Converteren van pdf naar Word

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

biwanka

07 feb 2020, 16:04

Ik wil een gescande tekst in een map zetten op mijn pc. Met mijn vorige printer kon ik een document scannen en opslaan als een txt-document. Sinds vorig jaar heb ik een nieuwe printer en die geeft enkel de mogelijkheid om een gescand document op te slaan als een pdf. Ik heb op mijn pc het programma Foxit Reader en daarmee zou ik een pdf moeten kunnen omzetten naar een Word document. Maar als ik dat programma open verschijnt de vraag: Wilt u Foxit Reader instellen als uw standaard pdf programma? Als ik dan op 'ja' klik krijg ik de vraag: wilt u toestaan dat deze app wijzigingen aanbrengt aan uw apparaat? Ik vertrouw dit niet en klik dan op nee. Met het gevolg dat ik het programma niet kan gebruiken. Daarom heb ik op het internet een aantal gratis programma's uitgeprobeerd om mijn pdf document te converteren naar een Word document. Maar dan verschijnt telkens de mededeling: het blijkt hier om een gescand document te gaan en dat kan niet worden geconverteerd. Hoe kan ik dit probleem oplossen? Ik moet nog meerdere documenten scannen om ze daarna te kunnen bewerken en in een map zetten. Ik weet trouwens ook niet of ik met het programma Foxit Reader wel een gescand document kan converteren.

flupke2

08 feb 2020, 09:59

ga naar deze site : https://www.2pdf.nl/
daar kan je online documenten vanuit PDF omzetten naar onder andere word