krijgen .

Dat ze eens open en eerlijk zijn de regering dat niemand staat te springen om regering te vormen .Eigenlijk weten ze wel wat de gevolgen zijn . Er is geen geld moeten vertrekken met lege kas , en dat hebben ze niet zo graag .

En niet zeveren é Wil bij de overheid gaan er nog sneuvelen , en je zal wel beter weten dan gelijk wie , wij moeten hier geen namen van bedrijven hier neerpennen , als om overheid gaat .
Laatst gewijzigd door gast43 op 07 feb 2020, 15:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

07 feb 2020, 15:31

Wil. schreef:
07 feb 2020, 15:10
Daar gaat het niet over.

Er zijn werkkrachten te kort in alle bedrijfstakken. Jobs, jobs, jobs.
Er zijn werklozen te weinig die de gevraagde job aankunnen. Je kan aan een loodgieter niet vragen dat hij een elektriciteitskast in mekaar steekt. Je kan van een 50plusser met een wat ijzerwerk in zijn rug ( gefixeerde rug ) niet eisen dat hij achter de vuilkar loopt.

Ge maakt er gewoon een sloganesk potje van zoals we dat al gewoon zijn van liberalen en neo-liberalen.

En het gaat er wel over dat het begrotingstekort mede het gevolg is van de Sinterklaas politiek aan de bedrijven ( tax shift , subsidies , .... ) en dan veelal aan verouderde en vervuilende bedrijven in Antwerpen.

Zelfs al zou je vandaag onmiddelijk alle werklozen en gepensioneerden een job geven, dan nog ga je in jaren de teller van de staatsschuld en het begrotingstekort niet op op nul krijgen.